A/s Rīgas piena kombināts (RPK) šogad plāno palielināt produkcijas eksportu.
Ja pērn no kopējā ražošanas apjoma eksports aizņēma ap 20 %, tad šogad iecerēts to palielināt līdz 25 – 30 %, atklāja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Ināra Driksna, piebilstot, ka lieliem uzņēmumiem bez eksporta nav iespējams darboties, jo vietējais tirgus ir piesātināts.
Uzņēmumam galvenie eksporta tirgi ir Krievija un Azerbaidžāna, savukārt galvenais eksporta produkts ir krējums, kura eksporta apjomi īpaši auguši uz Azerbaidžānu. Uz šo valsti tiek eksportēts arī jogurts un biezpiens, kā arī sākts sviesta eksports. Lai gan Latvijā ražotajam sviestam ir par 15 % augstāka cena nekā ES valstu produktam, RPK produkti esot pieprasīti kvalitātes dēļ.
I. Driksna atklāj, ka šogad sākts produkcijas eksports uz jaunu tirgu – Singapūru, kur uzņēmums ar privāto preču zīmi realizē Lāses produktus. Tāpat tiek domāts par Jaunzēlandes un Austrālijas tirgiem. Jāpiebilst, ka pērn RPK mainījis stratēģiju, samazinot industriālo produktu īpatsvaru ražošanas apjomā, par pamatu izvēloties plaša patēriņa produktus vietējam tirgum un eksportam. Pērn pieprasījums pēc industriālajiem produktiem bijis krietni mazāks nekā iepriekš, turklāt Krievijas prasību maiņas dēļ produktu marķējumos eksports uz Krieviju saruka.