Foto & Video

Rīgas markas virzīšanai pāri robežai rēķinājās ar kukuļiem; projektam nav nākotnes

Sandra Dieziņa, Artis Baņģieris, Diena TV, 28.05.2010

Jaunākais izdevums

Rīgas domes veidotā Rīgas markas projekta virzība ieilgusi un tirgus eksperti uzskata, ka praktiski tas cietis fiasko.

H.Danusevičs ir lasījis novecojušus dokumentus, norādīja Rīgas mēra Nila Ušakova preses sekretāre Anna Kononova. «Tie bija uzmetumi, kuros viens no priekšlikumiem bija iespēja noteikt dalības maksu. Tajā nolikuma projektā, ko gatavo šobrīd, nav paredzēts noteikt dalības maksu par iesaistīšanos Rīgas markas projektā,» uzsvēra A.Kononova. Viņa atturējās prognozēt, kad darba grupa varētu pabeigt nolikuma sagatavošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājos valsts saskata peramos zēnus un, savelkot arvien jaunu ierobežojumu žņaugu, kavē nozares attīstību, kura pašlaik šūpojas uz šaura tilta

Tādu ainu zīmē DB un DNB bankas rīkotās apaļā galda diskusijas dalībnieki. Jaudu attīstībai piešķir jaunu spēlētāju ienākšanas potenciāls un gaidāmās struktūras izmaiņas, kas piemet piparus sagaidāmajai mazumtirdzniecības jomas stagnācijai.

Patēriņa līkloči

Iekšzemes izaugsmi galvenokārt virza tieši privātais patēriņš, liecina Latvijas Bankas dati. Mājsaimniecību maksātspēju veicinājis algu kāpums un zemā inflācija. Par iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanos liecina arī pārmaiņas mājsaimniecību patēriņa struktūrā, tajā sarūkot izdevumiem par pirmās nepieciešamības precēm un pakalpojumiem. Līdz ar to mazumtirdzniecībā var novērot pieaugumu, taču tas ir neliels un turpina noplakt. Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs ir nemierā ar Finanšu ministrijas interpretāciju par statistikas datiem, uz āru rādot pozitīvāku situāciju, nekā to redz nozares dalībnieki. Izteiktu patēriņa pieaugumu mazumtirgotāji neizjūt, arī vidējā patērētāja maciņā naudas pieaugumu īsti nesaskata. Pozitīvs signāls ir augošā tendence iegādāties sadzīves un mājas labiekārtošanas preces, kas varētu liecināt par to, ka cilvēki vēlas nostabilizēt savu dzīvi Latvijā, atzīmē H. Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

« Krišjāņa Barona ielu var izveidot par tādu pašu zīmolu kā Oksfordstrīta Londonā vai 5. avēnija Ņujorkā, un tas varētu piesaistīt tūristus,» medijiem stāstīja uzņēmuma Retail Baltic vadītājs Zulfukars Tosuns. Kr. Barona iela turpmāk tiks attīstīta kā Baltijas garākā iepirkšanās iela, un tas notiks neatkarīgi no tā, vai Rīgas dome akceptēs vai neakceptēs Kr. Barona ielas pārdēvēšanu par gājēju ielu, piektdien medijiem norādīja Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusevičs.

H. Danusevičs informēja, ka Kr. Barona iela ir daudz piemērotāka iepirkšanās ielas statusam, jo uz tās patlaban jau atrodas trīs enkurnomnieki - Galerija Centrs ielas sākumā, Barona centrs ielas vidū un Bērnu pasaule ielas galā, tāpat tajā jau patlaban iespējams iegādāties visu preču spektru.

«Lai gan Rīgas dome patlaban ieņēmusi pozīciju, ka vienīgā iespējamā gājēju un iepirkšanās iela Rīgā varētu būt Tērbatas iela, tomēr neatkarīgi no domes nostājas Kr.Barona iela tiks popularizēta kā Baltijā garākā iepirkšanās iela,» sacīja H. Danusevičs.

Z. Tosuns informēja, ka Kr. Barona ielas garums ir 3,3 kilometri, savukārt Tērbatas ielas garums ir 1,8 kilometri, Ģedimina prospekta Viļņā garums ir 2,2 kilometri, bet Tallinā visas iepirkšanās ielas ir īsākas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Rēzeknes gaļas kombināts dalībniekos notikušas izmaiņas, kopš ceturtdienas, 6. decembra, par 12,5% daļu līdzīpašnieku kļūstot Sergejam Kuzņecovam, liecina jaunākā informācija Lursoft.

Viņš šīs uzņēmuma daļas ar ieguldījumu 8,2 tūkst. Ls apmērā iegādājies no līdzšinējās dalībnieces Ingas Piteronokas.

Pārējo dalībnieku ieguldījums SIA Rēzeknes gaļas kombināts ir palicis nemainīgs – Bislanam Abdulmuslimovam pieder 25% daļu ar ieguldījumu 16,4 tūkt. Ls apmērā, Vinetai Piteronokai – 37,5% daļu ar ieguldījumu 24,6 tūkst. Ls apmērā, bet Rozai Džamaldajevai – 25% daļu ar 16,4 tūkst. Ls ieguldījumu.

SIA Rēzeknes gaļas kombināts, kurš, vērtējot pēc 2011. gadā apgrozīto līdzekļu apjoma, ir 196. lielākais Latvijas uzņēmums un 12. lielākais Latvijas uzņēmums pārtikas nozarē, reģistrēts 2001. gadā. Tā pamatkapitāls ir 65,6 tūks. Ls, un darbības veids ir gaļas un mājputnu gaļas produktu ražošana. Uzņēmuma juridiskā adrese ir Rīgas iela 22, Rēzekne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Tūristu magnēts - Daugavpils Marka Rotko mākslas centrs

Monta Glumane, 21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šopavasar ir apritējuši pieci gadi, kopš durvis vēra viens no 21. gadsimta ambiciozākajiem kultūras projektiem Austrumeiropā – Daugavpils Marka Rotko mākslas centrs

Ik gadu tas pulcē vairāk nekā 90 tūkstošus apmeklētāju no visas pasaules, tomēr bez dotācijām centra pastāvēšana būtu izaicinājums, jo māksla ir «dārgs prieks».

Piesaista tūkstošus

Mākslas centra atklāšana bija ilgi gaidīts notikums. Tā galvenais pievilkšanas spēks bija daudziem tolaik te vēl diezgan mazpazīstamais Marks Rotko, kura darbi šobrīd ir miljoniem eiro vērti. Apmeklētāji devās apskatīt jaunizveidoto mākslas centru un M. Rotko darbu oriģinālus, pārliecināties, kas ticis restaurēts un izveidots Daugavpils cietoksnī, jo tobrīd atjaunotu objektu tur nebija tik daudz kā tagad.

Mākslas centra vadība novērojusi, ka pirmajā pastāvēšanas gadā tā, iespējams, vairāk bija interese par jauno vietu, taču šobrīd apmeklētāji nāk atkārtoti un ņem līdzi arī ģimeni, draugus un ārvalstu viesus. Centram izveidojusies stabila sadarbība ar tūrisma firmām no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un citām valstīm. Tās uz Daugavpili un Latgali ved tūristu grupas, tostarp arī kultūras un mākslas cienītājus. Līdz šim centru apmeklējuši vismaz 90 tūkstoši cilvēku gadā, taču šis rādītājs ticis arī pārsniegts. Tā, piemēram, 2014. gadā fiksēts lielākais apmeklētāju skaits – virs 115 tūkstošiem (līdz pat 10 tūkstošiem dienā). Kopējais apmeklētāju skaits tiek rēķināts, skaitot gan izstāžu apmeklētājus, gan arī tos, kuri centru apmeklē Muzeju naktī un Mākslas naktī, kas ir Rotko centra iedibināta tradīcija Daugavpils pilsētas svētku svinēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklās Uzņēmēju klubu Rīgas Marka

Lelde Petrāne, 29.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30.augustā notiks Uzņēmēju kluba Rīgas Marka svinīgā atklāšana. Kluba dibinātāji ir Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Rīgas tūrisma attīstības birojs LIVE RĪGA.

Uzņēmēju klubs Rīgas Marka dibināts, lai, izmantojot katra kluba dalībnieka kompetenci un kontaktus, veicinātu biznesa mērķu sasniegšanu un uzņēmumu popularizēšanu, īpašu uzmanību pievēršot Latvijā ražoto augstas kvalitātes preču un pakalpojumu eksporta apjoma pieaugumam, norādīts medijiem izplatītajā informācijā.

Uzņēmēju klubs administrē arī preču zīmi Rīgas Marka. Preču zīme Rīgas Marka ir oficiāli reģistrēta Rīgas pilsētai piederoša preču zīme, kuru plānots piešķirt augstas kvalitātes produktiem un pakalpojumiem. Preču zīme Rīgas Marka un ar to marķētās produkcijas priekšrocības tiks popularizētas visos Latvijas prioritārajos eksporta tirgos (Krievijā, Ukrainā, Baltkrievijā, Vācijā, Zviedrijā, Lielbritānijā u.c.), sniedzot preču zīmi izmantojošiem uzņēmumiem un pakalpojumu sniedzējiem lielākas iespējas eksporta attīstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

LIAA pārstāvniecības Krievijā vadītājs skeptisks par preču zīmju Rīgas marka un Baltijas marka projektiem

BNS, 08.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es ar šiem projektiem neesmu darbojies, tādēļ, iespējams, kaut ko līdz galam nezinu, taču man ir palikuši vairāki neatbildēti jautājumi par to, kā šie projekti īsti strādās,» teic Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības Krievijā vadītājs Olafs Slūtiņš.

Viņš paskaidroja, ka projektu veiksmīgai reklamēšanai ir nepieciešami lieli finanšu resursi. «Ja šī projekta mērķis ir attīstīt atzītu zīmolu, tur ir jāliek iekšā ļoti liela nauda. Kas to naudu maksās? Uzņēmēji? Es ļoti šaubos, vai varēs savākt 200, 100 vai pat 50 Latvijas uzņēmumu, kas būs gatavi katrs ieguldīt daudzus tūkstošus latu šī zīmola popularizēšanas kampaņās,» skeptisks bija LIAA pārstāvniecības Krievijā vadītājs.

Slūtiņš pastāstīja, ka, piemēram, Rīgas šprotes ir tik zināms zīmols, ka tur nekādu Rīgas marku nevajag. «Rīgas marka šādu zīmolu pārspļaut nevarēs, līdz ar to zivju ražotājiem šis jaunais zīmols īsti nav vajadzīgs. Ja parādās šāds jauns zīmols, visiem ražotājiem ir jāmaina iepakojums, kas atkal ir papildu izmaksas,» atzina LIAA pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības vietās steidzami būtu jāatceļ jebkādi preču tirdzniecības ierobežojumi, bet papildu ieviestajiem epidemioloģiskajiem drošības pasākumiem jābūt saprātīgiem, pauda Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

Viņš norādīja, ka asociācija neatbalsta tirdzniecības vietām plānotās papildu prasības, kuras šobrīd virza Ekonomikas ministrija (EM), paredzot, ka strādāt varēs visas tirdzniecības vietas.

LTA vadītājs pauda viedokli, ka paredzētajām papildu prasībām nav pamata, un tās nav saistītas ar epidemioloģiskās drošības palielināšanu. "Tās drīzāk ir saistītas ar pircēju policejiskās uzraudzības pastiprināšanu," sacīja Danusēvičs.

Tostarp viņš minēja, ka LTA neredz pamatu vienam veikala apmeklētājam paredzēto platību palielināt no 15 līdz 25 kvadrātmetriem.

Danusēvičs uzsvēra, ka lielajiem tirdzniecības centriem nav problēmu nodrošināt prasību par 25 kvadrātmetriem vienam apmeklētājam, tomēr mazos un vidējos tirgotājus šāda prasība diskriminē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs lielo tirgotāju aiziešana Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) darbību īpaši neietekmēs.

Db.lv sacīja LTA prezidents Henriks Danusēvičs. Viņš uzsvēra, ka šobrīd LTA apvieno 600 tirdzniecības uzņēmumus un nekādu lielu izmaiņu nebūs. Jāatgādina, ka par izstāšanos no LTA jau paziņojuši Rimi Latvia, Maksima Latvija un otrdien par to pavēstīja arī SIA Palink. SIA Palink rīkotājdirektore Dace Zundure informēja, ka kompānija nosūtījusi oficiālu vēstuli LTA, kurā paziņo par izstāšanos no asociācijas. Šāds lēmums pieņemts, jo LTA publiski paustais viedoklis par PVN samazināšanu ir neskaidrs un neatbilstot uzņēmuma politikai. «SIA Palink iestājas par maksimāli godīgiem un skaidriem tirdzniecības principiem, tāpēc arī no mūsu puses seko šāda rīcība. «Izstāšanās no LTA nekādā veidā neietekmēs SIA Palink turpmāko darbību, jo mēs kā Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) biedrs turpināsim īstenot un iestāties par sakārtotu nozari un atbalstīsim asociācijas virzītos godīgas komercprakses principus,» pauda D. Zundure.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudenī mūs sagaida katastrofāla aina, tā pēc sarunām ar mazumtirgotājiem par pārtikas cenu pieaugumu šodien sacīja Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

Lai arī pagaidām graudu cenu pieaugums Latvijas tirgos nav atspoguļojies pārtikas cenās, visticamāk, graudu cenu kāpums jau septembra beigās un oktobrī būs vērojams tirdzniecībā.

H. Danusēvičs stāstīja, ka vairāki Latvijas ražotāji un piegādātāji iesnieguši pieteikumus par gaidāmajām cenu izmaiņām. Tā putraimiem cenas varētu celties par 20 – 56 %, piena produktiem – par 10 %, miltiem orientējoši par 11 %, bet griķiem – pat par 98 – 130 %. Piena produktu ražotāji cenu kāpumu skaidro ar piena iepirkumu cenu kāpumu, kas turpināsies vismaz līdz gada beigām un gaidāmo energoresursu cenu pieaugumu 15% apmērā, kas jau ierēķināts produktu gala cenā, klāstīja H. Danusēvičs. Lai arī maizes ražotāji pagaidām nav iesnieguši brīdinājumus par cenu kāpumu, taču tas varētu būt vidēji par 10-15%, teica LTA vadītājs. Tāpat sagaidāms arī kafijas un kakao cenu pieaugums, kas ietekmēs saldumu cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācijā, kas izveidojusies saistībā ar kases aparātu un sistēmu reformu, mazie un vidējie tirgotāji cer uz Eiropas Komisijas (EK) iejaukšanos, pauda Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

Viņš skaidroja, ka LTA līdz šim ir piedāvājusi vairākus efektīvākus un, iespējams, lētākus kases aparātu un sistēmu kontroles mehānismus.

«Tomēr Finanšu ministrija jau pusotru gadu nevēlas apspriest pēc būtības «reformas» principus ne tikai ar LTA, bet arī Saeimas Tautsaimniecības komisijā. Tāpēc ceram uz Eiropas Komisijas iejaukšanos,» uzsvēra LTA prezidents.

Lai apspriestu iepriekš EK nosūtīto sūdzību izskatīšanas gaitu, Danusēvičs šodien Briselē tiksies ar EK Izaugsmes ģenerāldirektorāta ierēdņiem, kas pārrauga šo jomu.

«Latvijā noteiktā kases aparātu, sistēmu un automātu privātā sertifikācijas sistēma ir unikāla Eiropā un rada pārmērīgu slogu mazajiem un vidējiem uzņēmējiem. Piemēram, tirdzniecības automātu, kas uzstādīti Rīgas starptautiskajā autoostā vien, sertifikācija izmaksās virs 40 000 eiro, peldbaseina kases sistēmu sertifikācija - ap 20 000 eiro. Parastais kases aparāts Latvijā ir vairāk nekā divarpus reizes dārgāks par tādu pašu modeli ārpus Latvijas,» klāstīja Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes šodien lems, vai pārņemt preču zīmi Rīgas marka no pilsētas mēra Nila Ušakova padomnieka, miljonāra Ērika Teilāna.

Preču zīmi, ar kuras palīdzību iecerēta Latvijas produktu eksporta veicināšana, Ē. Teilāns uz sava vārda reģistrējis jau pērn, bažījoties, ka negodprātīgas personas to varētu izdarīt pirms Rīgas domes. «Ievērojot to, ka lēmuma pieņemšanas process par minētās preču zīmes reģistrāciju uz Rīgas domes vārda un pati tās reģistrācija, pamatojoties uz pašvaldības dokumentu aprites kārtību, varētu būt laikietilpīgs process, kā arī tas radītu iespēju negodprātīgām personām noreģistrēt minēti preču zīmi uz sava vārda pirms to izdara Rīgas dome, vēlos Jūs informēt, ka, lai novērstu minētos riskus, esmu uzsācis nepieciešamo formalitāšu kārtošanu Latvijas Republikas Patanetu valdē,» vēstulē N. Ušakovam pērn oktobrī norādījis Ē. Teilāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, no Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) izstāsies arī a/s Prisma, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

«Pēc LTA maldīgā paziņojuma par cenu pieaugumu veikalos pēc PVN maiņas no 22 uz 21% ģimenes hiperveikali Prisma apsver iespēju izstāties no LTA, jo asociācijas paziņojums par cenu pieaugumu veikalos ir pretrunā ar Prisma nostāju. Mūsu veikalos cenu samazinājums ir jūtams no preces vērtības, kura pārsniedz 0,62 latus. Sekosim līdzi LTA tālākajiem paziņojumiem un mērķiem, lai varētu pieņemt izšķirošo lēmumu,» stāstījis a/s Prisma Latvija tirdzniecības tīkla direktors Henriks Harkonens.

Oriflame Latvija, kas arī ir LTA biedrs, negrasās pamest šo asociāciju, Neatkarīgajai atzinis Oriflame Latvija Mārketinga daļas vadītājs Egmonts Gāliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTOREPORTĀŽA: Vidzemes kultūras pērle gatava startam

Lāsma Vaivare, 27.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Latvijā tiks atklāts trešais reģionālais kultūras centrs, tā uzturēšanas pienākumi sadalīti starp valsti, pašvaldību un kultūras dzīves organizētājiem

Koncerti, izrādes, filmas – jaunās Vidzemes koncertzāles Cēsis programma ir saplānota līdz gada beigām. Un, lai arī ar dažiem izņēmumiem popmūzikas projektu izskatā, tā ir tuvu koncertzāles vadības izlolotajam ideālam.

Mācās no pilotprojekta

Kopš 2007. gada rīkotais Cēsu Mākslas festivāls kalpojis kā pilotprojekts Cēsu koncertzālei auditorijas un tās gaumes izpētes ziņā. «Tas daudz devis un, cerams, ļaus neizdarīt kļūdas,» saka koncertzāles valdes priekšsēdētājs Juris Žagars, kurš ir arī viens no festivāla organizatoriem. Gan festivāla, gan koncertzāles programma tiek būvēta «pēc savas līdzības. Ja tas mums patīk, tad arī mūsu draugiem patiks. Tas ir svarīgs kritērijs. Es arī biznesā tā saku – varu efektīgi pārdot tikai to, kas man patīk, ko es pats lietoju,» skaidro J. Žagars. Organizējot festivālu, šī taktika atmaksājusies, festivāla programmu izvēlas tikai tā komanda, un festivālam ir nozīmīga loma Latvijas vasaras kultūras aktivitātēs. Vai tas izdosies arī koncertzālē, vēl pāragri spriest, piekrīt valdes priekšsēdētājs, norādot, ka atšķirībā no festivāla koncertzālē kvalitāte būs jānotur ilgtermiņā. Tādēļ viņam jau bijušas asas vārdu pārmaiņas ar producentiem par atsevišķiem projektiem, kuru norise koncertzālē akceptēta, bet zem kuriem J. Žagars savu parakstu neliktu. «Nerunāju par to, vai tā ir popmūzika vai akadēmiskā mūzika. Arī popmūzika var būt kvalitatīva, stilīga, bet var būt vienkārši garlaicīga un slikta. Man patīk teiciens, ka jebkurā sabiedriskā aktivitātē ir privātā ieinteresētība, un es uzskatu – ja šī privātā ieinteresētība neizpaužas tikai vēlmē nopelnīt naudu, tad tā ir ārkārtīgi pozitīva. Tās var būt ambīcijas, labāku dzīves apstākļu radīšana pilsētā, kur tur dzīvo. Tā kā es dzīvoju Cēsīs, manās ambīcijas ir padarīt šo vietu par ideālo vietu dzīvošanai, par vietu, kur es ļoti, ļoti gribu dzīvot un kur man ļoti patīk,» viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Daugavpils nosvinējusi aptuveni 90 tūkstošus latu vērtus pilsētas svētkus

Gunta Kursiša, 10.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils aizvadītajā nedēļā nosvinējusi 738 gadu jubileju, kopumā pilsētas svētkiem atvēlot aptuveni 90 tūkstošus latu.

Pilsētas svētku laikā uzstājās Prāta Vētra, Triānas Parks, Dabasu Dyrovys, Disco Mafia no Krievijas u.c. Kopumā koncertu rīkošana, ieskaitot tehnisko nodrošinājumu un visas ar to saistītās izmaksas, pilsētai veidoja lielāko daļu pilsētas svētku izmaksu un bija aptuveni 70 – 80 tūkst. Ls, Db.lv stāstīja Daugavpils Kultūras pārvaldes vadītāja Eleonora Klešinska.

Pilsētas svētku laikā cilvēku skaits Daugavpilī ir dubultojies, un kopumā svētkus apmeklējuši līdz 100 tūkst. cilvēki, savukārt koncertu apmeklētāju skaits veidoja aptuveni 50 - 60 tūkst. cilvēku, lēš E. Klešinska.

Tāpat Daugavpils pilsētas svētku laikā rekordlielu apmeklētāju pieplūdumu piedzīvojis arī šogad izveidotais Marka Rotko Mākslas centrs, Db.lv norādīja centra pārstāve Inga Goldberga. Viņa stāstīja, ka kopumā kopš centra atklāšanas aprīļa beigās līdz šodienai centru ir apmeklējuši aptuveni 15 tūkstoši cilvēku, savukārt līdz 1. jūnijam mākslas centra apmeklētāju skaits veidoja aptuveni 12 tūkstošus cilvēku, neskaitot cilvēku plūsmu, kas veidojās speciālu pasākumu un konferenču laikā, kā arī neņemot vērā kafejnīcas un turpat izveidoto rezidenču, kurās dažkārt tiek izmitināti mākslinieki vai citi viesi, apmeklētāju skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tirgotāji: Mazajiem veikalniekiem minimālās algas palielināšana liks celt preču cenas par 10%

BNS, 26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mazajiem veikalniekiem minimālās algas palielināšana no nākamā gada būtiski sadārdzinās izmaksas un liks celt preču cenas par 10%, aģentūrai BNS norādīja Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

No nākamā gada palielinās minimālo algu, un pirmajā mirklī šī ziņa šķiet tikai pozitīva, jo valdības deklarācijā noteiktais mērķis ir mazināt ienākumu nevienlīdzību Latvijā un arī palielināt cīņu ar ēnu ekonomiku. Tomēr kas notiks reālajā dzīvē ar šo faktu, ka ciparos minimālā alga palielinās par 40 eiro? LTA tomēr ir spiesta konstatēt, ka valdības izrādītās rūpes par iedzīvotāju maznodrošinātajiem slāņiem vairāk gan ir šķietamas, atzina Danusēvičs.

Viņš norādīja, ka atšķirību izlīdzināšana notiek nevis uz nodokļu samazināšanas vai optimizācijas rēķina darbiniekiem, bet gan palielinot darbaspēka izmaksas mazajiem uzņēmumiem. Minimālo algu var palielināt, tikai saistot to ar neapliekamā minimuma paaugstināšanu, nemainot nodokļu slogu mazākajai algai, uzskata LTA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mudina neatbalstīt ekonomiskās sankcijas pret Baltkrievijas uzņēmējiem

Lelde Petrāne, 13.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Ārlietu padomē sāk izskatīt Baltkrievijas uzņēmēju un uzņēmumu sarakstu, pret kuriem potenciāli vērst sankcijas. Kā pastāstīja Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs, ja tādas tiks ieviestas, šiem uzņēmējiem tiks liegts nodarboties ar uzņēmējdarbību ES telpā.

Šobrīd plānotajā represiju sarakstā esot arī trīs ar tirdzniecību saistīti uzņēmēji Jurijs Čižs, Pāvels Topuzidis un Aleksandrs Mošenskis. Interesanti, ka P. Topuzidis izveidojis arī Minsk - Lido.

H. Danusēvičs sacīja, ka Latvijas nostāja attiecībā uz šādu sankciju ieviešanu pagaidām nav skaidra, tāpat kā nav skaidrs, kādēļ notiek vēršanās tieši pret šiem uzņēmējiem, kuri neveic nekādas politiskās darbības.

H.Danusēvičs uzskata, ka Baltkrievija ir Latvijai svarīgs stratēģisks partneris, jo tā ir kaimiņvalsts, kurā Latvijas uzņēmēji ar savu relatīvo turību var attīstīt filiāles un veiksmīgi iekarot tirgu. Tā, piemēram, lai darbotos Krievijas tirgū, nepieciešamas lielas investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības tīklu Mego un Iki darījuma summa varētu būt mērāma 10-25 miljonu eiro apmērā, savas aplēses izteica Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

Iepriekš jau vēstīts, ka SIA Mego ir parakstījusi līgumu ar veikalu tīkla Iki operatoru SIA Palink par 100% Palink kapitāla daļu pirkšanu, kā rezultātā par Palink īpašnieku kļūst Mego.

Danusēvičs uzskata, ka tīklu apvienošana palielinās Mego konkurētspēju un apvienotais tirgotājs varēs veiksmīgāk konkurēt ar starptautiskajiem tīkliem Maxima un Rimi, kas patlaban dominē Latvijas mazumtirdzniecības tirgū.

Tāpēc viņš šo darījumu kopumā vērtē atzinīgi. «Tas ir pozitīvi, ka nacionālie tirgotāji rod iespēju attīstīties, un šis darījums ir pirmā reize, kad kāds nozīmīgs Latvijas tirgotājs nopērk ārzemju tirgotāju.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie uzņēmēju kritizētajām nodokļu politikas izmaiņām nav vainīgs finanšu ministrs Jānis Reirs (V), bet ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS), šodien Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) rīkotajā preses konferencē sacīja LTA prezidents Henriks Danusēvičs.

Danusēvičs kritizēja šonedēļ valdībā pieņemto 2016.gada budžetu un to pavadošo nodokļu izmaiņu paketi. Tajā pašā laikā viņš sacīja, ka pie nodokļu izmaiņām nevajadzētu vainot finanšu, bet gan ekonomikas ministri.

«Nav pareizi vainot Reiru, jo ekonomikas attīstības politiku Latvijā veido Ekonomikas ministrija. Ekonomikas ministrei bija jārūpējas par to, lai valdības atbalstītā nodokļu pakete atbilstu ekonomikas interesēm,» uzskata LTA prezidents.

Pēc viņa domām, Reizniecei-Ozolai būtu jāuzņemas atbildība un jāskaidro, kāpēc netika ievērotas iepriekšējos gados panāktās vienošanās nodokļu politikas jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgus ekonomikā nevar regulēt pārtikas preču piecenojumu un situāciju var atrisināt divos veidos - pircējam izvēloties citu veikalu vai tirgotājiem piemērojot virspeļņas nodokli, pauda Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

Viņš norādīja, ka LTA 26.jūlijā tikās ar Konkurences padomi (KP), lai pārrunātu pēdējā laika diskusijas par piecenojumiem dažādām precēm un dažādos veikalu tīklos.

Tirgotāju asociācija vienojusies par pētījuma metodikas risinājumiem, kas atvieglos piecenojuma struktūras aprēķinu, it sevišķi mazajos uzņēmumos, tādējādi ietaupot līdz 20 000 eiro aprēķinu veikšanā.

Danusēvičs skaidroja, ka cenu līmeni dažādos veikalos nosaka veikala attīstības fāze, proti tas, vai kompānija vēl investē vai investīcijas jau atgūtas, kā arī piedāvāto preču kvalitāte un servisa līmenis, tostarp apkalpošanas vide un preču atlase.

"Skaidrs, ka "Sky" vai "MC2" būtiski atšķirsies cenās no "Maxima"," sacīja LTA vadītājs, piebilstot, ka vienlaikus pārdomas raisa vienādu preču būtiskās cenu atšķirības dažādos veikalos, piemēram, vietējā ražotāja prece, kas piegādāta veikalam par trim eiro, "LaTS" veikalā maksā četrus eiro, "TOP!" veikalā piecus eiro, bet "Rimi" - 6,5 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mazumtirdzniecības nozarē jau labu laiku gaisā virmo idejas par konsolidāciju, pa reizei notiek arī sarunas, tomēr pašmāju kapitāla uzņēmumi nevar atrast kopsaucēju sadarbībai, norāda Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs.

Viņš norāda, ka vēsturiski ir izveidojies tā, ka Latvijā ir vairākas kooperācijas ar dažādām pārvaldes metodēm, ar dažādiem īpašniekiem un viņu savstarpējām attiecībām. «Kamēr Igaunijā ir viens spēcīgs nacionālais tīkls Eesti Tarbijateühistute Keskühistu, kas ir tirgus līderis, Latvijā ir uzskaitāmi vairāki dažāda lieluma tīkli.»

H. Danusēvičs atzīmē, ka tie cīnās katrs par savu klientu, savas ķēdes paplašināšanu, bet, spējot apvienoties, būtu līdzvērtīgi Latvijas tirgū dominējošajiem tīkliem Rimi un Maxima. Turklāt Latvijas tirgotāju kooperācijas kopsummā pat varētu pārspēt abas lielākās veikalu ķēdes Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Mūsdienīgās mākslas telpu stutē bankas, mecenāti un privātā iniciatīva

Kristīne Stepiņa, 08.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr notiek Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja rekonstrukcija un top Laikmetīgās mākslas muzejs, mūsdienīgās mākslas telpu stutē bankas, mecenāti, kā arī privātā iniciatīva un finansiāls atbalsts

Kopējo summu, kas ieguldīta dažādās ārvalstu un pašmāju mūsdienīgās mākslas aktivitātēs, nav iespējams uzzināt, jo vairāku privāto mākslas projektu kūrētājiem izmaksas ir komercnoslēpums. Laikmetīgā māksla meklē telpu gan muzejam, gan izstādēm, šobrīd vasaras formātā tā cenšas iedzīvoties Kalnciema ielas kvartālā un piepilda Krievu teātra foajē.

ABLV Charitable Foundation ir viens no lielākajiem laikmetīgās mākslas atbalstītājiem Latvijā, kas aktīvi vāc darbus Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja (LLMM) kolekcijai, kā arī organizē dažādas aktivitātes laikmetīgās mākslas popularizēšanā. ABLV Bank Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja kolekcijai jau ir iegādājusies darbus aptuveni 720 tūkstošu eiro apjomā, kopumā kolekcijas izveidošanā tiks ieguldīti aptuveni 1,4 miljoni eiro, stāsta Charitable Foundation vadītāja Zanda Zilgalve. Kopā no 31 mākslinieka iegādāti 204 mākslas darbi. Kolekcijā ir Imanta Lancmaņa, Aijas Zariņas, Miervalda Poļa, Katrīnas Neiburgas u.c. mākslinieku darbi. Tāpat ABLV Charitable Foundation katru gadu rīko grantu konkursu, kura ietvaros biedrības un nodibinājumi var pretendēt uz finansējumu profesionālām izstādēm, kā arī atbalsta izglītības projektus, kas saistīti ar laikmetīgās mākslas popularizēšanu u.c. Pagājušā gada rudenī Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja fonds (LLMMF), kuru dibinājuši ABLV Charitable Foundation un Borisa un Ināras Teterevu fonds, parakstīja nodomu protokolu par LLMM būvniecību. Šī projekta īstenošanai LLMMF dibinātāji ieguldīs aptuveni 30 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas piena kombināts (RPK) noslēdzis līgumu ar ievērojamu Krievijas distributoru par salīdzinoši liela apjoma RPK produktu piegādi Krievijas tirgum.

Sortimentā līdzās krējumam Romaška, Lāses produktiem un sieram būs arī jogurti, biezpiens un kausētais siers, informē RPK sabiedrisko attiecību vadītāja Līga Rimšēviča.

Jau vairākus gadus uzņēmums attīstījis zīmolu Rižskij un tagad līdzās zīmoliem Romaška un Lāse RPK Krievijā startēs ar zīmolu Rīgas marka neatkarīgi no Rīgas domes veiktajām aktivitātēm.

Lai pārrunātu uzņēmuma eksporta plānus šim gadam un tā iesaistīšanos projektā Rīgas marka, šodien RPK apmeklēja Krievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs.

RPK eksporta apjoms ir aptuveni 20% no kopējā apgrozījuma, savukārt, eksports uz Krieviju ir 30% no kopējā eksporta apjoma. 2010. gadā ir plānots eksporta apjomu uz Krieviju palielināt vismaz 2 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas marka cer uz LRTK atbalstu

Sandra Dieziņa, 25.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) līgumu ar Rīgas domi par sadarbību preču zīmes Rīgas marka virzīšanā slēgs izstādes Riga Food laikā.

Par to DB informē LTRK sabiedrisko attiecību vadītāja Lita Kokale. Pēc līguma noslēgšanas projekta virzītāji sniegs detalizētāku informāciju, kuri uzņēmēji piedalīsies projektā, ar kādiem zīmoliem notiks sadarbība un kad tiks sākts eksports ar šo preču zīmi.

DB jau iepriekš vēstīja, ka pēc Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) lēmuma atteikties no markas apsaimniekošanas Rīgas dome solīja meklēt jaunu sadarbības partneri. LPUF no šī projekta atteicās nepietiekamo finanšu resursu dēļ, jo aplēses liecināja, ka markas iedzīvināšanai būtu vajadzīgi pat simtiem tūkstoši Ls, lai tā kļūtu atpazīstama. Rīgas markas preču zīme tika prezentēta pērn decembrī, kad Rīgā viesojās Maskavas valdības delegācija. Maskavas valdības ministrs Vladimirs Mališkovs toreiz izteica nostaļģiju pēc Latvijas precēm un izteica cerību, ka pirmās pārtikas karavānas Maskavā varētu parādīties jau šā gada otrajā ceturksnī, taču tas joprojām nav piepildījies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Latvijas ražotājiem Maskavā, Rīgas nedēļās ietvaros, bija iespēja prezentēt savu produkciju, informēja Uzņēmēju kluba Rīgas Marka pārstāvji.

Latvijā ražotās pārtikas produkcijas degustācijas, Rīgas Skolēnu pils folkloras grupas Kokle dziesmas un pasākuma vadītāju stāstus par Rīgu varēja baudīt uzņēmuma Alije parusa lielveikalu stendos Rižskij Dvorik. Jāpiebilst, ka Maskavā interesentiem jau pastāvīgi pieejami 20 Latvijā ražotās pārtikas produktu tirdzniecības stendi Rižkij Dvorik.

Alije parusa tirdzniecības centrus ik dienas apmeklē vidēji 8-9 tūkstoši cilvēku, norāda Uzņēmēju kluba Rīgas Marka vadītājs Normunds Štāls. Viņš uzsver, ka šāds mērķauditorijas skaits un Rīgas nedēļas laikā sasniegtie tirdzniecības rādītāji mudina arī turpmāk organizēt līdzīgus projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likums padziļina tirgotāju un ražotāju konfliktu, jo nostāda abas nozares – tirgotājus un ražotājus – vienu pret otru, uzskata Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA), savukārt Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) šo likumu sauc par kompromisu, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Gan tirgotāju, gan ražotāju pārstāvji arī atzīst, ka neviens likums nevarot novērst visas sadarbības problēmas un ka likuma ilgtermiņa ietekme būs saistīta ar to, kā tas reāli tiks piemērots dažādās situācijās.

Jāatgādina, ka Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likums pēc vairākus gadus ilgušām diskusijām tika pieņemts šā gada 21. maijā un stāsies spēkā nākamā gada 1. janvārī.

«Primārais likuma mērķis ir ierobežot mazumtirgotāju iepirkuma varas izmantošanu pret piegādātājiem, lai līdzsvarotu piegādātāju un mazumtirgotāju intereses mazumtirdzniecībā,» Dienai izklāsta Konkurences padomes (KP) pārstāve Inita Kabanova un uzsver: «Likums attiecas uz visiem pārtikas mazumtirgotājiem, nevis tikai uz pāris lielākajiem nozares pārstāvjiem, respektīvi, negodīgi un ekspluatējoši attiecībā pret piegādātājiem nedrīkstēs rīkoties neviens mazumtirgotājs. Nepārtikas preču mazumtirdzniecībā jaunais regulējums attieksies uz lielākajiem uzņēmumiem, kā tas bija arī līdz šim.»

Komentāri

Pievienot komentāru