Transports un loģistika

«Royal Caribbean» piedāvā saviem pasažieriem “online” reģistrāciju

Aivars Mackevics [email protected],11.10.2005

Jaunākais izdevums

Amerikāņu kruīzu kompānija Royal Caribbean Cruises tagad piedāvā saviem pasažieriem uz abiem saviem kruīzu markas uzņēmumiem Royal Caribbean International un Celebrity Cruises “online” reģistrāciju. Zem nosaukumiem "Set Sail" priekš Royal Caribbean International (kuģi: Freedom of the Seas, Voyager of the Seas, Splendour of the Seas) un “Xpress Pass” priekš Celebrity Cruises (kuģi: Millenium, Century, Constellation un Galaxy) tagad pasažieri jau pirms uzkāpšanas uz kuģa var aizpildīt visus nepieciešamos dokumentus. Līdz ar to kompānija ir panākusi, ka pasažieru reģistrācijas laiks tiek samazināts no patreizējām četrām minūtēm uz 30 sekundēm par katru pasažieri. Patlaban gan serviss tiek piedāvāts tikai angļu un spāņu valodās, taču tuvākajā laikā tas būs iespējams arī vācu, itāļu, franču un portugāļu valodās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: dinozoo.lv

Līdzīgi kā cilvēkiem, arī mūsu četrkājainajiem mīluļiem ir individuālas uztura vajadzības, kas jāņem vērā, lai dzīvniekam nodrošinātu pilnvērtīgu un veselīgu dzīvi. Atbilstoši izvēlēta profesionālā barība, kas piemērota suņa vai kaķa vecumam, šķirnei, aktivitātes līmenim un veselības stāvoklim, var ievērojami uzlabot dzīvnieka dzīves kvalitāti.

Viens no iecienītākajiem mājdzīvnieku barības zīmoliem, kas piedāvā augstākās kvalitātes produktus, ir Royal Canin. Vairāk par Royal Canin produktiem suņiem un kaķiem stāsta Dino Zoo eksperte, kinoloģe Tatjana Bodricka.

Zinātne, inovācijas un precīzi izstrādātas barības receptes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: dinozoo.lv

Vai meklē savam mājdzīvniekam barību, kas ne tikai remdē izsalkumu, bet arī veicina tā ilgtermiņa veselību un vitalitāti? Royal Canin ir pasaulē atzīts zīmols, kas vairāk nekā pusgadsimtu velta padziļinātiem pētījumiem, lai radītu augstākās kvalitātes barību suņiem un kaķiem. Par to, kāpēc Royal Canin produkciju iesaka veterinārārsti un kā tās zinātniskā pieeja nodrošina precīzi pielāgotu uzturu katra mīluļa unikālajām vajadzībām atkarībā no šķirnes, vecuma un veselības stāvokļa, stāsta Dino Zoo speciāliste - kinoloģe Tatjana Bodricka.

Kāpēc augstas kvalitātes barība ir svarīga tava mīluļa veselībai?

Mājdzīvnieka uzturs ir viens no stūrakmeņiem ilgam mūžam, labai veselībai un kopējai labsajūtai. Lai gan tirgū pieejams plašs barību klāsts, ne visas ir vienādi vērtīgas. Profesionāla, augstas kvalitātes barība, kādu piedāvā Super Premium klases zīmoli, tiek izstrādāta, balstoties uz zinātniskiem pētījumiem par dzīvnieku uztura vajadzībām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā pārsniegts reģistrāciju skaits jaunām pasažieru automašīnām, salīdzinot ar pirms Covid-19 laiku 2019. gadā, informē Auto Asociācija.

Ir reģistrētas 9903 jaunas pasažieru automašīnas, kas ir lielākais reģistrāciju skaits pirmajā pusgadā kopš 2008. gada. Jānorāda, ka jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrāciju skaits palielinājies par 21,6%, un vērojams reģistrāciju pieaugums jaunām benzīna un dīzeļa automašīnām, elektroautomašīnām un ārēji uzlādējamiem hibrīdauto.

