Jaunākais izdevums

SIA UVB valdes priekšsēdētāja, Latvijas sauļošanās un solāriju asociācijas valdes locekle Marika Ģederte šovasar kļuva par Mrs. Universe 2008 titula īpašnieci – uzņēmēja, sieva un māte, šķiet, šīs sievietes dzīvē viss ir kārtībā. Vismaz Marika pati par to ir pārliecināta.

«Esmu ļoti praktiska un iepriekš pasaku, ko man dāvināt – vienas krāsas traukus vai rozes,» aiz stiklotā ofisa galda, kas nokrāmēts ar saldumiem, stāsta Marika Ģederte. Saldumi esot domāti viesiem, jo uzņēmēja stingri ietur slaido līniju. Savā ģimenes mājas dārzā viņa audzē ziedus, un šīs rūpes par estētisku vidi sasaucas ar darba pienākumiem skaistumkopšanas biznesā. Cilvēkam jārūpējas par savu izskatu, pirmais iespaids ir noteicošais – šī atziņa Marikai ir ļoti būtiska.

picturegallery.473dc8ec-818d-4060-a58a-62bfda815df4

Tādās dienās kā šodien, kad līst lietus un saule paslēpusies aiz mākoņiem, jūs, šķiet, varat berzēt rokas – solārijos var gan nosauļoties, gan sasildīties.

Man pašai ļoti patīk strādāt lietainās dienās un arī ziemā, kad snieg, jo tad labāk strādā galva. Bet cilvēki, kuri iet uz solārijiem un skaistumkopšanas saloniem, to turpina darīt neatkarīgi no laika apstākļiem.

Viņi ar sevis kopšanu ir saslimuši...

Jā, tā ir zināma atkarība, lai gan labos laika apstākļos cilvēki biežāk izvēlas pamest Rīgu – ikvienam taču vasarā patīk pavadīt laiku pludmalē, tas ir tikai normāli.

Cik mērķtiecīgs bijis jūsu ceļš kosmetoloģijas biznesā?

Godīgi sakot, tas bijis nejaušs un aizsākās pirms 12 gadiem, kad atgriezos no Amerikas.

Ko jūs tur darījāt?

Mans mērķis bija Kalifornija, biju gatava darīt jebko, lai tur nokļūtu, un man izdevās – atradu darba piedāvājumu Nacionālajā parkā, strādāju viesnīcā, tīrīju istabiņas. No darba nekad neesmu baidījusies, lai kāds tas būtu. Man turienes vide iepatikās, Amerika devusi lielu optimismu un pozitīvismu, no kā neesmu šķīrusies līdz šai dienai. Tur valda citāda attieksme pret cilvēkiem, tur cilvēki smaida un, kad tu sāc pētīt, kāpēc viņi to dara, izrādās – amerikāņi jau no bērnības ģimenē tiek mācīti otram savu slikto garastāvokli un problēmas neuzkraut. Arī man patīk, ja cilvēks savas negatīvās emocijas neizrāda. Ne velti Amerikā uz jautājumu How do you do? pretī saņem to pašu jautājumu; atzīšos, sākumā tas mani apstulbināja, visiem stāstīju, kā man iet. Bet patiesībā tas nevienu neinteresē, varbūt izņemot pašus tuvākos cilvēkus. Iespējams, turēt visu sevī nav pats labākais, bet esmu pieņēmusi šādu uzvedības modeli. Arī par biznesa lietām nekad nevienam neko nestāstu, tikai pasmaidu un – daru. Kā vienmēr saku, tēloju kurlu vardīti, kas skrien apkārt un neko neredz ne pa labi, ne pa kreisi. Man nav ne laika, ne vēlēšanās skaidrot kādam, kāpēc es ko daru vai kam tas vajadzīgs. Tā būtu lieka enerģijas izšķiešana. Amerika manī tiešām ir ielikusi pamatīgus pamatus. Es tur nodzīvoju veselu gadu un atgriezos tagadējā vīra dēļ (Ģirts Ģederts, 42 g.). Mēs jau agrāk bijām pazīstami, es vienkārši pieņēmu viņa piedāvājumu.

Uzsākt kopīgu solāriju biznesu?

Tā gluži nebija, vīrs šajā biznesā bija jau trīs gadus – viņa firma BG šogad svinēs 15. jubileju. Savā laikā mēs abi strādājām uz vienas - Teātra - ielas, es darbojos Dienvidāfrikas konsulātā. Man Rīgā vispār bijušas ļoti labas darba vietas, un ikdienas saskarsme ar ārzemniekiem mani mainīja, deva mazliet naivumu un ticību. Gan saviem spēkiem, gan cilvēkiem. Patiesībā man vienmēr paticis tas, ko daru, es visā metos iekšā ar sirdi un dvēseli. Ģirts man piedāvāja strādāt kopā, tā mēs no 1996. gada attīstām katrs savu biznesa nišu: es vairāk kosmetoloģiju, mans vīrs – solārijus. Viņš savā nozarē Latvijā ir līderis.

Darbs un personiskā dzīve jums ir brīnišķīgi savijusies, vai ne?

Protams, mēs esam ļoti labs tandēms. Esmu pētījusi horoskopu, kāpēc cilvēki tik ilgi spēj būt kopā. Mums ir laba savienība, esmu dzimusi Vērša, bet vīrs – Mežāža zīmē, tie ir praktiski un nopietni cilvēki. Savukārt es esmu radoša. Analizējot cilvēkus, kuri visilgāk nostrādājuši pie mums uzņēmumā, atklājās, ka arī viņi dzimuši vai nu Vērša, vai Mežāža zīmē.

Eiropā vienu brīdi cilvēki staigāja bāli, solāriji tika uzskatīti par kaitīgiem, tagad vairākums dzenas pēc iedeguma; mainās ne tikai mode, bet arī medicīniskie pētījumi un sauļošanās tehnika. Kas īsti notiek solāriju biznesā?

Iedegums ir modē jau veselu gadsimtu - pirmā sieviete, kura uzdrošinājās publiski demonstrēt savu Rivjēras iedegumu, bija Gabriela Šanele. Viņa visai pasaulei pierādīja, ka nosauļots ķermenis izskatās daudz labāk par baltu. Zināms, mode ir kaprīza, ja pēkšņi aktuāls būs aristokrātisks bālums, nopūderētas sejas un saulessargi, tas atsauksies arī uz solāriju biznesu. Bet nav jau tā, ka solāriju ražotāji tikai bīdītu savu preci tirgū! Tam visam apakšā ir daudz zinātnisku pamatojumu, pati esmu oficiāla pārstāve Eiropas Savienības asociācijā, kas izstrādā attiecīgas direktīvas. Tur strādā zinātnieki, kuri saņem milzīgas naudas par to, lai pētītu, kā tad patiesībā solāriji ietekmē veselību. Protams, šajā jautājumā pastāv diametrāli atšķirīgi viedokļi, un vienu no tiem pārstāv ārsti. Taču jāņem vērā, ka šī nozare ir relatīvi jauna un līdz galam neizpētīta. Cilvēki uzmanās no visa, ko simtprocentīgi nepārzina. Es vienmēr esmu centusies argumentēt pretējo pozīciju, jo, piemēram, onkologi konstatē vienīgi faktu, viņi neizmeklē cēloņus. Jebkurā gadījumā ir jāievēro veselībai nekaitīgas normas, pretējā gadījumā tikpat labi varam runāt par alkohola un cukura kaitīgumu. Tā sakot, kas par daudz, tas par skādi. Bet es atbalstu solāriju lietošanu.

Jo tas ir jūsu bizness.

Ne tikai. Biznesam jau var būt ļoti īslaicīgs efekts. Bet mēs domājam ilgtermiņā, ne velti 12 gadus katru mēnesi ar Ģirtu lasām cilvēkiem lekcijas, rādām, kādas izskatās melanomas, un cenšamies, lai cilvēki paši pievērstu uzmanību savai veselībai. Lielākās bailes cilvēkiem ir no ādas vēža, taču tas ir visvieglāk atpazīstamais un diagnosticējamais. Trakākais ir tas, ka cilvēki vispār neinteresējas par savu veselības stāvokli. Zelta likums Nr.1 - pirms solāriju apmeklējuma vai došanās uz siltajām zemēm apmeklēt ārstu. Bet jaunus cilvēkus pie ārsta ar koku nedabūsi! Tikai, ja nedēļu sāpēs galva vai nevarēs no gultas izkāpt. Daudzas meitenes atzīstas, ka vienā dienā sauļojušās gan saulē, gan solārijā. Jūs domājat, ka viņas vienreiz dienā iet solārijā? Iet arī divas reizes dienā! Kad skatās atsevišķus gadījumus, jāsecina, ka cilvēki paši vien vainīgi, nevis solāriji. Atmosfēras slānis pēdējos 30 gados ir būtiski mainījies, negatīvais starojums nonāk līdz zemes virsmai, līdz mūsu ādai. Dermatologi to konstatēs vasaras sezonas beigās, kad atkal rindām stāvēs apdegumu un citādus ādas defektus ieguvuši atpūtnieki. Mēs iedegumu saucam par sauļošanās tulznu – brūnais tonis ir ādas aizsargkārta. Un kas tad ir mazāk kaitīgi?! Labāk iet solārijos, kur var kontrolēt laiku, nekā gulēt saulē. Pludmalē cilvēkiem dažreiz pazūd laika izjūta. Bet lielākā problēma ir informācijas trūkums. Pirms 15 gadiem ārsti grūtniecēm neļāva sauļoties, bet šodien tie, kuri ir izglītoti šajos jautājumos, pat iesaka topošām māmiņām saules procedūras. Grūtniecība nav slimība, un cilvēks var turpināt sauļoties.

Jūs arī, gaidot Robiju, gulējāt solārijā?

Protams! Tikai jāatceras, ka sievietes grūtniecības stāvoklī tiek pielīdzinātas bērniem, līdz ar to ir jāsamazina sauļošanās deva un laiks. Sabiedrība ir nemitīgi jāmāca. Cik cilvēku naktīs atstāj pie galvas ieslēgtus mobilos telefonus un pavada dienas pie datora, bet magnētiskā lauka iedarbība taču nav nekāds noslēpums! Taču arī stereotipi pastāv visās dzīves nozarēs.

Kāds ir jūsu klientu loks?

Tas atkarīgs no katra salona mārketinga politikas. Bet arī tas ir stereotips, ka vīrieši mazāk apmeklē solārijus. Statistika uzrāda vienādas abu dzimumu proporcijas, vienkārši vīrieši to vairāk dara sestdienās un svētdienās, savukārt sievietes uz solāriju biežāk dodas darba dienās. Īpaši solārijus iecienījuši sportisti un skatuves cilvēki.

Bet ir taču zināms, ka saules iedarbība ādu vecina, tāpēc arī tiek piedāvāti kosmētikas kalni, kas palēnina šos procesus, vai ne?

Protams, starojums ādu, kā jūs sakāt, vecina, tāpēc Āzijā sievietes lieto speciālus krēmus ar aizsardzības filtriem. Bet tādā gadījumā ir jārunā arī par otru galējību, proti, mūsu platuma grādos, kur saule ik dienas nelutina ar savu klātbūtni, ir vērojama visaugstākā saslimšana ar osteoporozi. Sievietēm pēc 40 gadu vecuma izteikti vērojama kaulu sairšana, un tas ir saistīts ar kalcija trūkumu organismā. Noliekam latvieti blakus amerikānietei - ar ko mēs atšķiramies? No mums smaidu var knapi ar stangām dabūt ārā, depresija! Un nereti vainīgs ir tieši drūmais klimats, tāpēc, ja varam atļauties, divas trīs reizes jādodas uz siltām zemēm, lai uzņemtu nepieciešamo saules devu un vitamīnus, vai arī – jāaiziet uz solāriju. Cilvēkiem būtu jāsauļojas reti, bet regulāri. Viņu ādas stāvoklis ir tik slikts, ka iedegums ļoti ātri noiet. Cilvēki izskatās vecāki par saviem gadiem, jo nekopj savu ādu. Paņemiet baltu lapu, saburziet to un tad nokrāsojiet brūnu - uzreiz krunkas un grumbas kļūst redzamas.

Jūs gan esat skaistuma etalons, ko apliecina arī iegūtie tituli, kādi tie īsti ir?

Esmu Mrs Latvia Globe 2005 un tagad arī Mrs Universe 2008; godīgi sakot, tas bija totāls negadījums, jo divas delegātes no Latvijas netika uz Bulgāriju. Konkursā viss bija apmaksāts, līdzi vajadzēja ņemt tikai tērpus, un es piekritu doties uz nepazīstamu vietu. Bet dzīvē neplānotās lietas bieži vien dod labākos rezultātus.

Kas jums šie konkursi ir vairāk – sports, hobijs vai kāds īpašs kompensācijas mehānisms?

Tipisks vīrieša jautājums. Uz pasaules konkursiem nevar aizbraukt bez nacionālā titula, tas nozīmē limitētu dalībnieku skaitu. Tad vēl ir tādi apstākļi kā forma un iespējas, tas ir arī finansiāls jautājums. Cilvēks nevar aizbraukt, paņēmis no skapja pirmo, kas pagadās. Ir jādomā par to, lai uz skatuves izskatītos efektīgi. Šogad uz konkursu devos kā uz darbu, es varēju droši atstāt savu uzņēmumu komandas rokās, jo beidzot, pēc divu gadu darba, esmu iemācījusies deleģēt pienākumus. Pirms tam es visā gribēju būt iekšā pati.

Neuzticējāties darbiniekiem?

Var arī tā teikt, jo katram jau var atrast kādu mīnusiņu. Esmu mērķtiecīgi mācījusies, lai savu ceļošanas slodzi ikdienas vajadzībām varētu apvienot ar to, kas man ir sirdij tuvs.

Kas tās par ikdienas vajadzībām un kas – sirdij tuvais?

Es regulāri braukāju pa dažādām valstīm, kur sniedzu mārketinga pakalpojumus, palīdzu atvērt franšīzes. Jau teicu, esmu radošs cilvēks, vadīšana nav mana stihija. Strādāju pie starptautiskiem projektiem, būdama Eiropas asociācijas pārstāve. Zinu, ka grūti atbrīvoties no pirmā iespaida – blondīne sēž priekšā. Tāpat pusstundu neviens mani nopietni neuztver.

Emocijas, jūtas, prāts, bizness, ģimene... kā šie elementi izkārtoti jūsu dzīvē? Vēlēšanās, lai uz tevi raudzītos kā uz biznesa partneri un vienlaikus – sievieti, šķiet, ir organiska prasība, taču ne vienmēr īstenojama...

Es esmu cits gadījums, jo kā sieviete varu simtprocentīgi izpausties skaistuma konkursos. Bet darba vidē droši varētu sacensties ar vienu otru vīrieti. Es protu ieslēgt emocijas atvilktnē un pieņemt nopietnus lēmumus. Te mēs varam runāt par 80 procentiem vīrišķīgu iezīmju. Jā, izskats nav mazsvarīgs, jo esmu paraugs un piemērs gan saviem darbiniekiem, gan koledžas studentiem, gan apkārtējiem. Galu galā, es strādāju luksusnozarē. Mēs jau varam padiskutēt, ar kādu matu krāsu būtu jāstaigā... Tas ir grūti. Bet es ļoti paļaujos uz savu intuīciju, tāpēc arī piekritu piedalīties konkursā. Vienkārši - man to vajag!

Kā biznesa partneri raugās uz jums?

Neviens acīs to nepasaka, bet es jūtu attieksmi. Situācija desmit gadu laikā gan ir uzlabojusies, bet sākumā bieži vien man jautāja: «Kur ir jūsu direktors?» Viņi domāja, ka es vienkārši esmu sekretāre. Lai panāktu izmaiņas, man vajadzēja smagi strādāt.

Izskatīga, iekārojama – jums šīs īpašības daudz palīdzējušas vai, gluži pretēji, traucējušas virzīties uz priekšu? Nereti jau saka, ka skaistiem cilvēkiem durvis pašas paveras, tā ir?

Pavisam otrādi! Ne velti slavenībām un skaistiem cilvēkiem ir grūtāk iepazīties, jo no viņiem baidās. Un ir cilvēki, kuri baidās no manis.

Tad jūsu ārējie dotumi bijis traucēklis?

Ja es būtu tikai mājsaimniece vai simpātiska sieviete, varbūt arī netraucētu, taču biznesa vidē ir citādi. Vienlaikus nenoliegsim, ka tam ir arī savas priekšrocības. Sievietes biznesā emocijas noliek malā, viņām ir attīstītāka intuīcija, bet vīrieši ir emocionāli. Es ļoti labi saprotu savu komandu, piemēram, ja sievietei ir bērns, zinu, kādas ir viņas vajadzības – arī pati esmu māte. Un ilgtermiņā mūsu sadarbība devusi fantastiskus rezultātus. Viss nāk atpakaļ! Esmu sapratusi vienu lietu – nekad nedari otram to, ko negribētu pati sev. Tā ir psiholoģiska spēle, jo tev nepārtraukti jāatrod zināms kompromiss: mājās, ar bērnu, ar vīru, darbā. Visu laiku ir jāpielāgojas. Patiesībā mājās ir pat vēl grūtāka dzīve, jo tur arī visu laiku jādomā, kā tu vari būt interesanta, nenolaisties. Galu galā – vīrietis mīl ar acīm. Lai kā mēs stāstītu, ka tas nav svarīgi – esam apprecējušies, un kādi nu esam, tādi esam, izlaižam vēderu... Pie kā tad mēs nonākam?! Protams, sievietei pēc 30 gadu vecuma sevi saglabāt labā formā ir ļoti grūti. Biznesā stress ir liels. Neviens no mums nav perfekts, bet vissvarīgākā lieta ir mīlēt savu darbu, un man tas ir hobijs. Bet es mīlu arī cilvēkus; ja kāds man nepatīk, es no viņa turos pa gabalu, ja patīk – daru visu, kas manos spēkos.

Kā jūs pārvarat šķēršļus – apejot tos vai lecot pāri?

Dažādi. Nodarbojoties ar sportu, arī ir jādomā. Es spēlēju tenisu un esmu sākusi mācīties golfu. Katrā ziņā mans vīrs ir sportiska un aktīva dzīvesveida piekritējs. Nelieto alkoholu un nesmēķē. Kaut katrs vīrietis viņa gados spētu izskatīties tik labi.

Cik tad Ģirtam ir gadu?

Nemaz nav tik daudz – 42. Ir jau tādi trīsdesmit gadus sasnieguši jaunieši, ka nesaproti, kur rīts, kur – vakars. Mani vienaudži apkārt ir izlaiduši vēderus un jūtas stilīgi, bet es to neatbalstu. Tas ir slinkums un paviršība, sevis nemīlēšana. Ir grūti, pamēģiniet piedzemdēt bērnu un īsā laikā būt formā!

Esat dabiskuma piekritēja vai atbalstāt visus pieejamos līdzekļus formas uzturēšanai?

Kosmetoloģijā mēs esam mazie izmēģinājuma trusīši, tāpēc es nevaru būt konkrētas lietas piekritēja. Visu, kas jauns, es izmantoju. Man tas vienkārši ir jāzina, tāds darbs.

Vai izmantotu arī ķirurģiskus skaistuma pakalpojumus?

Protams!

Bet vai konkursos pēc tam var piedalīties?

Tās aizkulises vēl līdz galam nav izkostas. Man ir pietiekami liela konkursu pieredze, tajos prasības ir atšķirīgas. Ir zināmas aizdomas par meitenēm, kuras uzvar, taču neviens acīs to skaidri un gaiši nepasaka. Cilvēkam vienkāršāk uzdot jautājumu, vai viņš nosūcis taukus, pat neiedomājoties, ka viņam vienkārši ir veselīgs dzīves veids un normāla pārtika... Sabiedrība ir sabojāta. Kas tad šodien ir skaistuma iemiesojums, ja pirms pāris nedēļām Anglijā titulu varēja iegūt sieviete ar piecdesmito izmēru?! Skaistums pēc būtības ir relatīvs jēdziens, tas ierakstīts zvaigznēs. Bet cilvēka panākumus ietekmē viņa pašsajūta. Tu iekšēji vari būt talantīgs un apdāvināts, bet no mājas ārā netiec, ja tev ir vizuāli defekti. Tevi nomāc kompleksi. Kosmetoloģija tieši palīdz atgriezt pašapziņu un gūt panākumus ne tikai biznesā, bet arī privātajā dzīvē. Cilvēkam ir sevi jāmīl, jārūpējas gan par ādu, gan matiem, noteiktas stundas jāguļ, pareizi jāēd. Tiesa, ir cilvēki, kuri pīpējot un dzerot nodzīvo līdz 120 gadiem bez problēmām. Amerikāņu vidējais dzīves ilgums ir 75 gadi, bet mēs tik ilgi nevaram izvilkt. Un kā viņi ēd – ārprāts! Cilvēks ar maniem parametriem tur jūtas kā slims ar anoreksiju. Taču amerikāņi lieto ļoti daudz dažādu uztura piedevu un vitamīnus, ik rītu viņi sāk ar astoņu deviņu tūbiņu tabletēm, varbūt tās arī palīdz viņiem tik ilgi nenomirt. Visu tomēr nosaka cilvēka domas un jūtas.

Cik saprotu, jūs esat par jaunības saglabāšanu, nevis skaistu novecošanu...

Tā ir dziļi individuāla lieta. Es esmu guvusi panākumus ar to, ka ļoti rūpējos par sevi. Citādi es nevarētu aizbraukt uz tādiem konkursiem. Stundu dienā noteikti veltu tikai sev, un tas ir patīkamākais mirklis. Tās ir patīkamas procedūras, pie elektriskiem aparātiem ar 220 voltiem es nestāvu. Ufo un Fredis smējās, ka efektīvākā depilācijas metode būtu ar lodlampu (smejas)...

Vai dzīvesbiedrs saprot jūsu dziņas, sapņus un ilgas?

Jā, bez viņa atbalsta es noteikti to nedarītu. Man arī ļoti patīk vīrieši, kuri par sevi rūpējas - ja viņi smaržo, ja viņu arsenālā ir kosmētiskie līdzekļi. Es to novērtēju, jo tas parāda, ka vīrietis ir stiprs. Sportā vīrieši seko līderim, lai ko viņš darītu. Atceros, pirms desmit gadiem mēs apstrādājām vienu basketbola komandas līderi, kuram tika veikta padušu vaksācija, viņš sauļojās un iznāca kā stārs. Visi viņu fotografēja. No tā laika arī komandas biedri ņēma tās pašas procedūras. Ir patīkami labi izskatīties. Un man tas šķiet vēl vīrišķīgāks gājiens. Pirms pieciem gadiem mūsu kosmetoloģijas koledžā iestājās divi puiši, bet viņi vienkārši neizturēja – viens kļuva par masieri, otrs būtu lauzis Latvijā visus stereotipus. Viņš būtu vienīgais vīrietis, kurš to visu būtu izturējis. Taču vīrišķīgā darbavieta viņu noēda. Vīrieši ir daudz talantīgāki, arī frizieri un pavāri. Arī tēvu lomā viņi ir daudz labāki.

Arī jūsu mājās?

Tur mēs pieturamies pie klasiskām tradīcijām.

Vai jums daudz ko dzīvē nācies sākt no nulles?

Katram cilvēkam ir savs raksturs, es kopš bērnības esmu ļoti mērķtiecīga. Man vajadzēja visu labāko, augstākās atzīmes un būt pirmajai sportā. Man tas arī izdevās.

Draugi jums bija?

Jā, esmu komunikabls cilvēks. Šobrīd gan vairāk ir paziņu, jo es ļoti šķiroju tuvības pakāpes. Labu draugu ir maz.

Kādi ir jūsu labklājības standarti?

Vērša zīmē dzimušie, arī kūtī dzīvojot, no salmiem uztaisītu estētisku vidi. Man patīk skaistas luksusa lietas, esmu minimāliste un pēc dabas – pedantiska. Vēl es labprāt gatavoju, rīkoju viesības. Man vispār patīk eksperimentēt un izmēģināt nebijušas lietas gan virtuvē, gan sportā. Tur es daudz ko esmu apguvusi no nulles, līdzīgi kā biznesā. Lai gan esmu atvērta kritikai, es spītīgu daru savu.

Kādos gadījumos jūs naudu neskaitāt?

Es skaitu naudu! Man patīk ģērbties – pirmais, vizuālais iespaids spēlē lielu lomu. Konkursos arī skatās ar acīm un tikai pēc tam uzdod jautājumus, lai gan nereti neuzdod vispār... Katrā ziņā mēs pelnām pietiekoši, lai varētu attīstīties. Piecpadsmit gados esam stipri izauguši, ko apliecina šis ofiss. Biznesā ir svarīgi laikus sajust svārstības, tendences, modi un plastiski reaģēt. Izmaiņas ir skārušas lielākos projektus, cilvēkiem ir grūtības nokārtot līzingus un kredītus. Bet kosmetoloģijas un solāriju tirgū attīstība nav apstājusies, jo sevis kopšana nekādas izmaiņas neprasa. Skaistumkopšana beidzot ieņems adekvātu – luksusa lietu – nišu. Un tas man patīk.

Luksuss ir dārgs, tas domāts naudīgajiem...

Ņemsim Maslova piramīdu: tajā skaistumkopšana atradās vienā līmenī ar lietām, bez kurām nevar izdzīvot, līdzīgi kā mašīna vai dzīvoklis. Taču šim pakalpojumam īstā vieta ir pakāpi augstāk. Latvijā kosmētisko procedūru jomā vērojams paradokss, nereti cenas ir pašizmaksas līmenī. Tas nozīmē, ka cilvēki tiek krāpti, ekonomējot izmantojamos produktus. Kāpēc ārzemnieki brauc uz šejieni un pērk kosmētiskos pakalpojumus? Ļoti vienkārši – tie ir lēti. Tagadējo ekonomisko krīzi izturēs tikai tie, kuriem ir stipri nervi, kuri būs pietiekami plastiski, mācēs kombinēt un optimizēt izdevums. Es uz šo situāciju skatos optimistiski, apkārtējie draudi dažus uzņēmumus padarīs tikai vēl stiprākus. Es vispār dzīvi uztveru pozitīvi. Jā, es krītu, bet arī ceļos augšā un turpinu iet uz priekšu. Es nesabēdājos. Latvijā biznesa cilvēciņiem ir viena problēma – viņi pēc kritiena vairs nevar piecelties.

Nav, kas padod rociņu.

Iespējams, bet galvenais – viņi emocionāli netiek ar sevi galā. Tāpēc es uzsveru to, ka biznesā šodien izdzīvos tie, kuriem izturēs nervi. Nekas traks patiesībā nav noticis! Cilvēki kosmētiku uz sejas vairāk, cik tā spēj uzņemt, nesmērēs. Būsim reāli, ar sāli ir tāpat. Varbūt vienīgi uz saloniem cilvēki vairs neies reizi nedēļā, bet – reizi mēnesī.

Vai ir kaut kas tāds, ko jūs gribētu, bet pagaidām nevarat atļauties?

Jā, man ir lieli plāni. Savulaik man bija kāds biznesa guru, kurš teica: «Marika, tu dari nepareizi! Labs biznesmenis pa dienu atrod laiku, lai spēlētu golfu.» Tās ir vismaz piecas stundas! Tas nozīmē tik sakārtotu biznesu, ka pašai uz vietas darbā nemaz nav jābūt. Tagad esmu sākusi apgūt golfa spēli, un jāsaka – man tas ļoti iepatikās. Es jau arī biju stereotipu varā un domāju, ka tas vairāk domāts pensionāriem, bet labā lieta ir tā, ka golfu var spēlēt visa ģimene. Tas ir veids, kā komunicēt, izrunāties, satuvināties. Golfs arī biznesā var palīdzēt, jo līdzsvaro, nomierina nervu sistēmu un attīsta koncentrēšanās spējas. Varbūt ar laiku es varēšu biznesu uzticēt par mani profesionālākiem, zinošākiem, un pati spēlēšu golfu. Viss atkarīgs no tā, cik tavi darbinieki ir motivēti, laimīgi un priecīgi.

Kādiem cilvēkiem jūs dodat priekšroku – gudriem vai sirsnīgiem?

Sirsnīgiem. Ar gudriem ir tā: esmu zaudējusi daudz labu, profesionālu kadru. Man ir savi kritēriji, sirsnība tajos nav prioritāte, ir arī svarīgāki aspekti. Jebkurā gadījumā es ticu savai intuīcijai – patīk vai ne. Ir cilvēki, kuri manī neizraisa nekādas emocijas.

Un kādu programmu esat paredzējusi savam dēlam Robijam?

Cilvēkam ir jādod iespēja kaut ko izmēģināt. Nepiederu pie tiem, kuri uzspiež. Dēlam drīz būs pieci gadiņi, un es viņu nespiedīšu spēlēt tikai hokeju vai basketbolu. Viņam ir jāpamēģina, bet sportam jābūt noteikti. Tas uzliek disciplīnu un māca sadzīvot, rēķināties ar komandas locekļiem. Viņam noteikti ir jābūt patstāvīgam un neatkarīgam – šīs īpašības man vienmēr bijušas svarīgas arī pašai. Nekad neesmu atbalstījusi to, ka bērna vietā visu izdara vai iedod vecāki. Te sava loma ir manas mammas mērķtiecīgajai audzināšanai, par ko viņai saku paldies. Diemžēl man nav izdevies dzīvot kopā ar tēvu, jo vecāki izšķīrās. Mātēm vienām audzināt bērnus ir daudz grūtāk. Esmu vecākā no trim māsām. Mēs ļoti agri kļuvām patstāvīgas, es jau no 15 gadu vecuma sāku strādāt vietējā kafetērijā, mazgāju traukus. Man ļoti patika vide, cilvēki un tas, ka man ir pašai sava nauda. Mācījos Jelgavas 1. ģimnāzijā kopā ar aktieri Artūru Skrastiņu un Prāta Vētras puišiem; pēc vidusskolas devos uz Rīgu, kur dabūju labu darbu. Un te nu es esmu! Bet neatkarība un brīvība man joprojām ir vajadzīga. Tāpat kā apziņa, ka mani neviens neuztur. Es pati! Daudz vienkāršāk būtu celties pulksten 11 un domāt, kuram es šodien varētu sabojāt dienu? Kā seriālā Hameleonu rotaļas. Es varētu doties uz skaistumkopšanas saloniem, neko nedarīt, šopingot. Superdzīve, vai ne?

Un lēnām jukt prātā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Ar ātro kredītu palīdzību izkrāpj naudu un piespiedu kārtā padara par sms kredītfirmas klientu

Gunta Kursiša, 12.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izkrāpjot personīgos datus un pierunājot iesaistīties apšaubāmā pirkšanas – pārdošanas darījumā, kāds krāpnieks no upura izkrāpis naudu, turklāt «upuris» labprātīgi krāpniekam atdevis savu veco telefonu un arī, pašam nezinot, kļuvis par kādas «ātro kredītu» firmas klientu. Šādi un līdzšigi gadījumi Rīgā notiek regulāri, Db.lv uzzināja policijā, savukārt Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācija patlaban negrasās padarīt stingrākus kredītu izsniegšanas noteikumus.

Ziņa papildināta ar policijas komentāru 3., 4., 5. rindkopā.

Krāpniecības shēma ir sekojoša - «upurim» kāds «paziņa» lūdz viņam pārdot savu veco telefonu, norādot, ka samaksa tiks veikta no viņa firmas konta. «Upuris» šādiem nosacījumiem piekrīt un «pircējs-krāpnieks» viņam liek ieskaitīt vienu santīmu vispirms šīs firmas kontā, skaidrojot, ka citādāk esot kādas neskaidrības ar konta numuru vai tamlīdzīgas problēmas. Tāpat viņš lūdz, vai «upuris» nevarētu pārdot telefonu par 50 Ls dārgāk, bet faktiski pēc tam skaidrā naudā «pārdevējs» atdotu atpakaļ šos 50 Ls «pircējam». Tādējādi «upura» kontā tiek ieskaitīta nauda, it kā no «pircēja» - 100 Ls. Pēc tam «pircējs» paņem no «upura» telefonu, ko it kā nopircis, kā arī tos 50 Ls, par kuriem abi esot vienojušies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Veselības centrs 4» (VC4) iegādāsies skaistuma institūtu «Liora», aģentūru LETA informēja VC4 valdes priekšsēdētājs Māris Rēvalds.

Darījuma summa netika atklāta.

Rēvalds atzīmēja, ka sadarbībā ar skaistuma institūta «Liora» metodisko vadītāju ārsti Ingrīdu Rītiņu tiks strādāts, lai attīstītu skaistuma institūta piedāvātās iespējas un stiprinātu pozīcijas estētiskās medicīnas tirgū.

Pēc apvienošanās institūta «Liora» lojālajie klienti varēs izmantot arī VC4 lojālo klientu programmu. Tāpat arī VC4 klientu karšu īpašnieki turpmāk varēs izmantot «Liora» lojalitātes programmas piedāvātās iespējas.

Paredzēts, ka skaistuma institūts «Liora» darbosies arī kā prakses bāze Rīgas Kosmētikas skolas studentiem.

Skaistuma institūts «Liora» ir VC4 grupas uzņēmums, kas atrodas Rīgā, Tallinas ielā 18, saviem klientiem piedāvājot skaistumkopšanas, kosmetoloģijas un estētiskās medicīnas pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skaistumkopšanas nozarē pieaug nesertificētu pakalpojumu sniegšanas vietu skaits

LETA, 06.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaistumkopšanas nozarē pieaug nesertificētu pakalpojumu sniegšanas vietu skaits, turklāt pieaug arī nekvalitatīvu pakaļdarinājumu skaits iekārtām, ar kurām tiek veiktas dažādas sarežģītas manipulācijas, ceturtdien kampaņas "Lēta skaistuma upuris" atklāšanas pasākumā sacīja Veselības aprūpes darba devēju asociācijas (VADDA) valdes priekšsēdētājs Māris Rēvalds.

Viņš gan atzīmēja, ka patlaban nav pieejama statistika par šādu nesertificētu pakalpojumu sniedzēju skaitu vai procentuālo sadalījumu attiecībā pret sertificētajiem pakalpojumu sniedzējiem, taču kopumā tendence ir augšupejoša.

Rēvalds skaidroja, ka šādiem nesertificētajiem pakalpojumu sniedzējiem raksturīgs maldīgs mārketings, nosaukumā apzināti izmantojot tādus vārdus vai to atvasinājumus kā "medi" vai "klīnika", ārkārtīgi zemu cenu piedāvājums, kvalifikāciju neieguvuši darbinieki un ēnu ekonomika, par pakalpojumu neizsniedzot maksājuma dokumentu.

Viņš uzsvēra, ka šāda prakse jo īpaši sastopama lāzerklīniku nozarē. Cita starpā tās ir viltus klīnikas, kas nav reģistrējušās ārstniecības iestāžu reģistrā, izmanto apšaubāmu aprīkojumu, tajā skaitā bīstamas iekārtas. Tāpat ir gadījumi, kad esoša un reģistrēta iestāde iegādājas iekārtu kopijas un ar nekvalificēta darbaspēka starpniecību veic attiecīgus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV skaistuma karalienei Šīnai Moninai (Sheena Monnin) nāksies maksāt piecus miljonus dolāru lielu kompensāciju biznesa magnāta Donalda Trampa vadītajai organizācijai Mis Universs, lēmusi tiesa.

D. Trampa organizācija Š. Moninu, kas pirms tam bija ieguvusi Mis Pensilvānija titulu, iesūdzēja tiesā pēc tam, kad skaistuma karaliene nāca klajā ar paziņojumiem, ka Mis ASV izvēlēšanas konkursa rezultāti ir zināmi jau pirms paša pasākuma, vēsta ASV plašsaziņas līdzekļi.

Š. Monina apgalvoja, ka esot redzējusi sarakstu ar sievietēm, kas ieņems skaistuma konkursa galvenās vietas, vēl pirms pasākuma noslēguma. Mis Pensilvānija tika izslēgta no galvenās ASV skaistuma karalienes izvēlēšanas konkursa dažas minūtes pirms tā sākuma un uzskata, ka tas bijis tāpēc, lai iepriekš noteiktajām uzvarētājām nesagādātu lieku konkurenci. Savu viedokli Š. Monina izplatīja izmantojot sociālo portālu Facebook.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaistuma un veselības kults diktē toni arī darba tirgū, ārējie dotumi tiek ņemti vērā arī personāla atlasē, īpaši, ja darbs saistīts ar klientu apkalpošanu.

Skaistuma kults ir bijis visos laikos, taču mūsdienās plašsaziņas līdzekļi, izklaides un skaistumkopšanas industrija ir kultivējuši pārliecību, ka tie, kas labi izskatās, ir tie veiksmīgākie. Piemēram, Kolonnas moto kopš uzņēmuma pirmsākumiem, ir bijis: «Tu labi izskaties, Tev veicas!»

«Taču veiksme nenāk tāpat vien. Lai sasniegtu panākumus, labi justos un izskatītos, ir smagi jāstrādā un jāiegulda sevī,» uzsver Taka Spa vadītāja Lolita Millersone. Pēc viņas teiktā, ikviens cilvēks, kas novērtējis labu atpūtu un atguvis veselību caur ūdeni (Sanus per Aquam), jau ir veiksminieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Maxima Latvija» esot saņēmusi «neviennozīmīgi vērtējamus aicinājumus no skaistumkopšanas produktu ražotāja «Keune» un tā pārstāvja Latvijā pārtraukt «Keune» skaistumkopšanas produkcijas tirdzniecību par pircējiem draudzīgu cenu», pausts «Maxima Latvija» šodien izplatītā paziņojumā. «Maxima» ieskatā tas «apdraud pircēju iespējas izvēlēties produktus par labākām cenām», tādēļ «Maxima Latvija» izvērtē iespēju vērsties Konkurences padomē un tiesību sargājošās institūcijās.

««Maxima Latvija» rīkotajam «Skaistuma festivālam» izvēlējās «Keune» skaistumkopšanas produktus, kas tika iepirkti no «Keune» oficiālā izplatītāja Lietuvā, piedāvājot «Maxima Latvija» klientiem īpaši izdevīgu cenu. Zīmola «Keune» oficiālais izplatītājs Latvijā, kas nenodrošināja produktu piegādi, sociālajos tīklos izvērsa sabiedrību maldinošu kampaņu par «Maxima Latvija» piedāvājumu «Skaistuma festivālā», norādot, ka «Maxima Latvija» tirgo nezināmas izcelsmes skaistumkopšanas produkciju, izmantojot «Keune» preču zīmi – iespējams, viltojumu. Tā ir nepatiesas un maldinošas informācijas izplatīšana, diskreditējot «Maxima Latvija» labo vārdu klientu un partneru acīs. Norādot, ka tikai pie viena komersanta iegādāta produkcija ir atzīstama par oriģinālu un kvalitatīvu, tiek mēģināts ierobežot konkurenci, samazinot Latvijas patērētāju izvēles iespējas,» informē mazumtirgotājs. .

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatrisināts konflikts darba vietā var izvērsties par mobingu darba kolēģu starpā, ja apstākļi organizācijā ir labvēlīgi šādas negatīvas uzvedības attīstībai

Tā norāda psiholoģijas doktore, Kauņas tehnoloģiju universitātes lektore Milda Perminiene. Nule viņa uzstājās organizāciju psiholoģijas konferencē Kaitēkļi mūsu dārzā. Pārmaiņas organizācijā, degoši termiņi, paaugstināts stress, neprasmīga līderība ir faktori, kas var veicināt mobingu darba vietās.

Dabisks, bet nevēlams

Austriešu zoologs Konrāds Lorencs pagājušā gadsimta piecdesmitajos un sešdesmitajos gados, pētot putnu uzvedību, pamanīja, ka dažkārt, sajūtot apdraudējumu, putni barā uzbrūk ienaidniekam, piemēram, kaķim, taču fiziski upuri neaizskar, tikai biedē. K. Lorencs šādu uzvedību nosauca par mobingu. Nedaudz vēlāk zviedru ārsts Pīters Pauls Heinemans interesējās, vai šāda uzvedība raksturīga arī cilvēkiem. Izrādījās, ka jā. Viņš par mobingu nosauca kolektīvu bērnu agresiju pret kādu citu bērnu. Pašlaik viens no ietekmīgākajiem mobinga pētniekiem norvēģis Stale Einarsens norādījis, ka vienai un tai pašai uzvedībai/parādībai ir daudz dažādu nosaukumu – emocionāla vardarbība, pazemošana, izstumšana, atgrūšana. Viņš izdala sešas pazīmes, kā izpaužas mobings darba vietā: tā ir negatīva un naidīga uzvedība; tai ir psiholoģisks raksturs; tā ir ilgstoša; mobingā ir iesaistītas vismaz divas puses – varmāka un upuris; iesaistītās puses nav līdzvērtīgas varas ziņā, t.i., vienam ir vairāk nosacītas varas un otram – mazāk; un visbeidzot šādai uzvedībai ir negatīvas sekas, piemēram, upuris izjūt paaugstinātu stresu, nomāktību, var pasliktināties darba sniegums, kā arī rasties citas nopietnas, ar garīgo veselību saistītas grūtības, piemēram, depresija, pašnāvnieciskas domas. Dažos pētījumos Vācijā tiek minēts, ka ap četriem procentiem pašnāvību ir saistītas ar mobingu darbā. Mobings skar ne vien tieši iesaistītos, bet ietekmē visu emocionālo klimatu organizācijā. Ja šāda uzvedība ir raksturīga organizācijā, tad paaugstinās ne vien upura, bet arī citu darbinieku stresa līmeni, jo nevar jau zināt, vai pats nekļūsi par nākamo upuri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 4. līdz 6. novembrim Ķīpsalā notiks izstāde Baltic Beauty 2016, kur skaistumkopšanas speciālisti iepazīstinās gan ar aktuālāko sejas, ķermeņa un matu kosmētiku, gan ar izglītojošiem semināriem un prezentācijām, gan šoviem.

Abās Baltic Beauty 2016 hallēs – Matu skaistuma pasaule un Sejas un ķermeņa skaistuma pasaule – vairāk nekā 335 dalībnieki no 17 valstīm iepazīstinās ar jaunākajām skaistumkopšanas tendencēm, profesionālo un plaša patēriņa produktu un procedūru piedāvājumu. Kosmetologi, vizāžisti, stilisti, frizieri un masieri sniegs aizraujošus paraugdemonstrējumus, sacentīsies profesionalitātē, kā arī dalīsies zināšanās dažādos semināros un meistarklasēs.

Šogad Baltic Beauty ir ievērojami audzis ārzemju dalībvalstu skaits – apmeklētāji varēs iepazīties ar dalībniekiem no 13 valstīm. Izstādes piedāvājumā vērojams būtisks akcents uz profesionālo meikapu, tostarp kosmētiku uzacu skaistumam, stāsta Baltic Beauty sadaļas Sejas un ķermeņa skaistuma pasaule vadītāja Kristīne Čerņavska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

L'Oréal Zviedrijā apsūdz maldīgas informācijas sniegšanā

Lelde Petrāne, 17.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konglomerāts L'Oréal turpina Zviedrijā pārdot savus pretgrumbu krēmus, sniedzot maldīgu informāciju, atsaucoties uz Zviedrijas patērētāju «sargsuņa» informāciju, ziņo thelocal.se. Iestāde prasa, lai kompānija tiktu sodīta.

«Patērētājiem jāspēj uzticēties reklāmai, pat ja runa ir par skaistumkopšanas produktiem. Mēs vēlamies pielikt punktu šāda veida pārspīlējumiem,» teicis Gunnars Larsons no Zviedrijas patērētāju aģentūras (Konsumentverket).

Pagājušā gada decembrī Zviedrijas patērētāju ombuds (Konsumentombudsmannen - KO) «sakāva» skaistuma milzi lietā, kas tika izskatīta Zviedrijas Tirgus tiesā (Marknadsdomstolen).

Tiesa lēma, ka kompānija nedrīkst apgalvot - tās skaistuma krēmi var samazināt vai novērst grumbas, ja tā nevar zinātniski pierādīt, ka krēmi to patiešām izdara.

«Spriedums ir ļoti veiksmīgs un rokasgrāmata visām kompānijām, kas tirgo skaistuma krēmus. Tagad ir kļuvis skaidrāks, ko nedrīkst apgalvot - vai nu rakstiski, vai ar attēliem reklāmās,» tolaik sacīja patērētāju aizstāve Agneta Broberga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptieku tīkls "Apotheka" jaunā biznesa virzienā "Apotheka Beauty" iegulda vairākus simtus tūkstošus eiro.

Pirmais skaistuma veikals tiek atvērts šodien t/c "Riga Plaza", bet līdz gada beigām paredzēts atvērt vēl vienu šāda tipa veikalu, kā arī internetveikalu.

"Mēs vienmēr esam rūpējusies par veselību un organisma stiprināšanu, bet pēdējos gados šis jautājums kļūst daudz plašāks un ietver arī ādas veselību. Arvien biežāk cilvēki lieto aptiekas kosmētiku un šai kategorijai ir liela nozīme. Tomēr aptieku telpas ir ierobežotas, tāpēc nolēmām spert soli tālāk un atvērt speciālo skaistuma veikalu, kurā ir plašs produktu klāsts – gan dermatoloģiskā kosmētika, gan arī skaistuma pakalpojumi un sejas procedūras," saka Jānis Kūliņš, SIA "Apotheka" valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīpsalas izstāžu zālē no 3. līdz 5. novembrim notiek izstāde Baltic Beauty 2017, informē BT1.

Šogad izstādes hallēs – «Matu skaistuma pasaule» un «Sejas un ķermeņa skaistuma pasaule» – dažādus plaša patēriņa un profesionālos skaistumkopšanas produktus un pakalpojumus prezentē vairāk nekā 336 dalībnieki no 14 valstīm. Gan uzņēmumu ekspozīcijās, gan konkursu un meistarklašu laukumos varēs ne vien vērot meistaru paraugdemonstrējumus, bet arī konsultēties un smelties zināšanas.

Trešajā izstādes dienā, 5. novembrī, no plkst. 11.00 līdz 19.00 «Baltic Beauty 2017» hallē «Matu skaistuma pasaule» darbosies Baltijā lielākā pop-up frizētava.Šogad izstādē notiks piecas konferences ar starptautisku ekspertu dalību. Ne mazāk svarīga loma šajā ceļā ir meistarībai – to savukārt varēs vērot dažādos skaistumkopšanas konkursos.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Glābšanas riņķis? Cilpa kaklā? Imigrācija

Raivis Bahšteins - DB galvenās redaktores vietnieks, 15.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šajās dienās viršanas temperatūru sasniedza jautājums par darbaspēka ievešanu Latvijā. Darbaspēka ievešanai ir divas dabas, jo virkne nozaru to gaida kā glābiņu, citi – baidās kā no uguns.

Šajās dienās viršanas temperatūru sasniedza jautājums par darbaspēka ievešanu Latvijā. Darbaspēka ievešanai ir divas dabas, jo virkne nozaru to gaida kā glābiņu, citi – baidās kā no uguns.

Politiķi Saeimas vēlēšanu priekšvakarā, šķiet, izvēlas mesties zem gultas, jo risināt tik sensitīvu jautājumu nav no vieglākajiem tautas uzticēto amatu pildītāju pienākumiem. Tomēr tas atkal ir stāsts par to, ka, atliekot problēmu, tā neizgaisīs. Gluži pretēji, šoreiz pat neiedziļinoties statistikā, bet, tikai saspicējot ausis, noteikti ausu kanālos iezagsies viena vai cita uzņēmēja vaimanas par to, ka darbinieku trūkums briest kā rauga mīkla svētku priekšvakarā. Arodbiedrības turpretī cenšas apcirst jebkādus darbaspēka imigrācijas atvieglošanas iedīgļus un uztiepj viedokli, ka, matemātiski palielinot atalgojumu, darbarokas uz burvju mājiena atrastos pašu mājās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūkstošiem krievu skatās YouTube video, kas apsūdz viņu valdību un amatpersonas augstā korupcijā, raksta Guardian.

Video krievu versija, kuras autors ir hedžfonds Hermitage Capital, jau piesaistījusi tūkstošiem interesentu un ir starp visskatītākajiem YouTube klipiem Krievijā. Hermitage Capital ir Londonā bāzēts hedžfonds, kas apgalvo, ka ir krāpniecības upuris.

Hermitage Capital vadītājs Bils Brovders (Bill Browder) cer, ka video starptautiskā ietekme radīs spiedienu uz Krievijas varas iestādēm, lai tās ieklausītos viņa sūdzībās par zādzību, gangsterismu un valdības korupciju.

«Ir viena lieta ciest no nozieguma, cita lieta ir tikt vainotam par noziegumu, kura upuris tu esi,» sacījis V. Brovders.

«230 miljonus ASV dolāru, kas piederēja Krievijas tautai, ir nozaguši noziedznieki. Tas noticis organizētā sazvērestībā, ko atbalstījuši korumpēti Krievijas augstākie ierēdņi,» teikts video, norādot: «Stāsts izklausās kā trilleris, bet tā tas nav un tas atkārtojas katru dienu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No fiziskās agresijas, ko nodarījis kāds no tuviniekiem, pēdējo divu gadu laikā cietuši 8% iedzīvotāju.

Pretēji vispārpieņemtajiem stereotipiem attiecībā uz vardarbību, par agresijas upuri vienlīdz lielas iespējas ir kļūt kā sievietei, tā arī vīrietim, jo no visiem fiziskās vardarbības upuriem 49% ir vīriešu un 51% sieviešu, secināts Sabiedrības veselības aģentūras 2008.gada pētījumā par alkohola lietošanu saistībā ar traumatismu un vardarbību.

Aģentūras pētījumā norādīts, ka lielāks risks kļūt par vardarbības upuri ir gados jaunākiem cilvēkiem, bet, pieaugot vecumam, iespēja kļūt par vardarbīgas rīcības upuri samazinās. Vardarbīga rīcība ģimenēs biežāk raksturīga apdzīvotās vietās ar augstu teritorijas attīstības indeksu, proti, ekonomiski attīstītās pašvaldībās, taču retāk tā izplatīta trūcīgās pašvaldībās. Šis novērojums skaidrojams ar to, ka ekonomiski attīstītās pašvaldībās izteiktākas ir iedzīvotāju sociālā statusa atšķirības, kas savukārt rada atstumtību un psiholoģisko spriedzi marginālās iedzīvotāju grupās un to ģimenēs. Tādējādi netiešu apstiprinājumu gūst apgalvojums, ka vardarbības ģimenē viens no būtiskākajiem cēloņiem ir psiholoģiskā spriedze, ko rada indivīda vai ģimenes atšķirīgais sociālais statuss attiecībā pret iedzīvotāju vairākumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) likuma grozījumi ir krēslu stumdīšana, lai mainītu tajos sēdošos, ko lobē augsta ranga amatpersonas. Jautājums ir – kāpēc?

Dienas Bizness jau rakstīja, ka finanšu nozares jeb, precīzāk, vairāku komercbanku pārstāvis laikrakstam pauda bažas par to, ka pieminētos likuma grozījumus kāro augstu, ietekmīgu amatpersonu grupa, pirmkārt nosaucot bijušo finanšu ministri, šobrīd opozīcijas deputāti Danu Reiznieci-Ozolu, Finanšu nozares asociācijas vadītāju Sandu Liepiņu, Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieci finanšu politikas jautājumos Līgu Kļaviņu, kā arī Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) vadītāja vietnieci Guntu Razāni. Norobežojoties no anonīmiem apgalvojumiem, ka pieminētās amatpersonas veido organizētu grupējumu ar mērķi mainīt FKTK vadību un vadīt banku likvidēšanas procesus, lai gūtu labumu, tomēr jāsecina, ka ir pietiekami daudz publisku avotu, kas apliecina viņu konkrētu rīcību šī viena mērķa labā, ko daļēji apstiprina arī politiķu viedokļi patlaban.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaule ir mainījusies. Par ASV prezidentu ir kļuvis Donalds Tramps, kurš atklāti saka – Amerika first! Viņam Amerika ir pirmajā vietā! Es domāju, ka arī Latvijai ir vajadzīgs tāds prezidents, kurš pasaka – pirmajā vietā ir Latvija! Pasaka un dara!

Tā intervijā saka Latvijas Baptistu draudžu savienības bīskaps Pēteris Sproģis.

Skaļa ieroča kārta parastā trešdienas rītā, kad cilvēki dodas uz darbu. Mūsu Latvijas valstī netālu no Mātes Latvijas pie Brāļu kapiem ar automātu nošauj cilvēku. Runā, ka maksātnespējas administratoru mafija Rīgas ielās kārto savas lietas. Parādās bailes, ka atgriezušies 90-tie… Jūs kā Baptistu draudžu savienības bīskaps divpads- mit gadus kopā ar citiem bīskapiem lūdzāt Dievu par Latviju. Svētkos vadījāt dievkalpojumus kopā ar katoļu kardinālu Jāni Pujatu un arhibīskapu Zbigņevu Stankeviču, ar luterāņu arhibīskapu Jāni Vanagu un pareizticīgo metropolītu Aleksandru. Vai tiešām šī skumjā aina ir tas, ko Latvijas simtgadē mēs visi kopā cerējām ieraudzīt? Ko šī notikusī vardarbība mums rāda?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos mēnešos būtiski pieaudzis pieprasījums pēc gāzes baloniņiem, kas atsevišķās tirdzniecības vietās pat kļuvuši par deficīta preci, raksta Diena.

Padziļinoties ekonomiskajai krīzei, augošā proporcijā pieaug laupīšanu skaits, tādēļ iedzīvotāji sākuši vairāk domāt par pašaizsardzību tumšajos vakaros.

Firmas Ieroči veikalu tīkla īpašniece Ilze Robalde stāsta, ka pērn gadā firmas veikali pārdeva 1000 gāzes baloniņu, šogad - tikpat daudz vidēji vienā mēnesī. Pieaugums vērojams arī gāzes pistoļu pārdošanas apjomos. "Pērn vidēji mēnesī pārdevām 30 gāzes pistoles, tagad - kādas 100," tā I. Robalde.

Firmas Ieroči pārdevējs Valdis Saliņš norāda, ka uz veikalu nākot pat ģimenes un iegādājoties pa baloniņam sievai, meitai. Gan policisti, gan V. Saliņš pašaizsardzībai gan iesaka izvēlēties gāzes baloniņus nevis gāzes pistoles. "Ja uzbrucējam būs īstā pistole, bet upuris izvilks gāzes pistoli, ko faktiski nevar atšķirt no īsta ieroča, ir lielāks risks, ka uzbrucējs izšaus. Pēc principa — ja ir pistole, tai jāšauj. Ja upuris izvelk gāzes baloniņu, to uzreiz pazīst un ir mazāks risks nopietniem savainojumiem," skaidro V. Saliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Kinderola pieaugušajiem

Anda Asere, 01.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī Latvijā pieejamas vietējo uzņēmumu komplektētas pārsteiguma kastītes, kas mudina izmēģināt dažādu kompāniju preci, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pārsteiguma kastītes, kurās ir dažādi noteiktas preču kategorijas produkti, ārzemēs jau dažus gadus ir pazīstamas un ir gana populāras. Tās saņēmējs zina, ka iegūs, piemēram, kosmētiku noteiktā cenu kategorijā, taču nezina, kas tie būs par zīmoliem, kādi produkti būs šajā kastītē. Arī Latvijā uzņēmēji ir sākuši piedāvāt izmēģināt kosmētiku, kā arī pašmāju pārtikas produktus.

Mārketinga veids

Skaistuma kastīšu bizness ir aizsācies Amerikā; jau piecus gadus tur darbojas Birchbox, kas tiek uzskatīts pa šī uzņēmējdarbības veida etalonu. «Sākumā neviens neticēja, ka šis varētu būt veiksmīgs projekts. Taču rezultāti runā paši par sevi – mēnesī tas saņem aptuveni miljonu pasūtījumu. Latvijas mērogs nav salīdzināms ar ASV, bet Eiropā ir vairāki veiksmīgi analogi. Šis bizness ir attīstījies, un tagad ir ne tikai kosmētikas, bet arī bērnu preču, suņu, kaķu, vīriešu produktu, ēdiena kastītes,» stāsta Irēna Satire, SaneriBox (SIA Saneri) vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zobu stāvokļa uzlabošanai jāatvēl no dažiem simtiem līdz vairākiem tūkstošiem eiro.

Pieprasījums pēc estētiskās zobārstniecības palielinās gan vietējo iedzīvotāju, gan ārvalstnieku vidū, turklāt ārsti no citām valstīm brauc uz Latviju smelties pieredzi zobu izskata uzlabošanā.

Metodes, ar kuru palīdzību zobus iespējams padarīt skaistākus, regulāri tiek uzlabotas, tāpat zobārstniecībā tiek ieviestas inovācijas, tādēļ zobu izskats būs atkarīgs tikai no tā, cik daudz cilvēks ir gatavs atvēlēt zobu skaistuma uzlabošanai. Kā liecina zobārstniecību klīniku sniegtā informācija, atkarībā no izmantotās tehnoloģijas izdevumi var svārstīties no 90 eiro par vienu zobu vienkāršākai metodei, pārsniedzot pat tūkstoti eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Coolpad Modena 2 ir iespēja iegādāties izskatīgu viedtelefonu par ļoti pievilcīgu cenu

Budžeta klases viedtālruņiem nostiprinājies visai neglaimojošs tēls – to izgatavošanā izmantoti lēti materiāli, vizuāli vairākums no tiem ir baisi nepievilcīgi un arī tehniskie parametri ir apcirpti līdz minimumam. Zemo cenu viedtālruņu ražotājs Coolpad ir apņēmības pilns mainīt vismaz pirmās divas pozīcijas. Šoruden prezentējot modeli Modena 2, Ķīnas uzņēmums faktiski mēģina ienest stila piesitienu nepieklājīgi lētu ierīču segmentā.

Saprotams, ka no aptuveni pusotra simta eiro vērtas ierīces būtu naivi gaidīt līdzvērtīgu sniegumu kā no piecreiz dārgākiem konkurentiem. Tomēr Coolpad piedāvājumā ir vairāki patīkami pārsteigumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā atklāta 12. Baltijas apvienotā skaistumkopšanas izstāde Baltic Beauty 2016, informē BT1.

No 4. līdz 6. novembrim abās izstādes Baltic Beauty 2016 hallēs – Matu skaistuma pasaule un Sejas un ķermeņa skaistuma pasaule – vairāk nekā 335 dalībnieki no 17 valstīm piedāvās gan profesionālos, gan plaša patēriņa produktus un procedūras, kā arī sniegs konsultācijas. Šogad izstādē ikviens varēs vērot 51 aizraujošu frizieru, kosmetologu, grima mākslinieku un nagu skaistumkopšanas speciālistu konkursu.

Savukārt profesionāļiem būs iespēja papildināt zināšanas dažādās konferencēs.

Arī XXII Friziermākslas festivālā šogad piedalīsies pasaules mēroga meistari – viens no vadošajiem pasaules frizieriem Kristaps Slakters-Zvejsalnieks no Latvijas, friziere Joanna Cani (Ioanna Tzani) no Grieķijas un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Dizains izglābs pasauli

Lana Jūra, speciāli DB, 12.05.2018

Yamakawa Rattan Japan Inc., nelieli piknika galdiņi – verami grozi Ami, kas iekštelpās izmantojami kā uzglabāšanas konteineri, diz. Jun Yasumoto

Foto: no uzņēmumu arhīviem

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Milānas dizaina nedēļas izkārtnes šogad spoži izgaismojās stilu daudzveidība, ilgtspēja un inovācijas, skaistuma un dzīvnieku tēmas, aizvien grandiozāka dizaina mantojuma augšāmcelšanās un jauno un citādi domājošo ienākšana industrijā, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Milānas dizaina nedēļa ir sprints. Tas nozīmē uz mirkli ieskatīties dažās no atvērtajām t.s. šovrūmu durvīm Brerā, pārmijot pāris vārdus ar viesmīlīgo personālu, tad traukties uz Tortona ielas rajonu, kur šogad īstu eksploziju piedzīvoja japāņu dizains jaunā un pasaulslavenā dizaina dieva Oki Sato vadībā, bet uz saules rietu atgriezties Milānas sirdī – tur Piazza del Duomo izvietotajā izstādē La natura dell’abitare (kurators – dizaina un inovāciju studija Carlo Ratti Associati) veldzēt acis un prātu zaļojošajās izmeklētu šķirņu koku galotnēs un krāšņu puķu dobēs.

Nākošā dienā skrējiens turpinās izstāžu centrā Rho Milano. Īsos pārtraukumos starp bagātīgajām ekspozīcijām sekot ekscentriskā holandiešu dizaina maksimālista Marsela Vandera (Marcel Wanders) vai inteliģentās itāliešu domātājas dizaineres Paolas Navones stāstiem, vai, atvelkot elpu pie kafijas tases, ieklausīties loģiskajā Salone del Mobile un vienlaikus Kartell prezidentā Klaudio Luti (Claudio Luti), kurš gluži kā uz šaha galdiņa izspēlē situāciju un skaitļus globālajā dizaina industrijā un Milānas lomu tajā. Redzēt vēl to…. paspēt tur… Milzīgie ļaužu pūļi ielās un izstāžu stendos, spožā saule un karstums tikai uzkurināja dizaina trakumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Nākamnedēļ notiks skaistumkopšanas izstāde Baltic Beauty 2015

Žanete Hāka, 27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 6. līdz 8. novembrim Ķīpsalā notiks skaistumkopšanas izstāde Baltic Beauty 2015, informē BT1.

Iepazīties ar jaunākajām skaistumkopšanas tendencēm, aplūkot nozares produktu un procedūru piedāvājumu izstādes Baltic Beauty 2015 hallēs – Matu skaistuma pasaule un Sejas un ķermeņa skaistuma pasaule piedāvās vairāk nekā 330 uzņēmumu no 15 valstīm. Pirmo reizi Baltic Beauty piedalās uzņēmumi no Indijas, kuri ir atzīti ājurvēdas kosmētikas speciālisti. Pēc neliela pārtraukuma izstādē savas procedūras atkal prezentēs skaistumkopšanas saloni.

7. novembrī izstādē Baltic Beauty 2015 notiks Baltijas frizieru atlase, kurā varēs vērot visu trīs Baltijas valstu meistaru darbus. Šovā meistari demonstrēs savu redzējumu par Wella Professionals jaunajām tendencēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kolonna piederošs luksus zīmols Futuresse nesen saņēma Āzijas un Klusā okeāna reģiona nozīmīgāko SPA balvu - SpaAsia Crystal Awards. Šo balvu jau piekto gadu skaistuma industrijas pārstāvjiem piešķir ietekmīgais laikraksts SpaAsia.

SpaAsia Crystal Awards piešķir 18 kategorijās, lai godinātu SPA un veselības industrijas eliti, kas ar savu darbu pie produktu kvalitātes, novitātēm, kā arī piedāvāto produktu izcilību pelnījuši īpašu cieņu. Futuresse ieguva balvu par procedūru ar nosaukumu Lotosa spēks, kas tika izvirzīta kategorijā Labākā procedūra ķermeņa kopšanā.

Šogad uz ceremoniju bija ieradušies vairāk nekā 200 skaistuma industrijas pārstāvji no visas pasaules.

Kopš 2007. gada Futuresse SPA pakalpojumi ir pieejama Vācijas tirgū, ekskluzīvās procedūras drīzumā tiks piedāvātas arī Austrumeiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar lakatu zīmolu "Eve Birdy Headwraps" Ieva Putniņa vēlas dot alternatīvu cilvēkiem, kam kādu iemeslu dēļ ir nācies atvadīties no matiem; lakati šobrīd ir prototipa stadijā.

Viņa vēlas atbalstīt cilvēkus ar alopēciju un mainīt sabiedrības skaistuma standartus, ar savu piedāvājumu dodot izvēles brīvību – nēsāt parūku, lakatu vai staigāt ar pliku galvu.

Ideja par lakatu zīmolu I. Putniņai radās no pašas pieredzes un nepieciešamības pēc kvalitatīvām, elpojošām un dizaina ziņā skaistām galvas segām, kas viņai kalpoja kā alternatīva parūkai. "Man 15 gadus ir ļoti reta autoimūna diagnoze. Kopumā esmu vesela un jūtos ļoti labi, bet mana imunitāte apmaldījās un sāka uzbrukt manām matu folikulām un līdz ar to sākās matu izkrišana, jo baltie asinsķermenīši liedz matu folikulām barības vielas, un matu sakne ieiet miega jeb telogēnā fāzē. Tās var aizmigt pat uz vairākiem gadiem, manā gadījumā tas ilgst 15 gadus – pusē galvas mati ataug, bet pusē vēl guļ. No malas izskatās, ka cilvēks ir izgājis cauri vairākiem ķīmījterapijas seansiem, jo citiem izkrīt arī skropstas un uzacis. Alopēcija nav nāvējoša slimība, bet tā lēnām nogalina pašapziņu," viņa dalās pieredzē.

Komentāri

Pievienot komentāru