Jaunākais izdevums

No 1. februāra stāsies spēkā Satiksmes ministrijas izstrādātie noteikumi, kas paredz maksu par braucienu ar taksometru aprēķināt pēc divām pozīcijām – nobrauktā attāluma un pavadītā laika. Pasažieriem tas nozīmē – vidēji desmit minūšu brauciens būs apmēram par vienu latu dārgāks nekā līdz šim, raksta Neatkarīgā.

Līdz šim Rīgā noteiktie griesti par braucienu ar taksometru ir pusotrs lats par iekāpšanu, 50 santīmu par katru kilometru un seši lati par gaidīšanu stundā. Braukšanas maksas aprēķinā par taksometru pakalpojumiem galvenokārt izmanto tā saukto vienkāršo tarifu. Skaitītājos ir ieprogrammēts noteikts minimālais ātrums, kuru pārsniedzot ceļā aprēķina tikai nobraukto attālumu, savukārt, braucot lēnāk, rēķina tikai ceļā pavadīto laiku, nobraukto attālumu neņemot vērā.

«Līdz šim visas diskusijas, kas ir bijušas, vienmēr bija par tarifiem, nevis braukšanas maksas aprēķināšanu. Daudzas kompānijas piekopa negodīgo praksi un pasažieriem piemēroja dubulto maksu gan par nobraukto attālumu, gan braucienā pavadīto laiku,» stāsta Rīgas taksometru parka izpilddirektore Anita Pakalniece.

Turpmāk iecerēts brauciena maksu aprēķināt, summējot kopā gan nobrauktos kilometrus, gan braucienā pavadīto laiku neatkarīgi no tā, ar kādu ātrumu taksometrs ir braucis.

«Šie grozījumi radīs problēmas pasažieriem, jo, piemēram, ja līdz šim bija skaidrs, cik maksā brauciens no lidostas līdz centram, tad tagad klāt būs jāskaita ceļā pavadītais laiks, un tas nozīmē, ka maksas neparedzētu apstākļu dēļ varēs būtiski atšķirties,» apgalvo BalticTaxi direktors Ingus Kļaviņš. Pēc viņa domām, tas esot nepārdomāts lēmums, it īpaši šajā laikā, kad benzīns kļūstot dārgāks, līdz ar to palielinās arī pašizmaksa par vienu kilometru. Tirgus tam vēl neesot gatavs, un pagaidām pāragri prognozēt, kā tas iespaidos taksometru nozari.

Arī A. Pakalniece ir pārliecināta, ka šo noteikumu pieņemšana ir notikusi steigā un tā nav pirmā reize, kad atbildīgās personas pieņem nepārdomātus lēmumus. «Rīgā taksometru tarifu pieņēma laikā, kad pievienotās vērtības nodokļa likme bija 18%, taču to nemainīja, kad nodokli pacēla līdz 21 un tagad līdz 22 %.» Lai pasažieri neizjustu tarifu paaugstinājumu, uzņēmums nedaudz samazinājis tarifus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Stacijas laukuma stāvvietā izveidojies konflikts starp taksometru firmām

NOZARE.LV, 26.04.2013

SIA "Limuzīnu centrs" taksometri un AS "Rīgas taksometru parks" jeb "Red Cab" taksometri pilsētvides un tirdzniecības centru attīstītājam "Linstow Center Management" piederošajā stāvvietā Stacijas laukumā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt Stacijas laukuma taksometru stāvvietā izveidojies konflikts starp taksometru pārvadātāju uzņēmumiem.

Taksometru stāvvietas zeme pieder pilsētvides un tirdzniecības centru attīstītājam Linstow Center Management, un uz nomas līguma pamata šo stāvvietu izmanto AS Rīgas taksometru parks jeb Red Cab taksometri. Šonakt stāvvietā iekļuvuši citu uzņēmumu taksometri, kuri izvietojušies pie ietves, līdz ar to Red Cab taksometriem nākas veidot paralēlu otro rindu.

Rīgas taksometru parka komercdirektore Anita Pakalniece apstiprināja, ka šāda nelikumīga iekļūšana stāvvietā naktī ir notikusi, un piebilda, ka par situācijas risinājumu patlaban domājot stāvvietas īpašnieki Linstow Center Management.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Maršruta taksometros atsevišķu kategoriju pasažierus plāno pārvadāt bez maksas

NOZARE.LV, 19.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maršruta taksometriem no nākamā gada 1.janvāra neizdosies izvairīties no atsevišķu kategoriju pasažieru pārvadāšanas bez maksas, un šeit būs jāatrod iespēja tos precīzi uzskaitīt un saņemt par to kompensāciju, sacījis AS Rīgas Taksometru parks (RTP) valdes priekšsēdis Leopolds Muižnieks.

Viņš skaidro, ka tādejādi maršruta taksometri iekļausies kompensējamu pārvadājumu terminoloģijā, vienlaikus «nepieļaujot nekontrolējamu un apšaubāmu naudas plūsmas novirzīšanu maršruta taksometriem, kā tas ir pašlaik ar Rīgas satiksmi».

Šādas pārmaiņas esot nepieciešamas, jo jaunā ES regula neatbalsta vienlaicīgu kompensējamo un komercpārvadājumu veikšanu vienā maršrutā vai maršrutu tīklā.

«Ja kāds vai kādi izlems, ka maršruta taksometri nedrīkst kursēt paralēli pamatmaršrutiem, tas būs viens no šīs maršruta taksometru darbības izbeigšanās iemesliem,» sacīja Muižnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Par labākajiem atzīst taksometrus Londonā

Lelde Petrāne, 05.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometri Londonā ir atzīti par labākajiem pasaulē trešo gadu pēc kārtas, atsaucoties uz jaunu aptauju, vēsta thelocal.se.

Ceļojumu vietne Hotels.com veic ikgadēju apsekojumu par tūristu attieksmi pret taksometriem un aicina respondentus novērtēt sniegumu dažādās kategorijās, ieskaitot draudzīgumu, izmaksas, braukšanas pieredzi un vietējās zināšanas.

Šā gada aptaujā respondenti atzinuši, ka taksometri Londonā ir labākie pasaulē. Otrajā un trešajā vietā ierindoti attiecīgi Ņujorkas un Tokijas taksometri. Taču vienlaikus respondenti arī uzskata, ka Londonas taksometri ir dārgākie pasaulē.

Stokholma, kas pērn bija 6. vietā, tagad ierindota 23. vietā.

Hotels.com aptaujājusi 1,900 cilvēkus visā pasaulē šā gada maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvju tikšanās ar taksistiem, kuri otrdienas rītā pie dienesta galvenās ēkas Talejas ielā 1, rīkoja piketu, protestējot pret neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, notika sakāpinātā gaisotnē, no taksistu puses vairākkārt izskanot pārmetumiem dienesta pārstāvjiem, novēroja aģentūra LETA.

Tostarp tikšanās laikā taksisti VID pārmeta neilgo termiņu taksometru skaitītāju nomaiņai, neieklausīšanos un situācijas nozarē neizpratni, «gestapo metožu» pielietošanu u.c..

Savukārt dienesta pārstāji solīja sākotnēji nepiemērot sodus par laikus nenomainītiem taksometru skaitītājiem, izprotot, ka laika tam nav daudz, bet pieprasījums liels. Tajā pašā laikā no taksistiem VID sagaida informāciju par to, kādā termiņā skaitītājus būs iespējams nomainīt.

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers sanāksmes sākumā paziņoja, ka galvenais iemesls piketam ir termiņš taksometru skaitītāju nomaiņai. Tam atvēlēts mēnesis, taču vienīgais uzņēmums, kas nodrošina tehniskajām prasībām atbilstošus skaitītājus, norādījis, ka kapacitāte ir nomainīt 20-25 skaitītājus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidosta Rīga ziņojusi policijai par nelicencētu taksometru darbību tās teritorijā

LETA, 17.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta «Rīga» ziņojusi Valsts policijai par taksometriem, kuri bez speciālās licences kartītes tomēr mēģina sniegt pasažieru pārvadājumu pakalpojumus lidostas teritorijā, sacīja AS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» pārstāve Laura Karnīte.

Viņa teica, ka autostāvvietā pie lidostas drīkst iebraukt jebkurš, bet veidot rindu pie atlidošanas termināla atļauts tikai tiem taksometriem, kuri ir saņēmuši speciālās licences. Taču pašreiz otru rindu starptautisko autobusu pieturā sākuši veidot arī taksometri, kuriem nav izsniegtas speciālās atļaujas.

Lidosta ir vērsusies policijā, informējot, ka taksometri, kuriem nav izsniegtas speciālās licences, veido rindu lidostas teritorijā, mēģinot piesaistīt klientus, sacīja Karnīte, piebilstot, ka policijai ir jāizvērtē, vai šie taksometri lidostas stāvvietā drīkst atrasties un, vai tie drīkst sniegt pakalpojumus.

Jau ziņots, ka no svētdienas, 15.septembra, lidostas «Rīga» teritorijā pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru var veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem būs izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem rosina ieviest patentmaksu, bet baltajiem numuriem nodokli no apgrozījuma

Zane Atlāce - Bistere, 13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas apjoms taksometru nozarē sasniedz vismaz 80%. Vidēji nozare nodokļu deklarācijās uzrāda tikai 225 eiro (bruto) algu un 66 nostrādātās stundas vienam autovadītājam mēnesī.

