Tehnoloģijas

Tele2 apsver iespēju tiesā cīnīties pret Amigo kampaņu «Rīkojums Nr. 5»

Sanita Igaune, 05.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators Tele2 apsver iespēju vērsties tiesā pret ZetCom par tā sarunu kartes Amigo reklāmas kampaņu «Rīkojums Nr. 5». Jāatzīmē, ka Tele2 savu reklāmas kampaņu «Rīkojums Nr. 5» realizēja no 13.augusta līdz 21.augustam.

«Mēs apsveram iespēju vērsties tiesā, taču daudz labāk justos, ja šajā gadījumā būtu sagaidījuši ātru, profesionālu un korektu rīcību no patērētāju tiesības aizsargājošo un godīgu konkurenci uzraugošo institūciju puses. Vēlos piebilst, ka fakts, ka LMT 100% piederošais uzņēmums ZetCom nav pievienojies Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) ētikas kodeksam nenozīmē, ka tas ir saņēmis atļauju zagt autortiesības un nodarboties ar plaģiātu,» DB skaidroja Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.

Augustā LRA Ētikas padome saņēma Tele2 sūdzību par ZetCom reklāmu atbilstību reklāmas profesionāļu Ētikas kodeksa normām. Tele2 ieskatā Amigo kampaņā izmantotais nosaukums, vizuālie, skaņas un citi elementi neatšķiras vai ir līdzīgi Tele2 kampaņā izmantotajiem elementiem, tādējādi maldinot klientus un iedragājot sabiedrības uzticēšanos reklāmai, raksta 7guru.lv. Vienlaikus Tele2 uzskata, ka šāda ZetCom rīcība aizskar arī ar Autortiesību likumu garantētās tiesības, pārkāpjot maldinošas reklāmas un negodīgas konkurences aizliegumu.

LRA Ētikas padome, izvērtējot ZetCom reklāmas materiālus, konstatēja Ētikas kodeksa pārkāpumu, kas aizliedz izmantot cita reklāmas profesionāļa radītās reklāmas idejas vai koncepcijas, un pārkāpumu, kas nosaka, ka reklāma nedrīkst būt sajaucami līdzīga citai reklāmai.

Ētikas padomes ieskatā Zetcom reklāmas kampaņa apzināti tika izveidot, par pamatu ņemot Tele2 reklāmas kampaņas ideju un materiālus.

Ētikas padome uzsvēra, ka šāda prakse mulsina reklāmas adresātu un pilnībā diskreditē kā vienu, tā otru reklāmas produktu, tā nevis veicina izpratni par reklamēto pakalpojumu, bet tieši pretēji, rada patērētājam samulsumu un neizpratni.

Ētikas padome atzīmē, ka ZetCom reklāmas kampaņas tika izvērtētas tikai un vienīgi no ētikas viedokļa, tostarp reklāmas nozares attīstības interešu kontekstā, nevis no juridiskā viedokļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LMT piederošais mobilo sakaru nodrošinātājs SIA ZetCOM, kas tirgū pazīstams ar mobilo sakaru sarunu karti Amigo, savā radošajā konceptā izmantojis sajaucami līdzīgus tēlus, kas sākotnēji bija izmantoti Bites komunikācijā, secinājusi Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) Ētikas padome, liecina publiskotais lēmums.

Ētikas padome konstatējusi, ka pārkāpti vairāki Ētikas kodeksa punkti – 6.3. punkts, kas nosaka, ka aizliegts izmantot cita reklāmas profesionāļa radītās reklāmas idejas vai koncepcijas, punkts 7.1.4., kas nosaka reklāma nedrīkst mazināt sabiedrības uzticību reklāmas nozarei un reklāmai kā informācijas avotam, kā arī nedrīkst negatīvi ietekmēt nozares reputāciju, un punkts 7.2.5., kas nosaka, ka reklāma nedrīkst būt sajaucami līdzīga ar citu.

Padome norāda, ka Ētikas kodekss ir saistošs visām personām, kas atzīstamas par reklāmas profesionāļiem un ir pievienojušās kodeksam. Savukārt attiecībā uz reklāmas profesionāļiem, kas kodeksam nav pievienojušies – ir tikai rekomendējošs raksturs.

Komentāri

Pievienot komentāru