Jaunākais izdevums

Šmita lampu noskaņu gaismekļu pulkam ir piepulcējušās vairākas galda lampu māsas un brāļi, kā arī gaismas objekti griestiem

Visām lampām ir ieturēts vienots stils un tās ir veidotas no pudelēm un burkām. Lampu darinātājs un idejas autos Kaspars Šmits teic, ka zīmola pastāvēšanas trīs gados ir pamanāma evolūcija. Sākotnēji viņš lampas darināja pats un savu darbošanos varēja nodēvēt par amatniecību, bet patlaban gaismekļu izstrādē ir iesaistīti vairāki ārpakalpojuma sniedzēji.

Kaspars lolo sapni arī par nelielas darbnīcas izveidi, lai nebūtu jālauza galva brīžos, kad kāds pasūtījums tiek izdarīts pēkšņi, bet gaismekļa ražošana pie četriem meistariem prasa zināmu laiku.

Visu rakstu Noķer gaismu burkās un pudelēs lasiet 5. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Universālveikals Stockmann sadarbībā ar apvienību Rīgas dizaina tirgus 3. stāvā izveidojis Latvijas dizaineru pop-up konceptveikalu, kur no 15. novembra līdz 30. novembrim iespējams iegādāties 11 atzītu Latvijas dizaineru radītos apģērbus, aksesuārus un interjera preces.

Vienkopus tiek pārstāvēti gan Latvijā un pasaulē atpazīstamību ieguvuši apģērbu un aksesuāru zīmoli Baiba Ladiga, Dinari Jewels, Baiba Ripa, Sofia Lark, gan Glass Wolf, RR leather accessories, Timeless Riga, Lokali, Daiļrades dizains, June 9 concept un Nada, kā arī gaismekļu zīmols Šmita lampas.

Universālveikala Stockmann mārketinga vadītāja Dace Kokina vēsta, ka jau desmito gadu, ņemot vērā pašmāju un ārvalstu pircēju lielo interesi, novembrī tiek nodrošināta iespēja iegādāties iecienītu latviešu zīmolu radītās konceptuālā dizaina preces.

«Pirmoreiz īpaši izveidotajā pop-up veikalā 3. stāvā būs pieejami rūpīgi atlasīti 11 Latvijas modes dizaineru, tostarp Baiba Ripa, Dinari Jewels, Baiba Ladiga, Sofia Lark, rudens–ziemas kolekcijas apģērbi un aksesuāri. Savukārt interjera dizaina segmentā pircēji varēs iepazīt zīmola Šmita lampas unikālos gaismas objektus, kas veidoti no iztukšotām pudelēm,» stāsta Dace Kokina, uzsverot, ka noteiktās dienās klientiem būs iespēja noformēt individuālus pasūtījumus un tikties klātienē ar dizaineriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA uniqCube tika izveidots 2013. gada 20. novembrī. Uzņēmumam attīstoties, tā vadītāja Anna Sedleniece izlēmusi piesaistīt investorus.

uniqCube ir dizaina lampu jeb gaismas kubu ražotājs, kas piedāvā gan gatavus dizainus, gan personalizēšanas iespēju.

«Galvenokārt nauda ir vajadzīga apgrozāmajiem līdzekļiem, eksporta veicināšanai un telpu paplašināšanai, taču mēs vēlamies sadarboties ar uzņēmēju, kurš varētu dalīties un palīdzēt arī ar savu pieredzi,» stāsta A. Sedleniece.

Uzņēmuma produktus šobrīd ir iespējams iegādāties caur interneta veikalu uniqcube.com. uniqCube ir izieta testēšana, un tas atbilst Eiropas Savienības zemsprieguma direktīvas 2006/95/EC standartiem.

Uzņēmums lepojas, ka kopš pagājušās ceturtdienas gandrīz katru nedēļu kanālā «BBC Two» sporta raidījumā «The Premier Leaugue Show» kā viens no galvenajiem šova logo atribūtiem redzams tā ražotais gaismas kubs. Iknedēļas sporta šovā populārās ziņu vadītājas Gabby Logan vadībā noris padziļinātas intervijas ar lielākajām Premjerlīgas zvaigznēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki gaismekļus izvēlas ne tikai funkcijai – gaismas ienešanai telpās, bet arī noskaņas un atmosfēras radīšanai

Tā novērojusi Zanda Dekšeniece, i/k Dekjan īpašniece. Viņa ar sava drauga Jāņa Klinoviča palīdzību izgatavo dizaina lampas, kuras rotā viņas zīmējumi. Lampu autore gan piedāvā gatavus gaismekļus, gan izpilda individuālos pasūtījumus pēc pasūtītāja vēlmēm. Vaicāta, vai cilvēki biežāk izvēlas gatavas lampas, vai arī vēlas gaismeklī redzēt sevis izvēlētu dizainu, Zanda teic, ka abu mērķa grupu sadalījums ir līdzīgs. «Sākumā vairāk izgatavoju lampas pēc pasūtījuma, bet ar laiku secināju, ka jāpiedāvā arī gatavi gaismekļi, lai cilvēki varētu uzreiz kaut ko izvēlēties,» viņa skaidro. Ne visi cilvēki skaidri zina, ko vēlas, tāpēc šai grupai ērtāk nopirkt gatavu lampu, ja vien tā atbilst viņu vēlmēm. Zanda savu preci realizē pati ar interneta starpniecību, kā arī ir noslēgusi vienošanās ar veikaliem Zemenītes sniegā un Abra, kur nopērkamas Dekjan lampas. Ar līdzšinējo pieprasījumu viņa ir apmierināta. «Vienmēr var gribēt labāk, taču cilvēku interesi var manīt, lampas pērk. Tās jau ir aizceļojušas uz Īriju, Austriju, Zviedriju. Cilvēki saka, ka tas ir kaut kas jauns un nebijis. Mēs priecājamies par to,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ekolight mēģina izpatikt cilvēkiem, kuriem sirdij tuvāks askētisks dizains

Cēsnieks Kaspars Pilsētnieks pirms gada saskatīja biznesa iespēju lampu ražošanā. Pirms tam viņš strādāja tirdzniecības nozarē, bija arī apgaismes projektu vadītājs kādā celtniecības firmā. Ceļojot pa Skandināvijas valstīm, viņš rada iedvesmu dizaina lampām un nolēma pats izgatavot gaismas ķermeni sava mājokļa virtuvei, jo veikalos atrodamās lampas viņam nepatika. Pašam šķita, ka sanāca labi un arī apkārtējie darbu atzinīgi novērtēja. «Praktiskās iemaņas lampu izgatavošanā man rodas līdz ar darba apjomu pieaugumu. Cilvēki aizvien vairāk pasūta gaismas ķermeņus un nu jau šī ir mana pamatnodarbošanās,» stāsta SIA Ekolight valdes loceklis Kaspars Pilsētnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lampu zīmola Jolamps veidotāja Jolanta Salmiņa sākotnēji studējusi finanses un strādājusi bankā, taču šo darbu nomainījusi pret lampu izgatavošanu, patlaban apsver ārvalstu tirgu iekarošanu.

Jolanta Salmiņa dzimusi un augusi Dobelē, pēc vidusskolas beigšanas studējusi Banku augstskolā, iegūstot bakalaura grādu finansēs. Vairākus gadus viņa strādājusi banku sektorā, taču tajā pašā laikā paralēli interesējuši arī rokdarbi. Aptuveni divus gadus lampu darināšana bijusi viņas aizraušanās, jo J. Salmiņu interesējis tieši lampu veidošanas process, taču aptuveni pirms gada, ģimenes pamudināta, viņa izveidojusi savu zīmolu – Jolamps, lai savas prasmes un produktus demonstrētu ne tikai savējiem, bet plašākai auditorijai. «Nezinu, vai varētu to nosaukt par nopietnu biznesu, vairāk gan par mazo biznesu, kas ir lielisks ģimenes budžeta papildinājums, taču, kas zina, par ko tas izvērsīsies tuvākajā nākotnē,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Zīmola Happy Moon naktslampiņas ir aizceļojušas pat uz Meksiku.

Zīmola Happy Moon naktslampiņas ir aizceļojušas pat uz Meksiku, tomēr pārsvarā tās iegādājas Latvijas iedzīvotāji

Pirms trīs gadiem Aleksejs Golovņovs kopā ar sievu Kristīni nolēma mājas apstākļos izmēģināt roku koka naktslampiņu veidošanā. «Es nekādu divriteni no jauna neesmu izgudrojis, jo šādi produkti jau sen pieejami ASV un citu valstu tirgos, bet mūsu mērķis bija attīstīt savu redzējumu par koka naktslampiņām, skaidri definējot mērķauditoriju – bērni,» stāsta zīmola Happy Moon idejas autors Aleksejs Golovņovs.