Taksometru pakalpojumos tiek izmantotas dažādas metodes, lai ietekmētu skaitītāju rādījumus, piemēram, tiek piemērotas neadekvātas atlaides, līdz pat 90% un neuzrādītu patiesos ieņēmumus. Gandrīz puse Autopārvadājumu direkcijā reģistrēto vadītāju vispār nav reģistrēti kā nodokļu maksātāji. Šie ir tikai daži no galvenajiem rādītājiem, kas apkopoti 2018. gada nogalē veiktajā pētījumā par taksometru nozari Latvijā.

Pētījumu īstenoja biedrība BASE (Business against shadow economy), tā izstrādē piedalījās Ināra Pētersone, Dr. Arnis Sauka un Juris Stinka.

Kā uzsver pētījuma autori, obligāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu - avansa maksājumu 130 eiro apmērā par taksometru mēnesī, ieviešana situāciju Latvijas taksometru nozarē būtiski nav ietekmējusi. Proti, atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta apkopotajai statistikai, neraugoties uz pavisam nelielu nodokļu ieņēmumu pieauguma tendenci, nodokļu apjoms no taksometru nozares ir nesamērojami mazs. Prognozējams, ka 2018.gadā tas varētu veidot aptuveni 3 milj. eiro, t.sk. «algas nodokļi» (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, mikronodoklis) 2,3 milj. eiro. «Diemžēl, neraugoties uz likumdevēju un uzraugošo iestāžu centieniem, salīdzinoši nesen pieņemtie likuma grozījumi nav atrisinājuši iepriekš minētās problēmas- mazus nodokļu ienākumus, nesamērīgi zemas uzrādītās algas kā arī dažādas manipulācijas lai neuzrādītu nobraukto kilometru daudzumu. Arī pārvadātāji ar »baltajiem numuriem« nereti turpina sniedz nepilnīgu informāciju vai vispār nesniedz informāciju Valsts ieņēmumu dienestam.», secina BASE pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie AS Sadales tīkls (ST) tarifi ilgtermiņā varētu veicināt gan vietējo ražojošo uzņēmumu konkurētspēju Eiropā, gan jaunu investīciju ienākšanu Latvijā, domā enerģētikas eksperts Gatis Ābele.

Līdzšinējie tarifi nav bijuši balstīti uz precīzu faktisko izmaksu struktūru, kas radījis ražojošo uzņēmumu vidū nesamērīgus konkurences apstākļus, taču jaunie tarifi ievērojami uzlabos Latvijas uzņēmēju konkurētspēju, spriež G.Ābele. Tāpat zemākas sistēmas pakalpojumu izmaksas varētu piesaistīt arī jaunus ārvalstu investorus, jo jebkura starptautiska kompānija, izvēloties, kurā valstī būvēt savu ražotni, ņem vērā gan energoresursu cenas, gan sadales un pārvades tarifus, atgādina eksperts.

Pagājušajā nedēļā nācāt klajā ar viedokli, kas sabiedrībā izraisīja plašu rezonansi, - publiski paudāt, ka jaunie ST tarifi būs ekonomiski daudz konkurētspējīgāki nekā līdz šim. Kāpēc tāds viedoklis?

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas apdrošinātājiem ievērojami augstāks OCTA izdevumu rādītājs nekā Eiropā

Žanete Hāka, 18.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurence apdrošināšanas tirgū un salīdzinoši zemais patērētāju zināšanu līmenis par apdrošināšanas produktiem ir tikai daļa no argumentiem, kādēļ Latvijā strādājošo apdrošinātāju obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas izmaksu rādītājs ir augstāks, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm.

Kā liecina Eiropas apdrošinātāju asociācijas dati, vidējais OCTA izdevumu rādītājs nedaudz pārsniedz 20%, savukārt Latvijā strādājošo kompāniju izdevumu rādītājs svārstās ap 40%. Apdrošinātāji skaidro, ka izdevumu rādītājs ir tik augsts, jo Latvijā tirgus pagaidām nav tik attīstīts, lai tirgotu pakalpojumus tikai elektroniski, tādēļ nepieciešams investēt pārdošanas kanālos - gan filiāļu izveidē, gan aģentu algošanā.

Runājot par OCTA administratīvo izdevumu ietekmes faktoriem Latvijā un Eiropā, ir jāatzīmē vairāki faktori - apdrošināšanas tirgus lielums, izmantotais pārdošanas modelis, jo, piemēram, tādi pārdošanas kanāli kā internets vai telefons, kas ir iecienīti vairākās Eiropas valstīs, paredz mazākas izmaksas nekā filiāļu un aģentu kanāls, norāda AAS Balta tehniskais direktors Juris Kipļuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja taksometri arī atpakaļceļā vēlēsies vest pasažieri no kāda novada vai pilsētas, tiem jārēķinās ar izmaksu pieaugumu par licencēšanu.

To paredz Autopārvadājumu likuma grozījumi, kas stājas spēkā šodien. Cīņā ar citu pilsētu vai novadu taksometru kompānijām, kas «atņem klientus» Rīgā licencētām taksometru kompānijām, likumā iestrādāta norma, kas paredz, ka speciālā atļauja (licence) dod tiesības veikt vieglo taksometru pārvadājumus tikai attiecīgajā administratīvajā teritorijā, kā arī nogādāt pasažieri uz jebkuru citu vietu ārpus šīs teritorijas.

Tas nozīmē, ka, ja taksometru kompānijai ir licence tikai Rīgā, tad pasažierus no Jūrmalas šis pats taksometrs nedrīkstēs vest. To varēs darīt, ja būs saņemta licence arī Jūrmalā. Galvenā licence, kas dod tiesības sniegt taksometru pakalpojumus, firmai izmaksā 30 latus gadā, bet licences kartiņa vienam auto vienā mēnesī, piemēram, Rīgā un Jūrmalā maksā pa 10 Ls (kopā 240 Ls gadā). Tātad, ja taksometru kompānija vēlēsies reģistrēties vairākās administratīvajās teritorijās, tad katrā teritorijā par katru auto tām būs jāmaksā ikmēneša licences maksa, tādējādi sadārdzinot taksometru kompāniju izmaksas. Rīgā strādājošām taksometru kompānijām vidēji ir 40 – 60 izņemtas licences kartiņas (aptuveni tik pat daudz taksometri), kas nozīmē licences kartiņas izmaksas 4800 Ls līdz 7200 Ls gadā, bet lielākām kompānijām, piem., BalticTAXI, Rīgas taksometru parkam – vairāk nekā 120 licences kartiņas (tātad virs 14,4 tūkst. Ls gadā vienā administratīvajā teritorijā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

80% taksometru firmu pašlaik darbojas pelēkajā zonā, sarunā ar DB uzsver Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšsēdētājs Kārlis Šadurskis

Fragments no intervijas

Vai 2016. gada valsts budžets ir ēnu ekonomiku veicinošs vai apkarojošs?

Budžets ir ēnu ekonomiku apkarojošs. Pats budžets gan atspoguļo tikai ieņēmumu un izdevumu sarakstu. Jautājums ir par budžetu pavadošo likumprojektu paketi, kurā, nenoliedzami, ir ēnu ekonomikas apkarošanas elementi. Finanšu ministrija ir nospraudusi sev mērķi vismaz par 1% gadā samazināt ēnu ekonomiku. Tas ir gan reālistiski, gan ambiciozi. Mēs ēnu ekonomikas apjoma ziņā par 6% atpaliekam no tām valstīm, ar kurām gribētu līdzināties.

Kuras iniciatīvas nākamā gada budžetā ietekmēs ēnu ekonomikas apkarošanu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas Taksometru parks jauniegādātos taksometrus aprīkojis ar gāzes iekārtām

Elīna Pankovsk, 10.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecākais taksometru uzņēmums galvaspilsētā a/s Rīgas Taksometru parks (RTP) iegādājies 30 jaunas automašīnas, kas aprīkotas ar gāzes iekārtām. RTP Tehniskais direktors Kaspars Muižnieks norāda, ka vienas Ford S-MAX automašīnas cena, kas pielāgota uzņēmuma prasībām, cena ir 19 tūkst. Ls.

Jāmin, ka pērn, paplašinot autoparku, uzņēmums iegādājās 50 jaunas automašīnas. K. Muižnieks arī norādīja, ka vecās automašīnas iecerēts pārdot. Viena no senākajām ir 2007. gadā iegādāta Ford automašīna, kuras nobraukums ir vairāk nekā 600 tūkst. kilometru. Runājot par gāzes izmantošanu, viņš arī piebilst, kamēr nemainīsies akcīzes nodokļa cena gāzei, ekonomija būs jūtama. Ietaupījums varētu būt aptuveni 10%.

Arī citi taksometru uzņēmumi izmanto automašīnas, kuras ir aprīkotas ar gāzes iekārtām. Piemēram, BalticTAXI autoparkā šobrīd ir 168 taksometri, un līdz gada beigām autoparka mašīnu skaitu plānots palielināt līdz 190 taksometriem. Visas automašīnas, neskaitot mikroautobusus un taksometru Ford Mustang, ir aprīkotas un brauc ar gāzi, norāda Baltic Taxi valdes loceklis Jānis Naglis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētā izstrādāti jauni noteikumi vieglo taksometru pārvadājumiem; nozarē šaubas par to efektu, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Par iebraukšanu Vecrīgā taksometru uzņēmumiem būs jāšķiras no simboliskas summas speciālās atļaujas saņemšanai. To paredz Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu departamenta izstrādātie saistošie noteikumi par vieglo taksometru pārvadājumu licencēšanu un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu īpaša režīma zonā. Noteikumu projektu bez iebildumiem, virzīšanai tālāk izskatīšanai Rīgas domes sēdē, apstiprināja Satiksmes un transporta lietu komitejas locekļi. Viņi visi atbalstīja to, ka ir nepieciešams noteikt samaksu taksometriem par iebraukšanu Vecrīgas teritorijā. Noteikumu projekts paredz arī citas izmaiņas un plānots, ka jaunie noteikumi varētu stāties spēkā jau ar šī gada 1. decembri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas mobilā platforma Taxify ar pieciem taksometriem no 15. maija būs pieejama arī Daugavpilī.

Lēmums ir saistīts ar uzņēmuma plāniem turpināt straujo attīstību, un piedāvāt mobilās platformas pakalpojumus ne tikai galvaspilsētā, bet arī reģionos.

Sākumā aplikācijā būs pieejami pieci licencēti taksometri, kas darbosies Daugavpils teritorijā: trīs Renault Scenic un divi Renault Megane markas auto. Visi pieci taksometri ir aprīkoti ar bērnu sēdeklīšiem. «Šobrīd gribam pārliecināties par pieprasījumu un potenciālo klientu interesi par Taxify tehnoloģiju un risinājumu. Vadoties no pasažieru un pilsētas iedzīvotāju aktivitātes, ja reakcija būs pozitīva - un mēs ceram, ka tā arī būs - tad jau tuvākā mēneša laikā palielināsim aplikācijā pieejamo taksometru skaitu,» uzsver Taxify reģionālais vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš. Taxify pakalpojuma izcenojums par iekāpšanu būs 1.19 eiro, cena par kilometru 0.49 eiro/km, gaidīšana 0.07 eiro minūtē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvārī zemāki siltumenerģijas tarifi spēkā stāsies astoņiem komersantiem, bet deviņiem komersantiem, kuriem iepriekšējos mēnešos tarifs samazinājies, nedaudz palielināsies.

Vienlaikus kopumā siltumenerģijas tarifi 2024.gada janvārī būs būtiski zemāki nekā 2023.gada janvārī. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) turpina ik nedēļu saņemt izvērtēšanai jaunus tarifu projektus.

“Lielākajā daļā apdzīvoto vietu siltumenerģijas tarifu līmenis Latvijā šobrīd ir salīdzinoši līdzīgs. Vienlaikus siltumenerģijas tarifi stabilizējušies līmenī, kas ir daudz augstāks nekā bija pirms diviem gadiem, bet būtiski zemāks – dažviet pat divas reizes un vairāk – nekā pirms gada. Salīdzinājumam, piemēram, ja 2023.gada janvārī vidējais siltumenerģijas cenas līmenis bija ap 130,00 EUR/MWh, tad 2024.gada janvārī tas būs ap 90,00 EUR/MWh,” stāsta Enerģētikas departamenta direktors Jānis Negribs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaungada naktī Taxify plāno celt tarifus četras līdz septiņas reizes; RD brīdina par sodiem

LETA, 27.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecgada vakarā un Jaungada naktī Taxify mobilajā platformā plānots palielināt tarifus četras līdz septiņas reizes, pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, noskaidroja aģentūra LETA.

Platformas pārstāvji informēja aģentūru LETA, ka Taxify lietotnē Vecgada vakarā un Jaungada naktī piemēros augstākus tarifus, ņemot vērā vēsturiski augsto klientu pieprasījumu. Tarifu mērķis ir arī motivēt vadītājus, lai visiem klientiem, kuri to vēlas, būtu pieejami taksometri. Par tarifiem gan vadītāji, gan klienti būs informēti iepriekš e-pastos, kā arī katra taksometra tarifs vienmēr ir redzams Taxify lietotnē pirms taksometra izsaukšanas.

«Vecgada vakarā taksometru klientu pieprasījums ir ievērojami lielāks nekā ikdienā. Vienlaikus vadītājiem tā ir nakts, kuru viņi pavada darbā, nevis tuvinieku lokā. Tāpēc augstāks tarifs ir pamatots solis, kas ir pieņemams abām iesaistītajām pusēm. Vienlaikus mūs ļoti satrauc satrauc starp citiem taksometru vadītājiem, kuri nepaaugstina tarifus, pastāvošā prakse Jaungada naktī mudināt pasažierus vienoties par brauciena maksu neoficiāli un braukt, izslēdzot skaitītāju. Tā kā mums rūp mūsu klientu drošība un maksājumu caurspīdība, mēs šādu praksi nepieļaujam un tieši tāpēc esam noteikuši oficiālu paaugstināto tarifu lietotnē, lai reģistrēti tiktu visi braucieni,» skaidroja Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dabasgāzes tarifi rūpnieciskajiem patērētājiem varētu samazināties jūnijā

Žanete Hāka, 10.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī rūpnieciskajiem patērētājiem tarifi nemainās, informē AS Latvijas Gāze.

Ņemot vērā negatīvo valūtu attiecību, tiek prognozēts, ka maijā tarifi nemainīsies, bet jūnijā tie samazināsies par 1,8%-2,5% atkarībā no patēriņa grupas. Kopējais sagaidāmais tarifu samazinājums kopš novembra līdz jūnijam ir 10,9%-14,9%.

Latvijas Gāzes eksperti skaidro, ka dabasgāzes iepirkuma cena no Krievijas un dabasgāzes tarifi vasarā Latvijā ir atkarīgi no naftas produktu (mazuta un dīzeļdegvielas) cenām pasaules biržās. Apkures sezonā, kad dabasgāze Latvijas patērētājiem tiek piegādāta no Inčukalna pazemes gāzes krātuves, dabasgāzes tarifi ir atkarīgi arī no tā, par kādu cenu daļa uzkrātās dabasgāzes ir nopirkta vasarā, kad to sūknēja krātuvē. AS Latvijas Gāze pakalpojumu tarifi (dabasgāzes pārvade, uzglabāšana, sadale un tirdzniecība) nav mainījušies kopš 2008. gada oktobra, un šajā laikā mainījusies ir vien tirdzniecības cena, kas atbilst dabasgāzes iepirkuma izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Krievijas un Baltkrievijas lauksaimniecības produktu apriti ES ierobežos, ieviešot augstus importa tarifus

LETA, 22.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) nolēmusi ierobežot Krievijas un Baltkrievijas lauksaimniecības produktu apriti Eiropas Savienības (ES) iekšējā tirgū, ieviešot ļoti augstus importa tarifus Krievijas graudiem, eļļassēklām un noteiktiem lopbarības produktiem, piektdien medijiem paziņoja ES tirdzniecības komisārs Valdis Dombrovskis.

Atkarībā no konkrētā produkta tarifi palielināsies vai nu līdz 95 eiro par tonnu, vai līdz 50% "ad valorem" (pēc vērtības) nodoklim. Turklāt Krievijai un Baltkrievijai vairs nebūs pieejama neviena no ES Pasaules Tirdzniecības organizācijas (PTO) kvotām graudiem, kas dažiem produktiem piedāvā labāku tarifu režīmu.

Identiski tarifi tiks attiecināti arī uz Baltkrieviju, novēršot iespējamo ierobežojumu apiešanu.

Komisārs norādīja, ka šāds risinājums praksē padarīs šo produktu eksportu uz ES ekonomiski neizdevīgu. Ieviešot augstos importa tarifus, Eiropas Savienība samazinās Krievijas tirdzniecības ieņēmumus un attiecīgo Krievijas lauksaimniecības produktu klātbūtni ES iekšējā tirgū, tādējādi priekšplānā izvirzot Eiropas un Ukrainas zemnieku intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LG: Dabasgāzes tarifi septembrī sasniegs zemāko līmeni astoņu gadu laikā

Žanete Hāka, 11.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties zemajām naftas cenām dabasgāzes tarifi turpinās samazināties un septembrī sasniegs zemāko līmeni pēdējo astoņu gadu laikā, informē AS Latvijas Gāze prognozē.

Dabasgāzes tarifi rūpnieciskajiem patērētājiem samazinājās gan februārī, gan martā un līdz septembrim tie varētu vēl samazināties par 7%-10%. Savukārt mājsaimniecībām jūlijā tarifi varētu samazināties par 7% plīts lietotājiem un 12% apkures lietotājiem.

Dabasgāzes tarifi mājsaimniecībām pakāpeniski samazinās jau kopš 2013. gada, un kopējais samazinājums 2016. gada jūlijā varētu sasniegt 23% plīts lietotājiem un 34% apkures lietotājiem. Savukārt rūpnieciskajiem patērētājiem tarifi pakāpeniski samazinās kopš 2014. gada decembra, un kopējais tarifu samazinājums septembrī var sasniegt 32%-41% atkarībā no patēriņa grupas. Tas labvēlīgi ietekmē gan ražošanas uzņēmumus, gan siltumenerģijas patērētājus pilsētās, kurās izmanto dabasgāzi siltumenerģijas ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā rūpnieciskajiem patērētājiem tarifi samazinājās par 2,6%-3,5% atkarībā no patēriņa grupas, tādējādi sasniedzot deviņu gadu zemāko tarifu līmeni, informē AS Latvijas gāze.

