Jaunākais izdevums

Lielbritānijas sporta preču mazumtirdzības kompānija Sports Direct iegādājusies 60% Baltijas sporta preču mazumtirgotāja Sportland International Group (SIG), liecina Baltijas korporatīvo finanšu kompānijas Porta Finance paziņojums.

SIG pieder sporta preču mazumtirdzniecības tīkli visās Baltijas valstīs – Sportland, Sportland Outlet, Timberland, O'Neill, Nike un Nike Outlet.

SIG Group ir dibināta 1995. gadā un ir kļuvusi par vadošo sporta preču mazumtiirgotāju un izplatītāju Baltijas valstīs. Grupā ietilpst AS Jalajalg, kas ir oficiālais Nike produktu vairumtirgotājs Baltijas valstīs.

Pērn SIG ienākumi sasniedza 61,6 miljonus eiro, un uzņēmumam piederēja 80 veikali.

Darījumu plānots noslēgt līdz 30. jūnijam, jo jāsaņem atļauja no vietējām institūcijām.

«Ar Sports Direct pieredzi un finansiālo atbalstu mēs varēsim paplašināt produktu piedāvājumu, ieviest vairāk jaunumu, kā arī nostiprināt mūsu tirgus līdera vietu Baltijas valstīs,» saka SIG līdzdibinātājs Are Altraja.

Jāpiebilst, ka Sports Direct iegādājis arī 51% Austrijas mazumtirdzniecības tīkla EAG akciju.

«Stratēģiskās investīcijas, kas veiktas Austrijā un Baltijas valstīs, apstiprina mūsu iepriekš izziņotos plānus par paplašināšanos Eiropā,» darījumu komentē Sports Direct vadītājs Deivs Forsijs. Uzņēmums sagaida, ka līdz ar jaunajām investīcijām tas varēs paplašināt starptautisko biznesu, kā arī audzēt starptautisko uzticību zīmolam, tāpat arī gūs papildus zināšanas tādās kategorijās kā ziemas sporta veidi.

Darījuma finanšu konsultants bija Porta Finance.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmo britu sporta preču tirgotāja Sports Direct veikalu tirdzniecības centrā Olimpia plānots atvērt rīt, 1.augustā, informēja centra Olimpia direktore Zane Šulca.

Viņa gan neatklāj, cik lielas investīcijas tiek ieguldītas veikala izveidē Latvijā, taču atzīmē, ka Sports Direct veikala platība būs 1300 kvadrātmetri, kā arī to, ka Sports Direct pārstāvis un veikala pārvaldītājs Latvijā būs sporta preču tirgotāja SIA Sportland.

Šulca nevar vēl pateikt, cikos tieši notiks veikala atklāšana, bet atzīmē, ka informācija, kas saistīta ar veikala atklāšanu, tiks sniegta šodien. Ar uzņēmuma Sportland pārstāvjiem patlaban nav izdevies sazināties.

Britu sporta apģērbu mazumtirdzniecības veikals Sports Direct pārstāv tādus zīmolus kā Nike, Adidas, Puma, Reebok, Emporio Armani, Calvin Klein, Converse, Diesel, Jack and Jones, Dunlop, Crocs, Lee Cooper un daudzus citus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta preču tirgotājam SIA «Sportland» pagājušajā finanšu gadā no 2017.gada 1.maija līdz 2018.gada 30.aprīlim izdevies ievērojami - par 22,9% jeb 620 tūkstošiem eiro palielināt uzņēmuma tīro peļņu, un tā pērn sasniegusi 3,334 miljonus eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Arī uzņēmuma apgrozījums pieaudzis - tas pagājušajā finanšu gadā bija 66,310 miljoni eiro, kas bija par 6,4% jeb 4,003 miljoniem eiro vairāk nekā gadu iepriekš.

SIA «Sportland» pagājušajā gadā galveno uzsvaru licis uz saimnieciskās darbības efektivitātes paaugstināšanu, sacīts uzņēmuma vadības ziņojumā.

Lielāko daļu uzņēmuma apgrozījuma veidoja ieņēmumi no mazumtirdzniecības, kas pagājušajā finanšu gadā bija 35,895 miljoni eiro, savukārt ieņēmumi no vairumtirdzniecības bija 30,415 miljoni eiro. Mazumtirdzniecības ieņēmumi pieauguši, kamēr vairumtirdzniecības ieņēmumi nedaudz samazinājušies.

SIA «Sportland» norāda, ka 2017.gada decembrī nodibināts uzņēmums SIA «SIG Logistics» ar mērķi attīstīt un pilnveidot «Sportland» grupas preču loģistikas, krājumu uzskaites un izplatīšanas sistēmu. Līdz ar to SIA «SIG Logistics» pārņēma no SIA «Sportland» grupas uzņēmumu vairumtirdzniecības sadaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sportland nopelnījis 279 tūkstošus eiro

Žanete Hāka, 01.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī sporta preču tirgotāja SIA Sportland neto apgrozījums ir pieaudzis salīdzinājumā ar tādu pašu periodu iepriekš, liecina Lursoft dati.

Uzņēmums līdz šī gada 30. aprīlim apgrozījis 8,27 miljonus eiro un nopelnījis 279,713 tūkstošus eiro.

SIA Sportland vadība ziņo, ka šā gada februārī no SIA Sportland tika atdalīti trīs Nike veikali un Nike vairumtirdzniecības bāze, jo AS Jalajalg, kas ir oficiālais Nike preču izplatītājs Baltijā, dibināja Latvijā savu meitas uzņēmumu, kas turpmāk nodrošinās Nike preču mazumtirdzniecību un vairumtirdzniecību.Uzņēmuma vadība tuvākajā nākotnē plāno Sportland veikala rekonstrukciju TC Origo un atvērt Outlet veikalu TC Olimpija.

2013. gadā uzņēmums apgrozījis 22,002 miljonus eiro un gadu noslēdzis ar 838,833 tūkstošu eiro peļņu. Lursoft pieejamā informācija liecina, ka uzņēmuma valdes locekļa amatu ieņem SIA Tirgus Lete īpašnieks Vents Aperāns un Igaunijas pilsoņi Are Altraja un Anti Kalle.SIA Sportland reģistrēts 2001. gadā un pieder igauņu Sportland International Group Aktsiaselts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināts - Latvijā pirmo Sports Direct atklās augusta sākumā; Olimpia esošo Rimi tas neskars

Lelde Petrāne, 26.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augusta sākumā i/c Olimpia pirmajā stāvā atklās Latvijā pirmo Sports Direct veikalu, kas piedāvā sporta zīmolu preces, beidzot šodien izplatītā paziņojumā apstiprina Olimpia direktore Zane Šulca.

1300 kvadrātmetrus lielajā veikalā būs iespēja iegādāties sporta zīmolu apģērbus un aksesuārus.

«Sporta preču mazumtirdzniecības milzis Sports Direct jau šovasar sevi pieteiks kā nopietns spēlētājs Latvijas sporta preču un apģērbu veikalu segmentā. Gandarījums, ka esam pirmie Latvijā, kas uzņem šo pasaulslaveno veikalu,» pauž Z. Šulca.

Viņa informēja, ka veikalu Rimi Sports Direct izvietošana centra pirmajā stāvā nekādā veidā neskars. Sports Direct būs atrodams, ejot pa galveno ieeju un pagriežoties pa labi pirms eskalatora. Arī centrā esošos mazos veikalus izmaiņas neskars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sportland peļņa augusi teju četras reizes

Žanete Hāka, 07.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta, atpūtas preču un inventāra vairumtirdzniecības uzņēmums SIA Sportland aizvadīto pārskata gadu tas aizvadījis veiksmīgi, liecina Lursoft dati.

Aizvadītajā pārskata periodā Sportland neto apgrozījums ir pieaudzis 3,5 reizes un gada nogalē sasniedza 28,765 miljonus eiro. Savukārt teju četras reizes pārskata gadā palielinājās uzņēmuma peļņa, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedza 1,109 miljonus eiro. Jānorāda, ka aizvadītajā gadā Sportland nodokļos nomaksāja 4,717 miljonus eiro.

Sportland vadības ziņojumā norādīts, ka šogad uzņēmums savu darbību koncentrēs uz saimnieciskās darbības efektivitātes paaugstināšanu, lai nodrošinātu veiksmīgāku darbību. Jāpiebilst, ka šajā gadā uzņēmuma vadība neplāno aizvērt kādu no veikaliem, bet tās plānos ietilpst divu jaunu Sportland veikalu atvēršana un to rekonstrukcija vairākos tirdzniecības centros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sportland reģistrē ķīlu 17 miljonu apmērā

Gunta Kursiša, 07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu komercķīlu reģistrējusi sporta preču tirgotāja SIA Sportland, un ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa veido 17,2 miljonus latu, liecina Lursoft dati.

Komercķīlas ņēmējs ir Sportsdirect.com Retail (Europe) S.A., savukārt ķīlas parādnieks ir igauņu uzņēmums Sportland International Group Aktsiaselts.

SIA Sportland reģistrēta 2001. gadā un pieder uzņēmumam Sportland International Group Aktsiaselts.

2012. gadā tirgotājs apgrozīja 14,8 milj. Ls, gadu noslēdzot ar 49,4 tūkst. Ls peļņu pēc nodokļu nomaksas. Pērn uzņēmumā strādāja vidēji 223 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sportland pērno gadu noslēdz ar apgrozījuma un peļņas kāpumu

Gunta Kursiša, 04.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta apģērbu un apavu tirgotāja SIA Sprotland pērn nopelnīja 836 tūkstošus eiro, bet apgrozījums pieaudzis līdz 22 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Gada laikā apgrozījums audzis par nepilniem 4%, taču peļņa kāpusi 12 reizes.

SIA Sportland pērn strādāja pie izmaksu optimizācijas un efektivitātes paaugstināšanas, norādījusi tirdzniecības uzņēmuma vadība. Uzņēmums aizvadītajā gadā atvēra Quiksilver veikalu modes un izklaides centrā Rīga Plaza, kas sekmējis šī zīmola atpazīstamību Latvijā. Tajā pašā laikā uzņēmums aizvēris divus Nike veikalus, kuri darbojas ar zaudējumiem, bet tirdzniecības centrā Origo atvēra Sportland Outlet veikalu. Tas bija īslaicīgs projekts, kura ietvaros līdz gada beigām, 31.decembrim, tika mēģināts iepriekšējo sezonu preci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lielākā komercķīla pagājušajā nedēļā – Sportland

Žanete Hāka, 07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļā Uzņēmumu reģistrā ierakstītas 62 komercķīlas, bet 164 tika dzēstas, liecina UR dati.

Lielāko komercķīlu devis SIA Sportland un Sportland International Group Aktsiaselts – 17,22 miljonu latu apmērā, kā parādnieku norādot Sportland International Group Aktsiaselts. Ķīlas ņēmējs bijis Sportsdirect.com Retail (Europe) S.A.

Pagājušajā nedēļā septiņu miljonu latu vērta komercķīla reģistrēta uz Dmitrija Duhovnija vārda, kā parādnieku reģistrējot Karsen Shipping Ltd. Ķīlu ņēmusi AS Swedbank.

Savukārt Rietumu banka pagājušajā nedēļā ņēmusi 4,9 miljonu vērtu komercķīlu, kuras devējis bijis Deleesia OU, bet parādnieks – Aktsiaselts Mangelbert Agro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki lielie tirdzniecības centri, kuriem pretstatā mazajiem veikaliem saskaņā ar valdības lēmumu joprojām ir liegts strādāt, no 15.aprīļa uzsāk ielu tirdzniecību.

Tā, piemēram, tirdzniecības centrs Domina uzsāk ielu tirdzniecības kampaņu “Brīvdabas iepirkšanās skvērs”, kurā piedalīsies vairāk nekā 10 veikali, ārpustelpu apstākļos piedāvājot ne vien iegādāties, bet arī pielaikot cilvēkiem ikdienā nepieciešamās preces. Sieviešu, vīriešu un bērnu apavus un apģērbus tirgos veikali Meta, Eiropas Apavi, Sportland, Muss, Danija un Sportsdirect.com. Aksesuārus un dāvanas piedāvās – Garmin, Handly un 7IN. Kosmētiku un parfimēriju būs iespējams iegādāties veikalā Douglas. Savukārt mājlietu veikals Jysk nodrošinās internetā pasūtīto preču izsniegšanu un sniegs konsultācijas par preču iegādi attālināti.

"Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar valstī esošajiem noteikumiem, ielu tirdzniecība diemžēl nevarēs notikt 7 dienas nedēļā. Pašreiz tie paredz, ka to drīkstam darīt tikai pēc šāda grafika – 3 dienas strādā, 4 atpūšas," piebilst Domina pārstāve saka Iveta Zvaigzne-Ālere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārliecība, ka vislabāk preces sportam iegādāties specializētājos veikalos, nonākusi zem pamatīgas šaubu ēnas, sociālajos tīklos parādoties acīga pircēja fotogrāfijai, kur redzmas vienu un to pašu Nike apavu krietni atšķirīgās cenas divos dažādos veikalos.

Kā noprotams no fotogrāfijas, specializētajā sporta preču veikalā Sportland Nike skriešanas apavi Free Run 3 maksā 89,99 latus, uzrādot veikala klienta karti, - 85,49 latus. Tikmēr lielveikalā Prisma tieši tādi apavi maksā vairāk nekā uz pusi lētāk – 39,95 latus.

Šāda cenu atšķirība novērojama ne vien valsts vai pilsētas ietvaros, bet, pat viena tirdzniecības centra ietvaros. Ņemot par piemēru konkrēto gadījumu – gan Prisma, gan Sportland veikali atrodami tirdzniecības centrā Domina.

Oficiālajā Nike interneta veikalā minētie apavi maksā 100 ASV dolārus, ar atlaidi – 79,97 dolārus, kas Latvijas valūtā būtu 43,9 lati (pēc Latvijas Bankas noteiktā oficiālā kursa).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Grūtībās nonākušo britu veikalu tīklu House of Fraser nopērk Sports Direct

LETA--AFP, 10.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finansiālās grūtībās nonākušo Lielbritānijas lielveikalu tīklu «House of Fraser» piektdien iegādājies britu sporta preču veikalu tīkls «Sports Direct».

Darījuma vērtība ir 90 miljoni sterliņu mārciņu (100 miljoni eiro). Par šo summu «Sports Direct» no Ķīnas investīciju kompānijas «Sanpower Group» iegādājies 89% «House of Fraser» akciju.

«Sports Direct» īpašniekam Maikam Ešlijam jau līdz šim piederēja 11% «House of Fraser» akciju.

Tikai dažas stundas pirms paziņojuma par šo darījumu «House of Fraser» pavēstīja, ka par uzņēmuma administratoru izvēlēta konsultāciju kompānija «Ernst & Young», lai veiktu kompānijas restrukturizāciju.

169 gadus vecā «House of Fraser» darbību negatīvi ietekmējusi sīvā interneta veikalu konkurence, īpašumu nomas maksu kāpums un mājsaimniecību ienākumu situācijas pasliktināšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lielākā komercķīla pagājušajā nedēļā – Skonto Būvei

Žanete Hāka, 29.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā lielāko komercķīlu 48,3 miljonu latu apmērā reģistrējis uzņēmums SIA Skonto Būve, liecina Lursoft apkopotie dati.

Komercķīlu ņēmusi AS Swedbank.

Tāpat Swedbank 37 miljonu latu lielu komercķīlu devis Sportland International Group Aktsiaselts, kā parādnieku reģistrējot SIA Sportland.

Trešā lielākā komercķīla pagājušajā nedēļā bijusi 10,06 miljonu latu apmērā, ko devis SIA IBR, kā parādnieku reģistrējot SIA PBLC Biznesa centrs.

5,16 miljonu latu liela komercķīla reģistrēta Nordea Bank Finland Plc, kuras devējs bijis Renagium Alliance Limited, un kā parādnieks reģistrēta SIA Saldus enerģija.

Tāpat Nordea Bank Finland Plc ņēmusi 4,29 miljonu latu lielu komercķīlu, kuru devis AS BMGS, savukārt 2,63 miljonu latu lielu komercķīlu Rietumu bankai devusi SBM Group ZFCO.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Linstow tirdzniecības centram Ülemiste nosvinēti spāru svētki

Zane Atlāce - Bistere, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākajam tirdzniecības centram Ülemiste nosvinēti spāru svētki, un pēc atvēršanas, kas plānota šā gada jūnijā, tas kļūs par lielāko tirdzniecības centru Baltijas valstīs, informē projekta attīstītāji Linstow Center Management.

«Ülemiste centra paplašināšanas būvdarbi norit kā plānots. Šos spāru svētkus varam svinēt pateicoties labajai sadarbībai ar uzņēmumu Fund Ehitus. Sakām sirsnīgu paldies visiem darbiniekiem un citiem ar būvdarbiem saistītajiem cilvēkiem, kuri ik dienu ir iesaistīti Ülemiste centra būvdarbos,» skaidroja SIA Linstow Center Management valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds.

Fund Ehitus valdes priekšsēdētājs Eiki Rumps savukārt skaidroja: «Ülemiste centra paplašināšanās darbi uzņēmumam Fund Ehitus nav bijis viegls uzdevums. Lai pārvaldītu šādu sarežģītības līmeni un ievērotu projekta termiņu, liela nozīme ir pieredzējušai komandai būvlaukumā un profesionālam pasūtītājam».

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tirdzniecības centri 2.0 jeb ko vēlas nomnieki

Jevgēnija Kiseļova, Colliers Tirdzniecības platību aģentūras asoc. direktore, 18.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzoties gana ilgajiem un stingrajiem tirdzniecības centru darbības ierobežojumiem, neizbēgami ir sagaidāmas pārmaiņas industrijā, ne visi no pandēmijas izies sausām kājām.

Nākotnē to nomnieki būs krietni piesardzīgāki, ņemot vērā sūro pieredzi Covid-19 laikā.

Tā kā vairumam pašreizējo iepirkšanās centru nomnieku ir noslēgti ilgtermiņa līgumi, lielāku transformāciju nozarē varētu sagaidīt 3-5 gadu griezumā, taču jau pašlaik var runāt par pārmaiņu vektoriem.

Turklāt šīs izmaiņas nebūt nav saistītas tikai ar e-komercijas nostiprināšanos vien. Šobrīd viens no jautājumiem, ko uzdod potenciālie tirdzniecības centru nomnieki, tikpat kā nav bijis aktuāls nevienam vēl pirms pusotra gada, – vai uzņēmumam, veikalam ir otra ieeja vai tajā var piekļūt tikai no iekšpuses, vai arī no ārpuses – no ēkas fasādes puses, rampas vai kā citādi? Vai būs iespēja strādāt autonomi? Līdztekus aktualizējusies arī vajadzība strādāt elastīgi, pašam komersantam nosakot tieši tam piemērotu darba laiku. Tiek vaicāts par iespēju reklamēties kā atsevišķam veikalam, ka tas ir atvērts un pieejams ne tikai tirdzniecības centrā, bet, ka to var apmeklēt, pašā centrā nemaz neieejot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Sports Direct piedāvā iegādāties maksātnespējīgu Lielbritānijas kafejnīcu tīklu

LETA, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu sporta preču veikalu tīkls «Sports Direct» paziņojis, ka izteicis piedāvājumu iegādāties Lielbritānijas kafejnīcu tīklu «Patisserie Valerie», kas janvāra beigās bija spiests iecelt maksātnespējas administratoru.

«Sports Direct» gan sīkāku informāciju par šī piedāvājuma apjomu neizpauž.

Kā vēstīts, «Patisserie Valerie» 22.janvārī paziņoja, ka uzņēmums bijis spiests iecelt maksātnespējas administratoru, tādējādi apdraudot gandrīz 3000 darbvietu un gandrīz 200 kafejnīcu darbību.

Uzņēmums skaidroja, ka tam ir nepietiekami finanšu līdzekļi, lai pildītu savas saistības.

Kompānija vēstīja, ka pārrunas ar aizdevējiem HSBC un «Barclays» par iespējām atlikt parādsaistību atmaksu noslēgušās bez panākumiem, liekot tai kā administratoru iecelt KPMG.

«Patisserie Valerie» pirmo kafejnīcu Londonā atvēra 1926.gadā, bet kopš 2006.gada uzņēmums piedzīvojis strauju attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu kompānija "Akropolis Group", kam pieder iepirkšanās un izklaides centri "Akropolis" Viļņā, Klaipēdā un Šauļos un "Akropole" Rīgā, iegādājusies vienu no lielākajiem tirdzniecības centriem Rīgā - "Alfa", informē "Akropolis Group" pārstāvji.

"Akropolis Group" parakstījis līgumu ar Norvēģijas uzņēmumu "AMD Holding" par 100% kapitāla daļu iegādi tā Latvijas meitasuzņēmumā "Delta Property". Uzņēmumam "Delta Property" pieder 9,7 hektāru zemes gabals un ēka Brīvības ielā 372, kurā atrodas tirdzniecības centrs "Alfa" ar kopējo platību aptuveni 154 000 kvadrātmetri.

Puses ir vienojušās neatklāt iecerētā darījuma vērtību, kas tiks pabeigts pēc tam, kad būs saņemta Latvijas Konkurences padomes atļauja.

"Akropolis Group" izpilddirektors Manfreds Dargužis norāda, ka uzņēmums sasniedzis vadošo pozīciju starp iepirkšanās un izklaides centriem, attīstot pats savus projektus, taču tam vienmēr ir bijušas ambīcijas augt arī iegādes darījumu ceļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Investīcijas komercīpašumā Baltijas valstīs šogad veido 511 miljonus eiro

Rūta Cinīte, 21.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais investīciju apmērs nekustamajā komercīpašumā Baltijas valstīs 2017.gada pirmajā pusgadā sasniedza 511 miljonus eiro, paliekot 2016.gada pirmā pusgada rādītāju līmenī, informē nekustamā īpašuma konsultāciju kompānija Colliers International.

Kompānija atzīmē, ka minētās investīcijas ietver komercīpašumus, kuru pārdošanas cena pārsniedz 0,4 miljonus eiro, izņemot attīstības projektus un zemes iegādi.

Lietuva pašlaik ieņem vadošo pozīciju komerciālā nekustamā īpašuma investīciju apjoma ziņā ar 260 miljoniem eiro. Tai seko Igaunija ar 194 miljoniem eiro un Latvija ar 57 miljoniem eiro. Savukārt kopējais investīciju apjoms Baltijas valstīs 2017.gada pirmajā pusgadā ir nedaudz samazinājies - par 2,4 procentiem, salīdzinot ar 523 miljoniem 2016. gada pirmajā pusgadā.

2017.gada pirmajā pusgadā lielāko investīciju daļu (43%), pieaugot no 34% 2016.gada pirmajā pusgadā piesaistīja mazumtirdzniecības segments. «Tas bija lielākais investīciju veicinātājs visās trijās Baltijas valstīs pirmajā pusgadā,» atzīmē Colliers International.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rimi Rīgas maratona skriešanas kreklu dizainējis MAREUNROL'S

Zane Atlāce - Bistere, 02.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rimi Rīgas maratona 30. jubilejas sezonas skriešanas krekla dizaina autors ir starptautiski atpazīstamais latviešu modes zīmols MAREUNROL'S.

Kreklu šobrīd iespējams iegādāties, reģistrējoties Rimi Rīgas maratonam. Visā drīzumā tas būs pieejams arī maratona sadarbības partneru veikalos "Sportland" un "Nike".

"Mums kā sporta zīmolam ir svarīgi attīstīt aktīva dzīvesveida kultūru, tādēļ ir liels prieks uzsākt draudzību ar lielāko skriešanas pasākumu Latvijā. Līdz ar mūsu sadarbību arī maratona oficiālais skriešanas krekls šogad ir "Nike". Krekls ir īpaši piemērots garo distanču skriešanai," stāsta Inese Nagle, "Nike Latvija" mārketinga vadītāja.

"MAREUNROL'S" ir starptautiski pamanītākais latviešu modes zīmols, kas kopš 2012. gada zīmols regulāri piedalās Parīzes modes nedēļā oficiālās programmas ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā "Spice" atklāts Baltijā lielākais sporta modes preču zīmola "Nike" jaunā koncepta veikals.

Jaunatklātais veikals TC "Spice" ir ne tikai lielākais no trīs Latvijā esošajiem "Nike" veikaliem, bet arī lielākais veikals starp visiem astoņiem veikaliem Baltijas valstīs – 435 m2 plašajās telpās apmeklētājiem ir iespēja iegādāties sporta apģērbus un apavus.

"Nike" veikalā papildu skriešanas, fitnesa un brīvā laika kolekcijām pieejama arī basketbolista Maikla Džordana ekskluzīvo sporta apavu un apģērbu kolekcija "Jordan", kā arī dažādas bērnu sporta modes preces.

Zīmola pārstāvji atklāj, ka tuvākajā laikā jaunus "Nike" veikalus Baltijas valstīs nav plānots atklāt.

Sporta un atpūtas preču segments ir viens no tirdzniecības centra "Spice" apmeklētāju iecienītākajiem, tādēļ tieši šāda tipa veikalu klāstā tuvākajā laikā gaidāmas vienas no lielākajām izmaiņām. Drīzumā tirdzniecības centra apmeklētājiem būs iespēja iegādāties arī jaunākās "Adidas" un "Skechers" kolekcijas zīmolu jaunatklātajos veikalos. Šobrīd notiek darbs pie jauno telpu iekārtošanas. Tāpat jaunumi gaidāmi arī "Sportland" veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājam SIA "Rimi Latvia" paziņojums par tirdzniecības centra "Alfa" īpašnieku maiņu nāca kā jaunums, intervijā atzina "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Jau ziņots, ka tirdzniecības centru "Alfa" iegādājās Lietuvas holdinga "Vilniaus prekyba" kompānija "Akropolis Group". "Vilniaus prekyba" grupā ietilpst arī mazumtirdzniecības kompāniju tīkls "Maxima grupe".

Pārdots tirdzniecības centrs Alfa  

Nekustamo īpašumu kompānija "Akropolis Group", kam pieder iepirkšanās un izklaides centri "Akropolis"...

"Mēs laikam nebijām vienīgie, kuriem šī īpašnieku maiņa bija liels jaunums. Taču mums ir spēkā esoši līgumi, kuri nodrošina attiecības ar ēkas īpašniekiem vairāku gadu garumā," sacīja Turlais.

Pēc viņa teiktā, spēkā esošais līgums nosaka "Rimi" tiesības uz nomu līdz pat 2034.gadam.

Turlais atzina, ka "Rimi Latvia" pārrunas ar jaunajiem "Alfas" īpašniekiem, nav bijušas. "Pašlaik darījuma izvērtējumu veic Konkurences padome, un tikmēr pārrunas neesam ieplānojuši," sacīja Turlais.

Jau vēstīts, ka "Akropolis Group" augusta sākumā ziņoja, ka parakstījusi līgumu ar Norvēģijas uzņēmumu "AMD Holding" par 100% kapitāldaļu iegādi tā Latvijas meitasuzņēmumā "Delta Property". Uzņēmumam "Delta Property" pieder 9,7 hektāru zemes gabals un ēka Brīvības ielā 372, kurā atrodas tirdzniecības centrs "Alfa".

Puses ir vienojušās neatklāt iecerētā darījuma vērtību, kas tiks pabeigts pēc tam, kad būs saņemta KP atļauja.

Tirdzniecības centra "Alfa" kopējā platība ir aptuveni 154 000 kvadrātmetru, tostarp iznomājamā iepirkšanās telpu platība ir 71 000 kvadrātmetru, bet autostāvvietās vienlaikus var novietot 1750 automašīnu. Tirdzniecības centrā darbojas 210 veikalu. "Alfā" atrodas tādu zīmolu veikali kā "Zara", "Reserved", "H&M", "Euronics", "Sportland", "Kidzone", "Cenuklubs.lv", "Cinamon", "Lido", "McDonalds", kā arī citi veikali un pakalpojumu sniegšanas vietas. Tirdzniecības centrā atrodas arī "Rimi" lielveikals.

"Akropolis Group" Latvijā pieder arī tirdzniecības centrs "Akropole". Grupai piederošajos tirdzniecības centros ierasti atrodas "Maxima" lielveikali.

"Rimi Latvia" veikala rekonstrukcijā tirdzniecības centrā "Alfa" ieguldīja 1,9 miljonus eiro.

"Rimi Latvia" pagājušajā gadā strādāja ar 946,508 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 8,3% un bija 30,409 miljoni eiro.

Kompānija "Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Ieguldot vēl 35 miljonus, Igaunijas Ülemiste kļūs par vienu no lielākajiem centriem Eiropā

Lelde Petrāne, 26.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākais tirdzniecības un izklaides centrs Ülemiste, kura attīstītājs un apsaimniekotājs ir Linstow Center Management, tiks paplašināts par 13 tūkstošiem kvadrātmetru, kuros izvietos komerciālās un izklaides telpas. Līdz 2019. gada vasarai Ülemiste, kura platība būs 92 tūkstoši kvadrātmetru, piedāvās kinoteātri, sporta centru, batutu centru, vairāk nekā 200 veikalu, 25 kafejnīcas un restorānus, kā arī 1800 vietas automašīnām.

«Pēdējo celtniecības atļauju saņēmām janvārī un esam parakstījuši būvniecības līgumu ar Fund Ehitus. Rimi veikals ir pārcelts uz pagaidu telpām, un tagad var sākties celtniecība,» stāsta Linstow Center Management valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds. Viņš informē, ka centra darbība netiks pārtraukta un tas būs atvērts pircējiem. «Lielākās pārmaiņas būs pašreizējā Rimi veikala nojaukšana, lai radītu vietu pazemes autostāvvietām un diviem stāviem. Nākotnē klienti varēs iekļūt Rimi veikalā uzreiz no pazemes autostāvvietas, izmantojot liftu vai slīdošās kāpnes. Sportland tiks paplašināts gandrīz par trīs tūkstoš kvadrātmetriem. Arī pašreizējo iekšpagalmu gaida lielas pārmaiņas – tas kļūs lielāks un modernāks ar stikla kupolu,» skaidro F. Gronvolds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Atvērts viens no vērienīgākajiem investīciju projektiem

Lelde Petrāne, 14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā "Origo" ēkā, kas atrodas Rīgā, Satekles ielā 2b, apmeklētājiem atvērta tirdzniecības centra "Origo" paplašinātās daļas pirmā kārta, kā arī biznesa centrs "Origo One".

Projekts esošā t/c "Origo" platību palielinās vairāk nekā divas reizes, jaunās ēkas pirmajos trīs stāvos izvietojot tirdzniecības un pakalpojumu sniedzēju telpas, savukārt ēkas augšējos trīs stāvos – A klases birojus. Projektā kopumā plānots investēt 75 miljonus eiro. T/c "Origo" A ēkas rekonstrukciju plānots pilnībā noslēgt līdz 2020. gada rudenim.

Projekta ietvaros t/c "Origo" kopējā platība pieaugusi no 35.5 līdz 81.8 tūkstošiem kvadrātmetru. 35.7 tūkstoši kvadrātmetru tiks atvēlēti tirdzniecības telpām, savukārt 11.1 tūkstotis kvadrātmetru aizņems ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām aprīkoti A klases biroji un darījumu telpas – biznesa centrs "Origo One".

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Biznesu reģionos bremzē atbilstošu namu trūkums

Armanda Vilciņa, 16.05.2022

Pēdējo divu gadu laikā no 20 investīciju darījumiem ar naudas plūsmu ģenerējošiem tirdzniecības centriem trešdaļa ir notikusi ārpus Rīgas. Kā divus lielākos darījumus var pieminēt TC Valdeka (Jelgava) un Rietumu centrs (Liepāja, attēlā), kurus no slēgtā nekustamā īpašuma ieguldījumu fonda Lords LB Baltic Fund III iegādājās vietējais investors.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piemērotu telpu atrašana ārpus Rīgas uzņēmējiem ir liels izaicinājums, atsevišķās pilsētās biznesa attīstīšanai atbilstošas platības nav pieejamas vispār.

Šo problēmu var risināt divējādi - pielāgojot konceptus atbilstoši situācijai reģionos vai arī piesaistot attīstītāju vai būvnieku, kas uzbūvēs telpas atbilstoši nomnieka vai gala lietotāja interesēm - tā Dienas Biznesa speciālizdevumam Nekustamais īpašums saka CBRE Baltics Investīciju departamenta direktore Vineta Vigupe, piebilstot, ka otrs scenārijs gan izmaksās krietni vairāk. Tāpat jāņem vērā, ka tas prasīs ne tikai lielas sākotnējās investīcijas, bet arī ilgtermiņa attiecības ar telpu īpašnieku, atzīmē V.Vigupe.

Iznācis Dienas Biznesa speciālizdevums Nekustamais īpašums 

Nekustamo īpašumu tirgū pandēmijas gadi pagājuši cenām un darījumu skaitam augot, materiālu...

Reģioni ir interesanti

Iespējas atrast piemērotas telpas reģionos ir ļoti atkarīgas no konkrētās tirdzniecības ķēdes zīmola koncepcijas, domā V.Vigupe. “Lielu lomu spēlē tas, kā koncepcija tiek piemērota konkrētajam reģionam. Ja tirgotājs ir gatavs pielāgoties, iespējas vienmēr var atrast, it īpaši gadījumos, kad lēmumu pieņemšana ir elastīga. Citādi tas ir lielo grupu ietvaros, kad visās pilsētās koncepcija ir vienāda, neatkarīgi no reģiona, jo tas var radīt sarežģījumus gan platību, gan nepieciešamo investīciju ziņā. Jāsaka, ka kopumā reģioni mazumtirgotājiem ir interesanti, tomēr, lai attīstītos šajā virzienā, ir jābūt ļoti labi izstrādātai stratēģijai, kā arī rūpīgi pielāgotiem mazākiem konceptiem un sortimentam,” atzīmē V.Vigupe.

Viņa stāsta, ka lielākās tirdzniecības ķēdes, kas šobrīd ir atvērušas savus veikalus reģionos, ir Pepco, 4F, Sportland un New Yorker. “Paplašināšanās reģionos galvenokārt atkarīga no nepieciešamās telpu platības, kā arī no tā, cik lielu fiksētu nomas maksu ir gatavi maksāt tirdzniecības pārstāvji kā nomnieki, tajā skaitā nomas maksā ieskaitot arī veiktās investīcijas telpu izbūvei, ja darbus veic īpašnieks. Jāatzīmē, ka pašlaik attīstības iespējas reģionos meklē arī vairākas lielākas mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības ķēdes. Viena no tām ir veikals DEPO, kurš plāno attīstīt un atvērt jaunu veikalu Rēzeknē. Tāpat lēmumu paplašināties varētu pieņemt arī tirdzniecības centrs Valleta, kas atrodas Valmierā,” teic CBRE Baltics pārstāve.

Izaicinājumu netrūkst

Attīstīt savu biznesu reģionos tuvāko gadu laikā plāno arī LPP Latvia, kas pārvalda Reserved, House, Cropp, Mohito un Sinsay zīmolu veikalus Latvijā. Uzņēmuma nomas un attīstības projektu vadītājs Alberts Aigars skaidro, ka šobrīd Latvia ir 20 veikali, kas vēsturiski koncentrēti Rīgas pilsētā - tirdzniecības centros un Vecrīgā.

Visu rakstu lasiet Dienas Biznesa jaunākajā speciālizdevumā Nekustamais īpašums!

Dienas Biznesa abonenti speciālizdevumu Nekustamais īpašums saņem bez maksas. Žurnāls nopērkams arī lielākajās tirdzniecības vietās Latvijā!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 23. līdz 25. martam Ķīpsalā norisināsies aktīvās atpūtas izstādes. Klātienē būs iespējams redzēt motociklus, jahtas un laivas, iegādāties velosipēdus, preces sportam, tūrismam, makšķerēšanai un medībām.

Ķīpsalā notiks izstādes «Atpūta un sports», «Medības un makšķerēšana», «Motocikls» un «Baltic Boat Show».

Tā, piemēram, būs apskatāms Latvijas simtgadei veltīts tricikls, kas tikko izripojis no motodarbnīcas «Tanders». Spēkrats veidots uz 1987. gada «Harley-Davidson» motocikla bāzes, pilnībā atjaunots un pārveidots par triciklu. Dzelzs rumakam ir veikta pārbūves reģistrācija, un tas ir pilnībā gatavs braukšanai.

Tāpat izstādē būs apskatāma pašdarināta koka kanoe laiva. Tā ir izgatavota no 6 mm bieziem, 2 cm platiem un 6 m gariem dēļiem. Kanoe garums ir 5,3 m, platums – 1 m, svars – 28 kg, bet kravnesība – 320 kg. Laivu savam priekam ir izgatavojis jūrnieks Jurijs Ņečiporenko, kurš strādā par glābēju uz kuģa Ziemeļu jūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Specializējušies basketbolā

Monta Glumane, 05.04.2019

Online menedžeris Rūdolfs Rudzītis (no kreisās), izpilddirektors un līdzīpašnieks Ernests Moruss un menedžeris, līdzīpašnieks Salvis Mētra. Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā.

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ideja veidot specializētu basketbola veikalu attaisnojusies, bet plašākai attīstībai iespējas saredz interneta vidē

Basketbola preču veikala Pro Basketball dibinātājs Ernests Moruss jau kopš bērnības bija sapņojis par sava veikala atvēršanu, tādēļ 2015.gadā viņš pameta tā laika darbu, apvienoja spēkus kopā ar biznesa partneri Salvi Mētru un uzņēmās risku jauna uzņēmuma dibināšanā.

Izglīto klientus

«Biju pirmais, kurš pārliecināja cilvēkus, ka basketbola preces var tirgot kā atsevišķu kategoriju. 2008. - 2009. gadā bija parādījušies skriešanas inventāra veikali. Jau kādu laiku bija arī hokeja preču veikali. Es nespēju saprast, kāpēc basketbolam, kas ir otrs izplatītākais sporta veids, nav sava specializētā veikala. Bija ierasta lieta, ka jauniešu vecāki ļoti daudz apavus pasūtīja no ārzemēm, piemēram, no Amerikas, līdz ar to daļa naudas no Latvijas tirgus aizgāja citur,» biznesa pirmsākumus atceras veikala Pro Basketball līdzīpašnieks E. Moruss. Galvenā atšķirība starp sporta preču veikaliem, pēc E.Moruss domām, jau ir pateikta nosaukumā. Pro Basketball galvenais mērķis - lai klients būtu pārliecināts, ko iegādājies, jo visi apavi neder visiem cilvēkiem. Ņemot vērā šo iemeslu, veikala darbinieki izglīto klientus. Katru jauno apavu modeli viņi paši arī testē, lai varētu sniegt objektīvāku viedokli par produktu. «Zīmols kopējo vilcienu dzen ar milzu mārketingu un influenceru vidi. Mūsu uzdevums ir jauno modeli piemeklēt tam, kam tas vislabāk atbilst, un tas mūs atšķir no jebkura cita veikala. Ļoti bieži cilvēki vēlas jaunākos kāda zīmola apavus, kuri ir dārgākie veikalā, bet mēs nepārdodam, ja tas neatbilst konkrētajam cilvēkam. No biznesa viedokļa nepareizi, » stāsta E.Moruss.

Komentāri

Pievienot komentāru