Valsts kontrole veikusi revīziju Latvijas Bankā, kuras laikā apjomā ietvertajās pārskata daļās nav atklātas būtiskas neatbilstības, bet ir konstatētas dažas nepilnības.
Latvijas Bankai ir sniegti trīs ieteikumi, kurus ieviešot, tiks nodrošināts caurskatāms profesionālās pilnveides vajadzības noteikšanas procesu un, iespējams, optimizēti Latvijas Bankas izdevumi transportlīdzekļu izmantošanai un Mācību centra uzturēšanai.
Revīzijā konstatēts, ka bankas Mācību centrā strādājošo darbinieku skaits kopš 2009.gada sākuma līdz 2010.gada 31.decembrim ir samazinājusi no 19 uz 12 darbiniekiem. Konstatēts, ka nav dokumentēts amata vietu izvērtējums, sasaistot izveidotos amatus ar veicamajām funkcijām un darbinieku noslodzi.
Valsts kontrole secinājusi, ka, tā kā nav izvērtētas Mācību centra amata vietas un darbinieku skaits, sasaistot tos ar veicamajām funkcijām un darbinieku noslodzi, iespējams, Latvijas Banka var optimizēt Mācību centra uzturēšanas izdevumus.
Neesot iespējams arī izsekot, kā noteiktas Latvijas Bankas darbinieku profesionālās
pilnveides vajadzības, jo bankas tiesību aktos nav norādīts, kā tiek noteikti mērķi un uzdevumi katram darbiniekam un kā tiek vērtēts katra darbinieka sniegums, kā arī nav dokumentēts amatpersonu vai darbinieku profesionālās pilnveides vajadzību
izvērtējums.
Savukārt, lai nodrošinātu caurskatāmu un pamatotu darbinieku profesionālās pilnveides vajadzību noteikšanu, Valsts kontrole Latvijas Bankai ieteikusi pilnveidot darbinieku snieguma vērtēšanas un profesionālās pilnveides vajadzību noteikšanas procesu.
Revīzijas laikā arī atklāts, ka Latvijas Bankas īpašumā un lietošanā pagājušajā gadā bija 36 transportlīdzekļi, no kuriem četri augustā atsavināti. Ārpakalpojuma autobusa nomas izmaksas, izņemot degvielas izmaksas, vidēji vienam braucienam ir vismaz par 55% mazākas nekā viena brauciena vidējās izmaksas, izņemot degvielas izdevumus un šoferu darba algu, izmantojot Latvijas Bankas īpašumā esošo autobusu.
Tā kā bankas īpašumā esošo pasažieru autobusu vidējais mēneša nobraukums ir neliels un, piemēram, sava autobusa izmantošanas izmaksas ir augstākas nekā ārpakalpojuma piedāvātās izmaksas, iespējams, Latvijas Banka var optimizēt
transportlīdzekļu izmantošanas izdevumus.