Happy Moon nakts lampas ir izgatavotas no Latvijas bērza saplākšņa, apstrādātas ar ūdens bāzes krāsām un tajās ir iestrādātas speciālas matētas LED diodes, kurām ir ilgs kalpošanas laiks, turklāt tās nesakarst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Integrējot koka darinājumos jaunākās LED tehnoloģijas, zīmola AF master ražotās lampas pilda ne tikai gaismekļa funkcijas, tās ir arī ekskluzīvs interjera priekšmets

Galdnieks un zīmola AF master, kas darbojas SIA L Parkets paspārnē, radītājs Aigars Fridrihsons atklāj, ka pagaidām nopelnīt tikai ar lampu ražošanu viņš nevar, tomēr ir cerība, ka nākotnē tas varētu mainīties, jo pircēju interese par lampām aug. Uzņēmējs ir ieguvis arī būvmeistara diplomu un ikdienā paralēli savam biznesam piepelnās kādā būvniecības uzņēmumā.

Pirmo koka lampu A. Fridrihsons radīja apmēram pirms pieciem gadiem. «Pirms sākt skolas gaitas, dēls palūdza, lai viņam uztaisu koka lampu – kaut ko līdzīgu viņš bija redzējis internetā. Tā kā esmu galdnieks, tā nebija pārāk liela problēma,» atminas meistars. Pēc tam pašu lietošanai tapušas arī citas interesantas koka lampas, kas nereti piesaistījušas draugu un paziņu uzmanību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Gaismas kubu ražotājs uniqCube vēlas piesaistīt 150 tūkstošu eiro investīcijas

Monta Glumane, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personalizēto gaismas kubu ražotājs uniqCube plāno laist klajā produkta otro versiju un meklē investorus, lai piesaistītu 150 tūkstošus eiro, galvenokārt, jaunā produkta ražošanas sākšanai, speciāla printera iegādei un mārketinga aktivitātēm, informē uzņēmumā.

«Pēc dalības vienā no lielākajām interjera un dizaina izstādēm pasaulē – Maison&Objet Parīzē, mēs guvām apstiprinājumu par produkta pieprasījumu, taču sapratām, ka, pirms sākt sadarbību ar izplatītājiem, vēlamies attīstīt jaunu produkta versiju, lai samazinātu produkta izmaksas un veicinātu efektīvāku ražošanas procesu. Jaunie gaismas kubi būs saliekami, līdz ar to nodrošinot ērtāku lampu nosūtīšanu un uzglabāšanu. Nākotnē plānojam ieviest arī «smart» jeb gudro funkciju, sasinhrozinējot lampu ar dažādām ierīcēm kā viedtālruni vai mājas internetu,» stāsta uzņēmuma vadītāja Anna Sedleniece.

«Ar mūsu interneta veikalu lampas ir nonākušas 17 dažādās valstīs. Uzskatām, ka interese un pieprasījums pēc produkta ir pierādīts, kā arī pārdošanas stratēģija ir atrasta. Tā kā produkts ir mērogojams un tirgus ir plašs, šobrīd gribam piesaistīt finanses biznesa izplešanai un attīstībai,» stāsta A. Sedleniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tagad, kad Dream Room lampas iekarojušas Latvijas iedzīvotāju mājokļus, tās izgatavotāji centīsies iekarot arī ārvalstu tirgus, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Db. lv par Dream Room rakstīja 2015.gada janvārī, kad lampas nesen tika laistas tirgū. Kompānijā aizvien strādā divi cilvēki - dizainere-māksliniece Ieva Tifānija Madarāja un tehniskais speciālists Oskars Grenevics.

Nu bizness ieskrējies un lampu izgatavotāji patlaban skatās Skandināviju, Igauniju un Vāciju, savukārt, domājot par potenciālajiem tirdzniecības kanāliem, visdrīzāk tirdzniecība varētu notikt internetā vai Etsy mājaslapā. «Tāpat mums ieteica ideju investēt un piedalīties kādā ārvalstu Ziemassvētku tirdziņā – kaut arī dalības maksas tur ir daudz augstākas nekā Latvijā, pieprasījums ir milzīgs. Zinām meiteni Spānijā, kas gadu izgatavo somiņas un tad aizbrauc uz tirdziņu Vācijā, kur visu šo gada darbu iztirgo. Protams, vietas cena ir ļoti augsta, bet atdeve ir ļoti liela. Ārvalstīs koks ir ļoti pieprasīts, līdz ar to domājam, ka šī ir niša, kurā varam tirgoties,» norāda I. Tifānija Madarāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) meitassabiedrības SIA «LDZ Ritošā sastāva serviss» (RSS) un uzņēmuma «Baltic3D.eu» pērn uzsāktās sadarbības ietvaros ir izvēlētas un ar 3D printeri izgatavotas astoņu veidu lokomotīvju detaļas. Patlaban sākta to testēšana lokomotīvēs, pārbaudot detaļu piemērotību, izturību, stiprību un citus faktorus, informē LDz Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Sākotnējie pilotprojekta secinājumi liecina, ka neliela apjoma nestandarta detaļu izgatavošana ar 3D printeri ir ekonomiski izdevīga un tam nepieciešams mazāk laika, nekā izmantojot citas tehnoloģijas vai detaļas pasūtot no ārvalstīm.

Sadarbība ar «Baltic3D.eu» tika uzsākta pagājušā gada augustā, RSS Daugavpils lokomotīvju remonta centra pārstāvjiem tiekoties ar uzņēmuma «Baltic3D.eu» pārstāvjiem un izraugoties lokomotīvju detaļas, ko būtu iespējams izgatavot ar 3D printeri. Rezultātā tika izvēlētas astoņas detaļas, tostarp ventilators, vējstikla slotiņas motora pārsegs, lampa-indikators un gaisvada difuzors. Kā norādīja RSS speciālisti, vairāku minēto detaļu izgatavošana ar ierastajām tehnoloģijām ir gan dārgs, gan laikietilpīgs process. Turklāt atsevišķas detaļas līdzšinējie partneri vispār vairs neražo, līdz ar to jāmeklē alternatīvas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldietis Elvijs Vībots malku izmanto ne tikai kurināšanai; no skaistākajām pagalēm viņš izgatavo neparastus gaismas ķermeņus.

Edijs ir radījis zīmolu Wood Light Art un šogad plāno izveidot savu uzņēmumu. Viņš ir iecerējis piedalīties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Siguldas biznesa inkubatorā, jo galva viņam ir pilna ar dažādām idejām, kā attīstīt un pilnveidot lampas, lai tās būtu pieprasītas ne tikai Latvijas, bet arī eksporta tirgū.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Ideja par gaismas objektiem Elvijam Vībotam dzimusi pēc malkas talkas pie drauga, kad acīs iekritusi kāda slaida pagale, kuru bijis žēl atstāt starp pārējām un nolemt sadedzināšanai. Tā atceļojusi viņam līdzi uz mājām un tikusi novietota redzamā vietā uz plaukta. «Skatoties uz to, nāca prātā dažādas formas un bildes, piemēram, Laimas slotiņa un Saules zīme, kā arī motīvs ar koka lapu sirds formā,» atceras Elvijs. No pirmās pagales tapusi lampa ar Laimas slotiņas raksta grebumu, kas uzdāvināta draugam, kurš organizējis malkas talku. Nākamais gaismas objekts – ar Saules zīmes rakstu – ticis uzdāvināts viņa mammai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latgalē, Rugāju novadā ar zīmolu "Metta Steel" tiek ražotas ilgtspējīgas dizaina mēbeles mājai un sabiedriskajai telpai - metāla lampas,locīta metāla un nelīmēta ozolkoka plaukti, bāra krēsli un citi produkti.

"Gribējās radīt kaut ko skaistu un paliekošu, kaut ko tādu, ko citi neražo. Produktu ar augstu pievienoto vērtību. Apmierināt savu tieksmi pēc pašizpausmes. Iepriekšējas nodarbes uzlika rāmjus, šī nē," stāsta zīmola "Metta Steel" idejas autors Andris Gals.

Uzņēmuma piedāvājumā ir dažādi plaukti un konsoles no locīta metāla un nelīmēta ozolkoka, kā arī radīti gaismas ķermeņi - stāvlampas un griestu lampas, mēbeļu komplekti guļamistabai, skaistumkopšanai un citi. "Mums ir vēlme parādīt to, ka pamatīgam un ilglaicīgam ir vērtība. Kāpēc cilvēkiem patīk braukt uz senatnīgām pilīm un skatīties, kā tās no akmeņiem būvētas? Skaisti! Masīvas kāpnes no ozolkoka turas jau gadus trīssimt. Un neviens nepriecājas par saplākšņa mēbelēm, kas izturējušas tikai līdz modes tendenču maiņai," komentē A.Gals.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atpūtinātu prātu un domas no ikdienas, Sanita Spilve sākusi mezglot un izveidojusi Mezglotavu, kas piedāvā gan kāzu dekorus, gan interjera elementus

«Mezglotava ir pavisam «svaiga»,» saka S. Spilve. Pavisam nesen viņa reģistrējusies kā saimnieciskās darbības veicēja un patentmaksas maksātāja. «Pērn rudenī pavisam nejauši apmeklēju mezglošanas meistarklasi, jo meklēju kaut ko, kur atpūtināt prātu un novērst domas no ikdienas ar bērniem. Tas man likās kaut kas jauns, sāku meklēt informāciju par šo jomu, un vienīgais, ko iepriekš biju dzirdējusi, ka padomju laikos gandrīz visiem dzīvokļos bija mezglotās pūcītes. Nebija teju nevienas mājas, kur tādas nebija,» apgalvo S. Spilve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Diplomdarbu vēlas pārvērst biznesā

Anda Asere, 29.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polimērbetona un kokosa šķiedru lampa Leons Betons ir Līgas Vanagas diplomdarbs Latvijas Mākslas akadēmijā, ko viņa ar laiku cer pārvērst uzņēmējdarbībā

Ideja par betona lampu Līgai radās pirms pāris gadiem. «Viss sākās Anglijā, kur es trīs gadus mācījos arhitektūru un studijās daudz eksperimentējām ar materiāliem. Atgriezos, sāku strādāt arhitektu birojā un daudz darbojos ar betonu, vairāk gan konstruktīvā nozīmē – projektējot pamatus, sienas. Parasti cilvēkiem ir stereotips, ka betons ir vēss, bez identitātes, kaut kas smags, raupjš. Taču betons ir tik skaists un interesants materiāls, ka to varētu izmantot arī interjera objektos. Tāpēc es gribēju radīt lampu, kaut ko pretēju stereotipiem – vieglu, plānu interjera objektu, kas nav masīvs,» viņa stāsta.

Ar betona lampu Līga vēlas lauzt aizspriedumus. Noliekot betona priekšmetu uz galda, ir skaidrs, ka tas tur var stāvēt. Raugoties uz lampu, rodas pretējas sajūtas. Kā tas var būt, ka materiāls it kā lido, kontrastē, turklāt tiek izgaismots? – viņa jautā un atzīst, ka mainīt cilvēku uzskatus un domāšanu ir ambiciozs un grūts uzdevums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Pēc 20 gadu darba klientu servisa un pārdošanas jomā sāk savu biznesu

Linda Zalāne, 30.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāk nekā 20 gadu darba klientu servisa un pārdošanas jomā Inese Freiberga sāk savu biznesu – izgatavo dažādus auduma abažūrus lampām

Iepriekš viņa darba pieredzi guvusi dažādos uzņēmumos, tostarp lielās starptautiskās kompānijās. Pagājušajā vasarā, brīdī, kad I. Freiberga bija nolēmusi mainīt darbu, viņa sāka prātot par sava biznesa sākšanu. Idejas bija vairākas, bet lampu abažūru izgatavošana un veco lampu atjaunošana izrādījās spēcīgākā no visām, to viņa iecerēja arī izmēģināt attīstīt kā biznesu. «Manī pavērās radošā stīga, kad iekārtoju savu mājokli, nolēmu pati izgatavot lampām abažūrus, kas saskanētu ar kopējo interjeru. Sapratu, ka šī lieta mani aizrauj, un pašmācības ceļā sāku apgūt šī amata prasmes,» stāsta zīmola Košas lampas idejas autore, meistare Inese Freiberga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandālā iekļuvušajā Skonto futbola stadionā Rīgā uzstādīti atpakaļ krēsli un apgaismojums, aģentūrai LETA pastāstīja Latvijas Futbola federācijas (LFF) izpilddirektors Edgars Pukinsks.

Skonto stadions skandālā nokļuva pirms nepilna mēneša, kad pēc īpašnieku SIA Adventika Group un SIA Light, kam pieder daļa kustamā manta, strīda tika demontētas apgaismes lampas, kā arī vairākos sektoros noņemti krēsli.Situāciju īpaši uztraucošu radīja fakts, ka 9.jūnijā Latvijas izlasei jāuzņem Portugāles futbola valstsvienība, bet Skonto stadions ir vienīgais, kurš Latvijā atbilst visiem starptautiskajiem standartiem.

Pēc ilgāka neskaidrību perioda 19.aprīlī LFF prezidents Guntis Indriksons paziņoja, ka panācis vienošanos ar iesaistītajām pusēm un viss stadionā būs kārtībā.

Vēl jāveic gaismu kalibrēšana, bet pēc būtības viss ir salikts vietā un jāsakārto tikai nianses," pastāstīja Pukinsks. "Visu testa režīmā izmēģināsim Latvijas kausa finālā 17.maijā, uz to arī, visticamāk, atbrauks cilvēks no Eiropas Futbola federāciju asociācijas (UEFA), lai veiktu pārbaudi, viņš norādīja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Bizness24h 2018 konkursā uzvar lampas ar Latvijas simboliem

Laura Mazbērziņa, 10.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies «Bizness24h 2018» fināls. Konkursā kopumā piedalījās 200 komandas, no kurām tikai 16 tika finālā.

Finālā, kurš notika 10.aprīlī «Swedbank» centrālajā ēkā Rīgā, žūrija par labāko atzina un «Biznesa guru 2018» titulu piešķīra komandai «L&V». Šī komanda piedāvā lampas. Otro vietu ieguva komanda «PickMe», bet trešo vietu un Dienas Bizness balvu - komanda «Bamboo».

«L&V» biznesa ideja radās, kad pavisam nejauši internetā atrasts līdzīgs produkts, no kura komandas dalībnieki iedvesmojās. Gaidot Latvijas simtgadi radītas lampas, kuru elementos ir Latvijas simboli. Konkursa uzvarētāji biznesa portālam db.lv stāsta, ka ar šī konkursa palīdzību viņiem ir bijusi iespēja iejusties īstajā biznesa vidē. Šobrīd dalībnieki jau gatavojas nākamajiem soļiem - dalībai tirgos un sadarbībai ar lampu veikaliem, kā arī ir gatavi izpildīt individuālos, specializētos pasūtījumus. Šobrīd zīmols «L&V» piedāvā sešus dažādus lampu veidus, taču nākotnē paredzētas gan citas krāsas, gan dizaini un logo. Šobrīd komandai izdevusies veiksmīga reklāma sociālajā tīklā Facebook - tur tika izveidots konkurss, kura skatījumu skaits sasniedza 46 tūkstošus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Latvju lietas vadītāju Ievu Nikoletu Dāboliņu

Lelde Petrāne, 02.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Ieva Nikoleta Dāboliņa, zīmola LATVJU LIETAS autore un SIA Latvju lietas vadītāja. Latvju lietas darina Latvijas reprezentācijas suvenīrus – etnogrāfiskās lelles, no kurām pazīstamākā ir Baiba. «Nezinu nevienu uzņēmumu pasaulē, kas radītu kaut ko līdzvērtīgu sērijveidā. Un vēl mums ir brīnišķīgs latviešu amatnieku veikaliņš – leļļu darbnīca Vecrīgā, par ko bieži dzirdam komplimentus, ka tas esot skaistākais Eiropā. Man šķiet, ka pie tā vēl krietni jāpiestrādā,» saka I. N. Dāboliņa.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Repharm holdinga reproduktīvas veselības klīnikas EGV rekonstrukcijā investēti aptuveni 750 000 eiro, informē EGV pārstāve Zane Dzalbe.

No tiem 350 000 eiro ieguldīti būvniecībā, bet 400 000 eiro investēti iekārtās. Rekonstrukcijā ieguldīti klīnikas EGV līdzekļi.

Klīnikā auglības traucējumus ārstē pacienti no visas pasaules. Tās vadītāja vadītāja Zane Vītiņa norāda, ka rekonstruētā klīnika atbilst Eiropas labāko medicīnas iestāžu prasībām - tajā ir divas operāciju zāles, kas aprīkotas modernākajām tehnoloģijām, pirmā līmeņa ķirurģiskais dienas stacionārs ar palātām.

Klīnikā veic arī minimāli invazīvas ginekoloģiskās un uroloģiskās operācijas. Ārsti darbā izmanto modernāko ultrasonogrāfu, iegādāti īpašo ginekoloģiskie krēsli, kuros sieviete pati var kontrolēt, kurā brīdī ļauties ārsta apskatei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Db.lv konkursā Bizness24h 2018 simpātiju balvu pasniedz Bamboo

Laura Mazbērziņa, 27.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī noslēdzās konkursa «Bizness24h 2018» fināls. Šajā konkursā kopumā piedalījās 200 komandas, no kurām tikai 16 tika finālā.

Finālā, kurš notika 10.aprīlī «Swedbank» centrālajā ēkā Rīgā, žūrija par labāko atzina un «Biznesa guru 2018» titulu piešķīra komandai «L&V». Šī komanda piedāvā lampas. Otro vietu ieguva komanda «PickMe», bet trešo vietu un Dienas Bizness balvu - komanda «Bamboo».

«Bizness24h» ir lielākais ikgadējais izglītojošais biznesa simulācijas spēļu konkurss Latvijā, ko organizē Banku augstskola. Šī konkursa mērķauditorija ir vidusskolas vecāko klašu skolēni un Latvijā studējošie jaunieši vecumā no 16-24 gadiem.

«Bizness24h» mēķis ir ar simulācijas spēļu palīdzību, nodrošināt iespēju iejusties īstajā biznesa vidē, izdzīvojot darbpilna uzņēmēja ikdienas dzīvi, kā arī iedvesmot Latvijas potenciālo uzņēmēju garu un parādīt iespējas, kā var veikt veiksmīgu uzņēmējdarbību, lai gūtu peļņu un attīstītu ekonomiku kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Investējot 150 tūkstošus eiro, atklāj zivju un jūras velšu veikalu Zivju lete

Žanete Hāka, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 150 tūkstošus eiro, Rīgas centrā atklāts zivju un jūras velšu veikals Zivju lete.

«Ņemot vērā restorāna «Zivju Lete» popularitāti, nolēmām paplašināt savu biznesu, apzinoties, ka ir svarīgi atvērt veikalu, kas ļautu klientiem restorāna sniegtās pieredzes radīt arī savās mājās,» stāsta veikala īpašnieks Murads Juško.

Veikala dizains ir radīts līdzīgā stilā kā restorāns, veidojot vienotu koncepciju. Izmantoti tie paši apdares materiāli un paņēmieni, kas jau kļuvuši par daļu no «Zivju Lete» vizuālā tēla. Tā ir retro industriālā stila kombinācija ar modernu dizainu un jūras elementiem. Interjera dizaina idejas autors ir Murads Juško.

Veikalā iekārtojumā izmantotas ar rokām darinātas oša koka mēbeles, ko veidojis Verners Kalacis (Vline Furniture), vintāžas lampas (Vintidž Lampa) un ozolkoka mucas no Itālijas vīna darītavas. Noformējumā izmantoti mākslinieka Teodora Lakšēvica zīmējumi, veclaicīgi padomju ēras svari un citi vintāžas dekoratīvie elementi, kurus Murads lielākoties atradis flea-markets jeb tā saucamajos krāmu tirdziņos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Rīgas tirdzniecības centra Spice Home atklāta ilgtspējīga autostāvvieta. Tās būvēšana izmaksājusi pusmiljonu eiro.

Darbus pēc Spice Home pasūtījuma veica SIA «CBF Ļ-KO». Jaunā autostāvvieta izveidota papildu jau esošajai starp Spice Home un Lielirbes ielu.

217 automašīnām paredzētajā stāvlaukumā iestrādāti inovatīvi, videi un cilvēkiem draudzīgi risinājumi, kas arī palīdzēs samazināt uzturēšanas izmaksas. Autostāvvietas teritorijā uzstādīts arī elektromobiļu uzlādes punkts, kas šobrīd darbojas testa režīmā, klientiem pieejams tas būs, sākot no 2017.gada janvāra.

Risinot Rīgai ierasto problēmu ar lēno lietus ūdens novadīšanu, ilgtspējīgajā autostāvvietā iebūvēta īpaša ūdens savākšanas sistēma. Tā novada lietus ūdeni augsnē, tādējādi apūdeņojot zāli un kokus, bet nepaaugstinot gruntsūdens līmeni un neietekmējot pilsētas notekūdeņu sistēmu. Līdz ar to stāvlaukumā peļķes ātri izzūd pat pēc spēcīgām lietavām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO, VIDEO: Daugavgrīvas bāka nekad nebūs tūrisma objekts

Laura Mazbērziņa, 15.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavgrīvas bāka nekad nav bijusi un, visticamāk, arī nekad nebūs tūrisma objekts. Pasaulē tādas bākas, kuras nodrošina navigācijas darbības, nekur nav tūrisma objekti. Taču, ja kāds ļoti vēlas apskatīt bāku tuvāk, tāda iespēja pastāv, vēršoties Rīgas Brīvostas pārvaldē, biznesa portālam db.lv pastāstīja Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāvis Haralds Apogs.

