Jaunākais izdevums

Citviet pasaulē wok ēdieni popularitātes ziņā ierindojas līdzās picai, burgeriem un suši, bet Latvijā par tiem vietējā publika vēl jāpārliecina .

«Pirms sākām realizēt ideju, vairākus mēnešus pētījām tirgu, lai saprastu, kas būs mūsu tiešie konkurenti, meklējām finansējumu un piemērotas telpas,» stāsta viens no ātrās ēdināšanas restorānu City Woks līdzīpašniekiem Jānis Straubergs. Kopā ar Kasparu un Gati Mitriķiem ideju par šādu ēdināšanas vietu sākuši lolot aptuveni pirms gada.

Visiem trim uzņēmuma īpašniekiem iepriekšējā darba pieredze nav bijusi saistīta ar ēdināšanas biznesu. J. Straubergs pirms kafejnīcas atvēršanas bijis praktizējošs jurists, K. Mitriķis ilgus gadus strādājis starptautiskā auditoru kompānijā, bet G. Mitriķis specializējies namu apsaimniekošanas jomā un ir vienīgais, kurš vēl nav pametis iepriekšējo darba vietu.

Paši krāso

«Sākotnēji apsvērām vairākas idejas. Mēģinājām atrast tādu biznesa nišu, kurā varētu potenciāli īsā laikā sākt darbību un rēķināties ar naudas plūsmu, jo, atstājot savas pamatdarba vietas, bija svarīgi ienākumi, ko uzņēmums spēj ģenerēt,» stāsta K. Mitriķis. Ēdināšanas bizness atbildis visiem šiem kritērijiem. Piesaistot bankas līdzfinansējumu, pirms vairāk nekā pusgada izdevies atvērt pirmo City Woks kafejnīcu. «Ar 50 tūkstošiem eiro šāda ātrās ēdināšanas restorāna atvēršanā jārēķinās. Izmaksās neiekļaujam laiku un darbu. Lielākais izaicinājums bija periods, kamēr viss iekustējās. Nebija ienākumu, tādēļ bija jābūt naudas rezervei, lai šo laiku izdzīvotu,» stāsta J. Straubergs. Uzņēmuma īpašnieki ietaupījuši arī celtniecībai atvēlēto naudu, jo nevis nolīguši būvdarbu uzraugu un maksājuši tam algu, bet paši līdzdarbojušies remontā. «Šādi var sabojāt nervus un ietaupīt pāris desmitus tūkstošu eiro. Izvēlējāmies šo ceļu un līdzdarbojāmies – sākot no kafejnīcas interjera izstrādes līdz būvdarbu veikšanai un uzraudzīšanai,» atklāj K. Mitriķis.

Sākot biznesu, viens no grūtākajiem uzdevumiem bijis Rīgas centrā atrast piemērotas telpas, tāpēc uzņēmēji daudzas dienas esot pavadījuši, staigājot pa pilsētu, klauvējot pie durvīm un interesējoties par iespēju iznomāt sev tīkamākās telpas. «Iesaistījām arī māklerus, bet sapratām, ka arī pašiem ir jābūt aktīviem un jāuzrunā potenciāli telpu iznomātāji. Mūsu mērķis bija pilsētas centrs. Tirdzniecībai populārākā vieta ir Tērbatas iela un tur bijām noskatījuši telpas, taču mainījām savu lēmumu. To nenožēlojam, jo pašreizējā vieta ir ideāla. Restorāns atrodas uz ielas stūra un to var labi pamanīt. Apkārt ir daudz ofisu, kuru darbinieki ir mūsu mērķ- auditorija,» stāsta K. Mitriķis. Vērtējot ikmēneša izdevumus, noma esot lielākā pozīcija. Vēl viens klupšanas akmens, sākot biznesu, bijusi darbinieku atrašana. Kvalificēti pavāri prasījuši lielu algu, ko jaunie uzņēmēji nav varējuši atļauties, tādēļ izlemts darbā pieņemt potenciāli spējīgus cilvēkus, kuri wok ēdienu pagatavošanu apgūst no nulles.

Jāstāsta un jāmāca

Kādēļ wok ēdieni? J. Straubergs jau ilgāku laiku pirms kafejnīcas atvēršanas mājās nodevies wok gatavošanas eksperimentiem un jaunu garšas nianšu meklējumiem. «Tas bija hobija līmenī. Šī ēdiena pagatavošanas tehnikai pievērsu uzmanību arī ceļojumu laikā, piemēram, Londonā, Indijā, Barselonā un ASV. Veidojot biznesu, bija jāveic aprēķini, jo atšķiras izmaksas wok gatavošanai mājās dažām porcijām vai vairākiem desmitiem klientu. Jārēķina ne tikai produktu izmaksas, bet viss kopums – telpas, darbinieku algas, komunālie maksājumi,» skaidro J. Straubergs. Patlaban Rīgā šajā biznesa nišā neesot daudz konkurentu. Pirms City Woks atvēršanas tā īpašnieki izstaigājuši visas kafejnīcas un restorānus, kur šo ēdienu piedāvā, un nobaudījuši tur pasniegtās maltītes. Kopumā izkristalizējušies četri konkurenti, bet viens no tiem specializējies tikai wok ēdienu pagatavošanā. Tā ir Wok to Walk franšīze, kas esot atvērta neilgi pirms City Woks. «Periodā, kad meklējām finanses un lolojām savu ideju, uzzinājām, ka Rīgā tiks atvērta šī vieta. Domājām, ka varētu iegādāties šo franšīzi, bet citi bija pasteigušies priekšā,» atklāj uzņēmēji. Viņi prognozē, ka šis ēdiens kļūs populārs arī Latvijā, gluži kā Holivudas filmās, kur jebkuram detektīvam mājās ledusskapī atrodama wok ēdiena kastīte. Vietējā publika esot jāizglīto – jāstāsta, kā šo ēdienu gatavo, kādas sastāvdaļas labāk kombinēt. Katru dienu City Woks iegriežoties klienti, kuri wok nolēmuši nogaršot pirmo reizi mūžā. Šādu ēdienu pagatavošanā nepieciešama speciāla panna un spēcīga uguns. Pamata sastāvdaļas ir nūdeles vai rīsi, kas tiek papildināti ar dārzeņiem, gaļu, garšaugiem un dažādām mērcēm.

Gaida arī tūristus

Vērtējot pirmo darbības pusgadu, uzņēmēji ir apmierināti ar sasniegto. «No pirmās dienas bizness atpelna izdevumus. Papildus ieguldījumi nepieciešami, lai veiktu kādu lielāku pirkumu. Laiks un pūles, ko veltījām rūpīgai, detalizētai plānošanai, pirms kaut ko sākām darīt, attaisnojušās,» stāsta J. Straubergs. Līdz ar klientu skaita palielināšanos galvenais uzdevums esot noturēt ēdiena kvalitāti. «Ātrās ēdināšanas biznesam salīdzinājumā ar restorāniem ir priekšrocība – mazas pirmā pirkuma summas dēļ. Tas nozīmē, ka klienti ir drošāki pamēģināt kaut ko jaunu. Katru dienu 20–30% klientu ir tādi, kuri pirmo reizi pie mums iegriezušies,» stāsta uzņēmēji. Uzņēmums aktīvi izmantojot interneta vietni facebook. Nolūkā piesaistīt pēc iespējas vairāk sekotāju varot dalīt lētas reklāmas dāvanu kartes, bet City Woks šādu taktiku neizvēloties. «Piesaistām tos sekotājus, kuriem interesē wok ēdieni. Process notiek lēnāk, bet ilgtermiņā tas atmaksāsies,» pārliecināts ir K. Mitriķis. Biznesa attīstībai vasaras sezonā noteikti palīdzēšot arī ārvalstu tūristu uzrunāšana, kas ir kafejnīcas potenciālie klienti. Efektīvākais veids, kā to izdarīt, esot informācijas ievietošana tūrisma ceļvežos. Uzņēmēji prognozē, ka vasaras sezonā tūristi nodrošinās apmēram 20% no apgrozījuma. «Vietējai publikai vēl jāstāsta par wok ēdieniem, bet ārzemniekiem tas ir saprotams. Āzijas virtuve asociējas ar kaut ko garšīgu, ātri dabūjamu. Ēdienos cenšamies atstāt autentiskās sastāvdaļas, papildinām ar vietējiem produktiem,» stāsta restorāna īpašnieki. Uzņēmums divus mēnešus piedāvā arī piegādes servisu. To nākotnē plānots vēl vairāk attīstīt un pilnveidot, piemēram, izveidojot mobilo aplikāciju, kas šo procesu atvieglotu. Uzņēmēji prāto arī par vēl vienas kafejnīcas atvēršanu. «Redzam potenciālu specializēties vienā lietā – wok ēdienu gatavošanā. Mūsu mērķis ir būt mazai, lokālai iestādei, ne ķēdes uzņēmumam. Paliksim kā mazie spečuki, kas prot gatavot wok,» atklāj J. Straubergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: E-takeaway apvieno dažādu restorānu un kafejnīcu piedāvājumu

Anda Asere, 20.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta platforma E-takeaway apvieno dažādu restorānu un kafejnīcu piedāvājumu, ļauj pasūtīt ēdienu tiešsaistē no dažādām vietām .

Pakalpojums pieejams trīs mēnešus, bet darbs pie projekta sākts pirms gada. «Mums šobrīd ir vidēji desmit pasūtījumi dienā, to skaits palielinās ar katru mēnesi,» stāsta Juris Krūmiņš, SIA E-takeaway līdzīpašnieks. Uzņēmums sadarbojas gan ar restorāniem, kam ir savs piegādes dienests, gan ar tiem, kam tāda nav. Uzņēmums vēlētos dienas pasūtījumu skaitu palielināt līdz simts.

Grib plašāku izvēli

Ideja par ēdienu piegādes pakalpojumu Jurim radās, pašam saskaroties ar vairākām problēmām: pirmkārt, joprojām daudzi restorāni nenodrošina ēdienu piegādi, tāpēc ir diezgan ierobežotas iespējas pasūtīt ēdienu uz mājām un visdrīzāk izvēle būs starp picu, suši vai kebabu. Otrkārt, daudziem restorāniem nav savas iepirkumu sistēmas mājaslapā, caur kuru pasūtīt ēdienu tiešsaistē. Ja ir, tās bieži vien netiek uzturētas un, kad ēdiens ir pasūtīts, izrādās, tas vairs nav ēdienkartē. «Man likās interesanti šīs problēmas atrisināt vienā mājaslapā,» saka Juris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Grīnvalds: Ierēdniecība savas attieksmes dēļ rada nelabvēlīgu augsni biznesam

Zane Atlāce - Bistere, 07.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas konkurētspējas galvenais kavējošais apstāklis ir nodokļu politikas trūkums un augstie darba spēka nodokļi, ko nepieciešams mazināt, lai biznesa vide un valsts ekonomika kopumā attīstītos, secināts biznesa foruma diskusijā Izaicinājumi biznesa vidē, kas piektdien notika Tukumā.

Pasākumu rīkoja Latvijā lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Tukuma novada Dome sadarbībā ar banku Citadele un A/S Liepājas papīrs.

Domnīcas Certus valdes loceklis Juris Grīnvalds prezentācijā skaidroja, ka pašreiz jādomā par to, kā palielināt nodokļu ieņēmumus nevis tos ceļot, bet gan motivējot uzņēmējus maksāt nodokļus. Paneļdiskusijas dalībnieki pauda viedokli, ka vispirms nepieciešams mazināt birokrātijas slogu, kā arī skaidrot gan sabiedrībai, gan uzņēmējiem, kur tiek tērēta viņu samaksātā nodokļu nauda, jo citādi trūkst vēlmes «atbalstīt » valsts budžetu. Pašreiz izveidojusies situācija, kad ierēdniecība savas attieksmes dēļ rada nelabvēlīgu augsni biznesam, tāpēc, mainot pieeju, Latvija var panākt daudz lielāku ekonomikas izrāvienu nevis stagnēt, kā tas ir pašreiz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot Austrumu virtuves piedāvājumu Latvijas un Igaunijas tirgū, uzņēmums Orkla Foods Latvija ir uzsācis jaunas produktu līnijas – WOK mērču – ražošanu.

Svarīgu ražošanas posmu nodrošina 2014. gada nogalē uzstādītais pasterizācijas tunelis, kurā uzņēmums investēja 700 000 eiro un kas ļauj nodrošināt liela apjoma ražošanu bez konservantiem, skaidro Orkla Foods Latvija mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.

Orkla Foods Latvija ražotnē Babītes novada Spilvē ir saražoti 9000 jaunā produkta vienību.

Uzņēmuma Orkla Foods Latvija ražojumu eksporta tirgi ir ASV, Čehija, Dānija, Igaunija, Īrija, Kanāda, Krievija, Lielbritānija, Lietuva, Norvēģija, Slovākija, Somija, Ukraina, Vācija, Zviedrija.

Uzņēmuma apgrozījums 2015.gadā pieauga par 13% un sasniedza 24,391 miljonu eiro, bet peļņa palielinājās par 15,8% - līdz 1,612 miljoniem eiro. 2016.gada dati vēl nav pieejami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos trijos mēnešos ēdienu piegādes kompānijas «Wolt» lietotāji Rīgā pasūtījuši 16 tūkstošus burgeru, 12,5 tūkstošus kebabu, 7600 porcijas nūdeļu, 6700 salātus, 4000 suši un 1900 picas.

Pēdējos mēnešos cilvēki visbiežāk ēdienu pasūtījuši no «Wok to Walk», «Reigys Ausmeņa Kebabs», «RestBar MO», «B – Burgers», «Vairāk saules», «The Beginnings», «Vest», «Sushi Express», «Balts» un «Singh's».

«Cilvēki Rīgā vienmēr bijuši ļoti atbalstoši – kopš pirmā mēneša mēs augam par 10 līdz 20% katru nedēļu. Šobrīd esam aktīvi 39 nedēļas un piedāvājam ēdienu no 110 restorāniem un sadarbojamies ar 225 kurjeriem. Šī ir bijusi lieliska pieredze un mūsu komanda ir pateicīga Rīgas cilvēkiem,» saka Līsa Ristala (Liis Ristal), «Wolt» vadītāja Baltijā. Viņa norāda, ka no Baltijas valstīm Rīgā uzņēmumam veicas vislabāk un «Wolt» turpinās strādāt, lai palīdzētu cilvēkiem atklāt dažādus ēdienus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kas Tev jāzina 3. aprīlī (atjaunota plkst. 18:10)

LETA, 03.04.2014

Pasaulē.

Gazprom paaugstina gāzes cenu Ukrainai

Krievijas enerģētikas gigants Gazprom no šā gada aprīļa paaugstina gāzes cenu Ukrainai līdz 485 dolāriem (352,15 eiro) par 1000 kubikmetriem, tiekoties ar Krievijas premjerministru Dmitriju Medvedevu, ceturtdien paziņoja Gazprom vadītājs Aleksejs Millers. Lasīt tālāk...

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

NASA ierobežo sadarbību ar Krieviju. Tekstiluzņēmumi cenšas kliedēt Ukrainas krīzes radīto risku. Biroja galdu nomaina pret wok pannām. Lagarda uzskata, ka rietumu sankcijas jau izrādījušas negatīvu ietekmi uz Krievijas ekonomiku. Dienas Biznesā lasiet interviju ar jauno Latvijas kuģniecības valdes priekšsēdētāju Robertu Kirkupu.

Šīs un citas šodien aktuālākās un svarīgākās ziņas skatiet galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas centrā, Kr. Barona ielā ceturtdien tiks atklāts Maxima Express veikals, kas ir jau otrais convenience store jeb mazā formāta veikals Rīgā, informē uzņēmumā.

Db.lv jau vēstīja, ka pavasarī Express veikals tika atvērts Merķeļa ielā. Kopumā šis būs trešais jaunā Maxima Express formāta veikals visā Maxima Grupe veikalu tīklā Baltijā, kas ir īpaši pielāgots mūsdienu straujajam dzīves ritmam. 80 m2 lielajā tirdzniecības zālē būs preču sortiments ar ikdienas dzīvē svarīgākajām precēm, tostarp gatavās maltītes gan ar veģetāriem ēdieniem no restorāna Wok n Kurry, gan Meistara Markas produkti, karstie dzērieni, svaigi dārzeņi un augļi, kā arī citas pārtikas un sadzīves preces.

Maxima Express formāta veikalu tīkla izveide ir daļa no Maxima Latvija šī gada investīciju programmas ar mērķi uzlabot klientu iepirkšanās pieredzi, kopumā investējot vairāk nekā 23 miljonus eiro. Programmas ietvaros līdz gada beigām kopumā tiks rekonstruēti 15 veikali gan Rīgā, gan reģionos, kā arī atvērti vismaz 5 jauni dažāda formāta veikali visā Latvijā, tostarp, Maxima Express.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Bānīša burgernīcas dīkstāvē pievēršas Āzijas nūdelēm Rīgā

Monta Šķupele, 05.02.2021

Alūksnes bānīša stacijas burgeru kafejnīcas "Tvaiks x Ogle" saimnieki, veikala "Choi Choi Noodles" izveidotāji Irita Tīlane Pakalniņa un Andris Pakalniņš.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alūksnes bānīša stacijas burgeru kafejnīcas "Tvaiks x Ogle" saimnieki Rīgā, Krišjāņa Barona ielā jau pāris mēnešus saimnieko specializētā ātri pagatavojamo Āzijas nūdeļu veikalā.

"Ideja atnāca negaidīt, bet likumsakarīgi un uzreiz bija skaidrs, ka to realizēsim tūlīt. Ātri pagatavojamās nūdeles ir populāra uzkodu maltīte ne tikai Āzijā, bet visā pasaulē. Krāsaino iepakojumu un atraktīvo reklāmas kampaņu rezultātā nūdeles ir kļuvušas par vienu no mūsdienu kulta ēdieniem. Rotaļīgā pieeja un demokrātiskā produkta cena lieliski iederas mūsdienu dinamiskajā ritmā," stāsta veikala "Choi Choi Noodles" izveidotāji Irita Tīlane Pakalniņa un Andris Pakalniņš.

Alūksnes bānīša stacijai jauna elpa 

Pakalniņu ģimene Alūksnes bānīša stacijā atver kafejnīcu "Tvaiks x Ogle" ar mājas...

Tā kā preces iepirkums neprasīja neiedomājami lielus ieguldījumus un ar savām zināšanām veikala īpašnieki ir pašpietiekami, lai paši izveidotu gan zīmolu, gan veikala interjeru, no idejas līdz gatavam rezultātam bija nepieciešams nedaudz vairāk nekā mēnesis.

"Izvēlējāmies preci iepirkt Eiropā, jo tas šajā situācijā bija piemērotākais un drošākais sadarbības veids," stāsta veikala dibinātāji. "Choi Choi Noodles" pieejami 100 dažādu ātri pagatavojamo nūdeļu veidi no Korejas, Indonēzijas, Taizemes un Japānas ražotājiem. Daudziem iemīļotās Āzijas garšas kā Tom Yum, Ramen, wok, PHO un citas. "Var nopirkt par pieejamu cenu un ātri pagatavot savās mājās vai darba vietās. Ļoti ērti tās var pagatavot arī brīvā dabā, piknikos un pārgājienos," pauž veikala īpašnieki.

"Mums ģimenē patīk gatavot, kā arī apmeklēt kafejnīcas, tādēļ arī mums ātrās nūdeles ir jaunums. Bet šajā situācijā, kad ēšana ārpus mājas nav pieejama un recepšu arsenālu dažkārt slinkums papildināt, visas mājas garšas ir apnikušas, nūdeles ir īsts atradums! Ātrās nūdeles var pagatavot kā gardu pamatmaltīti, ja tām pievieno dārzeņus, gaļu, zivis," stāsta I. Tīlane Pakalniņa un A.Pakalniņš.

Uzņēmēji ir priecīgi dzirdēt sajūsmas pilnās atsauksmes no veikala klientiem, kā arī ir pārsteigti, ka veikala mērķauditorija ir diezgan plašā vecuma diapazonā. Citiem tās ir atmiņas no Āzijas ceļojumiem, kāds šīs garšas un produktus ir iepazinis studējot ārzemēs vai jaunieši, kuriem patīk šī kultūra un vizuālais produkta kods.

"Daudzus izbrīnīja šīs idejas oriģinalitāte vai pat absurdums, jo iespējams tieši šādas specializācijas veikalu nekur nav, bet mēs ticam radošām un oriģinālām idejām un novērtējam šo brīvību tās realizējot," komentē uzņēmēji.

Janvārī atvērts arī internetveikals, lai Āzijas garšas varētu nogaršot arī citās Latvijas pilsētās. Tāpat iespējams preci saņemt arī veikalā. Veikala īpašnieki atzīst, ka ,iespējams, līdz pavasarim tiks atvērta vēl kāds neliels un vizuāli aizraujošs "Choi Choi Noodles" veikals kādā citā Rīgas ielā.

Db.lv jau rakstīja, ka 2020.gada vasaras sākumā I. Tīlane Pakalniņa un A.Pakalniņš atvēra burgeru kafejnīcu "Tvaiks x Ogle" Alūksnes bānīša stacijā.

Alūksnes bānīša stacijai jauna elpa 

Pakalniņu ģimene Alūksnes bānīša stacijā atver kafejnīcu "Tvaiks x Ogle" ar mājas...

"Kad otrais Covid-19 vilnis tikai sāka uzņemt apgriezienus un bija skaidrs, ka ēdināšanas bizness savā ierastajā formā tiks apstādināts, racionāli izsvērām un nolēmām iet dīkstāvē un enerģiju, ko nāktos ieguldīt lai pārveidotos, pielāgotos mainīgajiem epidēmijas noteikumiem un iespējams nerentablajā eksistencē, lai sagaidītu pavasari, nolēmām ieguldīt lai izveidotu vēl kaut ko jaunu. Vasara bija ļoti aktīva un Alūksne ar saviem skaistajiem dabas un kultūras resursiem pulcēja daudz tūristus, bija laiks mazajai stacijai atvilkt elpu, lai atgrieztos ar vēl lielāku jaudu savā otrajā sezonā. Esam ieplānojuši vēl gardākus burgerus un vēl foršākus pasākumus," pauž uzņēmēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties 14. Saeimas vēlēšanām, Lursoft pētījis, cik daudzu partiju sarakstu pirmās personas šobrīd saistītas ar biznesu, un lūkojis, kādas ir šo uzņēmumu sekmes.

Saeimas vēlēšanām šogad reģistrēti 19 partiju un to apvienību saraksti, uz 100 deputātu vietām parlamentā pretendējot 1832 deputātu kandidātiem. Visas partijas un to apvienības, kuras vēlas iekļūt 14. Saeimā, vēlēšanām pieteikušas sarakstus visos piecos vēlēšanu apgabalos.

Patiesā labuma guvēja statuss visvairāk uzņēmumos – Vilim Krištopanam

Izpētot personas, kas vēlēšanu apgabalos izvirzītas sarakstu pirmajā vietā, Lursoft secinājis, ka visvairāk uzņēmumos patiesā labuma guvēja statuss šobrīd reģistrēts Vilim Krištopanam no “Latvija pirmajā vietā”. Visi uzņēmumi, izņemot SIA “Krievupes golfa klubs”, saistīti ar nekustamā īpašuma jomu. Lai arī SIA “Krievupes golfa klubs” jaunākajā vadības ziņojumā norādījis, ka sporta objektu darbības jomā tas strādāja arī 2021.gadā un savu darbības jomu iecerēts attīstīt arī turpmāk, attīstot golfa laukumu, gada pārskatā redzams, ka uzņēmums 2021.gadā nav guvis ieņēmumus no saimnieciskās darbības. SIA “Krievupes golfa klubs” peļņas vai zaudējumu aprēķinā publiskota vien informācija par uzņēmuma pārējām saimnieciskās darbības izmaksām, un, galu galā, pagājušo gadu Vilim Krištopanam piederošais golfa klubs noslēdzis ar 6,75 tūkst. EUR zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pirmā bezkontakta norēķinu termināļa uzstādīšanu ātrās apkalpošanas restorānā Wok to Walk (Aspazijas bulvārī, Rīgā), Swedbank uzsāk bezkontakta norēķinu sistēmas ieviešanu Latvijā.

Jau šoruden ikvienam Latvijas iedzīvotājam būs iespēja saņemt jaunu maksājumu karti ar bezkontakta norēķinu tehnoloģiju. Šis jauninājums ļaus norēķināties par nelieliem pirkumiem līdz 10 eiro, neievadot PIN kodu, bet vienkārši pietuvinot karti norēķinu terminālim. Pirmās Swedbank bezkontakta norēķinu kartes gaidāmas vasarā, savukārt jau šobrīd visas jaunās karšu norēķinu pieņemšanas ierīces tirgotājiem tiek izsniegtas ar bezkontakta norēķinu iespēju.

«Jaunā bezkontakta tehnoloģija, kas sekmīgi ieviesta arī citās pasaules valstīs, ļauj veikt maksājumus, vienkārši nopīkstinot karti. Tas ietaupīs laiku gan pircējiem, gan pārdevējiem, jo tagad, veicot 6 no 10 pirkumiem, atliks tikai pietuvināt maku maksājumu terminālim, līdzīgi, kā to esam pieraduši darīt sabiedriskajā transportā, lietojot e-talonu. Domāju, ka gada laikā šāda karte būs vismaz katram otrajam iedzīvotājam un tas būs lielisks pamudinājums padarīt mūsdienīgākas norēķinu sistēmas arī tirgotājiem visā Latvijā,» stāsta Reinis Rubenis, Swedbank valdes loceklis un Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītā mobilā lietotne Qfer ir piesaistījusi 100 000 lietotāju un turpina augt. Mobilā lietotne palīdz sameklēt un izvēlēties speciālos piedāvājumus .

Qfer mērķis ir apvienot vienkopus visu uzņēmumu īpašos piedāvājumus un ļaut cilvēkiem atrast jaunas vietas pilsētā dažu sekunžu laikā. Pakalpojums ir pieejams Android un iOS vidēs. Veicot tikai divus klikšķus, lietotājs var saņemt izvēlēto piedāvājumu no Čili Pica, Hesburger, Ghetto Burger, Turkebab, Can Can Pica, Wok To Walk un vēl daudzām iestādēm.

Līdz šim tikai dažas Latvijā radītās lietotnes ir sasniegušas 100 000 lietotāju skaitu, tostarp, maksājumu rīks Mobilly un Swedbank mobilā lietotne. Dibinātāji ir optimistiski par sava pakalpojuma nākotni:

«Mēs jau tagad attīstām lietotni Lietuvā, gatavojamies uzsākt darbību lielākos tirgos un uzlabot tehnoloģisko risinājumu,» atklāj viens no uzņēmuma dibinātājiem Arturs Burņins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Izlīdzas ar nomātiem traukiem

Anda Asere
, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku nomas tirgus arvien pieaug, jo lielu pasākumu rīkošanā šis ārpakalpojums tiek izmantots bieži

Ja restorāniem lielu pasākumu apkalpošanai nepietiek ar saviem traukiem, tos nomā no uzņēmumiem, kas piedāvā šādu pakalpojumu. «Noma ir ļoti pieprasīts pakalpojums,» norāda Ilze Poikāne, Gemosa nomas vadītāja. Arī Arkolat HoReCa nodaļas vadītājs Dzintars Liepiņš atzīst, ka pieprasījums pēc trauku nomas ir labs.

«Mēs to esam piedāvājuši teju kopš uzņēmuma dibināšanas, bet pirms diviem gadiem izpētījām tirgus situāciju un nopietnāk pievērsāmies nomai. Rezultātā katru gadu nomas biznesa apgrozījums pieaug par 30%,» saka Dz. Liepiņš. Viņš norāda, ka šajā biznesa segmentā uzņēmuma lielākie konkurenti ir Gemoss un Astro. Vēl ir vairāki mazāki uzņēmumi, kā arī tādas nomas, kas nomā traukus no Arkolat.

Komentāri

Pievienot komentāru