Strauji audzis autoīpašnieku sūdzību skaits 

Pagājušajā gadā strauji - par aptuveni 30% - palielinājies autoīpašnieku sūdzību skaits Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

Žanete Hāka, 23.1.2020

Foto: LETA

Analizējot LTAB datus par pērnā gada 9 mēnešiem, secināms, ka kopā saņemtas 242 sūdzības. Iepriekšējā gada attiecīgajā periodā saņemto sūdzību skaits bija 180.

No pērn saņemtajām sūdzībām vairums bijis par apdrošinātāja pieņemto lēmumu - 145 sūdzības, bet 97 - par citiem jautājumiem. No kopējā apdrošināšanas gadījumu skaita sūdzības veido 0,9%. 2018.gadā tie bija 0,7%.

"20200123-1343-ltabartboard-1-4x.png"

No sūdzībām, kas nav par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem, proporcionāli visvairāk ir par lietas virzību (cilvēks nevar sagaidīt kādas iesaistītās iestādes lēmumu; process šķiet par ilgu), apkalpošanas kvalitāti (tajā skaitā - klientam kaut kas nav līdz galam izskaidrots vai pārprasts).

Tāpat autoīpašnieki sūdzas par OCTA likuma niansēm, atlīdzību saņemšanas kārtību, Bonus-Malus sistēmu.

"Sūdzību skaita pieaugums saistīts ar dažādiem faktoriem", skaidro LTAB pārstāvji. "Pēdējā laikā esam novērojuši, ka ir pieaudzis klientu prasīgums un informētība par savām tiesībām, kā arī autovadītāji cītīgi seko līdzi savai apdrošināšanas vēsturei jeb Bonus-Malus klasei, jo tas ir viens no faktoriem, kas var ietekmēt OCTA polises cenu," saka LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Ceļu satiksmes negadījumos iesaistītie transportlīdzekļu vadītāji biežāk apstrīd apdrošinātāja lēmumu, ja tiek dalīta autovadītāju atbildība. Īpaši tas novērojams gadījumos, kad Valsts policija ir sodījusi tikai vienu no autovadītājiem, atzīstot viņu kā ceļu satiksmes negadījumu izraisītāju, savukārt apdrošinātājs, izvērtējot negadījuma apstākļus, pieņēmis lēmumu dalīt atbildību.

Tāpat gadās situācijas, kad starp apdrošinātāju un klientu nenotiek pilnvērtīga komunikācija. Līdz ar to LTAB saņem iesniegumus, kuros lūgts skaidrot apdrošinātāja rīcību, kārtību, kā un kādos termiņos būtu jāizskata zaudējumu pieteikumi un citām niansēm, skaidro J. Abāšins, piebilstot, ka pērn pieaudzis arī pašu apdrošinātāju sūdzību skaits vienam par otra pieņemtajiem lēmumiem.

Tevi varētu interesēt

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā...

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) 2018. gadā īstenotā kampaņa «Mobilais...

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās...

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir iepazinies ar Konkurences padomes (KP)...

Finanšu ministrija (FM) rūpīgi izvērtēs Konkurences padomes (KP) veikto OCTA tirgus analīzi...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Iepriekšējos divos gados apdrošināšanas nozarē bija vērojama ļoti strauja, ar divciparu skaitļiem...

Ņemot vērā, ka šajā gadā tiek prognozēta Latvijas ekonomikas izaugsmes sabremzēšanās, tas,...

Tehnisku iemeslu dēļ 30.decembrī atsevišķu "Luminor" ienākošo un izejošo maksājumu apstrāde...

Šā gada 11 mēnešos autozagļi visvairāk iekārojuši BMW, "Volvo" un "Toyota" markas...

AAS "Balta" (PZU grupa) bruto parakstīto prēmiju apjoms šā gada deviņos mēnešos...

Trīs ceturkšņu apdrošināšanas nozares rezultāti jau diezgan skaidri iezīmē šā gada kopējās...

Mobilo sakaru operators «Tele2» turpmāk klientiem piedāvās iegādāties KASKO apdrošināšanu....

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā...

Igaunijas Apdrošinātāju savienības dati liecina, ka pērn valstī reģistrēti 408 apdrošināšanas...

Latvijas apdrošināšanas kompāniju un ārvalstu apdrošināšanas sabiedrību filiāļu parakstīto...