“Tirgus atgriežas pirms Covid-19 līmenī, jo automašīnu ražotājiem ir izdevies sakārtot ražošanas problēmas, tādejādi apmierinot klientu pieprasījumu. Atgriežoties tūrismam, aktīvas kļūst īstermiņa īres kompānijas, atjauninot un papildinot savus autoparkus,” norāda Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrāciju skaita priekšgalā ir “Toyota”, “Škoda”, “Volkswagen” un “Dacia”, ņemot vērā auto reģistrāciju TOP 4 arī pērn. Latvijā, atjaunojoties tūrismam, īres auto bizness turpina attīstīties un regulāri atjauno vai papildina savu autoparku, kas arī ir devis pozitīvu rezultātu jaunu automašīnu reģistrāciju skaita pieaugumam. Šī gada pirmajā pusgadā īres auto uzņēmumi ir reģistrējuši 2043 jaunas automašīnas, kas sastāda 20,63 % no kopējā jaunu automašīnu reģistrāciju skaita, un arī īres uzņēmumu TOP automašīnu markas ir bijušas “Toyota”, “Škoda” un “Volkswagen”.

Atpūta

Piektdienas intervija ar CV-Online Latvia vadītāju Aivi Brodiņu

Lelde Petrāne,25.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild CV-Online Latvia vadītājs Aivis Brodiņš. CV-Online ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas Latvijā kopš 1999.gada, pārstāvot karjeras portālu cv.lv. CV-Online ietilpst Alma Career tīkla sastāvā, kuru pārvalda Somijas mediju koncerns Alma Media un globālais interneta personāla atlases līderis Monster Worldwide.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Personāla atlase ir ļoti interesanta un aizraujoša joma, kas ļauj ne tikai ieskatīties jebkurā biznesa nozarē un uzņēmumā, bet arī iepazīt daudzu dažādu profesiju pārstāvjus. Arī interneta vide nepārtraukti piedāvā jaunas iespējas un izaicinājumus strauji augošajā tehnoloģiju laikmetā, kas neļauj iestāties rutīnai. Biznesa joma ir augoša un ar lielu potenciālu, jo darba devēji jaunus darbiniekus meklēs vienmēr, tāpat kā darba ņēmēji – sev vēlamo darba vietu. Līdz ar to, vadīt lielāko digitālo personāla atlases uzņēmumu Latvijā ir liels gandarījums un vienlaikus izaicinājums.

Citas ziņas

Baltijā nostiprinās Royal Unibrew

Vēsma Lēvalde,16.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Firmas Griģis un Co īpašnieks Andris Griģis parakstījis līgumu ar Dānijas koncernu Royal Unibrew par Līvu alus darītavas pārdošanu.

Darījuma summa ir 17,5 miljoni EUR (ap 12.2 milj. Ls), Db informēja A. Griģis. "Šis bija ļoti labs piedāvājums, turklāt darījums apmierina abas puses," savu lēmumu pārdot trešo lielāko alus darītavu Latvijā pamatoja uzņēmējs.

Pēc viņa teiktā, piedāvājumus pārdot alus ražotni viņš saņemot jau aptuveni trīs gadus. "Ja mēs būtu maza alus darītava, varētu pastāvēt, jo nevienam mēs netraucētu, neviens mūs arī nekārotu. Taču, ja esi liels tirgus dalībnieks, konkurence kļūst asa. Ja aiz muguras ir liels koncerns kā dāņiem, tad arī ražošanas pašizmaksa ir pavisam cita - iepirkuma cena, piemēram, iesalam, man ir daudz augstāka nekā Royal Unibrew ar viņu ražošanas apjomiem," skaidroja A. Griģis. Iegāde notikusi caur Royal Unibrew Latvijas uzņēmumu Lāčplēša alus, turklāt nopirkta ne vien rūpnīca, bet arī tai piegulošās zemes. Tas darīts nolūkā nākotnē paplašināt ražotni.

Transports un loģistika

Stāsies spēkā maksa airBaltic pasažieriem, kuri izmantos personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne,31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, aviokompānijas airBaltic pasažieriem jārēķinās ar izmaiņām.

Kā iepriekš skaidroja, Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Transports un loģistika

airBaltic ieviesīs maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne,24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic «ievieš plašus uzlabojumus interneta un mobilās reģistrācijas sistēmā», liecina kompānijas izplatītais paziņojums medijiem.

Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors, skaidro: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baiļu uzplūdi par koronavīrusa straujāku izplatīšanos ārpus Āzijas papildu trieciens ir dažādiem ar tūrisma nozari saistītajiem uzņēmumiem. Notiekošā rezultātā daudzi sevišķi strauji atbrīvojas no aviokompāniju un kruīza uzņēmumu vērtspapīriem.

Kuģu kruīza nozares līderu - "Carnival", "Norwegian Cruise Line Holdings" un "Royal Caribbean Cruises" - akciju cena šīs nedēļas sākumā vien saruka gandrīz par 10%. Piemēram, tā paša "Carnival" akcijas vērtība Ņujorkas biržā kopš saviem decembra augstākajiem punktiem ir samazinājusies jau gandrīz par 30%.

Strauji zemāk planē arī aviokompāniju akciju vērtība. Piemēram, "Ryanair" akcija šo pirmdien saruka par 13,5%, "Air France" – par 8,7% un "Deutsche Lufthansa" – par 8,8%. Strauji cenu kritumi bija vērojami arī "American Airlines Group", "EasyJet", "Delta Air Lines" u.c. līdzīgām akcijām. Tiek ziņots, ka pasaulē viesnīcas jau izjūt ķīniešu tūristu skaita samazināšanos. Sagaidāms, ka notiekošajam būs ietekme uz dažādām citām nozarēm.

Pakalpojumi

Royal Mail atvainojas adresātiem Latvijā

Dienas Bizness,10.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts no Lielbritānijas pasta iestādes pārpakotā veidā saņēmis vairāk nekā tūkstoti bojātu pasta sūtījumu adresātiem Latvijā – katram no šiem sūtījumiem pievienota Royal Mail atvainošanās par sūtījuma stāvokli un aicinājums ziņot Royal Mail par konkrētu sūtījumu satura bojājumiem vai to daļu iztrūkumu.

Latvijas Pasts jau informēja, ka atpakaļ Royal Mail tika nosūtīti īsi pirms Jaunā gada no Lielbritānijas saņemtie izdemolētie un izlaupītie pasta maisi ar vairākiem simtiem sīkpaku sūtījumu, kam nezināmu vandaļu nodarīto bojājumu rezultātā nebija iespējams noteikt ne adresātu, ne arī identificēt to saturu. Uz Royal Mail tika nosūtīti arī attiecīgi pārbaudes akti par konstatētajiem sūtījumu bojājumiem.

Tagad Latvijas Pasts šos sūtījumus no Royal Mail saņēmis pārpakotā veidā – uz katra sūtījuma polietilēna iesaiņojamā materiāla ir uzdrukāta Royal Mail oficiāla atvainošanās. Ja kādas daļas no sūtījuma satura trūkst vai tā saturs ir bojāts, Lielbritānijas pasta iestāde aicina par to ziņot Royal Mail, aizpildot zaudēto, bojāto un laikus nepiegādāto pasta sūtījumu veidlapu («Lost, Damaged and Delayed Inland Mail Report a Fault and Claim Form»), kas pieejama ikvienā Royal Mail pasta nodaļā, interneta vietnē royalmail.com, kā arī sazinoties ar Royal Mail telefoniski.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Efektīvākais veids, kā uzņēmējiem aizsargāt savas preču zīmes, lai citi tās nevarētu izmantot negodprātīgi, ir tās reģistrēt Latvijas Republikas Patentu valdē (PV), biznesa portālam Db.lv stāstīja PV Preču zīmju un dizainparaugu departamenta direktore, Apelācijas padomes priekšsēdētāja Dace Liberte. Viņa atzina, ka arī Latvijā piedzīvoti karsti strīdi saistībā ar preču zīmju lietošanu.

