Citas ziņas

Tiešā mārketinga aktivitātes Latvijā uzskata par neefektīvām

,22.11.2007

Jaunākais izdevums

Kompānijas Xerox un 7guru sadarbībā veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka tiešā mārketinga aktivitātes (TM) Latvijā par efektīvām uzskata vien 26,7% aptaujāto uzņēmumu mārketinga un reklāmas nodaļu vadītāji. Eksperti uzskata, ka Latvijā TM realizēšanā bieži tiek izmantotas morāli novecojušas un tirgum neatbilstošas metodes, nekvalitatīvi un bezpersoniski materiāli, kā arī novecojušas, realitātei neatbilstošas datubāzes.

Xerox pārstāvji pētījuma rezultātus vērtē kā likumsakarīgu iznākumu līdz šim izmantotajām TM tehnoloģijām, kuras nereti ir saraustītas, modificētas un vienveidīgas. Uzņēmuma pārstāvji prognozē, ka nākotnē personalizētajam mārketingam Latvijā būs ievērojama nozīme mārketinga un reklāmas telpā.

Lai arī lielākā daļa respondentu (66%) atzina, ka TM ļauj uzrunāt patērētāju daudz personiskākā līmenī, aptuveni 40% aptaujāto speciālistu atzina, ka TM izvēlas reti vai neizmanto vispār. Uz jautājumu par mūsdienu tehnoloģiju iespējām TM aktivitāšu nodrošināšanai, 36,7% respondentu atbildēja, ka pieejamā informācija nav pietiekama.

Tehnoloģijas

Tieto Latvia daļu mantas nodos divām jaundibināmām kompānijām un mainīs nosaukumu

LETA,11.10.2022

Plānots, ka pēc reorganizācija "Tieto Latvia" valdes loceklis Valdis Janovs kļūs par kompānijas valdes priekšsēdētāju, bet kompānijas esošā valdes priekšsēdētaja Valērija Vārna turpmāk būs "Tietoevry Latvia" valdes priekšsēdētāja.

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju uzņēmums SIA "Tieto Latvia" daļu mantas nodos divām jaundibināmām kompānijām, liecina pirmdien, 10.oktobrī, oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publiskotais paziņojums par reorganizāciju.

Atbilstoši "Tieto Latvia" vienīgā īpašnieka - Somijas "TietoEvry" - 2022.gada 3.oktobrī pieņemtajam lēmumam no "Tieto Latvia" tiks nodalīta daļa mantas, kas tiks nodota jaundibināmajām iegūstošajām sabiedrībām SIA "Tietoevry Connect Latvia" un SIA "Tietoevry Latvia".

Reorganizācijā tiks samazināts "Tieto Latvia" pamatkapitāls, dzēšot pamatkapitāla daļas.

Kreditori var pieteikt prasījumus viena mēneša laikā no paziņojuma publicēšanas dienas.

Vienlaikus paredzēts, ka pēc reorganizācijas "Tieto Latvia" mainīs nosaukumu un kļūs par SIA "Tietoevry Banking Latvia", liecina "Firmas.lv" publiskotais reorganizācijas lēmums.

Reorganizācijā "Tieto Latvia" nodos kompānijai "Tietoevry Connect Latvia" visu mantu, tiesības un saistības, kā arī darbiniekus, kas saistīti ar kompānijas "connect" aktivitātēm un saimniecisko darbību, tostarp informatīvā un atbalsta pirmā kontaktpunkta aktivitātes gala klientiem Ziemeļvalstīs, piemēram, pirmā un otrā līmeņa atbalsta aktivitātes, saņemšanas un nosūtīšanas aktivitātes, vienotā kontaktpunkta (SPOC) aktivitātes, krīzes komunikācijas aktivitātes, piekļuves un identitātes pārvaldības aktivitātes, atbalstu ārpus darba laikam un ražošanas pārvaldības aktivitātes.

Pakalpojumi

Mazsalacas «meteorīts» un Zemenes skrējiens joprojām nepārspēti

Kristīne Stepiņa,27.11.2018

Tā dēvētā «meteorīta» radītā bedre pļavā Mazsalacas novadā 2009.gadā

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partizānu mārketings šobrīd attīstās digitālajā vidē, taču, tā kā tur šādas aktivitātes notiek teju vai katru dienu, tās vairs nav tik skandalozas

T.s. partizānu mārketings pasaulē tiek plaši izmantots, arī Latvijā ir bijušas vērā ņemamas aktivitātes, piemēram, Mazsalacā it kā nokritušais meteorīts, kam uzmanību pievērsa arī daudzi ārvalstu mediji, arī puskailās meitenes Zemenes skrējiens futbola laukumā Pasaules čempionāta kvalifikācijas spēles laikā starp Latvijas un Portugāles izlasēm. Tā kā cilvēki vairāk laika pavada sociālajos tīklos, tas šobrīd attīstās tieši digitālajā vidē un ir būtiska tīklu mārketinga sastāvdaļa.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Viedokļi

Inflācija un ekonomiskā aktivitāte Latvijā. Kas mainījies pēdējo 15 gadu laikā?

Latvijas Bankas ekonomists Andrejs Bessonovs,04.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zema inflācija eirozonā un Latvijā

Nevienam nav noslēpums, ka eiro zonā nu jau ilgstoši ir vērojams zems inflācijas līmenis. Pēdējo 3-4 gadu laikā ekonomistu un politikas veidotāju lokā ir vērojamas plašas diskusijas par inflāciju ietekmējošiem faktoriem, tostarp ārējiem (globalizācija, izejvielu cenas) un iekšējiem faktoriem (vājš pieprasījums, strukturālās izmaiņas, inflācijas gaidas). Diskusiju gaitā aktualizējas jautājums par ekonomiskās aktivitātes lomu inflācijas noteikšanā, – cik lielā mērā tā izskaidro inflāciju un vai sakarība pēdējos gados nav vājinājusies?

Makroekonomiskās norises eiro zonā un pasaulē nepārprotami ietekmē arī Latvijas ekonomisko attīstību. Līdzīgi kā eiro zonā inflācija Latvijā kopš 2012. gada vidus atrodas zem 2% (eiro zonas inflācijas mērķis ir inflācija tuvu, bet zem 2%), un pēdējā gada laikā inflācija ir bijusi pat zem nulles.

Tirdzniecība un pakalpojumi

VIDEO: Ko darīt, lai 2024. gada vasarā Rīgas centrs būtu pilns?

Jānis Goldbergs,02.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šāda bija Dienas Biznesa tēma diskusijā par tūrisma industrijas darbību Rīgas centrā un iespējām turpmākajos gados, kuras galvenie secinājumi koncentrējas ap tūrisma uztveri valsti vispār. Proti, tūrisms ir jāvērtē kā eksportējoša nozare, un ir nepieciešama valsts tēla apzināta veidošana.

Dienas Biznesa diskusijā klātienē piedalījās Latvijas Investīciju aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas vadītājs Andris Kalniņš un nacionālās lidsabiedrības airBaltic viceprezidents pārdošanas jautājumos Toms Andersons. Viedokļus par jautājumu iesūtīja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas prezidents Ēriks Lingebērziņš, Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras vadītājs Fredis Bikovs, kā arī uzņēmuma Primex vadītājs Jānis Ošlejs, kurš arī bija šīs diskusijas iedvesmas avots ar savu sociālā tīkla publikāciju, kura noslēdzās ar izsauksmi: “Darām!” Ko īsti varam darīt, lai būtu rezultāts, lai Rīgas centrs šovasar būtu tūristu pilns, arī mēģinājām noskaidrot. Diskusija videoformātā skatāma portālā db.lv.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Reklāmraksti

Digitālā mārketinga aģentūra Realweb Latvia kļūst par WHAT Digital Marketing

Sadarbības materiāls,29.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms 10 gadiem, 2013. gada oktobrī, Rīgas centrā darbību uzsāka Realweb Latvia – digitālā mārketinga aģentūra, kas viena no pirmajām piedāvāja tobrīd tādus inovatīvus digitālā mārketinga risinājumus kā reklāmu Google un Facebook.

Šodien Realweb Latvia ir viena no lielākajām digitālā mārketinga aģentūrām Baltijā ar gada apgrozījumu virs 50 milj. EUR, un tās lielāko partneru vidū ietilpst Google, Meta Facebook, Microsoft, TikTok. Realweb Latvia ir viens no 3 Google Premier partneriem Latvijā vairāk kā 40 reklāmas aģentūru konkurencē un pārvalda digitālās reklāmas Google, Meta Facebook, Microsoft, Linkedin, TikTok ar budžetu virs 3 miljoniem EUR mēnesī. Visi aģentūras speciālisti ir sertificēti, savukārt aģentūras vadītāja Velta Mestere 2020. gadā Forbes Latvijas veiksmīgāko sieviešu reitingā ieņēma augsto 4. vietu. Pēdējo gadu laikā esam strauji auguši eksporta nozarē - to apliecina arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) 2022. gada nominācija “Eksporta čempions”.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

The Chartered Institute of Marketing (CIM) – lielākais mārketinga institūts pasaulē. Sadarbībā ar akreditēto Izglītības centru “Latvikon” CIM sniedz iespēju Latvijas uzņēmumu, ārvalstu kompāniju pārstāvniecību speciālistiem mārketinga jomā un jebkuram citam interesantam saņemt vienu no pazīstamākajām un prestižākajām starptautiskajām mārketinga kvalifikācijām – CIM Professional Diploma in Marketing. Apmācība pēc šīs programmas sāksies februārī, bet 22. novembrī “Latvikon” ielūdz visus interesentus uz bezmaksas prezentāciju, kur būs iespēja iepazīties ar pasniedzējiem un programmas saturu.

Mācību programma sastāv no 4 moduļiem – Marketing Research and Information, Marketing Planning, Marketing Communications un Marketing Management in Practice. Starptautiska diploma iegūšanai katrā no moduļiem ir jānokārto eksāmens. Nodarbības notiek angļu valodā divas reizes nedēļā vakaros, apmācība ilgst aptuveni 9 mēnešus.

CIM programmas pasniedz vairāk nekā 80 pasaules valstīs un CIM kvalifikācijas ir labi pazīstamas darba devēju vidū visā pasaulē, piemērām, pēc CIM programmām regulāri tiek apmācīts personāls no Royal Dutch Shell, British Airlines, Saatchi&Saatchi, Coca-Cola, Nestle, McDonald’s. Ekskluzīvo iespēju pasniegt CIM Professional Diploma in Marketing kopš 2006. gada februāra ir ieguvis Izglītības centrs “Latvikon” un pēc šīs programmas jau tika apmācīti (šo apmācību jau ir izgājuši) vadošie mārketinga speciālisti no Aizkraukles Bankas, Bite Latvija, GE Money, TV3, Hotel De Rome, CIDO pārtikas grupa un Rīgas Piensaimnieks.

Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā atrast, piesaistīt un noturēt klientus

Jurģis Bakans, Bluelark Pārdošanas nodaļas vadītājs,14.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumi ir labi pārdomātu lēmumu sekas.

Nav svarīgi, vai pārdodat dimantus vai izstrādājat datorprogrammatūru; vai pārdodat tieši uzņēmumiem vai piedāvājat pakalpojumus tūkstošiem privāto klientu, visi veiksmīgie uzņēmumi ievēro dažus vienotus noteikumus.

Tātad, kas mūsu Salesforce klientiem Okavango dimantu raktuvēs ir kopīgs ar vienu no Eiropas lielākajiem telekomunikāciju operatoriem?

Uzņēmējdarbības panākumu pamatā ir skaidri definēti uzņēmējdarbības procesi un efektīva uzņēmuma datu izmantošana.

Ir pagājuši laiki, kad CRM kalpoja kā piezīmju grāmatiņa klientu kontaktiem vai uzņēmējdarbības piezīmēm. Mūsdienās CRM ir vissvarīgākais instruments uzņēmējdarbības procesu vadīšanai un nenoteiktības novēršanai.

Pakalpojumi

LIAA: Latvijai kā darījumu tūrisma galamērķim ir daudzsološa nākotne

LETA,12.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai kā darījumu tūrisma jeb MICE nozares galamērķim ir daudzsološa nākotne, otrdien Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) «Latvijas Tūrisma forumā 2017» sacīja LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.

Atskatoties uz LIAA paveikto 2017.gadā, viņa norādīja, ka šogad rīkotās darījumu tūrisma publicitātes aktivitātes, tostarp sadarbībā ar Rīgas tūrisma attīstības biroju (RTAB) rīkotais Eiropas darījumu tūrisma forums, liecina, ka Latvijai kā darījumu tūrisma galamērķim ir spoža nākotne, uz ko norāda dažādu darījumu tūrisma pasākumu organizatoru pozitīvās atsauksmes par Latviju. «Lai arī nevaram uzņemt lielās konferences un pasākumus, varam sevi labi parādīt arī mazākā mērogā,» sacīja Šīrava.

Viņa uzsvēra, ka Latvijai kā jebkāda veida tūrisma galamērķim ir ļoti daudz dažādu aspektu, kas padara to saistošu ārvalstu tūristiem. Piemēram, atskatoties uz šogad īstenotajiem publicitātes pasākumiem, kas ietvēra arī dažādu valstu mediju vizīšu rīkošanu Latvijā, ārvalstu žurnālisti uzsvēra Latvijas dabas un gastronomiskā piedāvājuma pievilcību. LIAA Tūrisma departamenta direktore sacīja, ka minētie ir vieni no būtiskākajiem aspektiem, kas Latvijas tūrisma piedāvājumā tiek uzsvērti.

Citas ziņas

Rīgā lekciju kursu lasīs pasaules mēroga mārketinga eksperts Dreitons Birds

,26.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Ekonomikas Augstskolā piektdien, 27. jūnijā, ar lekciju uzstāsies pasaulslavenais tiešā mārketinga guru no Lielbritānijas Dreitons Birds (Drayton Bird). Lekciju, kuras nosaukums ir Slepenais ierocis, kas pacēla mani no bankrota līdz miljoniem, organizē Latvijas Tiešā mārketinga asociācija sadarbībā ar Rīgas Ekonomikas augstskolu.

90 minūšu garās lekcijas laikā Dreitons Birds dalīsies savā 45 gadu pieredzē par to, kā gūt panākumus tiešā mārketinga jomā, Db.lv informē Digne Lubiņa, Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils Eurocom Worldwide pārstāve Latvijā.

„Esam pagodināti nodrošināt vienreizēju iespēju - noklausīties šāda līmeņa mārketinga eksperta lekciju. Dreitona pieredze tiešā mārketinga jomā ir unikāla – viņš kā uzņēmējs darbojies dažādās sfērās, strādājis arī ar vairākām pasaules līmeņa mārketinga aģentūrām un vadījis apmācības tādos uzņēmumos kā Microsoft, British Airways, Visa un American Express. Viņa lekcijas ir ļoti aizraujošas un iedvesmojošas, un priecājamies, ka iespēju iegūt jaunas, radošas idejas ir novērtējis liels skaits Latvijas uzņēmēju,” saka Miks Stūrītis, Latvijas Tiešā mārketinga asociācijas valdes loceklis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Rīgas domes Mārketinga nodaļas budžets jāoptimizē par 50%”, uzskata Rīga domes priekšsēdētāja vietnieks Almers Ludviks (LPP/LC). Mārketinga nodaļas budžets šogad, sastāda 719 584 latus, savukārt 2009. gadā mārketinga nodaļa plāno tērēt 669 580 latus, kas ir par 7% jeb 50 000 latiem mazāk.

Ludviks: Mārketinga nodaļas budžets jāoptimizēSekojot A. Ludvika jūlijā parakstītajam rīkojumam par budžeta optimizāciju, Ārlietu pārvalde, kuras ietvaros darbojas arī Mārketinga nodaļa, iesniedza savu redzējumu par tēriņu samazinājumu. Vicemērs norāda, ka Mārketinga nodaļas priekšlikums budžeta optimizācijai 7% jeb 50 000 latu apmērā šī brīža apstākļos nav apmierinošs, Db.lv informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

„Mārketingam, protams, ir nozīmīga loma jebkura uzņēmuma vai organizācijas komunikācijā un attīstībā, taču ekonomisko grūtību apstākļos, ja vien mārketings nav organizācijas pamatdarbība, tas vērtējams kā papildus izdevumi jeb ekstra, ko nākas ierobežot,” norāda A. Ludviks.

Eksperti

Mārketinga izmantošanas pakāpe Latvijas mazajos un vidējos uzņēmumos

Sergejs Volvenkins, SIA SV Marketing valdes priekšsēdētājs, LU doktorants. Pētījuma sfēra: mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšana (mārketinga konteksts),17.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2. līdz 4. augustam Grieķijā noritēja starptautiskā konference, veltīta mārketinga jautājumiem mazajos un vidējos uzņēmumos, kur es prezentēju sava pētījuma rezultātus par tēmu «Mārketinga izmantošanas pakāpe Latvijas mazos un vidējos uzņēmumos biznesa mērķu sasniegšanā». Kā izriet no konferences nosaukuma, tās īpatnība bija tā, ka tika apspriesti ne tikai vispārīgie mārketinga jautājumi, bet konkrēti mazo un vidējo uzņēmumu mārketinga jautājumi. Tas bija ļoti interesants un noderīgs pasākums.

Izstāstīt pāris vārdos par konferences rezultātiem ir diezgan grūti, jo tika aizskartas daudzas dažādas tēmas un vairums no tām ir pelnījis atsevišķu apskatu un aprakstu. Piemēram, man iepatikās šādi ziņojumi:

(1) Open Innovatıon Practıces by Small and Medıum Sızed Fırms,

(2) Creating Competitive Advantage through IT Innovation in Small and Medium-Sized Enterprises: An Organisational Perspective,

(3) Current and Modern Planning in Enterprises: Critical insights,

(4) Small Business Use of Social Media as a Competitive Advantage,

(5) Relationship Management as a Basis for Knowledge Management of Innovative Small and Medium-Sized Enterprises.

Citas ziņas

Lembergs cer uz vairākiem simtiem tūkstošu sterliņu mārciņu no prasītājiem Anglijas tiesā

LETA,27.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils mērs Aivars Lembergs (Latvijai un Ventspilij) saistībā ar tiesvedību Anglijas tiesā cer no prasītājiem saņemt tiesāšanās izdevumu un zaudējumu kompensāciju vairāku simtu tūkstošu sterliņu mārciņu apmērā.

Kā šodien preses konferencē informēja Lembergs, lēmumam par kompensācijas apmēru vajadzētu būt zināmam aptuveni desmit dienu laikā pēc 19.jūnija, kad Anglijas un Velsas Apelācijas tiesa noraidīja Antonio Gramsci Shipping Corporation un 29 citu AS Latvijas kuģniecība (LK) meitassabiedrību iesniegto apelācijas sūdzību strīdā ar Lembergu par frakts līgumu, atkārtoti apstiprinot, ka pret viņu celtā prasība ir nepamatota un izbeidzama Anglijas tiesas jurisdikcijas neesamības dēļ.

«Pirmās instances tiesā es uzvarēju kompāniju Vitol šajā prasībā, viņi tiesas lēmumu pārsūdzēja apelācijas instances tiesā, un apelācijas instances tiesa arī viņu apelācijas sūdzību noraidīja. Jāsaka, ka tiesa bija plānota divas dienas, bet notika dažas stundas. Apelācijas instances tiesa trīs tiesnešu sastāvā pēc tam, kad bija noklausījusies prasītāju argumentus, noklausīšanos pārtrauca, jo uzskatīja par bezjēdzīgu tērēt laiku un klausīties vēl manus advokātus. Tiesa uzreiz turpat tiesas zālē pieņēma lēmumu, ka apelācijas sūdzība tiek noraidīta. Tas, protams, prasītājam bija milzīgs šoks, jo viņi domāja, ka divas dienas varēs skalot smadzenes tiesnešiem, bet no tā nekas neiznāca,» norādīja Lembergs.

Pakalpojumi

Eksperts: Mārketinga kampaņā svarīgi ir naudu tērēt gudri

Noza,26.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārketinga aktivitātēs rezultāts ir atkarīgs nevis no ieguldījumu apmēra un to saiknes ar uzņēmuma apgrozījumu, bet no tā, cik gudri nauda tiek tērēta, norāda mārketinga komunikācijas praktiķis, septiņu mārketingam veltītu bestselleru autors un biznesa grāmatu izdevējs no Krievijas Igors Manns.

Dažkārt tiek pausts uzskats, ka mārketinga kampaņu efektivitāte ir atkarīga no tā, cik daudz līdzekļu kampaņās iztērēts, un ka šai summai jāveido noteikts procents no uzņēmuma apgrozījuma. Uz jautājumu, vai ir saikne starp mārketinga aktivitātēs iztērēto naudas summu un iegūto rezultātu, Manns atbildēja, ka rezultāts ir atkarīgs nevis no ieguldījumu apmēra un to saiknes ar uzņēmuma apgrozījumu, bet no tā, cik gudri nauda tiek tērēta, kā arī no daudziem citiem faktoriem, piemēram, tirgus situācijas un konkurentu aktivitātēm.

«Piemēram, uzņēmējs var sagatavot labu reklāmas kampaņu, kuras laikā klientiem piedāvā savu produktu iegādāties ar atlaidi, bet nezināt, ka konkurents izstrādājis līdzīgu kampaņu un tajā pašā laikā potenciālajiem klientiem solīs daudz lielākas atlaides,» situāciju raksturoja Manns.

Citas ziņas

Norisināsies mārketinga un reklāmas nedēļa Wazzup 2009

,20.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojas apjomīgākais mārketinga pasākums Latvijā: ikgadējā mārketinga un reklāmas nedēļa Wazzap? 2009

Jau piekto reizi Latvijā norisināsies mārketinga un reklāmas nedēļa Wazzap? 2009, kas šogad norisināsies četras dienas ar septiņām atsevišķām tēmām veltītām sesijām. Pasākums notiks no 4. līdz 7. novembrim viesnīcā Radisson SAS Daugava.

Pirmā pasākuma diena tiks veltīta mārketingam, kas uzrunā krievu mentalitātes cilvēkus. Otro dienu atklās sponsorēšanas mārketinga sesija. Trešajā pasākuma dienā notiks netradicionālā mārketinga un mediju tendenču sesijas. Arī tajās savā pieredzē dalīsies Eiropā un pasaulē pazīstami mārketinga eksperti.

Savukārt pēdējā pasākuma diena paredzēta mārketinga efektivitātei un tiešajam mārketingam B2B (business to business) sektorā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība ceturtdien atbalstīja jaunu Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu 2021-2027.gada plānošanas perioda atbalsta programma Latvijas maziem un vidējiem uzņēmumiem inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai, kuru ieviesīs Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

Kā norāda Ekonomikas ministrijā (EM), atbalsta programmas kopējais finansējums ir 73,38 miljoni eiro.

Atbalsta programmas mērķis ir nodrošināt finansējuma pieejamību biznesa idejas īstenošanai un uzņēmējdarbības attīstībai Latvijā, veicinot aktivitātes, kas vērstas uz inovatīvo komersantu īpatsvara paaugstināšanu ekonomikā un sekmē uzņēmējdarbību, kas vērsta uz augstu pievienoto vērtību radīšanu vidēji augsto un augsto tehnoloģiju jomā un radošo industriju jomā, un veicina eksporta pieaugumu atbalstītajos uzņēmumos, tādējādi sniedzot ieguldījumu Nacionālās industriālās politikas Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas mērķu sasniegšanā.

Jaunās atbalsta programmas ietvaros LIAA īstenos trīs aktivitātes, pārņemot un turpinot labāko praksi no Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda attiecīgām programmām.

Makroekonomika

Pētījums: Latvijas iedzīvotāji aktīvi iesaistās ēnu ekonomiku veicinošās aktivitātēs

Lelde Petrāne,01.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedzīvotāji Latvijā un Baltijas valstīs kopumā ar toleranci izturas pret sabiedrības iesaistīšanos ēnu ekonomiku veicinošās aktivitātēs un aktīvi iesaistās šādās aktivitātēs arī paši- tāds ir galvenais secinājums no nesen publiskotā pētījuma, kuru veica Lietuvas Brīvais tirgus institūts sadarbībā ar Dr. Arni Sauku (Rīgas Ekonomikas augstskola- SSE Riga), Dr. Friederich Schneider (Johannes Kepler Universitāte, Austrija) un zinātniskajām institūcijām no Igaunijas, Polijas, Baltkrievijas, kā arī Zviedrijas.

Kā uzsver viens no pētījuma līdzautoriem Dr. Arnis Sauka: «Šis pētījums apstiprina, ka ēnu ekonomika Latvijā ir ne tikai ļoti augsta, bet arī lielāka kā pārējās divās Baltijas valstīs. Tam par iemeslu, cita starpā, ir iedzīvotāju negatīvā attieksme pret valsts sniegtajiem pakalpojumiem kā arī augsti darbaspēka nodokļi.»

Komentējot pētījuma datus, līdzīgu viedokli attiecībā uz galvenajiem iemesliem salīdzinoši augstākām ēnu ekonomikas aktivitātēm Latvijas iedzīvotāju vidū pauž arī Johannes Kepler Universitātes (Austrija) profesors Dr. Friedrich Schneider: «... Baltijas valstu vidū tieši Latvijas iedzīvotāji ēnu ekonomiku akceptē visvairāk. Kā galvenais iemesls tam varētu būt tas, ka daudz izteiktāk kā iedzīvotāji Lietuvā un Igaunijā Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka neredz jēgu maksāt nodokļus, jo valdības sniegtie pakalpojumi ir sliktas kvalitātes. Iedzīvotāji Latvijā ir arī izteikti neapmierinātāki ar lieliem algas nodokļiem, tāpēc izvēlas saņemt lielāku algu neoficiāli.»

Makroekonomika

Latvijas ekonomika starpstāvoklī

Didzis Meļķis,02.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visai labie makroekonomiskie rādītāji tomēr nav gana labi, lai drīkstētu atslābt, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Divi jaunākie ziņojumi par ekonomikas faktoriem iezīmē Latvijas problēmu loku no augstiem nodokļiem līdz neefektīvām tieslietām un inovāciju atpalicību pa vidu. Tā Pasaules Ekonomikas foruma veidotajā Globālās konkurētspējas indeksā (GKI) 2015.‒2016. gadam Latvija pirmajā vietā starp 140 vērtētajām valstīm ir tikai vienā pozīcijā – samērā veselīgā inflācijā ar 0,7% rādītāju. Tiesa, arī šo pirmo vietu mēs šogad dalām ar Igauniju, un vēl gadu iepriekš, kad cenu līmenis bija sastinguma stāvolī, Latvijai šai kategorijā GKI bija 68. vieta. Kopumā Latvija GKI piedzīvojusi kritumu par divām pozīcijām līdz 44. vietai.

Finanses

Latvijā uzņēmumu populārākās sociālās atbildības aktivitātes - kopienas un ziedošana labdarībai

Žanete Hāka,16.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā populārākās uzņēmumu sociālās atbildības aktivitātes ir piedalīšanās kopienas aktivitātēs (piemēram, talkās) un ziedošana labdarībai.

Starptautiskā pētījuma ietvaros Grant Thornton Rimess Baltic pētīja korporatīvās sociālās atbildības praksi Latvijā un uzņēmumu motivāciju iesaistīties šajās aktivitātēs. International Business Report rezultāti rāda, ka Latvijā populārākās sociālās atbildības aktivitātes ir piedalīšanās kopienas aktivitātēs (59 %) un ziedošana labdarībai (57%), kā arī enerģijas patēriņa mazināšana un atkritumu pārstrāde (52 %). Šie rādītāji ir ļoti līdzīgi visās trīs Baltijas valstīs un arī Eiropas Savienībā (ES) kopumā, bet ar vienu izņēmumu — kompāniju iesaisti enerģijas patēriņa mazināšanā un atkritumu pārstrādāšanā. Neskatoties uz to, ka šī ir starp populārākajām sociālās atbildības aktivitātēm Latvijā, ES vidējais rādītājs ir vēl augstāks — šādas iniciatīvas raksturīgas vidēji 73 % uzņēmumu, kas to padara par pārliecinoši populārāko sociālās atbildības aktivitāti.

Citas ziņas

Kompensācijas konkurences upuriem

,03.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija ir publicējusi Balto grāmatu, ierosinot jaunu sistēmu saistībā ar kompensācijām patērētājiem un uzņēmējiem, kas cietuši pretmonopola politikas pārkāpumu rezultātā (tajos gadījumos, kad nav ievēroti EK līguma noteikumi par uzņēmējdarbības ierobežošanu un dominējoša stāvokļa tirgū ļaunprātīgu izmantošanu), informē Eiropas konkurences padome.

Pašlaik vairumā ES dalībvalstu pastāv ievērojami šķēršļi, kas attur patērētājus un uzņēmumus individuālā kārtā prasīt tiesā kompensāciju par kaitējumu, kas tiem radies pretmonopola noteikumu neievērošanas dēļ. Baltajā grāmatā iekļauti priekšlikumi, lai padarītu cietušo iesniegtās kaitējumu kompensēšanas prasības efektīvākas, vienlaikus ievērojot Eiropas tiesību sistēmas un tradīcijas. Komisijas ierosinātās sistēmas pamatā ir princips, ka nodarītie kaitējumi ir jākompensē tikai vienreiz. Pārējie būtiskākie Baltajā grāmatā iekļautie ierosinājumi attiecas uz kolektīvām prasībām, pierādījumu izpaušanu un konkurences iestāžu pieņemto galīgo lēmumu pierādījuma spēku saistībā ar vēlākām prasībām par kaitējuma kompensāciju. Ierosinājumos vienādā mērā ir ņemtas vērā gan prasības iesniedzēja, gan atbildētāja tiesības un pienākumi. Vienlaikus ierosinājumos ir iekļauti aizsargpasākumi, lai nepieļautu tiesvedības ļaunprātīgu izmantošanu. Ieinteresētās personas tiek aicinātas iesniegt savas piezīmes par šiem ierosinājumiem līdz 2008. gada 15. jūlijam. Ņemot vērā saņemtās atbildes, Komisija pēc tam izvērtēs konkrētos pasākumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz virknes deputātu bažām par kandidāta iespējamo politisko angažētību, Saeima šodien valsts kontroliera amatā ievēlēja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) vadītāju Rolandu Irkli.

Par Irkļa ievēlēšanu amatā nobalsoja 53 deputāti, pret bija 42 parlamentārieši. Irkli atbalstīja viņu izvirzījusī "Attīstībai/Par!" Saeimas frakcija, ka arī "Jaunās vienotības", Nacionālās apvienības un "Saskaņas" deputāti, kā arī atsevišķi pie frakcijām nepiederošie parlamentārieši. Par pārējiem kandidātiem tika saņemts ievērojami mazāks deputātu balsu skaits.

Saeimas deputāte Inese Ikstena (AP) akcentēja, ka Irklis ir augsta līmeņa profesionālis, kura vadībā notikusi dabasgāzes tirgus sekmīga atvēršana un veicināta elektroenerģijas tirgus attīstība, nodrošinot labākas elektrības cenas iedzīvotājiem. SPRK vadītāja amatā Irklis licis "savilkt jostas" sabiedrisko pakalpojumu jomas monopolistiem nevis patērētājiem, uzsvēra politiķe.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Ārstu biedrība (LĀB) iestājas par vakcināciju kā pašlaik drošāko un efektīvāko Covid-19 pandēmijas ierobežošanas līdzekli, bet ir kategoriski pret vakcinācijas loterijas rīkošanu.

Fiskālu stimulu izmantošana sabiedrības veselības veicināšanā LĀB ieskatā ir pieļaujama tikai izņēmuma gadījumos. Biedrība aicina pārtraukt nodokļu maksātāju naudas izšķērdēšanu neefektīvām reklāmas kampaņām un naudu novirzīt Latvijas veselības aprūpes stiprināšanai.

LĀB valde uzsver, ka vakcinācijas loterija un viena saukļa reklāmas kampaņas nav labākais veids, kā izglītot un uzrunāt sabiedrību, lai veicinātu vakcināciju pret Covid-19. Vēl vairāk - biedrība uzskata, ka šādas akcijas devalvē cilvēka dzīvības vērtību, jo veselība un vakcinācija nav laimes spēle.

Vakcinācijas loterijas izlozes varētu sākties augusta beigās

Vakcinācijas pret Covid-19 loterijas izlozes varētu sākties augusta beigās vai septembra sākumā,...

LĀB neesot arī saprotama plānotās vakcinācijas loterijas izmaksu lietderība un finansiālais pamatojums, jo gandrīz pusi no kopējā budžeta (aptuveni 520 000 eiro) ir plānots atvēlēt reklāmai, nevis laimestiem. Loterijai atvēlēto naudu, biedrības vērtējumā, būtu lietderīgāk izmantot Covid-19 pacientu ārstēšanai un veselības aprūpes sistēmas kapacitātes stiprināšanai.

LĀB aicina valdību, atbildīgās ministrijas un Saeimu sabiedrības informēšanai un izglītošanai algot veselības nozares profesionāļus, kā arī vairāk sadarboties ar pašvaldībām un uzņēmējiem, kas spēj daudz tiešāk un efektīvāk uzrunāt konkrētas cilvēku grupas.

Vienlaikus LĀB atzīst, ka Latvija nav unikāla un šādas loterijas tiek rīkotas arī citviet pasaulē. "Diemžēl vairumā gadījumu šī pieeja sevi nav attaisnojusi, jo nav vērsta uz konkrētu mērķauditoriju vajadzību uzrunāšanu," skaidro LĀB.

Tādējādi biedrība rosina vakcinācijas aptveres palielināšanai un atsevišķu sabiedrības grupu mērķtiecīgam atbalstam pārdomāt, piemēram, bezmaksas transporta biļešu vai pusdienu, vai pārtikas produktu talonu piešķiršanas stratēģiju.

LĀB atkārtoti aicina Latvijas iedzīvotājus veikt vakcināciju, bet neskaidros jautājumu par vakcinācijas procesu pārrunāt ar saviem ģimenes ārstiem vai citiem ārstiem speciālistiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Citas ziņas

Lietuvas loģistikas uzņēmums pārņem Rhenus Revival vadību

,20.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 2008.gada sākumu Lietuvas sabiedrība UAB Rhenus Svoris ar tās ģenerāldirektoru Arūnas Bertašius priekšgalā pārņēmusi vadību un uzsākusi pārkārtošanu loģistikas uzņēmumā Rhenus Revival.

Loģistikas sabiedrība SIA Rhenus Revival, Latvijā darbojusies no 2000.gada, funkcionējot kā Vācijas uzņēmuma filiāle un pildot pārstāvniecības funkcijas: kravu, kas ierodas no dažādām Eiropas valstīm, piegādes organizēšana klientiem Latvijā. Šogad tiek plānota Rhenus Revival darbības Latvijā aktivizēšana.

“Pārstāvniecības Latvijā vadības pārņemšana mums ir liels un interesants izaicinājums. Latvijā jūtams arvien augošs pieprasījums pēc augstas kvalitātes loģistikas pakalpojumiem. Tajā ieinteresēti uzņēmumi, kuri strādā visu trīs Baltijas valstu tirgos, kā arī Lietuvas un starptautiskās kompānijas, kuru partneri mēs esam Lietuvā. Esam uzkrājuši lielu loģistikas pakalpojumu sniegšanas pieredzi, kā arī izmantojam vairāk kā 230 Rhenus grupas filiāļu un partneru starptautisku tīklu. Mūsu uzdevums ir klientiem Latvijā sniegt visu veidu loģistikas pakalpojumus, nodrošinot augstu kvalitāti“,- saka SIA Rhenus Revival direktors Arūnas Bertašius

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sekmētu mārketinga izpētes pakalpojumu kvalitāti un nodrošinātu uzņēmējiem informāciju datos balstītu lēmumu pieņemšanai, darbu Latvijā uzsāk specializēts tirgus izpētes uzņēmums “KOG mārketinga un komunikācijas zinātnes pētījumu institūts”, piedāvājot klientiem pētījumus, kā arī mācības šajās jomās.

““KOG Institūts” izveidots pirms sešiem gadiem Lietuvā, kur trūka zinātniski pamatotu un praktiski izmantojamu patērētāju pētījumu, savukārt pašreiz kaimiņvalstī uzņēmums jau ir vispāratzīts, tāpēc pieņemts lēmums paplašināt savu darbību, piedāvājot līdzīgus pakalpojumus arī Latvijā. Redzam, ka līdzīga situācija tirgus izpētes jomā ir arī Latvijā, lai gan šeit darbojas vairāki jomas uzņēmumi, taču trūkst praktiski izmantojamu pētījumu piedāvājumu ar augstu pievienoto vērtību,” saka “KOG Institūta” direktore Dr. Eleonora Šeimienė, piebilstot, ka abās valstīs darbojas tie paši vai līdzīgi zīmoli, kur mārketinga nodaļas bieži strādā kopā un vēlas plašāku skatījumu uz zīmolu vadību un attīstību. Patlaban Lietuvā “KOG Institūts” veic pētījumus virknei vadošo dažādu nozaru zīmolu, kā piemēram, “Swedbank”, “If” un “Telia”.