Mazais bizness

Sekojot idejai: Izlemj apvienot spēkus, virzot tējas produktus tirgū

Anda Asere, 02.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nataļja Rodionova un Ilze Čeže viena otrā saskata sadarbības partneri, nevis konkurenti, tāpēc izlemj apvienot spēkus, virzot savus tējas produktus tirgū, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Joprojām SIA A-la-tea īpašniecei Ilzei Čežei un Tok-Tok-Tea (SIA Teya) īpašniecei Nataļjai Rodionovai ir katrai savs uzņēmums, bet kopš pagājušā gada maija viņas sadarbojas. «Doma, ka būtu vērts veidot vienu uzņēmumu, ir bijusi, bet līdz šim nav bijusi tāda vajadzība. Strukturāli nav bijusi nepieciešamība veidot jaunu uzņēmumu – saglabājam savus uzņēmumus un strādājam kopā,» saka Nataļja.

Jau no paša sākuma viņas neredzēja viena otrā konkurenti. «Mums abām ir vienojošs stāsts, kāpēc sākām, sakrīt vērtības, abas pārstāvam mazus uzņēmumus. Biznesa grāmatās raksta, ka visa pamatā ir konkurence un cīņa par klientu, bet mēs esam kļuvušas spēcīgākas apvienojoties,» apgalvo Nataļja. Piedaloties tirdziņos, uzņēmējas nav novērojušas, ka kāds cilvēks apstātos pie stenda un domātu – pirkt vienu vai otru produktu. Katram ir savs pircējs. «Mūsu produkti viens otru papildina,» teic Ilze. Strādājot blakus, viņām radās secinājums, ka jāizveido kāds kopīgs produkts. Pirmais ir tējas acu maskas. Ar citu produktu laišanu tirgū viņas pagaidām nesteidzas, jo vispirms vēlas pārbaudīt šo.

«Saprotam, ka vajag iet soli pa solim, tāpēc vispirms jānotestē šis. Mēs mēģinām piedāvāt citādus produktus, nekā pieņemts, un tas ir liels izaicinājums, jo tas, kas mums šķiet rozīnīte, var gan piesaistīt uzmanību, gan atgrūst,» spriež Nataļja.

Ik dienu kas jauns

«Pašam veidot savu biznesu ir daudz grūtāk, nekā strādāt algotu darbu. Katru dienu mācies ko jaunu un iedziļinies kādā citā lietā – jāmāk pārdot, saprast dizainu, klienta vajadzības, kļūt par eksporta un nodokļu ekspertiem, kravu pārvadātājiem. Tas ir interesants ceļš,» saka Nataļja. Ilze piebilst, ka cilvēkiem no malas varbūt šķiet, ka izstrādāt vienu produktu nav nekas liels, taču viņas pieredze rāda, ka tas nav nemaz tik vienkārši.

«Lielākais mīnuss ir stabilitātes trūkums, jo īpaši – sākumā,» viņa teic.

Visu rakstu Kopā spēcīgākas lasiet 2. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru