Pasaulē

Snapchat mātesuzņēmums sācis IPO procesu

Zane Atlāce - Bistere, 16.11.2016

Jaunākais izdevums

Snapchat mātesuzņēmums Snap Inc. konfidenciāli iesniedzis pieteikumu akciju sākotnējam publiskam piedāvājumam (IPO), kas ziņapmaiņas pakalpojumu platformu novērtē teju 25 miljardu dolāru apmērā, ziņo Wall Street Journal.

IPO pieteikums pagājušajā nedēļā iesniegts ar noteikumiem, kas ļauj pirmos procesa posmus saglabāt konfidenciālus.

Šis IPO būs viens no lielākajiem tehnoloģiju nozarē pēdējo gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Snap Inc. zaudē 514,6 miljonus ASV dolāru gadā, bet ir vērts 24 miljardus

Kārlis Mīlbergs, 03.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nupat jau lielākā daļa cilvēku līdz 35 gadu vecumam zina, kas ir populārā teksta un attēlu apmaiņas aplikācija Snapchat. Ja ne vēl Latvijā, tad ASV jau nu noteikti. Aplikācijas pielietojumi var būt ļoti amizanti un, to lietojot vai redzot tās piedāvātās opcijas, rodas jautājums - kā šo kompāniju var novērtēt ar 34 miljardiem ASV dolāru?

Taču tieši 34 miljardi dolāru bija Snapchat mātes kompānijas Snap Inc. vērtība pēc pirmās publiskās tirdzniecības dienas šo ceturtdien. Pēc Yahoo Finance datiem, vienas akcijas aizvēršanas cena (24,48 USD) bija par 44% lielāka, nekā atvēršanas cena (17,00 USD). Tas ir lielākais publiskais piedāvājums kopš Alibabas akcijām 2014. gadā, ziņo The New York Times.

Viss izskatās ļoti rožaini un varbūt pat pārāk. Mums nav jēgas salīdzināt Snap Inc. peļņas rādītājus ar Facebook, Alibaba vai kaut Netflix, jo Snap nav peļņas! Pēc Snap publiskotajiem datiem, uzņēmums zaudēja 514,6 miljonus ASV dolāru 2016. gadā. Arī 2015. gads nebija spīdošs (372,9 miljoni ASV dolāru zaudējumi). Snap Inc. ir ļoti savdabīgs, jo tas nav sasniedzis peļņu nevienu gadu kopš tā atvēršanas 2011. gadā un ir arī brīdinājis investorus, ka, iespējams, tā arī nekad nestrādās ar peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Snapchat nākamgad plāno debitēt akciju biržā

LETA, 07.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV uzņēmums Snap, kam pieder ziņapmaiņas pakalpojums Snapchat, gatavojas 2017.gadā debitēt akciju biržā, ziņo laikraksts Wall Street Journal.

Laikraksts norāda, ka kompānijas akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) varētu būt gatavs līdz martam.

Šis IPO Snap novērtētu vairāk nekā 25 miljardu dolāru (22,3 miljardu eiro) apmērā, padarot to par lielāko debiju ASV akciju biržā kopš 2014.gada, kad IPO īstenoja Ķīnas interneta uzņēmums Alibaba.

Snap lēš, ka tā pakalpojumam Snapchat ir vairāk nekā 100 miljoni lietotāju visā pasaulē. Lai arī uzņēmuma finanšu pārskats nav publiski pieejams, tirgus izpētes kompānija eMarketer lēš, ka "Snapchat" nākamgad reklāmas ienākumos gūs gandrīz vienu miljardu dolāru.

Snapchat 2011.gadā izstrādāja studentu grupa no Stenforda Universitātes. Aplikācija ļauj lietotājiem sazināties, izmantojot uzņemtus fotoattēlus, video un tekstu. Nosūtītās ziņas tiek izdzēstas dažas sekundes pēc to aplūkošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Saūda Arābijas troņa dārgums - Saudi Aramco - biržā

Jānis Šķupelis, 09.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rekordi paliek rekordi - decembra pirmajā daļā pasaule sagaidīja lielāko sākotnējo publisko akciju piedāvājumu (Initial public offering jeb IPO) vēsturē.

Par vietējās Rijādas biržas iespēju izmantošanu izšķīrās Saūda Arābijas naftas milzis Saudi Aramco. Tam ar šī procesa palīdzību izdevās piesaistīt līdzekļus gandrīz 26 miljardu ASV dolāru vērtībā, kas ir vairāk nekā līdzšinējais 2014. gada Alibaba rekords. Pēc šī IPO Saudi Aramco vērtība ir noteikta 1,7 triljonu ASV dolāru apmērā. Tādējādi tā ir kļuvusi par pašu vērtīgāko publisko kotēto biržas kompāniju pasaulē. Vēl ir tikai divas citas publiskas akciju kompānijas, kuru vērtība pārsniedz viena triljona ASV dolāru barjeru - Apple (1,18 triljoni ASV dolāri) un Microsoft (1,14 triljoni ASV dolāri). Katrā ziņā nu vērtīgākais pasaules uzņēmums tiks tirgots Rijādā nevis Ņujorkā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īslaicīgo ziņu nosūtīšanas aplikācija “Snapchat” paziņoja par sadarbības līgumu izveidi tādiem uzņēmumiem kā “Disney”, “ViecomCBS”, “NBCUniversal”, kā arī "N.B.A." un "N.F.L.".

Vairāku gadu vienošanās arī turpmāk nodrošinās platformu ar vēl vairāk īsa formāta oriģināliem video fragmentiem, ziņo “New York Times”.

“Snapchat” paziņoja par noslēgtajiem līgumiem, reizē translējot oriģināla satura ziņu pārraides, kas veidotas sadarbībā ar vadošajiem ASV medijiem (“The Washington Post”, “Bloomberg” un “ESPN”).

Masu medija “NBCUniversal” prezidente Megija Sanivika (Maggie Suniewick) pauda, ka “Snapchat” ir pārliecinoša vide, ar kuras palīdzību iespējams aizsniegt miljoniem jaunu skatītāju.

Uzņēmums, kas ir bāzēts Santamonikā, Kalifornijā, pārdod sešu sekunžu garas reklāmas, kuru skatīšanos lietotājiem nav iespējams izlaist. Tāpat aplikācija piedāvā lietotājiem seriālus, kas ilgst vidēji piecas minūtes un kuru sezona sastāv vidēji no astoņām līdz divpadsmit epizodēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kuras iecienītas akcijas investoriem nesušas peļņu, bet kuras - vilšanos?

Žanete Hāka, 03.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā akciju tirgos izdevies nopelnīt 61% investoru, kaut arī Snapchat īpašnieka IPO sāpinājis daudzus individuālos tirgus dalībniekus, liecina Openfolio dati.

Snapchat marta sākumā piedāvāja 200 miljonus akciju, piesaistot 3,4 miljardus dolāru, kā rezultātā tas bija lielākais ASV notikušais sākotnējais publiskais piedāvājums kopš Alibaba Group Holding piedāvājuma 2014.gadā. Uzņēmums biržā debitēja 2.martā, tirgojot akcijas par 24 dolāriem katru, salīdzinot ar sākotnēji IPO noteikto cenu 17 dolāru apmērā. 2.marta tirdzniecības sesijas laikā akcijai izdevās pieaugt par 53%, sasniedzot 26,05 dolārus, taču 31.martā cena bija nokritusies līdz 22,53 dolāriem.

Snapchat patlaban ir 158 miljoni aktīvo lietotāju dienā, taču investoru noskaņojums attiecībā pret kompānijas augsto novērtējumu salīdzinājumā ar tā ienākumiem ir negatīvs. Aplikācija tika laista tirgū 2011.gadā, bet strādāja bez peļņas līdz pat 2015.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Snap Inc akcijas cena pirmo reizi kopš tirdzniecības uzsākšanas biržā saruka, turklāt ievērojami, raksta Business Insider.

Snapchat mātes kompānijas akcijas cena pirmdien tirdzniedzības sesijas laikā saruka par 12% līdz 23,79 dolāriem, kas ir zem 24 dolāru atzīmes, kas bija cena pirmajā tirdzniecības dienā, kad akcija tika iekļauta biržā.

Daudzi analītiķi uzsver, ka akcijas cena ir uzpūsta, un tai jāsamazinās, jo nav pamata tik augstai kompānijas vērtībai.

Snap sākotnējā publiskā piedāvājuma laikā pārdeva 200 miljonus akciju, cenu nosakot 17 dolāru par akciju, kas ir vairāk nekā sākotnēji noteiktais cenu diapazons 14-16 dolāri. Tādējādi kopējā uzņēmuma vērtība bija aptuveni 20 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Sarukusi sākotnējo publisko piedāvājumu tirgus aktivitāte

Jānis Šķupelis, 01.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cementējoties pieņēmumiem par pasaules ekonomikas izaugsmes palēnināšanos, pēdējā laikā rukusi sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) tirgus aktivitāte.

Šogad līdz šim pasaules biržās savu akciju piedāvājumu veikuši 845 uzņēmumi, kas ir par 25% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Tas ir arī zemākais šāds skaits trīs gados, liecina Dealogic apkopotie dati. Kompānijas šogad ar šo IPO palīdzību piesaistījušas līdzekļus 116 miljardu ASV dolāru apmērā, kas ir par 23% mazāk nekā vēl pirms gada (un mazākais apjoms kopš 2016. gada).

Spējāk jaunu IPO skaits pa bremzēm uzspiedis trešajā ceturksnī, un pārsvarā kā galvenie iemesli šādam kritumam tiek izcelta neskaidrība, kas saistīta ar to pašu ekonomikas sabremzēšanos, tirdzniecības kariem, Brexit procesu, ģeopolitiskajiem saasinājumiem, protestiem Āzijā utt. Valdot šādam fonam, daudzu pārliecība par nākotni sarūk, kas attiecīgi liek atlikt plānus par došanos uz biržu uz vēlāku laiku, jo pārliecība ir, ka tad naudas piesaistes process būs veiksmīgāks. «IPO tirgū neesmu redzējis lielāku neskaidrību vairāk nekā 20 gadus. Neskaidrība rada volatilitāti, un tam ir negatīva korelācija ar IPO aktivitāti,» FT klāsta EY eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē sarosījušies veikt IPO – sevišķi Āzijā

Šogad pasaulē visai labs gads bijis sākotnējiem publiskajiem akciju piedāvājumiem (IPO). Kopš gada sākuma uz biržu devušās vairāk nekā 1450 kompānijas, kas ir par 50% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina Dealogic apkopotie dati. Tas nozīmē, ka IPO ziņā šis varētu būt darbīgākais gads kopš 2007. gada. Kopumā šādi uzņēmumi kopš janvāra sākuma ar biržas starpniecību globālā mērogā piesaistījuši līdzekļus 170 miljardu ASV dolāru apmērā, kas ir par 40% vairāk nekā attiecīgajā periodā iepriekšējā gadā.

IPO aktivitātes ziņā uz pārējā fona visai pārliecinoši izceļas Āzija. Aptuveni divas trešdaļas no visiem šā gada IPO notikušas šajā un Klusā okeāna valstu reģionā. Rezultātā jāsecina, ka šīs reģions visai spēji šajā ziņā apsteidzis Rietumvalstis, kļūstot par dominējošo pasaules daļu jaunajiem IPO. Sevišķi tas ir raksturīgs Ķīnai, kas pēdējo gadu laikā kļuvusi arvien bagātāka. Tiek ziņots, ka Āzijas bagātie indivīdi meklē veidus, kā diversificēt savu kapitālu. Jau pagājušogad Āzijas miljardieru skaits pirmo reizi vēsturē pārsniedza ASV šādu indivīdu skaitu (pieaugums galvenokārt ir uz Ķīnas rēķina). Pieejamie dati liecina, ka šogad sākotnējo publisko akciju piedāvājumu realizējuši gandrīz 380 Ķīnas uzņēmumi. Tādējādi šīs valsts IPO šogad veido ceturto daļu no visiem šādiem gadījumiem (piemēram, 2014. gadā tie bija 10%). Vēl liela interese par sākotnējiem publiskajiem akciju piedāvājumiem bijusi Indijā un Dienvidkorejā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Lauris Liberts: Nevienu sociālo mediju nelietoju tik daudz kā kādreiz

Anda Asere, 29.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Vai pats vēl lieto draugiem.lv?» laikrakstam Dienas Bizness bija iespēja pajautāt sociālā tīkla «tēvam» Laurim Libertam.

Fragments no intervijas:

Vai pats vēl lieto draugiem.lv?

Šad tad, bet nebūt vairs neesmu tik aktīvs lietotājs kā kādreiz. Atklāti sakot, vairs nevienu sociālo mediju nelietoju tik daudz kā kādreiz – ne Facebook, ne Twitter, ne Instagram, ne Snapchat. Draugiem.lv joprojām ir superlojāla bāze, un, kamēr tā mums ģenerēs vairākus simtus tūkstošu eiro ienākumu mēnesī, tik ilgi tas bizness būs. Kā būs pēc desmit gadiem, nezinu. Zinu, ka draugiem.lv komanda veiks samērā grandiozus eksperimentus, un esmu pateicis – droši mēģiniet! Lieta tāda, ka mums nav, uz ko paskatīties pasaulē un pārņemt veiksmīgu praksi, jo nav vairs tādu uzņēmumu kā draugiem.lv. Mums joprojām ir jābūt tam buldozeram, kas meklē iespējamos risinājumus tirgus apstākļos, kādi ir izveidojušies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēlme pēc anonimitātes sniegtā godīguma rosinājusi Niku Halavinu izveidot mobilo lietotni AntiChat, ko jau lejupielādējuši vairāk nekā desmit miljoni cilvēku visā pasaulē, augustā vien viņi nosūtījuši un saņēmuši 4,4 miljardus ziņu

Līdz šim kopumā aplikācijas lietotāji nosūtījuši un saņēmuši aptuveni 50 miljardus ziņu. AntiChat lieto cilvēki 145 valstīs. 30% ir no ASV, 25% - no Rietumeiropas, 13% - no Āzijas, 11% - no Austrumeiropas, 7% - no Latīņamerikas, 14% – no citām vietām pasaulē. Aplikācija ir pieejama 28 valodās, tostarp latviešu. Iepriekš radījis un vadījis lielus uzņēmumus, N. Halavins šobrīd vairs nemērķē nopelnīt milzu naudu, bet gan vēlas palīdzēt cilvēkiem. «Tas, ko dod sabiedrībai, ir svarīgāk par naudu, ko nopelni,» viņš uzsver. Vairāk par mūsdienu paralēlo sociālo mediju realitāti un savu ceļu uz lielāku atklātību uzņēmējs stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Decembrī sociālā medija Snapchat dizains piedzīvos lielākās izmaiņas kopš tā izveides, raksta Business Insider.

Jaunais dizains ļaus sociālā medija aplikāciju izmantot ērtāk un vienkāršāk, norāda Snap Inc vadītājs Evans Špīgels.

Kaut arī viņš neatklāj, kad jaunais dizains būs publiski pieejams, darbinieki ziņojuši, ka tas tirgū debitēs 4.decembrī.

Špīgels devis mājienus, ka Snapchat būs līdzīga ziņo josla kā Facebook un citas izmaiņas.

Snap gan šonedēļ radīja vilšanos investoros, ziņojot, ka trešā ceturkšņa finanšu rezultāti ir bijuši sliktāki nekā prognozēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena ceturtdien samazinājās par vairāk nekā 5%, liecina tirgus dati.

Kā raksta MarketWatch, akcijas rekomendāciju no turēt uz pārdot mainījusi kompānija Evercore ISI, kas veicināja tirgus dalībnieku kustību. No 665 kompānijām, par kurām analītiķi sniedz rekomendācijas, tikai 29 piemērots statuss pārdot.

Evercore analītiķis Kens Sena sacījis, ka prognozē cenas kritumu, neskatoties uz to, ka kompānija papildina pakalpojumu klāstu ar pārraižu iespējām kā metodi klientu piesaistīšanai. Analītiķis sacījis, ka citas sociālās vietnes jau šo iespēju izmanto.

K. Sena uzsver, ka saskata vairāk risku nekā priekšrocību, ņemot vērā kompānijas Snapchat plānus paplašināt pakalpojumu klāstu ar monetārajiem pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SoftBank ar mobilo sakaru struktūrvienības IPO plāno iegūt 23 miljardus dolāru

LETA, 10.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas telekomunikāciju uzņēmums «SoftBank» nākamajā nedēļā Tokijas fondu biržā paredzētajā mobilo sakaru struktūrvienības akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) plāno piesaistīt finansējumu vairāk nekā 23 miljardu dolāru (20,2 miljardu eiro) apmērā, un šis varētu kļūt par pēdējos gados vienu no lielākajiem tehnoloģiju uzņēmumu IPO.

Kompānija pirmdien apstiprināja, ka plāno piedāvāt 1,76 miljardus mobilo sakaru struktūrvienības akciju par 1500 jenām (11,6 eiro) par akciju.

Šis IPO palīdzēs «SoftBank» iegūt finanšu līdzekļus laikā, kad tas aizvien vairāk pārvērš savu darbību par investīciju uzņēmumu.

Struktūrvienības IPO tiks īstenots 19.decembrī, un pēc tā «SoftBank» piederēs aptuveni 63% mobilo sakaru struktūrvienības akciju.

Piedāvājumā noteiktā akciju cena novērtē struktūrvienību vairāk nekā septiņu triljonu jenu apmērā, un šis varētu kļūt par Japānas lielāko IPO.

«SoftBank» jau februārī paziņoja par plāniem realizēt mobilo sakaru struktūrvienības IPO. Uzņēmums skaidro, ka akciju kotēšana fondu biržā nodrošinās struktūrvienībai lielāku pārvaldes autonomiju, lai attīstītu savu izaugsmes stratēģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

SoftBank mobilo sakaru struktūrvienības IPO kļuvis par vēsturiski otro lielāko

LETA, 19.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas telekomunikāciju uzņēmums «SoftBank» ceturtdien Tokijas fondu biržā īstenojis mobilo sakaru struktūrvienības akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), kas kļuvis par visu laiku pasaulē otru lielāko.

«SoftBank» norāda, ka struktūrvienības IPO piesaistījis 2,65 triljonu jenu (20,7 miljardu eiro) finansējumu, šim kļūstot par Japānas visu laiku lielāko un pasaulē otru lielāko IPO pēc «Alibaba» debijas biržā 2014.gadā.

Struktūrvienības «SoftBank Corp.» akcijas cena tirdzniecības sesijas noslēgumā gan bija nokritusies par 14,5% - līdz 1282 jenām, salīdzinot ar IPO noteikto cenu 1500 jenu apmērā.

Analītiķi akciju cenas kritumu skaidro ar šā mēneša sākumā piedzīvoto tehnisko kļūmi, kuras dēļ desmitiem miljonu «SoftBank» un Lielbritānijas mobilo sakaru operatora O2 klienti nespēja piekļūt datiem.

Tāpat negatīvu ietekmi radījušas arī drošības bažas saistībā ar Ķīnas tehnoloģiju uzņēmumu «Huawei», kura ražotās detaļas izmanto «SoftBank».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusē pasaulē noticis par 28% mazāk sākotnējo publisko piedāvājumu darījumu nekā pērnā gada pirmajā pusē, liecina jaunākais EY (agrāk Ernst & Young) sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) pētījums Global IPO Trends: Q2 2019.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos 507 IPO darījumos pasaulē investori ieguldījuši 71,9 miljardus ASV dolāru, kas arī ir par 28% mazāk kā līdzīgā periodā 2018. gadā.

Eiropā sākotnējo piedāvājumu skaits šī gada pirmajā pusē ir krities par 44%, bet piesaistīto investīciju apjoms ir par 48% mazāks, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusi.

«Šogad turpinājās pērnā gada tendence, kad tirgū nonāca liels skaits tā saucamo «vienradžu», jeb privātu kompāniju, kuru vērtējums pārsniedz miljardu ASV dolāru. Uber un Lyft IPO darījumi šī gada pavasarī piesaistīja milzīgu tirgus uzmanību un joprojām tirgū tiek gaidīta citu populāru jaunu biznesa modeļu un tehnoloģiju zīmolu ienākšana, taču vispārējais ekonomikas noskaņojums paliek piesardzīgs. Tirdzniecības tarifu konflikti un ģeopolitisks saspīlējums atstāj negatīvu iespaidu arī uz sākotnējo piedāvājumu tirgu, kurā lielu nozīmi ierasti spēlē finanšu tirgu izaugsme un stabilitāte, kā arī uzņēmumu ieņēmumu un peļņas gaidas. Jūtīgā vidē nākotnes perspektīva neizbēgami tiek vērtēta piesardzīgāk,» saka Guntars Krols, EY Partneris, darījumu un finanšu konsultāciju prakses vadītājs Baltijas valstīs un Polijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FOTO: Kurus uzņēmumus nākamgad varam gaidīt akciju tirgū?

Žanete Hāka, 14.12.2016

18. MapR Technologies
Nozare: datu analīzes programmatūra
Kopējais finansējums: 224 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 488 miljoni dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 130 miljoni dolāru
Kompānija dibināta 2009.gadā. Līdz šim uzņēmums ir piesaistījis simtiem miljonu dolāru no daudziem uzņēmumiem, tostarp, Alphabet izaugsmes investīciju fonda Google Capital. Kompānija plāno biržā sākt kotēt akcijas 2017.gada vidū.

Foto: Mapr

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investori parasti sagaida, ka miljardus dolāru vērtas kompānijas savas akcijas sāks kotēt biržā, raksta portāls 24/7 Wall St.

Kompānijas, kas izsaka sākotnējo publisko piedāvājumu, var izmantot piesaistīto finansējumu, lai investētu izaugsmē. Tāpat, pēc akciju iekļaušanas biržā, kompānija kļūst pārredzamāka, un par to atbild lielāka akcionāru grupa.

Tiesa gan, ir vairākas pasaulē zināmas tehnoloģiju kompānijas, kuru IPO ir sarūgtinājis investorus. Kā piemēru var minēt Groupon un Twitter. Tieši šī iemesla dēļ, kā arī dēļ neskaidrās makroekonomiskās vides vairākas lielās kompānijas ir palikušas ārpus regulētā tirgus. Savukārt citi giganti, piemēram, Snap Inc, kuram pieder Snapchat un kura vērtība ir 20 miljardi ASV dolāru, ir paziņojuši par plāniem 2017.gadā sākt kotēt akcijas biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pirmajā tirdzniecības sesijā Snap akcijas cenai straujš lēciens

Žanete Hāka, 02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savā pirmajā tirdzniecības dienā biržā Snap Inc akcijas cena uzlēca līdz 24 dolāru atzīmei, pēc tam pieaugot līdz 25,42 dolāriem, liecina Bloomberg dati.

Tādējādi uzņēmuma vērtība sasniedza aptuveni 29 miljardus dolāru.

Snap sākotnējā publiskā piedāvājuma laikā pārdeva 200 miljonus akciju, cenu nosakot 17 dolāru par akciju, kas ir vairāk nekā sākotnēji noteiktais cenu diapazons 14-16 dolāri. Tādējādi kopējā uzņēmuma vērtība bija aptuveni 20 miljardi dolāru.

Kopumā Snap IPO laikā piesaistīja 3,4 miljardus dolāru, kas ir lielākais tehnoloģiju kompānijas īstenotais IPO kopš biržā parādījās Twitter pirms vairāk nekā trim gadiem.

Snapchat sociālo mediju platformai ir vairāk nekā 150 miljoni ikdienas lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" pašreiz akcijas biržā plāno kotēt 2022.gada beigās vai 2023.gada sākumā, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Viņš skaidroja, ka brīdī, kad "airBaltic" devās pie valdības prasīt atbalstu, bija skaidrs, ka uzņēmuma akcijas tiks kotētas biržā un tiks rīkots akciju sākotnējais piedāvājums (IPO).

"Valdība paziņoja, ka vēlas mūsu piedāvājumu sešu mēnešu laikā, bet pašai valdībai Eiropas Komisijai risinājums ir jāiesniedz 12 mēnešu laikā. Pašlaik mūsu biznesa plāns paredz, ka mums ir jāsasniedz noteikti finanšu rezultāti, kas tālāk noved pie akciju kotācijas biržā," pauda Gauss, skaidrojot, ka tad valsts varēs pārdot daļu akciju, lai saņemtu vismaz 250 miljonus eiro.

Savukārt IPO laiks ir atkarīgs no labvēlīgākas situācijas tirgos. "Mēs paši plānojam, ka 2021.gada beigās varētu rīkot konkursu, lai piesaistītu investīciju bankas IPO sarīkošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uber biržas debijā plāno sasniegt 90 miljardu dolāru tirgus vērtību

LETA, 26.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija «Uber» plāno debitēt fondu biržā ar akcijas cenu, kas uzņēmumu novērtētu aptuveni 80-90 miljardu dolāru (71,9-80,9 miljardu eiro) apmērā, ceturtdien vēstīja ziņu aģentūra «Bloomberg».

«Uber» ilgi gaidītais akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) tiek paredzēts nākamajā mēnesī, un «Bloomberg», atsaucoties uz anonīmiem informācijas avotiem, norāda, ka kompānija plāno akcijai noteikt 44-50 dolāru cenu.

Iepriekš analītiķi gan bija izteikuši varbūtību, ka «Uber» tirgus vērtība IPO varētu sasniegt 100 miljardus dolāru.

Kā ziņots, «Uber» 11.aprīlī iesniedza pieteikumu ilgi gaidītajam IPO, kas varētu būt pēdējos gados tehnoloģiju nozarē lielākais.

ASV Vērtspapīru un biržu komisijā (SEC) iesniegtajā pieteikumā gan nebija minēta konkrēta informācija par plānoto akciju pārdošanas cenu vai datumu IPO īstenošanai.

Iepriekš mediji vēstīja, ka «Uber» fondu biržas debijā plāno iegūt aptuveni desmit miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr vien kompānija pati saprot, kas tai būtu jāizdara, lai tā nonāktu pie peļņas, peļņas gūšanai nevajadzētu notikt uz izaugsmes rēķina. Tā sarunā par globālajiem un Eiropas akciju tirgiem db.lv saka par Eiropas uzņēmumu kotāciju Ziemeļvalstīs un Baltijā atbildīgais Nasdaq vecākais viceprezidents Adams Kostjals (Adam Kostyal).

Viņa vērtējumā pēdējos dažos gados finanšu tirgos ir izveidojusies ideālajai tuva situācija sākotnējiem publiskajiem piedāvājumiem jeb IPO. Tā aizvien var vērtēt arī par spīti notikumiem vairāku mēnešu garumā ar tarifu kariem un diskusijām par Irānas kodolprogrammas līgumu un sankcijām, kas līdzi nes nenoteiktību – IPO tirgus lielāko ienaidnieci.

Šovasar Ziemeļvalstīs un Baltijā Nasdaq biržās kotēto kompāniju skaits ir pārsniedzis tūkstoti. Gada laikā (līdz 7. augustam) Nasdaq Baltijas un Ziemeļvalstu biržās to oficiālajos un First North sarakstos ir 59 jaunpienācēji, un kompāniju kopējais piesaistītais kapitāls ir 2,643 miljardi EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

SoftBank varētu īstenot vienu no pēdējo gadu lielākajiem tehnoloģiju kompāniju IPO

LETA, 12.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas telekomunikāciju uzņēmums SoftBank nākamajā mēnesī Tokijas fondu biržā īstenos mobilo sakaru struktūrvienības akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), un šis varētu kļūt par pēdējos gados vienu no lielākajiem tehnoloģiju uzņēmumu IPO.

Kompānija norāda, ka IPO tiks īstenots 19.decembrī un tajā tiks piedāvāti 1,6 miljardi mobilo sakaru struktūrvienības akciju par 1500 jenām (11,6 eiro) par akciju. Tādējādi struktūrvienības vērtība varētu sasniegt 7,18 triljonus jenu (55,5 miljardus eiro), šim kļūstot par Japānas lielāko IPO.

SoftBank jau februārī paziņoja par plāniem realizēt mobilo sakaru struktūrvienības IPO. Uzņēmums skaidro, ka akciju kotēšana fondu biržā nodrošinās struktūrvienībai lielāku pārvaldes autonomiju, lai attīstītu savu izaugsmes stratēģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Igauņu pieredzes stāsts: mazumtirdzniecības vidē integrēta banka

Jānis Šķupelis, 22.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas "Coop Pank" ziņojusi par sava akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) nosacījumiem – plānots emitēt 32,2 milj. jaunu akciju, iegūstot papildu kapitālu 37 milj. eiro apmērā bankas tālākās attīstības finansēšanai.

Jau kopš 18. novembra sācies parakstīšanās periods jaunajām uzņēmuma akcijām, un tas turpināsies līdz nākamās nedēļas beigām. "Dienas Biznesam" bija iespēja satikties ar bankas vadītāju Margusu Rinku (Margus Rink).

Pastāstiet nedaudz par "Coop Pank".

Domāju, ka vispirms jāvelta daži komentāri pašam "Coop". Tas ir starptautisks patērētāju kooperatīvu zīmols. Jūs to varat atrast visur pasaulē. Tas ļoti spēcīgs ir Itālijā; to var atrast arī Ķīnā, Vjetnamā un daudz kur citur. Ļoti svarīgi ir tas, ka šis "Coop" zīmols katrā valsī pieder tieši vietējiem tās cilvēkiem. Tādējādi Igaunijā, lai gan mēs lietojam šo starptautisko zīmolu, "Coop" bizness pieder pašiem igauņiem. Mūsu banka ir igauņu banka, lai gan ir bijuši klienti, kas prasa - vai investori tomēr nav no citām valstīm? Piemēram, vai šī nav kāda Itālijas banka, jo "Coop" zīmols tika manīts arī tur. Galvenais šī kooperatīva mērķis ir apmierināt savu dalībnieku vajadzības. Tikai otrais mērķis ir nopelnīt. Savukārt, piemēram, "Rimi" tas ir otrādāk – vispirms nopelnīt un varbūt pēc tam investēt arī sabiedrībā. Tie ir dažādi biznesa modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Snapchat mātes uzņēmums Snap Inc. iekasējis 3,4 miljardus ASV dolāru, apjomīgākajā tech industrijas sākotnējā publiskajā piedāvājumā pēdējo divu gadu laikā. Snap pārdeva 200 miljonus akciju par 17 dolāriem katru, nostādot uzņēmuma vērtību pie 23,8 miljardu ASV dolāru atzīmes.

Sākotnējais mērķis bija iekasēt 3,2 miljardus dolāru, piedāvājot akcijas par 14 un 16 dolāriem. Tādējādi būtu sasniegts apmēram 22 miljardu dolāru vērtējums.

Pieprasījums pēc IPO bija ļoti liels un jau otrdienā potenciālajiem investoriem tika paziņots, ka vienas akcijas cena pieprasījuma dēļ varētu augt līdz pat 17 vai 18 ASV dolāriem. Investori tika informēti arī par iespēju akcijas iegādāties kopfondu ietvaros, ja to cena būtu pārāk augsta.

Akcijas sāks tirgot ceturtdien, 2. martā zem apzīmējuma SNAP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kapitāls Baltijā uzkrājas - cilvēkiem paliek pāri nauda, nosedzot ikdienas vajadzības, un viņi sāk domāt, kur izvietot brīvos līdzekļus. Savukārt banku tirgus ir mainījies - līdz šim ierastajam finansējuma veidam piekļūt ir aizvien grūtāk, tādēļ pieaug alternatīvo finansētāju loma tirgū, intervijā stāsta Redgate Capital Jānis Dubrovskis.

Nereti dzirdams, ka uzņēmumi vēlas attīstīties, taču nepieciešams ārējais finansējums. Kāda situācija patlaban ir aizņēmumu tirgū un kur ņemt naudu tālākai izaugsmei?

Banku tirgus nenoliedzami ir mainījies, pieaugusi regulācija ne tikai nelegāli iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas virzienā, bet arī augušas kapitāla pietiekamības, likviditātes un citas prasības, kas būtiski sarežģījušas situāciju tirgū. Pēdējo gadu laikā banku tirgus ir konsolidējies – banku skaits it kā aizvien ir liels, taču faktiski tās bankas, kas ir gatavas kreditēt Baltijas uzņēmumus un reāli izsniedz kredītus, ir palikušas vien 5-6. Lielajiem uzņēmumiem situācija ir vēl sarežģītāka, jo pastāv kapitāla ierobežojumi – viens kredīts vienam aizņēmējam nedrīkst pārsniegt ceturtdaļu kapitāla, bet tik lielas summas reti kura banka aizdod, un visbiežāk šie limiti ir vēl daudz mazāki. Tāpat pēdējo pāris gadu laikā no tirgus aizgājušas arī vairākas bankas, kas aktīvi kreditēja uzņēmumus. Daudzi uzņēmumi, kuriem ik pa laikam jārefinansē kredīts vai jāatjauno ilgtermiņa kredīts, saskaras ar situāciju, ka aizdevumu likmes ir pieaugušas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēles Angry Birds radītājs – kompānija Rovio Entertainment Oy plāno veikt sākotnējo publisko piedāvājumu Helsinku biržā, lai piesaistītu līdzekļus kompānijas atdzimšanai septiņus gadus pēc tam, kad tā laida tirgū savu populārāko mobilo telefonu spēli, raksta Bloomberg.

IPO laikā tiks piedāvātas jaunas akcijas aptuveni 30 miljonu eiro vērtībā, taču uzņēmums neatklāj kopējos pārdošanas apjomus. Neoficiāli dati liecina, ka IPO apjoms varētu sasniegt 400 miljonus dolāru. Kompānijas kopējā vērtība, īstenojot IPO var sasniegt aptuveni 2 miljardus dolāru.

Mobilo tālruņu spēļu radītāji nereti nespēj atkārtot pirmās spēles gūtos panākumus, un vairāku kompāniju akcijas cenas pēc IPO ir sarukušas.

Saņemtā nauda var palīdzēt kompānijai finansēt arī Angry Birds Movie 2 uzņemšanu, kas plānota 2019.gadā. Kompānijas pirmā franšīzes filma tika rādīta pērn, iekasējot aptuveni 350 miljonus dolāru.

Rovio, kas ir Somijas kompānija, apgrozījums šā gada otrajā ceturksnī sasniedza 86,2 miljonus eiro, kas ir par 94% vairāk nekā pirms gada, bet spēļu biznesa daļa palielinājās par 65% līdz 61,3 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru