Pasaulē

Šokolādes firmas Nestle un Mars apsūdzētas cenu fiksēšanā

Lelde Petrāne, 07.06.2013

Jaunākais izdevums

Iestādes Kanādā apsūdz pārtikas gigantus Nestle un Mars, kā arī neatkarīgu vairumtirgotāju tīklu iespējamā sazvērestībā, fiksējot šokolādes cenas, ziņo BBC.

Konkurences birojs esot guvis pierādījumus, kas liekot domāt par cenu fiksēšanu.

Kā vainīgie minēti Nestle Kanāda, Mars Kanāda un izplatītāji ITWAL.

Birojs arī atklājis, ka ASV kompānijas Hershey Kanādas divīzija sadarbojas ar izmeklētājiem. Paredzams, ka arī Hershey Kanāda varētu atzīt savu līdzdalību.

Izmeklēšanas ietvaros apsūdzēti arī trīs iesaistīto uzņēmumu vadošie darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtiskais cenu kāpums ievērojami mainījis pircēju paradumus, mudinot arvien vairāk atteikties no impulsīviem pirkumiem un meklēt lētākas alternatīvas, norāda Mindaugs Gutausks, Mars Latvia vadītājs.

Līdzīgas tirgus tendences, visticamāk, būs novērojamas arī nākamajā gadā, spriež M.Gutausks, piebilstot, ka taupīgāko klientu lojalitāte 2023. gadā varētu samazināties. Tajā pašā laikā paredzams, ka gada otrajā pusgadā patērētāju noskaņojums un tirgus dinamika kļūs nedaudz pozitīvāka - cilvēki būs pielāgojušies jaunajai realitātei un iemācījušies dzīvot, daudz labāk kontrolējot tēriņus, prognozē Mars Latvia vadītājs.

Pēdējie gadi uzņēmējiem visā pasaulē ir bijuši gana izaicinoši. Kā Mars darbību ietekmēja Covid-19 pandēmija?

Jāsaka, ka pandēmija ietekmēja ne tikai mūsu uzņēmējdarbību, bet arī pasaules ekonomiku kopumā, jo mēs visi saskārāmies ar izaicinājumiem, ko iepriekš nekad nebijām piedzīvojuši. Šajā laikā mēs ne tikai pārdomājām mūsu biznesa stratēģiju, bet arī centāmies pievērst pastiprinātu uzmanību mūsu darbinieku veselībai un drošībai, kas vienmēr ir bijušas Mars prioritātes. Attālināts darbs mums nebija nekas svešs arī pirms pandēmijas, tāpēc pielāgoties jaunajai realitātei mums bija vieglāk. Tajā pašā laikā mēs skaidri apzinājāmies, ka pastāvīgs darbs no mājām palielina mentālās un fiziskās veselības riskus, tāpēc rūpīgi sekojām līdzi mūsu darbinieku labklājībai. Komandas mudinājām tikties virtuālajos semināros, lai apgūtu jaunas prasmes attālinātajam darbam. Vienlaikus, lai izvairītos no izdegšanas, sākām izmantot Mars patentēto rīku - Meet Smarter, kas saīsina tikšanās laikus, lai nodrošinātu piecu līdz desmit minūšu pārtraukumu katru stundu. Tāpat savus darbiniekus darba laikā aicinājām doties pastaigās, piemēram, izvedot ārā suni vai vienkārši paelpojot svaigu gaisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Ražotājs: Nepastāv ilgtspējīgs produkts neilgtspējīgā iepakojumā

Lelde Petrāne, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija "Mars" (tostarp "Mars Latvia"), kas ražo produkciju ar tādiem zīmoliem kā "Snickers", "Twix", "Dove", "Royal Canin", "Whiskas", "Skittles" un citiem, sekojot tendencēm pasaulē, pārorientē savu darbību, lai tā kļūtu videi draudzīgāka.

"Mars" ražo un pārdod dažādus produktus gan cilvēkiem, gan mājdzīvniekiem. Lai nodrošinātu, ka produkti ir atbilstoši tirgus standartiem, iepakojumam ir liela nozīme. Tas aizsargā izejvielas, kuras tiek pārvietotas no saimniecībām uz rūpnīcām, kā arī gatavos produktus, kad tie tiek aizvesti uz veikalu plauktiem un visbeidzot nonāk pie patērētājiem, skaidro Skaiste Sruogaite, "Mars" Korporatīvās komunikācijas direktore Baltijas, Balkānu un Adrijas jūras valstīs. Iepakojums palīdz produktiem saglabāt svaigumu un sniedz noderīgu informāciju patērētājiem, piemēram, par uzturvērtību un norādījumus par porcijām. Tāpat tas nodrošina ērtības un palīdz izcelt zīmolus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs, 14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas dzīvnieku pārtikas ražotājs "Mars Lietuva", kuru netieši kontrolē starptautiskā pārtikas grupa "Mars", sācis apmēram 11 miljonus eiro vērtu primārā iepakojuma ceha izbūvi līdzās galvenajai ražotnei Gargždos Lietuvas rietumos.

Kompānija nesniedz informāciju, cik jaunu darbavietu tiks radīts.

"Mars Pet Nutrition Europe" korporatīvo lietu vadītājs Mindaugs Rupšis sacīja, ka būvdarbi sākti jūlija beigās pēc būvatļaujas saņemšanas.

Jaunajā cehā saražotais iepakojums tiks piegādāts citām "Mars" ražotnēm, viņš sacīja, paskaidrojot, ka "Mars Lietuva" ir nozīmīgs primārā iepakojuma ražotājs "Mars Corporation" ražotnēm, tādēļ ir jābūvē atsevišķa iepakojuma ražošanas ēka.

Projektā plānots investēt vairāk nekā 11 miljonus eiro. Būvdarbus pabeigt plānots nākamā gada otrajā ceturksnī. Būvniecībai tuvojoties noslēgumam, būs skaidrs, cik jaunu darbavietu tiks radīts.

Lietuvas valsts sociālās apdrošināšanas fonda "Sodra" dati liecina, ka "Mars Lietuva" pašlaik strādā vairāk nekā 800 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas policija kādā akcīzes preču noliktavā Mārupē un pārstrādes uzņēmumā Rīgā atklājusi 5,2 tonnas kafijas ar viltotām Nestle un Nescafe akcīzes zīmēm, kā arī kafijas ražošanas un fasēšanas iekārtas. Noziedznieki viltoto kafiju bija paredzējuši realizēt Eiropas Savienības tirgū.

Noliktavā Mārupē Muitas policija konstatēja 21 kafijas paleti, kas marķēta ar NESCAFE GOLD BLEND etiķetēm un izvietota uz kartona paliktņiem ar uzrakstiem Nestle un Nescafe. Tāpat noliktavā atradās 1260 bundžas NESCAFE GOLD BLEND kafijas 500 gramu iepakojumos, kā arī 6048 bundžas tās pašas kafijas 750 g iepakojumos. Kā minētās preces nosūtītājs tika norādīts kāds kafijas pārstrādes uzņēmums Rīgā, savukārt kā saņēmējs - kāds Lietuvas uzņēmums.

Uz aizdomu pamata par nelikumīgu preču zīmes izmantošanu tika sākta lietvedība par administratīvo pārkāpumu. Tās ietvaros visa konstatētā prece tika izņemta un nodota glabāšanā Nodrošinājuma valsts aģentūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2022. gada maiju par globālā mājdzīvnieku barības, saldumu un citu pārtikas produktu ražotāja “Mars” vadītāju Baltijas valstīs ir kļuvis Mindaugs Gutauskas.

Ješima Ozēra, kura līdz šim bija “Mars” vadītāja Baltijas valstīs, ir kļuvusi par uzņēmuma tirgus vadītāju Dienvideiropā. Sākot ar maiju, par jauno “Mars” vadītāju Baltijā ir kļuvis Mindaugs Gutauskas, kurš iepriekš ieņēma galvenā klientu pārdošanas vadītāja Baltijā amatu. Pēc 12 aizvadītiem gadiem dažādās pārdošanas lomās uzņēmumā “Coca Cola HBC”, Mindaugs Gutauskas “Mars” komandā darbojas jau 5 gadus.

Kopš pievienošanās “Mars” viņš ir izmantojis savas plašās zināšanas par Ziemeļeiropas un Austrumeiropas tirgiem, plašo biznesa kontaktu tīklu, kā arī spēcīgo ikdienas procesu un cilvēku vadības pieredzi.

Pēc pievienošanās “Mars” viņam ir bijusi nozīmīga loma Baltijas biznesa izaugsmē, kā arī uzņēmuma partnerībā ar galvenajiem Baltijas mazumtirgotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn KitKat pārdošanas apjomi visā pasaulē pārsnieguši vienu miljardu ASV dolāru, savukārt Nestlé saldumu kopējie pārdošanas apjomi sasniedza 8 miljardus ASV dolāru, informē uzņēmums.

Euromonitor International dati liecina, ka Japānas saldumu tirgus vērtība ir 5 miljardi ASV dolāru, un tas ir lielākais Āzijā, kā arī populārākais KitKat tirgus. Kitkat pērn šajā tirgū uzrādīja gandrīz 9% izaugsmi, pārsniedzot Nestlé kopējo saldumu pieaugumu, kas 2018. gadā veidoja 3%. Nestle pēdējo divdesmit gadu laikā Japānā izstrādājusi KitKat šokolādes sortimentu ar 350 dažādām garšām. Katru gadu Japānas tirgū tiek ieviesti vidēji 20-30 jaunu šokolādes tāfelīšu veidi, un šobrīd Japānā pieejami pat desmit matcha KitKat šokolādes veidi.

Šomēnes Nestle plānojusi Eiropā sākt tirgot zaļās šokolādes tāfelītes KitKat matcha ar zaļās tējas garšu, kas Japānā jau zināmas 15 gadus. Šokolāde ir izgatavota no zaļās tējas pulvera, kas tiek importēts no Japānas un Ķīnas un piešķir šokolādei zaļu krāsu. Šokolādi, kuras galvenās sastāvdaļas ir matcha, kakao sviests un baltā šokolāde, ražos Nestlé rūpnīcā Hamburgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas valdība vēlas piedzīt no kompānijas Nestle gandrīz 100 miljonus ASV dolāru par «negodīgu biznesa praksi», trešdien paziņoja valdība.

Jūnijā Indijas pārtikas uzraudzītājinstitūcija aizliedza pārdot un ražot Nestle nūdeles Maggi, jo dažos štatos, pārbaudot produktu, tika konstatēts svina daudzums, kas pārsniedza pieļaujamo normu.

Valdība trešdien pavēstīja, ka iesniegusi sūdzību valsts galvenajā patērētāju tiesā un vēlas piedzīt 6400 miljonu rūpiju (88,96 miljonus eiro) no Šveices pārtikas giganta Indijas filiāles.

Nestle produktu Indijā izņēma no pārdošanas, taču turpina to pārdot citur un apsūdzības noraida.

Kompānijas pārstāvji pavēstīja, ka pagaidām nav saņemta oficiāla informācija par tiesvedību.

«Mēs varēsim sniegt saturīgu atbildi par to pēc tam, kad būsim saņēmuši oficiālus dokumentus,» sacīja Nestle pārstāvis Himanšu Mangliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pēc piecu mēnešu pārtraukuma Indijas veikalos atgriežas Nestle nūdeles

LETA, 09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas koncerna Nestle ātri pagatavojamās nūdeles Maggi pirmdien atgriezušās Indijas veikalos - piecus mēnešus pēc tam, kad valdība noteica to tirdzniecības aizliegumu saistībā ar pārmērīgu svina saturu.

«Mēs esam iepriecināti paziņot, ka jūsu iecienītās Maggi nūdeles ir atgriezušās. To piegādes veikaliem sākušās šodien,» norāda Nestle.

Indijas Pārtikas produktu drošības un standartu pārvalde (FSSAI) jūnijā aizliedza valstī pārdot un ražot Maggi nūdeles, kurās tika konstatēts pārmērīgs svina saturs.

Taču augustā Indijas tiesa šo lēmumu atcēla, nodēvējot to par «patvaļīgu» un liekot veikt jaunas pārbaudes.

Oktobrī Nestle paziņoja, ka laboratorijas pārbaudēs Maggi nūdeles atzītas par drošām lietošanai uzturā. Vēlāk kompānija pavēstīja, ka trijās rūpnīcās Indijā atsākusi šo nūdeļu ražošanu un pagājušajā nedēļā norādīja, ka arī tās ir izturējušas laboratoriju pārbaudes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Mars Latvia: Latvijā produkta atsaukums attiecas tikai uz Snickers četrpakas iepakojumu

LETA, 25.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā kompānijas Mars Inc. produkcijas atsaukums attiecas tikai uz vienu produktu - Snickers četrpakas iepakojumu, informēja kompānijas Mars Latvia pārstāvis Mindaugs Rupšis.

Šī produkta partijas numurs ir 550, bet derīguma termiņš - no 2016.gada 3.jūlija līdz 2016.gada 21.augustam. Patērētāji, kuru rīcībā ir šāds produkts, tiek lūgti to neēst.

«Latvijā neviens cits šokolādes veids, iepakojuma formāts vai batoniņa izmērs nav ietekmēts un neviens cits partijas numurs vai derīguma termiņš, vai produkti, kuri ražoti citā fabrikā, nav skarti. Šis ir atsevišķs incidents, un tajā ir iesaistīti tikai iepriekš norādītie Nīderlandē ražotie produkti,» norādīja uzņēmuma pārstāvis.

Rupšis sacīja, ka līdz šim Mars ir saņēmis vienu patērētāja sūdzību Vācijā par šokolādes batoniņā atrastu plastmasas gabaliņu, tikmēr Latvijā Mars Latvia nav saņēmis nevienu patērētāja sūdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas kompānija Mars Inc. otrdien paziņoja, ka Vācijā īstenos vērienīgu Mars, Snickers un Milky Way Mini šokolādes batoniņu atsaukšanu, jo šajos produktos konstatēta plastmasas klātbūtne.

«Mars īsteno brīvprātīgu Mars, Snickers, Milky Way Mini un Celebrations produktu atsaukšanu pēc tam, kad tajos konstatēta plastmasa,» norāda kompānija.

Uzņēmums vēsta, ka ietekmēti produkti ar derīguma termiņu no 2016.gada 19.jūnija līdz 2017.gada 8.janvārim, bet pilns produktu saraksts pieejams vietnē www.mars.de.

Mars preses pārstāve nevarēja norādīt, vai šis atsaukums ir visu laiku lielākais, kāds īstenots uzņēmuma vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveicē bāzētais pārtikas preču starptautiskais konglomerāts "Nestle" svētdien apgalvoja, ka negūst peļņu no biznesa Krievijā, šādi reaģējot uz Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska pārmetumiem, ka uzņēmums turpina savas aktivitātes Krievijā, kā ierasts.

Uzrunā, kas sestdien tika translēta mītiņā pie Šveices parlamenta Bernē, Zelenskis mudināja Šveices uzņēmumus apturēt darbu Krievijā un nosodīja firmas, kas turpina biznesu Krievijā, neraugoties uz Krievijas agresiju un kara noziegumiem.

Īpašu uzmanību viņš vērsa uz uzņēmumu "Nestle" un tā saukli "Labs ēdiens, laba dzīve".

"Bizness darbojas Krievijā, pat ja mūsu bērni mirst un mūsu pilsētas tiek izpostītas," sacīja Zelenskis.

Tomēr "Nestle" pārstāve sakariem ar presi taisnojās, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 24.februārī daudzas uzņēmuma aktivitātes Krievijā ir apturētas.

"Mēs ievērojami esam samazinājuši savas aktivitātes Krievijā," pārstāve apgalvoja ziņu aģentūrai AFP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukraina ceturtdien Šveices pārtikas un dzērienu ražotāju "Nestle" nodēvēja par "kara atbalstītāju", ņemot vērā uzņēmuma darbības turpināšanu Krievijā.

Pēc Krievijas pilna apmēra karadarbības sākšanas Ukrainā pērnā gada februārī no Krievijas tirgus aizgājuši simtiem Rietumu uzņēmumu, un Ukraina nav vairījusies publiski kritizēt tos, kas darbību šajā valstī joprojām turpina.

"Neskatoties uz Krievijas agresiju, "Nestle" turpina darbību Krievijā, agresoram piegādā preces un paplašina savu ražošanas bāzi Krievijā," ceturtdien paziņoja Ukrainas Nacionālā korupcijas novēršanas aģentūra.

Atbildot uz ziņu aģentūras AFP lūgumu komentēt, "Nestle" vien norādīja uz iepriekš publiskoto paziņojumu, kurā uzņēmums vēstījis, ka tas ievērojami samazinājis savu savu darbību Krievijā.

Uzņēmums skaidro, ka Krievijā atcēlis visas turpmākās investīcijas, apturējis reklamēšanu un pilnībā ievēro visās piemērojamās starptautiskās sankcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google nākamo Android operētājsistēmas versiju nosaucis par Android KitKat. Lēmums nodēvēt operētājsistēmu kompānijas Nestle šokolādes vārdā tiek uzskatīts par veiklu mārketinga gājienu.

Google pārstāvji gan norādījuši, ka neviena puse nemaksā otrai, vēsta BBC. «Šis nav darījums, kurā nauda vienkārši maina īpašnieku,» sarunā ar britu mediju sacījis Android globālās partnerības direktors Džons Lāgerlings (John Lagerling). Viņš norādīja, ka ideja jauno operētājsistēmu nodēvēt šādā vārdā radusies saistībā ar vēlmi izdarīt kaut ko «jautru un neparedzētu». Iepriekš tika uzskatīts, ka Google Android 4.4 nodēvēs par Key Lime Pie.

Zīmolu eksperti tikmēr jau norādījuši uz Google un KitKat savienības iespējiem trūkumiem. «Ja jūsu zīmols ir saistīts ar kādu citu, jūs nenovēršami tiekat saistīts ar to – gan labā, gan sliktā nozīmē,» skaidroja konsultantu kompānijas Prophet pārstāvis Saimons Maijers, vēršot uzmanību uz kritiku, kuru Nestle pēdējā laikā saņēmusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražošanas uzņēmums Nestle SA paziņojis, ka šogad Eiropā un ASV sāks tirgot uz sojas proteīniem balstītus burgerus, raksta Bloomberg.

Nestle veģetārais burgers jau šomēnes tiks piedāvāts Eiropā ar zīmolu Garden Gourmet. Pirmās valstis, kurās to varēs iegādāties, būs Vācija, Nīderlande un Zviedrija.

Savukārt ASV ar zīmolu Sweet Earth produkts tiks laists tirdzniecībā tuvāk gada nogalei.

Patērētājiem, aizvien vairāk samazinot gaļas patēriņu, pārtikas ražotāji steidz radīt jaunus produktus, lai spētu konkurēt tirgū, raksta Bloomberg. Nestle paziņojums seko dažas dienas vēlāk pēc tam, kad Burger King paziņoja par veģetāriešu burgera piedāvāšanu tirgum.

Nestle jaunais produkts radīts no kviešiem, biešu, burkānu un paprikas ekstraktiem, lai tas izskatītos pēc gaļas burgera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biogāze no jūras un augstvērtīgi raugi no mežiem – tādi ir zilās ekonomikas (Blue Economy) teorētiķa Guntera Pauli (Gunter Pauli) ieteikumi Latvijai, kā vietējos resursus izmantot maksimālas pievienotās vērtības radīšanai.

Rīgā profesors G. Pauli viesojās Lielās talkas desmit gadu jubilejas svinībās un uzstājās ar lekciju pie Valsts prezidenta.

Kāpēc jūs esat radījis nošķīrumu starp savu zilo ekonomiku un plaši pazīstamo zaļo ekonomiku, lai gan ekoloģiskie mērķi jau tām ir vienādi?

Par zaļo ekonomiku esmu cīnījies 30 gadus. Šajos gados esmu sapratis, ka viss, kas ir labi jums un kas ir labi videi, ir dārgi, tāpēc tas dabiski iznāk arī domāts bagātniekiem. Nepārprotiet – es neesmu pret zaļo ekonomiku. Es esmu par to. Tomēr mums ir jāprot rīkoties labāk, nekā mēs zaļās ekonomikas kontekstā darām šodien. Zilās ekonomikas pamatā ir nostāja, ka ir jāizmanto tas, kas mums ir, un ar mērķi no tā radīt maksimāli lielu vērtību. Un mums tiešām ir, kur piestrādāt, lai radītu lielāku vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs «Nestle» ceturtdien paziņoja, ka šobrīd tiek veiktas pārrunas, lai pārdotu tā ādas kopšanas produktu biznesu.

Uzņēmums norāda, ka šī darījuma summa varētu veidot 10,2 miljardus franku (9,3 miljardus eiro).

«Nestle» sagaida, ka pārrunas ar Zviedrijas privāto investīciju uzņēmumu EQT un Abū Dabī ieguldījumu fondu «Abu Dhabi Investment Authority» tiks pabeigtas 2019.gada otrajā pusē.

Ādas kopšanas produktu bizness «Nestle Skin Health» bāzēts Lozannā un pasaulē nodarbina 5000 cilvēku.

«Nestle Skin Health» tirdzniecības apjoms pērn veidoja 2,8 miljardus franku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmums Nestle otrdien paziņoja, ka noslēdzis darījumu par tiesībām pasaulē tirgot Starbucks produktus ārpus ASV uzņēmuma kafejnīcām.

«Nestle», kam pieder «Nescafe» un «Nespresso» zīmoli, jau maijā pavēstīja, ka par šīm tiesībām maksās 7,15 miljardus dolāru (6,13 miljardus eiro).

Vienošanās paredz, ka aptuveni 500 «Starbucks» darbinieki ASV un Eiropā pāries darbā uz «Nestle».

«Nestle» skaidro, ka šis darījums nodrošinās uzņēmumam spēcīgu platformu turpmākai izaugsmei Ziemeļamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pēc regulatoru noteiktā aizlieguma Nestle Indijā iznīcina nūdeles 3,2 miljardu rūpiju vērtībā

LETA--DPA, 16.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas koncerns Nestle otrdien paziņoja, ka Indijā sācis iznīcināt ātri pagatavojamās nūdeles 3,2 miljardu rūpiju (44,5 miljonu eiro) vērtībā, ņemot vērā valsts regulatoru ieviestos atsevišķu produktu tirdzniecības aizliegumus.

«Nūdeļu iznīcināšanas process ir sācies. Mēs par to pirmdienas rītā esam informējuši arī Mumbajas akciju biržu,» norāda kompānijas preses pārstāvis Indijā.

Indijas Pārtikas produktu drošības un standartu pārvalde (FSSAI) jūnija sākumā paziņoja, ka Nestle ātri pagatavojamās nūdelēs Maggi konstatēts pārmērīgs svina saturs, un lika valstī izņemt un atsaukt visus deviņus šo nūdeļu veidus.

Nestle gan uzskata, ka šīs nūdeles ir drošas lietošanā, un uzņēmums jau vērsies tiesā, lai apsūdzētu šo FSSAI rīkojumu.

Nestle tās ražotājs Maggi nūdeles Indijā pārdod jau 30 gadus un pārvalda 80% no valsts ātri pagatavojamo nūdeļu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nestle par teju 10 miljardiem eiro pārdos ādas kopšanas produktu biznesu

LETA--AFP, 02.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs «Nestle» trešdien paziņoja, ka panācis vienošanos par ādas kopšanas produktu biznesa pārdošanu grupai, kuru vada Zviedrijas privāto investīciju uzņēmums EQT un Abū Dabī ieguldījumu fonds «Abu Dhabi Investment Authority».

Darījuma summa veido 10,2 miljardus franku (9,4 miljardus eiro).

«Nestle» jau maijā pavēstīja, ka veic pārrunas par ādas kopšanas produktu biznesa «Nestle Skin Health» pārdošanu.

«Nestle Skin Health» bāzēts Lozannā un pasaulē nodarbina 5000 cilvēku. Pērn uzņēmums strādāja ar 2,8 miljardu franku tirdzniecības apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zirgu gaļas skandālā «iepinas» arī pasaules lielākais pārtikas ražotājs

Jānis Rancāns, 19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākā pārtikas kompānija Nestle no veikalu plauktiem Itālijā un Spānijā izņēmusi makaronus ar liellopu gaļu, pēc tam, kad tajos tika atklātas zirga DNS paliekas, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Kompānija atklājusi, ka pārbaužu laikā zirga DNS atrasts divos produktos Buitoni Beef Ravioli un Beef Tortellini. Zirga DNS daudzums bijis neliels un nepārsniedzis vienu procentu. Kompānija arī apturējusi visu produktu tirdzniecību, kuru gaļu piegādājis Vācijas uzņēmums H.J. Schypke. Nestle norāda, ka Vācijas kompānija tiek vainota zirga DNS saturošas gaļas piegādē saviem klientiem.

«Tas nav pārtikas drošības jautājums, bet gan nepareiza marķējuma izvietošana, kas nozīmē, ka viņi nespēj nodrošināt tik augstus standartus, kādus patērētāji no mums sagaida,» skaidroja Nestle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs "Nestle" pirmdien paziņoja, ka atvērs jaunu ražotni kara skartajā Ukrainā, investējot desmitiem miljonu eiro.

Uzņēmumam pirms Krievijas sāktā kara Ukrainā bija trīs ražotnes.

"Nestle" norāda, ka 40 miljoni franku (40,6 miljoni eiro) tiks investēti rūpnīcā Smolihivā, valsts rietumos.

Mērķis ir palielināt nūdeļu ēdienu ražošanu Ukrainā, kā arī uzņēmums vēlas palīdzēt atbalstīt valsts ekonomikas izaugsmi.

Jaunā rūpnīca kopīgi ar jau esošo ražotni Torčinā kļūs par "Nestle" Eiropas reģionālo pārtikas un kulinārijas produktu ražošanas centru, kas nodarbinās 1500 cilvēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ferrero par 2,3 miljardiem eiro nopērk Nestle saldumu biznesu ASV

Zane Atlāce - Bistere, 17.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices ražotājs Nestle piekritis par 2,3 miljardiem eiro pārdot savu ASV saldumu ražošanas biznesu Itālijas saldumu ražotājam Ferrero, vēsta ārvalstu mediji.

Līdz ar to Ferrero kļūs par trešo lielāko saldumu ražotāju ASV tirgū. Darījumu plānots pabeigt līdz marta beigām.

Db.lv jau rakstīja ka Nestle plāno fokusēties tādām kategorijām kā kafija un mājdzīvnieku barība. Kaut arī Šveices kompānija virzās veselīgākas pārtikas virzienā, tā turpina ražot saldumus, saldējumu un globālos konditorejas izstrādājumus. Šīs produktu kategorijas pagājušajā gadā veidoja apmēram 40 procentus no kopējā pārdošanas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nestle ienākumiem lēnākais pieaugums vairāk nekā desmit gadu laikā

Žanete Hāka, 20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais pārtikas uzņēmums Nestle SA samazinājis pilna gada finanšu rezultātu prognozi, ņemott vērā, ka deviņu mēnešu ienākumi pieauguši lēnākajā tempā vairāk nekā desmit gadu laikā, raksta Bloomberg.

Ieņēmumu kāpums bremzējies, ņemot vērā izaugsmes bremzēšanos jaunattīstības tirgos un deflāciju Eiropā un Ziemeļamerikā.

Kompānija prognozē, ka šajā gadā ienākumi augs par aptuveni 3,5%, salīdzinot ar iepriekšējo prognozi 4,2% līmenī.

Jau vairākus gadus Nestle un tās konkurenti Unilever un Danone cīnās ar deflāciju Eiropā, kas neļauj tām celt cenas. Pretēja situācija ir jaunattīstības valstīs, jo augošās izejmateriālu cenas liek celt preču cenas tādās valstīs kā Brazīlija, atbaidot pircējus.

Trešajā ceturksnī Nestle pacēla cenas par 1,3%, taču pārdošanas apjomu pieaugums palēninājās par 1,9%, salīdzinot ar 2,7% otrajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eiropas kompānijas neapmierinātas ar augsto franka un dolāra vērtību

Žanete Hāka, 15.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas lielākās Eiropas kompānijas paudušas neapmierinātību ar augstajām reģiona valstu valūtu vērtībām, brīdinot, ka tās turpinās pasliktināt darbības rādītājus, kas ir vēl viens izaicinājums, strādājot vājas izaugsmes apstākļos, raksta MarketWatch.

Šveices Nestle SA un Roche Group AG pārstāvji norādījuši, ka spēcīgais Šveices franka kurss bremzējis pārdošanas tempus pirmajā ceturksnī. Nestle uzsvērusi, ka tās pārdošanas apjomi pirmajā ceturksnī saruka par 5,1% līdz 20,82 miljardiem Šveices franku, kas ir mazāk nekā prognozēja analītiķi. Uzņēmuma pārstāvji norāda, a, ka nelabvēlīgais valūtas kurss, kas samazinājis kompānijas pārdošanas apjomus par 8,6%, visdrīzāk, turpinās turēties šādā līmenī pārskatāmā nākotnē.

Nestle norāda, ka vairākas Āzijas un Āfrikas valstu valūtas pret Šveices franku sarukušas, tādējādi mazinot pārdošanas apjomu vērtību reģionā. Tāpēc uzņēmumam nācies paaugstināt cenas vairākās valstīs, lai kompensētu šo kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru