Foto: Ieva Leiniša/LETA

Rimi saņem 20 tūkstošu eiro sodu par pircēju maldināšanu Bosch akcijas laikā 

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, piemērojot SIA «Rimi Latvia» soda naudu 20 tūkstošu apmērā, kā arī aizliegta turpmāka negodīga komercprakse lēmumā raksturoto un līdzīgu piedāvājumu (akciju) izsludināšanā, informē PTAC.

Db.lv, 2018. gada 29. oktobris plkst. 9:54

Sabiedrība laika periodā no 2018.gada 16.janvāra līdz 2018.gada 15.maijam īstenoja speciālu akciju, kuras ietvaros patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties dažādas zīmola Bosch preces ar atlaidi līdz 62%.

Saskaņā ar PTAC rīcībā esošo informāciju, piedāvājumā ietverto zīmola Bosch preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides. Lai gan Rimi Latvia atbildēja uz PTAC norādītajiem pārkāpumiem un centās attaisnot savu rīcību minot, ka Piedāvājums ir tikai vienas pārdošanas kampaņas projekts un nav vērtējams kā akcija, kā arī Piedāvājumā ietverto preču cenas tika noteiktas, vadoties pēc tirgus izpētes, PTAC ieskatā Rimi Latvia nebija veikusi pienācīgu tirgus izpēti tieši Baltijas tirgū. Rimi Latvia papildus PTAC aizrādījumiem un pierādījumiem, kas balstīti tirgus izpētē norādīja, ka PTAC pārbaudes nav bijušas adekvātas, ņemot vērā, ka interneta veikalos, kas tikuši pētīti, Bosch produktu modeļi precīzi nav sakrituši ar Rimi Latvia piedāvātajiem.

PTAC uzskata, ka Rimi Latvia, reklamējot piedāvājumu, ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo Rimi Latvia reklāma maldināja par piedāvājuma - iegādāties Bosch preces ar ievērojamu atlaidi – izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis, piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām Rimi veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi. No lietas materiāliem izriet, ka Rimi Latvia rīcība, izmantojot dažādus piedāvājuma izplatīšanas veidus (veikali, sociālie tīkli, tīmekļvietnes), norāda uz to, ka sabiedrības komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu. Tātad, sabiedrība ir pārkāpusi patērētāju tiesību regulējošos normatīvos aktus, proti, pārkāpums ir būtisks, jo sabiedrības īstenotā komercprakse ir adresēta lielam patērētāju lokam, norāda PTAC.

Ņemot vērā, ka sabiedrības īstenotā komercprakse ir atzīstama par negodīgu, kā arī apstākli, ka Rimi Latvia ir būtiski negatīvi ietekmējusi patērētāju ekonomisko rīcību un šādus speciālos piedāvājumus periodiski piedāvā un varētu piedāvāt patērētājiem arī nākotnē, kā arī to, ka no lietā veiktās saziņas ar sabiedrību, secināms, ka tā izdarīto pārkāpumu neatzīst un nav gatava veikt labprātīgās darbības, lai nepieļautu līdzīgu pārkāpumu atkārtošanos, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir pieņēmis lēmumu, ar kuru sabiedrībai aizliedz negodīgu komercpraksi, ja tā vēl nav uzsākta, bet ir paredzama; piemēro soda naudu 20 tūkstošu eiro apmērā.

Turpmāk, PTAC aicina patērētājus būt vērīgiem, piesardzīgiem, un, neskatoties uz piedāvājumos lietotajiem saukļiem vai apzīmējumiem «atlaide», «akcija» vai tamlīdzīgi, salīdzināt vienādu preču cenas dažādās tirdzniecības vietās pirms pieņemt lēmumu par izvēlētās preces iegādi. Ne vienmēr piedāvājumos norādītā lielākā cena nozīmē arī preces sākotnējo cenu pirms atlaides, bet mazākā cena – preces cenu ar atlaidi. Salīdzinot piedāvājumos ietvertās preces un to cenas ar citās Latvijas tirdzniecības vietās (interneta veikalos) piedāvātajām precēm, jāpievērš uzmanība tam, vai redzamās preces ir tādu pašu modeļu preces, kuras tiek piedāvātas arī citos veikalos, īpaši tad, ja piedāvājumā nav norādīts konkrēts preces modelis, bet tikai minēts preces nosaukums.

Rimi Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte, komentējot PTAC lēmumu, uzsvēra, ka Rimi Latvia nepiekrīt PTAC interpretācijai par konkrēto uzlīmju kampaņu. Tās mehānisms, cenas un principi tika veidoti sadarbībā ar konkrēto ražotāju Bosch.

«Šī kampaņa sadarbībā ar Bosch ir tikusi realizēta daudzās valstīs kopš 2012.gada vairāk nekā 40 reizes, to vidū, piemēram ,tādos pazīstamos tīklos kā REWE, EDEKA, Intermarche, Carrefour un citos Vācijā, Francijā, Polijā, Čehijā un citviet. Uz šādiem pat principiem tika īstenota arī kampaņa Latvijā. Tuvākajā laikā vērsīsimies tiesā, lai apstrīdētu šo PTAC lēmumu, jo kategoriski nevaram piekrist PTAC nostājai,» uzsvēra K. Ciemīte.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 09. maijs plkst. 12:02

2018. gada 1.janvārī stājās spēkā grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā, kas paredz...

2018. gada 23. marts plkst. 11:49

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēmis lēmumu par SIA «SUGAR MEDIA» īstenoto...

2018. gada 27. februāris plkst. 16:13

Pēc samazinātā PVN ieviešanas Latvijai raksturīgajiem augļiem un dārzeņiem būtiski audzis pieprasījums pēc tomātiem un bioloģiski audzētām ogām un āboliem.

2018. gada 08. februāris plkst. 8:55

Uzraugošā iestāde nedrīkst jaukties konkurencē starp finanšu pakalpojumu sniedzējiem, turklāt - izmantojot nodokļu maksātāju naudu.

2017. gada 18. augusts plkst. 12:53

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 16.augustā pieņēmis lēmumus par SIA SS un...

Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Viens no jaunākajiem nozares uzņēmumiem Liepājā ir SIA Sikksi, kas Latvijas kontekstā...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2018. gada 26. oktobris plkst. 11:01

Konkurences padome (KP) atļāvusi UAB «Vaizga» iegūt izšķirošu ietekmi pār SIA «Petrol...

2018. gada 26. oktobris plkst. 7:23

Pieaugot nulles atkritumu jeb zero waste dzīvesveida popularitātei, Rīgā neilgā laika posmā...

2018. gada 25. oktobris plkst. 15:58

Veikalu tīkls Debenhams plānojis slēgt 50 veikalus, raksta Bloomberg....

2018. gada 25. oktobris plkst. 9:57

Rīdzinieces Ilze Blāķe un Madara Bundzeniece atklājušas jaunu beziepakojumu veikalu «Turza», kas...

2018. gada 25. oktobris plkst. 9:00

Sēnes pērk ne tikai rīdzinieki savām maltītēm, tirgus galdus regulāri pārbauda Rīgas...

2018. gada 24. oktobris plkst. 11:18

Rīgas centrā, Kr. Barona ielā ceturtdien tiks atklāts Maxima Express veikals, kas...

2018. gada 23. oktobris plkst. 12:14

Vācijas zemo cenu veikalu tīkls Lidl Latvijā plāno atvērt vairāk nekā 10...

2018. gada 23. oktobris plkst. 7:41

Vācu veikalu ķēde Lidl atvērta sadarbībai ar Latvijas kompānijām; investēs arī darbinieku...

2018. gada 23. oktobris plkst. 7:20

Ja pircējs ar zīmolu nav pazīstams, iepakojums ir tas, kas noteiks viņa...

2018. gada 22. oktobris plkst. 12:01

Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut apvienošanos, ar kuru UAB ACC Distribution...