«Tomēr tādas «pabraukāšanās» pa Daugavgrīvas bākas teritoriju nav plānotas,» viņš akcentē.

Daugavgrīvas bāka atrodas Rīgas Brīvostas pārvaldes pārziņā, un tā rūpējas par bākas funkcijām. Bākas un tās teritorijas uzturēšanas izmaksas ietilpst kopējā ostas uzturēšanas budžetā, kas kopumā ir 20 miljoni eiro.

Rīgas Brīvostas pārvaldes finanšu līdzekļi tiek izlietoti 12 bākām, kuras atrodas Venstpils – Rīgas piekrastē. Visas šīs bākas ir reģistrētas pasaules kuģošanas žurnālos.

Daugavgrīvas bākā risinājušies dažādi vēsturiski notikumi. Gadu simtu laikā te celti, sagrauti un atkal atjaunoti vairāki Daugavgrīvas bākas torņi.

Uzejot pa bākas torņa iekšpusē esošajām spirālveida vītņu kāpnēm ar precīzi 150 pakāpieniem, paveras skats uz Daugavu, tās grīvu, Rīgas ostu un Rīgas pilsētas siluetu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazie nišas festivāli, kuros neplīvo sponsoru reklāmas karogi, savā ziņā paši izvēlējušies iet grūtāko ceļu, jo finansiālais segums jānodrošina pašu spēkiem.

Izvēles iespējas nekomerciālo festivālu klāstā ir plašas – sākot no pasākumiem, kuros mūziku aizstāj sarunas, un beidzot ar alternatīviem Līgo svētkiem šamaniskā gaisotnē un kamermūziku, kas skan dabā. Organizatoriem tas liek meklēt alternatīvus līdzekļu piesaistīšanas veidus, toties apmeklētāji var ļauties tīra satura burvībai, kurā domu vidi netraucē uzbāzīgas reklāmas.

Sarunu festivāls Lampa norisināsies jau piekto gadu pēc kārtas. Apmeklētāju skaits ir pieckāršojies – no teju 3500 apmeklētājiem 2015. gadā līdz vairāk nekā 16 tūkstošiem pērn. Arī programma kļuvusi bagātāka. Šogad būs vairāk nekā 350 pasākumu divu dienu garumā, kopējam diskusiju un notikumu ilgumam sasniedzot 700 stundas. Salīdzinājumam – pirmajā festivāla gadā pasākumu skaits nepārsniedza 50. «Gatavojamies lielākam apmeklētāju skaitam, bet to ir grūti prognozēt, jo ieeja festivālā ir brīva. Šis ir vienīgais sarunu festivāls Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā dizainere Māra Krūze trīs gadus studēja moderno amatniecību Lankašīras centrālajā universitātē un tagad ir atgriezusies, lai sevi pierādītu dzimtenē

Dizaina studijas SIA Personality dizainere Māra Krūze veido tamborētas lampas, pufus, citas dekoratīvās mēbeles, kā arī aksesuārus. Viņa savos darbos kombinē stieples un tamborējumus, tāpēc tie ir «ietekmējami» un katrs cilvēks tos var pielāgot savai individuālajai gaumei.

Šobrīd Māra meklē kontaktus ārzemēs, lai realizētu savus darbus ārpus Latvijas. «Tas ir roku darbs un prasa atbilstošu atalgojumu, tāpēc man jāskatās, kā un kur izgatavot un kur pārdot,» viņa saka. Ņemot vērā, ka viņas darbi veidoti no daudzām nelielām detaļām, kuru izgatavošana ir visai piņķerīga, un reti kuram ir sapnis astoņas stundas no vietas tamborēt, dizainere saprot, ka uz šo jautājumu jāskatās no otras puses un jāsadarbojas ar tiem, kuri ir gatavi to darīt. Tāpēc Māra apsver attīstīt sociālās uzņēmējdarbības ideju un nodarbināt kādu no riska grupām – jauniešus, seniorus vai cilvēkus ar kustību traucējumiem, jo viņi varētu būt ieinteresēti sadarboties. «Es vēlos izveidot ražotni Latvijā, kur strādātu cilvēki ar kustību traucējumiem vai no kādas citas riska grupas un es šādi viņiem varētu palīdzēt, dodot darbu,» teic Māra.

Komentāri

Pievienot komentāru