DB projekti

Tas ir svarīgi. Kādi būs personālvadības trendi 2019. gadā?

Laura Mazbērziņa, 13.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā 2018. gadā, arī 2019. gadā tehnoloģijas un Z paaudzes ienākšana turpinās mainīt ierastās prakses personālvadības jomā. Darba devēja tēla konsultāciju aģentūra ERDA ir apkopojusi 2019. gada prognozes, kas ir saistošas arī Latvijas un Baltijas kontekstā.

Pēc Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) datiem 2018. gadā relatīvais darbinieku skaits Latvijā, kuriem trūkst darba uzdevumiem nepieciešamās komunikācijas prasmes, ir par 12% augstāks nekā Eiropas Savienībā vidēji. Situāciju vēl krasāk mainīs Z paaudzes ienākšana darba tirgū. Preses izdevums Forbes 2018. gadu raksturo kā spēcīgu tehnoloģiju jomā, taču ne savstarpējās saskarsmes un komunikācijas ziņā. Nākamo gadu paredz kā rīcības gadu. «Esam apzinājuši esošo situāciju un nu pienācis laiks meklēt tai risinājumu – Deloitte pētījumā jau 2016. gadā gandrīz 90% no aptaujāto atzina, ka tā saukto «soft skills» attīstīšana viņiem ir augsta prioritāte,» biznesa portālam db.lv stāsta Marta Kāle, ERDA darba devēja tēla konsultante.

Viņa par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Personālvadības trendi 2019.gadā

«Ja kādreiz runājām par biznesa veidiem, kas saista uzņēmumu ar klientu (B2C) vai divus uzņēmumus (B2B), tad 2019. gadā turpināsim izzināt biznesa un kandidāta sadarbību jeb B2T. Ekonomikas ministrija (EM) savā ikgadējā pētījumā «Latvijas darba tirgus attīstības tendences un nākotnes izaicinājumi» secinājusi, ka Latvijā pieejamo vakanču skaits pēdējā laikā krasi nemainās, taču potenciālo darbinieku skaits manāmi sarūk. Piesaistīt īsto jomas profesionāli sakarsušajā darba tirgū ir vieglāk ar pārdomātu un uzņēmumam atbilstošu kandidātu pieredzi piesaistes un atlases procesā. 2019. gadā tieši darba devējs nevis kandidāts būs tas, kam jāatbild uz jautājumu: «Kāpēc pievienoties mūsu uzņēmumam, nevis kādam citam?» Rīki, lai uzlabotu kandidātu pieredzi un stāstītu par argumentiem pievienoties komandai, iekļauj pārskatītus darba sludinājumus, ērtas karjeras lapas, ātru pieteikšanos, pārdomātas un viegli pieejamas darba intervijas, proaktīvu un ātru komunikāciju,» dalās M. Kāle.

2019. gadā vairs netiks runāts par darba un privātās dzīves balansu, bet gan šo abu pareizo sajaukumu. Aizvien vairāk darbinieki novērtēs un lūgs iespēju strādāt no mājām vai darbus veikt sev ērtā laikā. Šīm pārmaiņām ir gan savi plusi, gan mīnusi, piemēram, darbam ienākot māju vai atpūtas vidē, darbinieki ātrāk var izdegt.

M. Kāle uzsver, ka jaunais gads turpinās nest pārmaiņas arī vadības un darbinieku saziņas formātā. Uzņēmuma iekšējai komunikācijai tiks izmantoti gan sociālie tīkli, piemēram, Facebook Workplace, gan darbinieku mobilās aplikācijas sarežģīto intranetu vietā. Aizvien svarīgāk būs paziņot par jaunumiem ātri un ērti arī tiem darbiniekiem, kuri ikdienā nestrādā pie datora, tāpēc TV ekrānu izmantošana aizvien biežāk kļūs par ierastu praksi arī uzņēmumos Latvijā. Tāpat tehnoloģijas sniegs iespēju personāla daļai pievērsties kandidātu pieredzes uzlabošanai, izmantojot čatbotus – sociālajos medijos pieejamus čatojošus robotus.

Ja Tev interesē šī tēma un vēlies uzzināt vairāk, piesakies DB HUB organizētajā seminārā: Personālvadības trendi 2019. gadā

Lai pieteiktos, klikšķini šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru