Sekojot idejai: Pamatus stiprina digitālā pasaule

2018. gada 17. septembris plkst. 7:20
Autors: Anda Asere
Dalies ar šo rakstu

Šogad personalizētu ceļošanas koferu uzņēmums Raibum plāno divas reizes lielāku apgrozījumu nekā pērn,sasniedzot 40 tūkstošu eiro atzīmi

«Skaidrs, ka pēc nepilniem diviem darbības gadiem joprojām esam mazā uzņēmuma kategorijā, bet attīstāmies, un ir plāns turpināt kāpt pa šāda veida trepītēm,» saka Ritvars Straume, SIA Raibum valdes priekšsēdētājs.

Nākotnē iecerēts papildināt produktu klāstu, jo Ritvars apzinās, ka koferi ir vajadzīga lieta, bet tā nav prece, ko pēc brīža pirks atkārtoti. Tāpēc, lai interese turpinātos, jāpievieno vēl citi produkti. «Tuvākās nākotnes mērķis ir iekļūt Baltijas valstu e-komercijas milzu ķēdēs. Globāli arvien vairāk cilvēki izvēlas iegādāties kaut ko, sēžot mājās dīvānā, ievadot kartes datus un saņemot pasūtījumus mājās. Arī mūsu gadījumā lielākā daļa cilvēku pasūtījumu veic patstāvīgi. Ir arī tādi pircēji, kuri vēlas pirms pasūtīšanas koferi apskatīt, taču lielākā daļa pasūta attālināti,» viņš saka.

Lielāko daļu klientu uzņēmumam «atnes» internets un atsauksmes. «Digitālā vide ir biznesa pamats. Daudzi klienti iedvesmu smeļas no līdz šim realizētajiem darbiem, ko rādām mūsu Facebook un Instagram profilā, un daļa cilvēku raksta, atsaucoties uz internetā redzēto. Mūsu vienīgie reklāmas avoti ir paši koferi un Google reklāmas, kur orientējamies uz tiem, kuri jau izrāda interesi un meklē koferi – tad «izlec» mūsējā. Tāpat ir svarīgi sociālie tīkli. Savienojot šo visu, veidojas mūsu uzņēmējdarbības pamats,» stāsta Ritvars.

Vairāk juridiskie

Noiets Latvijā šobrīd veido lielāko daļu biznesa, taču sava loma ir arī Igaunijai un Lietuvai. Piemēram, viens no klientiem ir Igaunijas Valsts mārketinga departaments, kas pasūtījis koferus atkārtoti. Šobrīd uzņēmumam ir klienti ne tikai Baltijas līmenī, bet arī Skandināvijā, Rietumeiropā un ASV.

2017. gadā 70% uzņēmuma pircēju bija privātpersonas un 30% – korporatīvie klienti. Šogad šī proporcija ir būtiski mainījusies un juridisko klientu skaits ir pieaudzis līdz 60%. «Sākumā bijām vairāk vērsti uz privātpersonām, bet katrs strādā kādā uzņēmumā vai organizācijā, un tagad informācija par mums ir nonākusi arī līdz kompānijām. Uzņēmumiem šis koferis ir kā divi zaķi ar vienu šāvienu – tā ir dāvana partnerim, klientam vai darbiniekam un tajā pašā laikā kalpo kā ceļojošā reklāma, ko ceļā redz tūkstošiem cilvēku. Tas ir galvenais, kas uzrunā juridiskos klientus, jo tādējādi var ne tikai pasniegt balvu vai dāvanu, bet arī reklamēt uzņēmumu,» teic Ritvars.

Visu rakstu Pamatus stiprina digitālā pasaule lasiet 17. septembra laikrakstā Dienas Bizness.


LASI ARĪ:

Mana pieredze: Palīdz izcelties ceļotājiem

Dalies ar šo rakstu