Saskaņā ar likumu Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm preču zīme "ir apzīmējums, kuru lieto, lai kāda uzņēmuma preces atšķirtu no citu uzņēmumu precēm". D. Liberte skaidroja - piemēram, ja veikala plauktā stāvētu daudzas vienādas piena pakas, pircējs nevarētu atšķirt, kurš bija tas piens, kuru viņš iegādājās un kurš viņam ļoti garšoja, tādēļ uzņēmumi izmanto preču zīmes, lai nodrošinātu savas produkcijas atpazīstamību.

Preču zīmju tiesības ir teritoriālas tiesības - ja kādā valstī grib iegūt izņēmuma tiesības uz preču zīmi, tad tā tajā valstī arī jāreģistrē. Latvijas uzņēmējiem patlaban ir trīs iespējas, kā kādā valstī reģistrēt savas preču zīmes. Pirmkārt, iespējams reģistrēt preču zīmi tikai vienā konkrētā valstī, griežoties šīs valsts rūpnieciskā īpašuma iestādē (Latvijas Republikā tā ir Patentu valde). Otrkārt, var reģistrēt preu zīmi kādā valstī vai valstīs, izmantojot Madrides nolīguma par zīmju starptautisko reģistrāciju vai ar Madrides nolīgumu par zīmju starptautisko reģistrāciju saistītā protokola iespējas, jo Latvija ir abu šo starptautisko līgumu dalībvalsts. Treškārt, var reģistrēt preču zīmi kā Eiropas Kopienas preču zīmi - tad ar vienu reģistrāciju uzreiz tiek iegūta aizsardzība visā Eiropas Savienības (ES) teritorijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā interviju ar Latvijas Universitātes Matemātikas un Informātikas institūta Tīkla risinājumu daļas vadītāja vietnieci Katrīnu Sataki. Uzzini, kādas izmaiņas gaidāmas domēnu reģistrācijā Latvijā, kā arī kuri varētu būt Latvijā un citur pasaulē vērtīgākie domēni.

Autore: Lelde Petrāne, Db.lv žurnāliste

Cik .lv domēni pašlaik ir reģistrēti Latvijā?

Pagājušā gada janvārī kopējais aktīvo .lv domēnu skaits bija 25 861. Gada laikā aktīvo domēnu skaits palielinājās par 8 100 domēniem, taču gandrīz 4 500 domēnu īpašnieki nepagarināja reģistrāciju. Gada pēdējos mēnešos vidēji mēnesī tika reģistrēts par 330 domēniem vairāk nekā gada sākumā. Aktīvākie reģistrācijas mēneši bija marts un oktobris, kad mēnesī tika pieteikti vairāk kā 1 300 domēni. Šogad mums jau ir pirmais rekords - janvārī reģistrācijai tika pieteikti vairāk kā 1 600 domēni. Tomēr jāņem vērā, ka, kā liecina pieredze, ne visi no šiem domēniem turpmāk tiks lietoti.

Transports un loģistika

airBaltic pagarina pašapkalpošanās reģistrācijas periodu

Lelde Petrāne,21.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija airBaltic ir ieviesusi papildu uzlabojumus savā pašapkalpošanās reģistrācijas sistēmā, nodrošinot tās pieejamību 72 stundas pirms paredzētā lidojuma iepriekšējo 36 stundu vietā.

Kopš šā gada 1.februāra airBaltic ieviesa izmaiņas interneta un mobilās reģistrācijas sistēmā. Tā, piemēram, reģistrācija internetā ir pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas iepriekšējo divu stundu vietā.

Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamā bagāža, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Visiem pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā, šis pakalpojums tagad tiek piedāvāts par 7 LVL (10 EUR).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pret bēdīgi slaveno tūrisma kompāniju Royal Tour tiesā iesniegta prasība par 300 000 LVL piedzīšanu, atsaucoties uz Bizness&Baltija, ziņo Biznews.

Tiesas norīkotais maksātnespējas administrators Ivars Rudzinskis uzskata, ka firmas vadītāji cenšas pretoties procesam un mēģina apgrūtināt kreditoru prasījumu apmierināšanu. I. Rudzinskis arī uzskata, ka kompānijas Royal Tour īpašnieces mākslīgi ir samazinājušas Royal Tour aktīvus par 47 000 LVL.

Laikraksts Dienas bizness jau vēstīja, tūrfirma Royal Tour atcēla divus lidojumus uz Kipru un Krētu, neizmaksājot kompensācijas. Pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra datiem cietušo vidū bija aptuveni 300 Royal Tour klientu, kas par vienu ceļazīmi samaksājuši vidēji 300 latus.

Pakalpojumi

Pirmajā ceļojumā devies pasaulē lielākais kruīza kuģis Icon of the Seas

LETA/AFP,29.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien savā pirmajā ceļojumā devies pasaulē lielākais kruīza kuģis "Icon of the Seas", kas pieder kruīzu uzņēmumam "Royal Caribbean".

Kuģis uzbūvēts 900 dienās kuģu būvētavā Turku, Somijā. Kuģis ir 365 metrus garš, tam ir 20 klāji un vieta 7600 pasažieriem un 2350 apkalpes locekļiem.

Lai nodrošinātu, ka neviens no kuģa pasažieriem negarlaikotos un nebūtu izsalcis, uz kuģa ir septiņi peldbaseini, tostarp "ezers" ar 151 400 litriem ūdens, seši ūdens slidkalniņi, karuselis un slidotava, kā arī vairāk nekā 40 restorāni un bāri.

Turklāt "Icon of the Seas" ir pārpildīts ar jaunākajām tehnoloģijām, un, neskatoties uz tā milzīgo izmēru, "Royal Caribbean" apgalvo, ka tas ir videi krietni draudzīgāks salīdzinājumā ar atsevišķiem mazākiem kruīza kuģiem.

Pēc mājas bāzes Maiami pamešanas sestdien pilnībā izpārdotais "Icon of the Seas" nedēļu ceļos pa Karību jūras reģionu un tad atgriezīsies Maiami.

Foto

Aizdegas uz Bahamu salām braucošs kruīza kuģis ar 2,2 tūkstošiem pasažieru

Jānis Rancāns,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēks, kas izcēlās uz kompānijai Royal Caribbean piederoša kruīza kuģa, licis evakuēt vairāk nekā 2,2 tūkstošus pasažieru. Kuģis bija ceļā no Baltimoras ASV uz Bahamu salām

Kruīza kuģis Grandeur of the Seas Baltimoras ostu pameta piektdien, lai dotos uz Bahamu salās esošo Mazo Cilpas rifu. Ugunsgrēks uz kuģa izcēlās pirmdienas rītā un plosījās vairākas stundas. Kuģa pasažieri notikušajā nav cietuši un pēc ugunsgrēka likvidēšanas nogādāti tuvumā esošajā Frīportas ostā. No turienes kruīza kuģa pasažieri tiks vesti atpakaļ uz Baltimoru. Tāpat pasažieriem tiks atlīdzināti ceļojuma izdevumi un tiks piedāvāts bezmaksas ceļojums ar kādu citu kompānijas kruīza kuģi.

Kompānija Royal Caribbean negadījumus piedzīvojusi arī iepriekš. Aizvadītā gada martā kompānijai piederošs kruīza kuģis bija spiests pārtraukt savu ceļojumu uz Malaiziju, kad, pametot Filipīnu galvaspilsētu Manilu, uz tā izcēlās ugunsgrēks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgū izvēlēties tādus ieguldījumus, kuriem vērtības pieauguma ziņā vajadzētu klāties labāk, ne vienmēr ir tas pats pateicīgākais darbs.

Turklāt bieži vien tiek ironizēts, ka profesionāļu darbu šajā ziņā vismaz īsākos termiņos var salīdzināt ar šautriņu mešanu, ko tikpat labi var darīt arī kāds mērkaķis. Proti, ja tam tiek iedotas šautriņas, kuras tiek attiecīgi mestas uz akciju saraksta pusi (ieguldījumu portfelis tad tiek izvēlēts no tām kompāniju akcijām, kuru vārdam ir trāpīts), tad šī portfeļa guvums var nebūt sliktāks par to, ko klientiem nodrošinās tirgus profesionālis, kad tas, ņemot vērā visas savas zināšanas uz konkrēto brīdi, izvēlēsies konkrētas akcijas, kurām investoru tad it kā vajadzētu aplaimot ar lielākiem guvumiem.

Jau ziņots, ka šajos gadījumos tiek citēts Prinstonas Universitātes pasniedzēja Bērtona Malkiela darbs "A Random Walk Down Wall Street", kurā viņš izvirzīja hipotēzi, ka nejauši izvēlētu akciju portfelis var būt tikpat veiksmīgs/neveiksmīgs kā labi apmaksātu tirgus profesionāļu darbs. Šis darbs iemantojis lielu popularitāti, jo tam pamatā bija visai interesants pētījums un galu galā nebūt nevar apgalvot, ka šī hipotēze būtu pilnīgi greiza. Rezultātā arī šobrīd puspajokam tiek veikti līdzīgi eksperimenti, kas bieži atklāj, ka "mērkaķošanās" rezultātā, piemēram, ar tām pašām šautriņām patiešām var izveidot visai cienīgu ieguldījumu portfeli, kas pārspēj dažādu tirgus "guru" veikumu.

Ražošana

Cido boss vadīs Baltijas struktūru

,26.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrs lielākais dzērienu ražotājs Skandināvijā Royal Unibrew (Dānija) no šā gada 1. marta ievieš vienotu Baltijas vadības struktūru.

Kā informē uzņēmums, lai realizētu minētos plānus, pašreizējais Cido Grupa ģenerāldirektors Jespers Koldings ir iecelts par Royal Unbibrew Baltijas struktūras ģenerāldirektoru un pašreizējais Kalnapilio – Tauro grupe (Lietuva) pārdošanas direktors Marijus Kirstukas - par Royal Unbibrew Baltijas struktūras ģenerāldirektora vietnieku. Savukārt pašreizējais Kalnapilio – Tauro grupe ģenerāldirektors Valdas Tekorius nodos vadības pilnvaras, bet turpinās padomdevēja funkcijas kā Kalnapilio – Tauro grupe valdes priekšsēdētāja vietnieks. Royal Unibrew sola saglabāt nemainīgas pārdošanas un pakalpojumu sniegšanas struktūras abās valstīs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 29.maija nakti, katru nedēļas nogali visi interesenti aicināti tuvāk iepazīt un izbaudīt Karību salu kultūru pasākumos Caribbean Fever klubā Art & Music Bakery (Bruņinieku 73).

Caribbean Fever no līdzšinējiem regeja, dancehall, ragga un soca mūzikas pasākumiem atšķirsies ne tikai ar to, ka notiks ik nedēļu, bet arī ar īpašo atmosfēru. Art & Music Bakery pagalmā, līdzīgi kā tas notiek Karību salu ielu ballītēs, visu nakti darbosies grils ar Jamaikā populārāko ēdienu Chicken jerk, bet iekštelpās rosīsies Latvijā atzīti Karību mūzikas DJ-i un citzemju viesi, savos setos miksējot gan jaunākos regeja hītus, gan izklaidējot publiku ar vokālajiem un instrumentālajiem priekšnesumiem.

Art & Music Bakery atzīst, ka tieši regeja vakari kluba pastāvēšanas laikā guvuši vislielāko atsaucību, kā rezultātā radusies ideja tos attīstīt un padarīt daudzpusīgākus.

Pasaulē

Francijas STX būvēs divus kruīza kuģus Celebrity Cruises

BNS/AFP,05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kruīzu kompānijas Royal Caribbean International meitasuzņēmums Celebrity Cruises ir parakstījis sākotnējo vienošanos ar Dienvidkorejas kuģubūves konglomerāta STX meitasuzņēmumu Francijā par divu jaunu kuģu 1,2 miljardu eiro vērtībā.

Kuģus ar 1450 kajītēm plānots piegādāt 2018.un 2020.gadā, par ceturtdien parakstīto nodomu protokolu informēja STX France ģenerāldirektors Lorāns Kastēns.

Vienošanās ir nozīmīga Sennazērā Francijas rietumos bāzētajai kuģubūvētavai, kurai pēdējo gadu laikā ir bijušas grūtības iegūt pasūtījumus.

Kuģubūvētavu ietekmē arī neskaidrība, kas saistīta ar Francijas valdības lēmumu apturēt Sennazērā būvēto helikopteru bāzes kuģu Mistral piegādes Krievijai.

300 metru garie kruīza kuģi varēs pārvadāt 2900 pasažierus. Izmantot tos varēs kruīzu maršrutos visā pasaulē, sacīja Kastēns.

STX jau būvē divus milzīgus kruīzu kuģus Royal Caribbean International.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV arestēta un 24 atpūtnieku mājvietu apzagšanā apsūdzēta bijusī kruīzu kompānijas Royal Caribbean darbiniece. Viņa klientus apzagusi, kamēr viņi pavadījuši laiku uz kuģiem jūrā, ziņo CNN.

Saskaņā ar policijas sniegto informāciju darbiniece izmantojusi klientu personisko informāciju par rezervācijām, lai noskaidrotu, kad konkrētie cilvēki būs devušies prom no mājām.

38 gadus vecā Betsaida Sandovala (Bethsaida Sandoval) strādājusi par brīvdienu plānotāju un viņai bijusi piekļuve nākamo upuru mājvietu adresēm. Viņas vīrs Džons Lopezs (John Lopez) darbojies kā līdzdalībnieks.

«Cilvēki bija atvaļinājumā, un, kad viņi atgriezās mājās, atklāja, ka ir apzagti,» stāstījusi policijas pārstāve, piebilstot, ka visos noziegumos figurējis viens kopīgais faktors - visi apzagtie izmantojuši Royal Caribbean pakalpojumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Royal Caribbean Cruises Ltd piederošais pasaulē lielākais kruīza kuģis Allure of the Seas piektdien no Somijas dosies uz savu mājvietu - Floridas ostu, ziņo Bloomberg.

Kuģis būvēts Turku kuģu būvētavā un to darījis kuģu būvētājs STX Europe AS.

Allure of the Seas, kas varēs uzņemt 6360 pasažierus, mājvieta būs ASV Floridas štata pilsēta Fort Lauderdale.

Royal Caribbean, kas šonedēļ paaugstināja 2010.gada peļņas prognozi un paredz rekordlielu apgrozījumu nākamajā gadā, kuģi pasūtīja 2007.gada aprīlī - vēl pirms globālās finanšu krīzes.

Allure of the Seas esot Centrālparks ar 12 tūkstošiem augu, ieskaitot 56 kokus un bāru, kas vijas 10 metrus augšup un lejup starp klājiem. Viesi simulatorā var mācīties sērfot, skriet pa pus jūdzi garu celiņu vai atpūsties ar 3D iespējām aprīkotā kinoteātrī. Uz tā būšot arī Starbucks kafejnīca.

Auto

Eiropas lielākajos tirgos jaunu automašīnu reģistrāciju skaits krasi sarūk; Latvijā 6% pieaugums

Gunta Kursiša,18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) valstīs šā gada piecos mēnešos ievērojami sarucis jaunu pasažieru automašīnu reģistrāciju skaits, tajā pašā laikā Latvijā jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas apjomi palielinājušies par 5,8% gada pirmo piecu mēnešu periodā un par 8,9% šā gada maijā.

Par to liecina jaunākie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (European Automobile manufacturers' association, ACEA) apkopotie dati.

Šā gada maijā pieprasījums ES kopumā pēc pasažieru automašīnām gada griezumā samazinājies par 8,7%, kad kopumā visās dalībvalstīs tika reģistrēts vairāk nekā 1,1 milj. jaunu automašīnu. Piecu mēnešu laikā reģionā tika reģistrēti vairāk nekā 5,4 milj. jaunu automašīnu, kas ir par 7,7% mazāk nekā šajā pašā periodā pirms gada.

Maijā lielākais jaunu automašīnu reģistrāciju apjomu samazinājums bija vērojams vairumā vadošo Eiropas ekonomiku – Vācijā (-4,8%), Spānijā (-8,2%), Itālijā (-14,3%) un Francijā (-16,2%). Vienīgā lielā ES ekonomika, kur maijā bija vērojams jaunu automašīnu reģistrāciju apjoma pieaugums, bija Lielbritānija (+7,9%).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar franču kruīza kompānijas “Ponant” kruīzu kuģa “Le Bellot” vizīti Rīgā oficiāli atklāta šī gada kruīza sezona, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Pirmais sezonas kuģis ir ekspedīciju klases, būvēts 2020.gadā, tam ir 7 klāji, vairāki restorāni un bāri, atpūtas telpas, peldbaseins, spa zona, fitnesa zāle. Kuģis aprīkots ar 92 kajītēm 184 pasažieriem (maksimālā ietilpība 264 personas), kuģi apkalpo 112 apkalpes locekļi. Ponant jaunākie kuģi būvēti kā polārās kruīza jahtas (garums - 131 metri) ar mazu iegrimi (4,5 metri), un ir īpaši izstrādāti, lai nodrošinātu ekskluzīvu privātu jahtu tipa polāro ceļojumu pieredzi. “Le Bellot” Rīgu apmeklē 10 dienu ilga tematiska “muzikālā” kruīza ietvaros. Maršruts iekļauj 9 Baltijas jūras ostas, tostarp, mūsu kaimiņus Klaipēdu un Tallinu.”

2024.gada kruīza sezonā Rīgas ostā šobrīd pieteikti 67 kuģu ienācieni, kas ir par 5 vizītēm vairāk nekā pērn. 9 kuģu vizītes plānotas uz 2 dienām ar nakšņošanu Rīgā, 13 kuģi apmeklēs Rīgas ostu pirmo reizi. Sezona ilgs no aprīļa līdz decembrim, kad Rīgas ostā pieteikti 5 kruīzu kuģu ienācieni, kas ir uz pusi vairāk nekā 2023.gada noslēgumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Air France saviem pasažieriem piedāvā jaunu pakalpojumu, kas būs pieejams gandrīz visās lielākajās Eiropas lidostās – reģistrāciju lidojumiem, izmantojot mobilos tālruņus. Līdz gada beigām mobilā reģistrācija būs iespējama uz visiem Air France reisiem, informē Air France.

Jaunais pakalpojums jau darbojas no 2007. gada 28.jūnija Air France, taču sākotnēji šis pakalpojums bija pieejams Air France īso un vidējo maršrutu pasažieriem Eiropā. Līdz gada beigām lidsabiedrība plāno ieviest šo pakalpojumu visā kompānijas tīklā, turklāt piedāvājot dažādus papildu jauninājumus.

Air France 2007. gada maija statistika rāda, ka reģistrāciju internetā izmanto 6 % vietējo reisu pasažieru. Klientiem, kuri vēlas izmantot šo pakalpojumu, nepieciešami mobilie tālruņi ar interneta pieslēgumu, bet izmantojamā interneta adrese ir http://mobile.airfrance.com vai www.klm.com.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta personāla atlases uzņēmuma SIA "CV-Online Latvia" apgrozījums pagājušajā gadā bija 7,211 miljoni eiro, kas ir par 35,2% vairāk nekā 2021.gadā, vienlaikus uzņēmuma peļņa pieauga par 79,9% un bija 1,93 miljoni eiro, liecina informācija Lursoft.

Apgrozījuma pieaugums ir saistīts ar ekonomikas izaugsmi pagājušā gada pirmajā pusgadā un zemajiem bezdarba rādītājiem, kas kopā sekmēja pieprasījumu pēc darbaspēka un attiecīgi pēc "CV-Online Latvia" piedāvātajiem pakalpojumiem.

Vienlaikus 2022.gada otrajā pusgadā uzņēmumu negatīvi ietekmēja Krievijas sāktā karadarbība Ukrainā un ar to saistītā situācijas pasliktināšanās ekonomikā. "CV-Online Latvia" pērn mēreni palielināja izdevumus visās jomās.

Vadības ziņojumā norādīts, ka 2022.gadā "CV-Online Latvia" turpināja investēt jaunās tehnoloģijās, uzlabojot un modernizējot pārvaldītās interneta vietnes. Turpinājās darbs pie pakalpojumu attīstības, darba procesu uzlabošanas un darbinieku prasmju pilnveidošanas.