Šāds samazinājums ir saistīts ar ilgstoši zemām naftas cenām, jo dabasgāzes tarifi ir piesaistīti naftas produktu cenām.

Tarifi pakāpeniski samazinās jau kopš 2014. gada decembra, un kopējais tarifu samazinājums jūnijā sasniegs 36%-46% atkarībā no patēriņa apjoma.

Tomēr tirgus liecina, ka naftas produktu cenas pakāpeniski pieaug, tādēļ līdz gada beigām ir sagaidāms neliels tarifu pieaugums.

Jūlijā tiek prognozēts, ka tarifi atgriezīsies maija līmenī, savukārt līdz gada beigām tie varētu pieaugt vēl par 5%-7%. Neskatoties uz to kopumā gada nogalē apkures sezonā tarifi varētu būt par aptuveni 20% zemāki nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā rūpnieciskajiem patērētājiem tarifi samazināsies par 3,6%-4,9% atkarībā no patēriņa grupas un mērķa, informē AS Latvijas Gāze.

Ņemot vērā naftas cenas samazināšanos, tiek prognozēts, ka maijā tarifi samazināsies vēl par 1,8%-2,5%. Kopējais sagaidāmais tarifu samazinājums kopš novembra līdz maijam ir 10,9%-14,9%.

Rūpnieciskajiem klientiem dabasgāzes tarifi mainās katru mēnesi. Tarifi mainās atkarībā no dabasgāzes iepirkuma cenas (attiecīgi naftas produktu cenām, valūtu vērtībām un iegādātiem krājumiem Inčukalna pazemes gāzes krātuvē), skaidro LG.

Tarifu samazinājums ir saistīts ar naftas cenu samazināšanos, savukārt negatīvā eiro un ASV dolāra attiecība neļauj tarifus samazināt vēl vairāk.

Mājsaimniecībām dabasgāzes tarifi automātiski mainās divreiz gadā 1. janvārī un 1. jūlijā. Tarifi mainās atkarībā no dabasgāzes iepirkuma cenas (attiecīgi naftas produktu cenām, valūtu vērtībām un iegādātiem krājumiem Inčukalna pazemes gāzes krātuvē).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā nākamajā apkures sezonā apmēram 60% siltumenerģijas komersantu tarifs būs robežās no 80 līdz 130 eiro par megavatstundu (MWh), pauda Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) pārstāvji.

SPRK norāda, ka, kopumā vērtējot, nākamajā apkures sezonā, salīdzinot ar iepriekšējo apkures sezonu, siltumenerģijas tarifi Latvijā būs zemāki. Vienlaikus jāņem vērā, ka iepriekšējā apkures sezonā bija noteikti divi tarifa sliekšņi (68 eiro par MWh un 150 eiro par MWh), virs kuriem mājsaimniecībām tika piemērots valsts atbalsts, kā rezultātā bija mājsaimniecības, kurām tarifs nebija jāmaksā pilnā apmērā.

Šobrīd SPRK redz, ka aptuveni trešā daļa no SPRK regulējamiem siltuma uzņēmumiem kopš janvāra ir pārskatījuši tarifus un tos izdevies samazināt zem 150 eiro par MWh. Apmēram 60% komersantu tarifi ir robežās no 80 līdz 130 eiro par MWh, kas ir būtiski zemāk nekā iepriekšējā apkures sezonā, arī būtiskās atšķirības starp komersantu tarifiem ir sarukušas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Sadales tīkla tarifi – quo vadis?

Ivars Zariņš, Latvijas Elektroenerģētiķu un energobūvnieku asociācijas izpilddirektors, 11.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visnepatīkamāko iespaidu jaunie “Sadales tīkla” (ST) tarifi ir radījuši mājsaimniecībām ar neefektīvi izmantotu pieslēguma jaudu (raksta autors ir viens no tiem). Rezultātā daudzām mājsaimniecībām izmaksas par “Sadales tīkla” pakalpojumu ir pieaugušas pat vairākkārtēji.

Tas daudziem ir radījis sašutumu un aizdomas(arī Valsts prezidentam) par nepamatotām ST tarifu izmaiņām.

Taču emocionāla taisnīguma izjūta un reālā lietu kārtība ne vienmēr ir viens un tas pats. Tādēļ, pirms kādu tiesāt vai vienkārši bojāt savu (vai citu) veselību ar sašutumu par notiekošo, ir vērts pamēģināt noskaidrot patiesību. Un tas ir vienkārši izdarāms, ja vien izdodas pārvarēt vēlēšanos taisīt “haipu” sev apkārt.

Nedaudz par “taisnīguma mednieku” repertuāru.

Pirmais, uz ko uzķeras “taisnīguma mednieki” – ST tarifa izmaksu pieaugums daudziem rēķinos ir būtiski lielāks nekā ST izmaksu kopējais pieaugums, kas sastāda apm. 22%Tie, kas to cenšas pasniegt, kā ST vēlmi negausīgi papildus nopelnīt – patiesībā demonstrē tikai savus zināšanu robus skolas matemātikas kursa apguvē, vai vispār nav pat iedziļinājušies ST tarifa izmaiņās (par to vēlāk).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā rūpnieciskajiem patērētājiem tarifi samazināsies vēl straujāk nekā tika prognozēts iepriekš - par 5,1%-7,6% atkarībā no patēriņa grupas. Tiek prognozēts, ka šādi tarifi saglabāsies līdz pat jūlijam, informē AS Latvijas Gāze.

Tarifi pakāpeniski samazinās jau kopš 2014. gada decembra, un kopējais tarifu samazinājums maijā sasniegs 34%-43,3% atkarībā no patēriņa apjoma.

AS Latvijas Gāze informē, ka piemērojamā dabasgāzes tirdzniecības cena no 2016. gada maija būs 149,40 eiro/tūkst m3.

Rūpnieciskajiem klientiem dabasgāzes tarifi mainās katru mēnesi. Savukārt mājsaimniecībām dabasgāzes tarifi mainās divreiz gadā - 1. janvārī un 1. jūlijā. Tarifi mainās atkarībā no dabasgāzes iepirkuma cenas, attiecīgi - naftas produktu cenām, pie kā ir piesaistīta dabasgāzes iepirkuma cena, valūtu vērtībām un iegādātiem krājumiem Inčukalna pazemes gāzes krātuvē. Dabasgāzes pakalpojumu tarifi nav mainījušies kopš 2008. gada un gala cena patērētājam mainās vienīgi atkarībā no iepirkuma cenu izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Šoruden apkures sezona ir sākta ar zemākiem tarifiem nekā pērn

Dienas Bizness, 09.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkures sezona šoruden tiek uzsākta ar zemākiem siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifiem, salīdzinot ar aizvadītā gada rudeni. Komersanti, kuriem tarifi noteikti atkarībā no dabasgāzes cenas, šo apkures sezonu uzsāk ar līdz pat 19% zemākiem tarifiem, informē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) pārstāve Inese Krūmiņa.

AS Latvijas Gāze publicētās dabasgāzes tirdzniecības cenu prognozes novembrim un decembrim liecina, ka siltumenerģijas tarifi nākamajos mēnešos varētu saglabāties nemainīgi.

2014.gada apkures sezonas sākumā dabasgāzes tirdzniecības cena oktobrī un novembrī bija 291,69 EUR/tūkst.nm3. Pakāpenisks dabasgāzes tirdzniecības cenu samazinājums novērots kopš decembra mēneša, kad dabasgāzes tirdzniecības cena samazinājās par vienu soli līdz 284,57EUR/tūkst.nm3 un turpināja samazināties arī 2015. gada ziemā, apkures sezonas beigās aprīlī nokrītot līdz 256,12 EUR/tūkst.nm3. Dabasgāzes tirdzniecības cenu samazinājums turpinājās arī vasarā un rudenī - septembrī sasniedzot 206,32 EUR/tūkst.nm3, kas ir zemākā dabasgāzes tirdzniecības cena kopš 2010.gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2019. gada spēkā būs jauni dabasgāzes sadales tarifi, kas šī produkta patērētājiem liks pārvērtēt savas dabasgāzes pieslēguma jaudas, savukārt gāzes apgādes sistēmas operatoram - pārliecību par spēju īstenot uzticētās funkcijas.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS Gaso valdes priekšsēdētāja Ilze Pētersone-Godmane. Viņa atzīst, ka spēkā esošais tarifs, kas apstiprināts pirms 10 gadiem, ir balstīts tikai uz patērētās gāzes apjomu, ņemot vērā citu gāzes patēriņa līmeni. Līdz ar to Gaso ar sadales pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas pilnībā netiek segtas.

Fragments no intervijas

Kāpēc bija nepieciešams pārskatīt dabasgāzes sadales tarifus?

Divi iemesli. Iepriekšējie tarifi tika noteikti pirms 10 gadiem, turklāt šajā laikā ir notikušas dažādas izmaiņas. Proti, savulaik bija viens uzņēmums AS Latvijas Gāze, pašlaik tā vietā ir trīs. Bez tam vienotā uzņēmumā bija iespējas īstenot šķērssubsīdijas vienas vai otras patērētāju grupas atbalstam bez tarifu pārskatīšanas. Šobrīd gāzes sadales sistēmas operators ir Gaso, kuram ir savs peļņas zaudējumu aprēķins un kuram nav nekādu šķērssubsīdiju iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru