Rīgas dome spēlējas ar valsts reputāciju 

Šveices līdzfinansētajam Sarkandaugavas sanācijas projektam ir grūti atrast 0,7 milj. eiro, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Egons Mudulis, 2014. gada 25. novembris plkst. 8:47

Lai līdz 2016. gada beigām sekmīgi pabeigtu gan videi, gan biznesa turpināšanai nozīmīgo jau kopš 19. gadsimta piesārņotās (tostarp ar naftas produktiem padomju laikā) Rīgas ostas teritorijas attīrīšanu, Latvijai jāatrod 673,2 tūkst. eiro, taču kopš vasaras tas ir izrādījies visai sarežģīts uzdevums, kurā iesaistītie (Valsts vides dienests (VVD), Rīgas dome (RD), Rīgas brīvostas pārvalde (RBP), Finanšu ministrija (FM)) cenšas atrast vajadzīgo naudu cits cita kabatā. Visi gan apliecina projekta svarīgumu un ieinteresētību tā realizācijā, taču atsevišķu pušu rīcība šobrīd liecina par pretējo. Neviens gan īsti nepieļauj domu, ka nauda netiks atrasta, tā apdraudot projekta veiksmīgu pabeigšanu un valsts reputāciju. Savukārt Šveicei nav būtiski, kas ir naudas devējs, tomēr līdzfinansējuma procents mainītos no 85% uz 60%, ja līdzekļu avots nebūtu valsts vai pašvaldība. Tā kā projekta ieviesējs pieteicis projektu Pasaules enerģijas balvai 2015, kur tā izvērtēšana paredzēta nākamā gada pavasarī, būtu dīvaini, ja projekts kavētos līdzfinansējuma piešķiršanas dēļ. Oktobra nogalē Šveices Konfederācijas parlamenta deputāti, apmeklējot Sarkandaugavu, projektu novērtēja atzinīgi, vēstīja FM.

Saskaņā ar 2006. gada 27. februārī noslēgto Saprašanās memorandu starp Šveices Konfederācijas padomi un Eiropas Kopienu Latvijai kā vienai no jaunajām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm Latvijas–Šveices sadarbības programmas ietvaros kļuva pieejama finanšu palīdzība («brīvprātīga» kontribūcija, lai šveicieši var brīvi tirgoties ar ES) 59,88 milj. Šveices franku (apmēram 38 milj. eiro) apmērā. Savulaik daļu no šiem līdzekļiem izmantoja skolas autobusu iegādei.

Savukārt 2011. gada 17. martā tika parakstīts līgums starp Latvijas Republiku FM personā un Šveices Konfederāciju Ekonomisko lietu valsts sekretariāta personā par granta piešķiršanu projekta Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija Sarkandaugavas teritorijā (SIA Woodison terminal (iepriekš SIA Vudisona termināls), SIA Eko Osta, SIA Ovi, SIA VL Bunkering un SIA Ovi Riga teritorijās 77 tūkst. m2 platībā) īstenošanai divās kārtās 13 milj. Šveices franku (10,8 milj. eiro) apmērā, paredzot Latvijas līdzfinansējumu 15% apmērā (1,9 milj. eiro). Projekta pamtmērķi ir panākt augsnes, grunts, pazemes un virszemes ūdeņu kvalitātes uzlabošanu Sarkandaugavas teritorijā, kā arī atjaunot un uzlabot vides kvalitāti piesārņotajās vietās.

Šajā pašā datumā tika parakstīts arī līgums par projekta īstenošanu starp Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, VVD un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM) par projekta īstenošanas nosacījumiem. Projekta partneru aprakstā norādīts, ka RD sniedz līdzfinansējumu 15% apmērā (2,3 milj. Šveices franku jeb 1,9 milj. eiro). 2011. gada 12. aprīlī RD pieņēma lēmumu piešķirt projektam 1,2 milj. eiro 1. kārtas īstenošanai. Savukārt šī paša gada 9. jūnijā tika noslēgts sadarbības līgums par projekta ieviešanu starp VVD, RD un RBP.

Visu rakstu Rīgas dome spēlējas ar valsts reputāciju lasiet otrdienas, 25. novembra, laikrakstā Dienas Bizness (4. lpp.)!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 03. novembris plkst. 12:16

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments, realizējot projektu Grīziņkalna un tam pieguļošā...

2014. gada 29. oktobris plkst. 13:12

Pēc Rīgas pašvaldības pasūtījuma patlaban ir pabeigta lokālplānojuma pirmās redakcijas...

2014. gada 28. oktobris plkst. 12:35

Ņemot vērā informācijas tehnoloģiju (IT) nozīmīgo lomu valsts pārvaldes ikdienas darbā un...

2014. gada 21. oktobris plkst. 15:59

Ja transportējot kravas uz Krievu salu, tiks konstatēts paaugstināts trokšņu līmenis, Pārdaugavā...

2014. gada 20. oktobris plkst. 9:12

Latvijā tuvākajos gados augs gan IKP, gan vidējās algas, gan nodokļu ieņēmumi,...

Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...

No šīs sadaļas
2014. gada 24. novembris plkst. 15:08

No nākamā gada pavasara atsevišķos vietējās nozīmēs autobusu maršrutos pieaugs...

2014. gada 21. novembris plkst. 11:22

VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmuma SIA LDZ Cargo valdes locekļa amatu atstājis latviešu...

2014. gada 21. novembris plkst. 11:18

Latvijas ostu pārvaldības problēma jau ilgu laiku ir kā «karsts kartupelis», ko...

2014. gada 20. novembris plkst. 17:12

Vācijas valsts dzelzceļa operators Deutsche Bahn mašīnistu streiku dēļ zaudēja "ap...

2014. gada 20. novembris plkst. 12:53

Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieka Dina Meriranda vadītā delegācija no 15....

2014. gada 20. novembris plkst. 12:40

Satiksmes ministrija (SM) rosina precizēt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos...

2014. gada 20. novembris plkst. 11:56

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic oktobrī sasniegusi augstāko ielidošanas punktualitātes...

2014. gada 19. novembris plkst. 16:02

Ķīna otrdien laidusi ceļā 82 vagonu kravas vilcienu, kuram būs vajadzīga 21...

2014. gada 19. novembris plkst. 11:23

Jaunajai lidostas Rīga valdei nāksies risināt problēmas, kas uzkrājušās ilgākā laikā...

2014. gada 19. novembris plkst. 9:34

Čehu CZ LOKO pārbūvēs 14 maģistrālās lokomotīves, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. ...