Jaunākais izdevums

Latvijā ar graudkopību mazākā un lielākā apmērā nodarbojas vismaz 1200 saimniecības, no kurām jau vairāk nekā puse ir reģistrējusies graudu tirdzniecības platformā "Agroplatforma.lv".

Pērnvasar platforma bija piesaistījusi vairāk nekā 300 Latvijas lauksaimniecības uzņēmumus. "Intensīvā darbā esam izcīnījuši savu pozīciju tirgū – lauksaimnieki zina, ka pie mums var iegūt ļoti konkurētspējīgu cenu par graudiem, kā arī mājaslapā ir daudz noderīgas aktuālās informācijas par notiekošo nozarē. Vienas graudu tonnas pārdošana mūsu platformā ir bijusi vidēji par 2,5 līdz 5 eiro izdevīgāka nekā citos kanālos, taču platformas izmantošana saistīta ar nopietnu ieradumu maiņu, kas prasa pamatīgu uzticības kredītu. Lielākais izaicinājums ir pārliecināt mūsu esošos un potenciālos klientus, ka šis ir drošs un efektīvs veids, kā strādāt ar saviem graudiem," saka Juris Kazulis, SIA "AgroPlatforma" līdzdibinātājs.

Uzņēmuma mērķis ir kļūt par Eiropas līmeņa graudu tirdzniecības platformu. Otrs SIA "AgroPlatforma" līdzdibinātājs Gatis Bērziņš ir pārliecināts, ka šim biznesam ir ievērojams nākotnes potenciāls, jo digitalizācija lauksaimniecībā ļauj strādāt daudz efektīvāk.

Baltijā ir aptuveni 15 līdz 17 nopietni graudu uzpircēji, no kuriem 13 ir reģistrējušies "Agroplaforma.lv", bet septiņi no tiem ir aktīvi platformas lietotāji.

No šī gada sākuma platformā pārdoti vairāk nekā 50 tūkstoši tonnu graudu. "Sākumā bija pa darījumam mēnesī, bet tagad notiek divi trīs darījumi nedēļā. Summas ir palielas, tonnas arī," saka G. Bērziņš. Pērn decembrī platformā pārdoto graudu apjoms sasniedza desmit tūkstošus tonnu mēnesī.

Uzņēmums ir attīstījies jaunuzņēmumu akseleratorā "Startup Wise Guys". Tas piedalījās pagājušā gada akselerācijas programmā Lietuvā. Šobrīd uzņēmums strādā pie tā, lai palielinātu platformas ikmēneša ieņēmumus, lai varētu piesaistīt nākamā līmeņa investīcijas, ar ko nostiprināties Lietuvā un Igaunijā un vēlāk mērķēt uz Eiropu.

Šobrīd uzņēmumam ir pirmie klienti un darījumi Lietuvā, kur šo platformu izmanto aptuveni 200 lauksaimnieki. Lielākā daļa notikušo darījumu esot starptautiski – starp Latviju un Lietuvu. Pagaidām uzņēmums visaktīvākais ir pierobežas zonā, kur lauksaimniekiem savu produkciju ir vienlīdz izdevīgi vest kā pie vietējiem uzpircējiem, tā uz Latviju. Kopumā partneri ir ieinteresēti, bet šajā tirgū dažas nianses, kas ir atšķirīgas no tirgus situācija Latvijā. Piemēram, Latvijā jebkura zemnieku saimniecība ir atrodama Uzņēmumu reģistrā, ir pieejams tās PVN un reģistrācijas numurs, bet Lietuvā zemnieku saimniecības parasti ir fiziskas personas un tāpēc sadarbības partneru pārbaudes procesā nepieciešamā informācija jāievāc no viņiem pašiem, lai būtu pārliecība, ka sadarbība būs sekmīga.

Uzņēmums apzināti strādā pie ziņu un informācijas sadaļas platformā, lai veidotu savu kā ekspertu reputāciju. Kopš šī gada janvāra "Agroplatforma.lv" ir sākusi veidot podkāstus par lauksaimniecībā aktuāliem tematiem uzrunājot nozares ekspertus no dažādām sfērām. J. Kazulis uzskata, ka uzņēmums ir celmlauzis, kas šajā nozarē pasniedz informāciju šādā formātā. Sadarbībā ar augu aizsardzības līdzekļu ražotāju "BASF" ir tapusi arī "Digitālā lauka diena", kas ir vēl viens veids, kā nezaudēt saikni ar lauksaimniekiem. "Protams, tas neaizstāj tikšanos klātienē, bet šis ir interesants un vērtīgs projekts," spriež J. Kazulis.

SIA "AgroPlatforma" uzsākusi darbību 2018. gadā un līdz šim brīdim ir mērķējusi padarīt graudu tirdzniecības procesu caurspīdīgāku un ērtāku, tādējādi dodot iespēju abām darījumā iesaistītajām pusēm justies drošāk un nopelnīt vairāk. Pērn uzņēmums tika uzņemts dalībai jaunuzņēmumu akseleratora "Startup Wise Guys" programmā Lietuvā.

db.lv jau rakstīja, ka graudu tirdzniecības platforma "Agroplatforma.lv" sadarbībā ar alternatīvā finansētāja uzņēmumu "Capitalia" no šī gada jūnija piedāvā sezonas finansējumu pret graudu līgumiem. "Finansējums pret nākotnes graudu līgumiem Latvijas tirgū nav nekas jauns, tomēr esošajos produktos mēs saskatījām dažus trūkumus, piemēram, finansējumam ir dažādi ierobežojoši nosacījumi vai to iespējams saņemt tikai tad, ja graudkopis sadarbojos ar kādu konkrētu partneri. Esam vienojušies ar "Capitalia" par to, ka tiks pieņemti graudu līgumi no visiem "Agroplatforma.lv" reģistrētajiem pircējiem, kas izgājuši cauri mūsu vērtēšanas sistēmai. Protams, katrs darījums joprojām tiks vērtēts individuāli, bet šis produkts dod lauksaimniekam izvēles iespējas - iegādāties augu aizsardzības līdzekļus un pretī dot graudu līgumu vai saņemt finansējumu pret graudu līgumu un iegādāties nepieciešamo, meklējot tobrīd tirgū izdevīgāko piedāvājumu," iepriekš norādīja Gatis Bērziņš, SIA "AgroPlatforma" līdzdibinātājs.

Sezonas finansējums var tikt izsniegts no 10 līdz 250 tūkstošiem eiro. Līdzšinējie novērojumi rāda, ka lielākā interese ir par aizdevumiem no 50 līdz 100 tūkstošiem eiro, piemēram, lai iegādātos degvielas krājumus ražas novākšanai vai papildinātu noliktavas un darbnīcas ar nepieciešamo aprīkojumu. Pirmie klienti jau ir saņēmuši finansējumu. G. Bērziņš uzsver, ka vēlas nodrošināt, lai katrs pieteikums tiek izskatīts maksimāli ātri. Pēc tam, kad lauksaimnieks ir aizpildījis anketu "Agroplatforma.lv" mājas lapā, vēlākais divu dienu laikā saņem piedāvājumu un, ja tas klientu apmierina, divu dienu laikā naudai jābūt kontā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Piedāvā sējumus apdrošināt digitāli

Anda Asere, 01.10.2020

SIA "AgroPlatforma" līdzdibinātāji Juris Kazulis (no kreisās) un Gatis Bērziņš.

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Graudu tirdzniecības platforma "AgroPlatforma" sadarbībā ar apdrošināšanas brokeru sabiedrību "Investimus" ievieš iespēju lauksaimniekiem digitāli veikt sējumu apdrošināšanu.

SIA "AgroPlatforma" līdzdibinātājs Gatis Bērziņš stāsta, ka līdz šim vairums apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēji deva iespēju aizpildīt iesnieguma formu ar roku vai iesūtīt epastā, līdz ar to bija gadījumi, kad lauksaimnieki piedāvājumu saņēma tikai pēc nedēļas.

Tiem klientiem, kas jau ir reģistrējušies "agroplatforma.lv", pieteikuma formas aizpildīšana aizņemšot maksimums divas minūtes un ne vēlāk kā pēc desmit minūtēm piedāvājums būs epastā un klienta profilā platformā. Šobrīd piedāvājumu varēs saņemt no trim Latvijā esošām apdrošināšanas sabiedrībām.

Ideja par iespēju platformā ieviest sējumu apdrošināšanu uzņēmumam radās jau pirms diviem gadiem, bet tolaik tā neīstenojās. "Šovasar mūs uzrunāja apdrošināšanas brokeru sabiedrība “Investimus” un esam ne vien noslēguši sadarbību, bet arī izveidojuši procesu, ka lauksaimnieki varēs aizpildīt pieteikumu digitāli. Nozares eksperti apstiprina, ka šis ir Eiropā neredzēts un revolucionārs risinājums sējumu apdrošināšanā,” apgalvo G. Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sadarbībā ar uzņēmumiem AgroPlatforma un Mozello ir izveidojusi labdarības interneta veikalu, kurā iespējams iegādāties Latvijas ražotāju preces par ziedojuma cenām - pašizmaksu vai zem tās.

Iegādātās preces tiek centralizēti nosūtītas Ukrainas atbalstam.

Šobrīd labdarības veikalā www.latvijapalidz.lv ir pieejamas šādu Latvijas uzņēmumu preces: SIA “Gemoss”, SIA “Felici”, SIA “Rāmkalni”, SIA “Kronis”, SIA “Chocolette confectionary”, AS “Cēsu Alus”, SIA “MILZU!”’ un SIA “Dimdiņi”.

Jau tuvākajā laikā būs pieejama arī SIA “Venden,” SIA “Karavela” un AS “Rīgas Dzirnavnieks” produkcija.

LTRK aicina citus Latvijas uzņēmumus, kuri ir gatavi daļu no savas produkcijas ziedot labdarībai par ziedojuma cenām (pašizmaksu vai zem tās), piedalīties labdarības veikalā. Šobrīd pieejami tikai pārtikas produkti, bet plānots ietvert arī situācijai atbilstošas nepārtikas preces. Tāpat aicināti pieteikties pārvadātāji, kuri gatavi par ziedojuma cenām nodrošināt pārvadājumus. Kontaktinformācija intereses gadījumā: [email protected].

Komentāri

Pievienot komentāru