Jaunākais izdevums

Starptautiskā tehnoloģiju izstāde CEBIT transformējas, kļūstot par inovāciju un digitalizācijas biznesa festivālu

Šī tendence – apvienot biznesa, tīklošanās un izklaides elementus – jau iepriekš ir iezīmējusies specializētajos nišas pasākumos.

«Jaunais CEBIT savienos emocijas ar tehnoloģijām, biznesu ar festivāla sajūtu, jo esam pārliecināti, ka tas nepastāv atsevišķi. Šāds CEBIT vēl nav bijis. Tas pārvērtīs digitalizāciju jaunā pieredzē,» sola Olivers Frēze (Oliver Frese), CEBIT organizatora Deutsche Messe valdes loceklis. Runājot par to, cik apmeklētāju sagaida pasākumā, viņš teic, ka to grūti paredzēt, jo ir jauns formāts un liela daļa biļešu varētu tikt pārdotas pēdējā brīdī. «Interese par šo projektu starptautiskā mērogā ir liela,» apgalvo O. Frēze, atzīstot, ka, investējot jaunā projektā, ir zināms risks, bet, tā kā Deutsche Messe ir komerciāls uzņēmums, tā interesēs ir sasniegt apmierinošus finanšu rezultātus.

IT izstāde CEBIT ir izaugusi no Vācijas lielākās industrijas izstādes Hannover Messe. «70. gados IT industrijas izstādē viena liela sadaļa bija atvēlēta datortehnoloģijām, bet jau 80. gados tā izauga par atsevišķu izstādi. Tagad tehnoloģijas ir visās dzīves jomās, tāpēc pēdējos gados izstāde kļuva mazāka. Organizatori juta, ka tai jāmodernizējas, nolēma šogad veikt restartu. Tagad izstādei ir cits logo, norises laiks un koncepcija,» stāsta Solveiga Āboliņa, Vācijas–Baltijas Tirdzniecības kameras Igaunijā, Latvijā, Lietuvā konsultante un Deutsche Messe AG Hannover un Hamburg Messe und Congress pārstāve Latvijā.

Pilsētas identitāte

«CEBIT ir mainījies, šogad tas ir pilnīgi cits pasākums. Jaunais CEBIT prezentē digitālo nākotni. Komanda ir smagi strādājusi, ieviesusi daudz jaunu lietu. Pilsēta šo procesu ir atbalstījusi. Protams, iemesls ir arī tas, ka pilsēta un Lejassaksijas reģions ir Deutsche Messe līdzīpašnieki,» saka Štefans Šostoks (Stefan Schostok), Hanoveres mērs. Šis pasākums ir daļa no Hanoveres identitātes, pilsēta un izstāžu centrs ir cieši saistīti. CEBIT iestājas par Hanoveres ekonomisko spēku, atspoguļo pilsētu kā atvērtu un starptautisku vietu un padara to zināmu daudzviet pasaulē. Pilsētas mērs vēlas, lai arī turpmāk Hanovere būtu digitalizācijas centrs. «Digitalizācijas nozīme pieaug. Pilsētas savā starpā konkurē, visi skatās, kā digitalizēt savu infrastruktūru,» saka Š. Šostoks. Hanoverei digitalizācijas un transformācijas tēma ir svarīga, jo tā ikvienam nozīmē ne vien jaunus uzdevumus, bet arī iespējas un izaicinājumus. «Kompānijas, domājot par savu atrašanās vietu, apsver daudzus faktorus – vietas kvalitāti, digitālo situāciju. Hanoverē izmantojam ne vien jaunas tehnoloģijas, bet arī fokusējamies uz sabiedrību. Pilsētas administrācija nerunā par ierīcēm, bet tehnisko procesu, kā tas var veicināt sabiedrības progresu. Kopā attīstām risinājumus dažādās jomās – satiksmē, mākslā, kultūrā, veselības aprūpē, biznesa attīstībā,» uzskaita Š. Šostoks.

Ieskats nākotnē

CEBIT jaunā koncepcija iezīmē arī jaunu mērķauditoriju. Ņemot vērā pasākuma vēsturi, tie ir IT profesionāļi, uzņēmēji, lēmumu pieņēmēji, bet jaunais formāts fokusējas arī uz blogeriem, viedokļu līderiem internetā, padarot sarīkojumu saistošāku plašākai sabiedrībai. «Jaunajā CEBIT redzēsim, kā dzīvosim un strādāsim nākotnē, kā mainīsies mūsu dzīve,» akcentē O. Frese. Šī gada pasākuma galvenās tēmas ir mākslīgais intelekts, virtuālā un papildinātā realitāte, blokķēde, bezpilota lidaparāti, nākotnes mobilitāte, humanoīdie roboti, lietu internets, drošība, nākotnes darbavieta.

Visu rakstu Izstādes un konferences maina formātu lasiet 23. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šādi Eiropas vadošo inovāciju un digitalizācijas jomas gada notikumu CEBIT 2018 piesaka pasākuma rīkotāji Deutsche Messe AG, solot, ka šogad festivāla norise būs radikāli savādāka, nekā ierasts līdz šim, vienlaikus sniedzot arī daudz lielāku profesionālo ieguvumu tā dalībniekiem.

„Mūsdienu digitalizācijas procesi maina gan ekonomiskos, gan politiskos procesus, arī sabiedrību un kultūru. Digitalizācija maina veidu, kā mēs dzīvojam un strādājam. Šīm pārmaiņām nepieciešams jauns formāts. Un tas ir jaunais CEBIT, kas norisināsies Vācijas pilsētā Hannoverē no 11. līdz 15. jūnijam,” stāsta Deutsche Messe AG pārstāve Latvijā Solveiga Āboliņa.

Deutsche Messe AG valdes loceklis Olivers Frēze (Oliver Frese) uzsver, ka apmeklētājiem tiks piedāvātas jaunas tēmas, jauni notikumi un pilnīgi jauna pasākuma koncepcija kopumā. „Pasākums saglabās savu bezkompromisu augsti profesionālo saistību ar biznesu un vadību, bet saturs būtiski palielinās emocionālo jaudu un svaigumu, kas radīs vēl lielāku CEBIT nozīmi nozares dalībnieku acīs,” viņš uzsvēra, piebilstot, ka šogad pasākuma galvenais akcents tiks vērsts uz vairākām tēmām: mākslīgais intelekts, lietu internets, paplašinātā un virtuālā realitāte, drošība, droni un bezapkalpes sistēmas, nākotnes mobilitāte, kā arī inteliģentie roboti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MyTaxi, Moia, e-mobilitāte, autonomās mašīnas – runājot par digitalizāciju, mobilitāte ir sektors, kas šobrīd mainās un attīstās visstraujāk. Nākotnes mobilitātes sadaļa izstādē CEBIT apvienos mobilitātes pionierus, kā arī vizionāru un stratēģu prezentācijas par nākotnes mobilitātes risinājumiem.

ADAC uzsāk ilgtermiņa sadarbību ar CEBIT

CEBIT biznesa festivāla sadarbības partnera, Eiropas lielākā automobiļu kluba ADAC stendā no 11. līdz 15. jūnijam apmeklētājiem būs iespēja apskatīt virkni inovāciju un aktuālo modeļu. ADAC ir CEBIT Startup Scale 11 platformas kopienas kapteinis, kas uzņems mobilitātes sektora jaunās kompānijas. Papildus tam uz d!talk skatuvēm mobilitātes kluba eksperti dalīsies ar prezentācijām un viedokļiem par mobilitāti, mārketingu un digitālajām pārmaiņām.

Deutsche Bahn prezentēs dzelzceļa transporta nākotni

50 miljoni papildu pasažieru un tūkstošiem jaunu vilcienu – tādas milzu iespējas Deutsche Bahn attīstībai piedāvā digitālās pārmaiņas transporta jomā. CEBIT nākotnes mobilitātes arēnā būs iespēja uzzināt par turpmākajiem Deutsche Bahn attīstības virzieniem, tai skaitā par kompānijas plāniem nākotnes reģionālo vilcienu atpūtas telpās rādīt FIFA pasaules čempionāta mačus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbs kļūst par valkājamu tehnoloģiju, kas ne tikai kalpo cilvēkam, bet palīdz iegūt noderīgus datus. ASV apģērbu zīmols vēlas to izmantot, lai pastāvīgi nodrošinātu perfektu ķermeņa temperatūru, savukārt projektā Darmštatē strādā pie tā, lai gudrais apģērbs spētu padarīt mobilākus seniorus.

Pavasarī rīti un vakari vēl ir vēsi, savukārt dienā bieži vien saule silda tā, ka nesaproti, kā tad īsti ģērbties. Vispirms tev salst, pēc tam tu svīsti! Tāpat siltās ziemas jakas mēdz būt neērtas, braucot transportā vai iepērkoties lielveikalā. Bostonas modes zīmols Ministry of Supply vēlas risināt šo problēmu, piedāvājot virsjakas, kas spēj pielāgot temperatūru apkārtējiem apstākļiem. Trīs oglekļa šķiedru sildelementus, kas iestrādāti jakas dizainā, kontrolē ar inteliģentu termostatu, kas “iemācās”, kādai temperatūrai priekšroku dod jakas valkātājs. Dati tiek uzkrāti no valkātāja balss komandām un uzstādījumiem ar īpašas aplikācijas palīdzību, kamēr termostats mēra gan gaisa, gan ķermeņa temperatūru un izmanto akselometrus, lai paredzētu ķermeņa temperatūras izmaiņas. Apģērba ražotājs, kas sevi pieteicis 2011. gadā, radies, pateicoties četriem Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta (MIT) studentiem, kuri cer ar iegūtajiem datiem uzzināt vairāk par saviem klientiem, viņu ieradumiem, aktivitātēm un valkāšanas paradumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru