Mazumtirdzniecības uzņēmums AS Diāna tuvākajos gados plāno iekarot Rīgu un sākt tirdzniecību internetā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
AS Diāna specializācija ir pārtikas, saimniecības preču un būvmateriālu mazumtirdzniecība.
Paralēlās nozares ir meliorācija un telpu noma. AS Diāna dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Edvīns Bergmanis stāsta, ka globalizācijas procesi un pieaugošā konkurence neļauj ne mirkli apstāties. Viņš savu uzņēmumu izveidojis 1990. gadā, kad pat vēl spēkā nebija pašreizējā kompāniju reģistrēšanas kārtība. Tolaik akciju sabiedrību nācās reģistrēt Ekonomikas ministrijā, kur ne visi zināja, kā tas jādara. «Mēs pastāvējām uz to, ka esam izlasījuši gudras grāmatas un jāreģistrē akciju sabiedrība. Vēlāk to pārreģistrējām atbilstoši mūslaiku likumiem,» atceras E. Bergmanis. Sākumā bija komisijas veikals, pēc tam valūtas maiņas veikaliņš, un tad pienāca kārta pārtikai (tagad daļa no veikaliem top!) un Mājai un Dārzam. Pārtikas jomā tolaik cilvēki pēc importa bija vairāk izslāpuši nekā šodien. Tagad ir vēlme pēc veselīguma, dabiskuma, bet savulaik cilvēki nebija neko redzējuši un izvēlējās preces pēc principa – jo krāsaināk, jo labāk, atceras kompānijas dibinātājs. Smagākie bijuši deviņdesmitie gadi, kad likuma vara vēl nepastāvēja, beidzās viena politiskā formācija un sākās otra, valdīja rekets un bandītisms. Tā bija reāla ikdiena, ar ko sastapās uzņēmējs. «Mums viss bija jāveido no nulles, bet viena liela daļa nevis veidoja no nulles, bet pārņēma jeb privatizēja uzņēmumus. Slikti, ka daļu uzņēmumu pārņēma tie, kas nemācēja tos attīstīt. Ja būtu pārņēmuši tie, kuri varētu kapitālu attīstīt un vairot, tad būtu labi. Veiksmīgu privatizācijas piemēru bija maz,» vērtē uzņēmējs.
Nedrīkst snaust
Šodien kompānija turpina attīstību. «Augam. Vai pietiekami strauji, tas jau ir cits jautājums, jo vienmēr var gribēt vairāk. Nav citas iespējas, kā attīstīties, jo pretējā gadījumā jāiet ārā no biznesa vai tas jāpārdod. Lai mūs «neapēstu lielās haizivis», ir jāattīstās,» uzsver valdes priekšsēdētājs. Pagājušajā gadā atvērti trīs jauni Mājai un Dārzam veikali – Kuldīgā, Cēsīs, Dobelē, un pašlaik kopā ir 15 šī zīmola veikali.
Tuvākajos gados ir plānots ieiet Rīgā, uzbūvējot jaunu tirdzniecības vietu. Pagaidām konkrētus būvniecības termiņus un investīciju apjomu E. Bergmanis nenosauc. Iespējams, AS Diāna varētu pārņemt kāda cita tirdzniecības uzņēmuma telpas Pierīgā.
Visu rakstu Tēmē uz Rīgu lasiet 2. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.