Ražošana

SIA Dižmežs: Latvijā nav ko darīt, jādomā par eksportu

Laura Mazbērziņa, 24.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

95% no Jēkabpils kokapstrādes uzņēmuma SIA Dižmežs kopējā apgrozījuma veido eksports, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gunārs Mitris.

SIA «Dižmežs» ir ģimenes uzņēmums, kas dibināts 1996. gadā un tas darbojas trīs virzienos: no bērza veido mēbeļu sagataves, ražo kurināmo kamīnam – malku, briketes, iekurus. Un vēl uzņēmums pievērsies arī mežu apsaimniekošanai. Kopumā uzņēmumā strādā ap 85 cilvēkiem.

Sākotnēji uzņēmums kokus iepirka. Vēlāk, lai mazinātu atkarību no piegādātājiem un koksnes cenu svārstībām, paši sākuši iegādāties un apsaimniekot meža platības. Koksne nav viendabīga, tai ir specifiska struktūra, liela toņu mainība, arī daudz zaru vietu, bet par galvenajiem defektiem uzskata serdes iekrāsojumus un minerālu ieaugumus, kas mēbeļu sagatavju ražošanā tikai retos gadījumos pieļaujami. Līdz ar to ir daudz ražošanas atlikumu un diezgan grūti iegūt viendabīgu gala produktu.

«Mēs jau no sākuma skaidri zinājām, uz ko ejam un ko ražosim. Bija skaidrs, ka koncentrēsimies uz eksportu,» stāsta G. Mitris. Viņš neslēpj, ka pirmie četri gadi pagājuši, mācoties un parādot sevi globālajā tirgū. Tomēr šobrīd uzņēmumam ir sadarbības partneri Zviedrijā, Somijā, Norvērģijā, Vācijā, Dānijā, Holandē, Beļģijā, Francijā, Itālijā, Maltā, Amerikā un Austrālijā.

Uzņēmuma latviskais nosaukums «Dižmežs» gan globālajam biznesam nebija īsti piemērots, jo svešvalodās runājošajie to nevarētu izrunāt, tāpēc, lai izceltu savu produktu eksporta valstīs, tika izveidots zīmols «WoodenSoul». Lai noformētu preču zīmi un izstrādātu pēc iespējas labāku iepakojumu, «Dižmeža» īpašnieki bija gatavi meklēt speciālistus pat ārvalstīs, tomēr rezultātā dizaina autors atradies turpat Jēkabpilī.

Kopējais uzņēmuma apgrozījums ik gadu palielinās no 15% līdz 25%. Kopējais pārdošanas apjoms 2017. gadā sasniedza 6 miljonus eiro. «Mēs vēlamies dubultot mūsu pārdošanas apjomus, jo Latvijā nav ko darīt, esam zem diviem miljoniem iedzīvotāju un šeit pārdot neko daudz mēs nevaram. Es uzskatu, ka pārdošanas apjomus mēs palielināsim, ja izvērsīsimies vēl vairāk eksporta tirgos. Šobrīd vissvarīgākais ir piedalīties izstādēs un nodibināt kontaktus,» komentē G. Mitris.

Komentāri

Pievienot komentāru