Tehnoloģijas

Tilde šogad plāno augt par 15%

Anda Asere, 23.12.2019

Jaunākais izdevums

"Tilde" šogad plāno septiņu miljonu eiro apgrozījumu, nodrošinot 15% pieaugumu, salīdzinot ar 2018. gadu.

"2019. gads uzņēmumam bija ļoti sekmīgs gan biznesa attīstībā, gan jaunu tehnoloģiju izstrādē mākslīgā intelekta jomā. Audzis darbības apjoms gan Latvijā, gan eksporta tirgos, kas veido pusi no kopējā uzņēmuma apgrozījuma," teic Andrejs Vasiļjevs, "Tildes" valdes priekšsēdētājs.

Aizvadītajā gadā "Tilde" paplašināja pakalpojumu klāstu Eiropas Savienības institūcijām. 2019. gadā uzņēmums nodrošināja mašīntulkošanas platformas ES Padomes prezidentūrām Rumānijā un Somijā. Ar Somijas platformu, kas izstrādāta sadarbībā ar Somijas premjerministra biroju, jau veikti vairāk nekā 600 tūkstoši tulkojumi. Noslēgti līgumi par mašīntulkošanas risinājumu Horvātijas prezidentūrai un jaunu pakalpojumu izstrādi ES digitālajām infrastruktūrām. Strauji audzis "Tildes" mašīntulka lietotāju skaits arī komercsektorā, piesaistot jaunus klientus ASV, Vācijā, Šveicē, Portugālē, Polijā u.c.

"Sadarbībā ar Kultūras Informācijas sistēmu centru "Tilde" uzsāka darbu pie četriem virtuālajiem asistentiem dažādās valsts pārvaldes institūcijās, ieviešot mākslīgā intelekta tehnoloģijas lietotāju atbalsta uzlabošanā. Vispieredzējušākais no virtuālajiem asistentiem - LR Uzņēmumu reģistra čatbots UNA - šogad apguvis arī angļu valodu, kļūstot par vienu no pirmajiem daudzvalodīgajiem virtuālajiem palīgiem Eiropas publiskajā sektorā," norāda A. Vasiļjevs.

Gada beigās pabeigta Latvijā noteiktā e-rēķinu standarta ieviešana grāmatvedības un uzņēmumu vadības sistēmā "Tildes Jumis", kas nodrošinās e-rēķinu apriti starp vairāk nekā 10 tūkstošiem Latvijas uzņēmumu.

Šogad "Tilde" saņēmusi vairākus augstus atzinības apliecinājumus. Uzņēmums saņēma eksporta čempiona titulu konkursā "Eksporta un inovācijas balva 2019", LIKTA balvu "Platīna pele", tika atzīts par "Microsoft" gada partneri Latvijā, ieguva pirmo vietu Finanšu ministrijas konkursā "RegioStars Latvija 2019" kategorijā "Gudrā izaugsme: Digitālo pārmaiņu veicināšana". Savukārt nozīmīgākais 2019. gada starptautiskais sasniegums ir uzvara pasaules mašīntulkošanas sacensībās "WMT 2019", kurās "Tilde" jau trešo gadu pēc kārtas uzrādīja labāko rezultātu mazo valodu kategorijā.

Nākamajā gadā "Tildes" risinājumos tiks iekļautas pašas jaunākās mākslīgā intelekta tehnoloģijas, ko izstrādājuši "Tildes" pētnieki. Uzņēmumiem tiks piedāvāta "Tildes" runas tehnoloģiju platforma. "Tildes" mākslīgā intelekta tehnoloģijām tiks pievienota virkne jaunu valodu. ""Tildes" virtuālie asistenti spēs uzņēmumu datu krātuvēs atrast atbildes uz lietotāju jautājumiem. Mākslīgā intelekta metožu pielietojumi tiks aprobēti arī uzņēmumu grāmatvedības uzskaites procesos un uzņēmumu ieņēmumu naudas plūsmas prognozēšanā," ieskicē A. Vasiļjevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau trešo gadu pēc kārtas Latvijas valodas tehnoloģiju uzņēmums «Tilde» guvis uzvaru mašīntulkošanas «olimpiskajās spēlēs» WMT 2019, kas pagājušajā nedēļā noslēdzās Florencē, Itālijā.

Šogad «Tilde» sacensībās piedalījās ar savu jaunāko mašīntulku lietuviešu valodai, kuru eksperti atzina par kvalitatīvāku nekā «Google», «Microsoft» un citu tehnoloģiju milžu tiešsaistes sistēmas.

«Uzvara WMT sacensībās parāda, ka Latvijā var tik radītas pasaules mēroga mākslīgā intelekta tehnoloģijas. Tildes uzvaru nodrošina gan ilgstoši ieguldījumi pētniecībā – mūsu uzņēmumā strādā nu jau 9 zinātņu doktori, - gan cieša sadarbība ar Latvijas un Eiropas universitātēm un zinātniskajiem centriem. Jaunās mašīntulkošanas tehnoloģijas var pielāgot dažādu uzņēmumu vajadzībām, tādējādi veicinot Baltijas valstu konkurētspēju Eiropā un pasaulē,» stāsta «Tilde» valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot darbu pie mākslīgā intelekta virziena attīstības, uzņēmums Tet sadarbībā ar uzņēmumu Tilde uzsācis sintezētās jeb robota balss projektu. Pateicoties tam, Tet virtuālā klientu asistente Anete sāks runāt, un šo risinājumu nākotnē Tet piedāvās citiem uzņēmumiem.

Sintezētās balss projekta ideja ir radīta Tet Inovāciju čempionātā, kur darbinieki strādā pie savām idejām jaunu biznesa virzienu attīstībai un esošo pakalpojumu pilnveidošanai. «Šo risinājumu izmantosim, lai uzlabotu iekšējos procesus un komunikāciju ar klientiem, bet vēlāk varēsim piedāvāt to arī citiem uzņēmumiem efektīvākai klientu apziņošanai,» stāsta Tet mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa.

Šis projekts top sadarbībā ar uzņēmumu Tilde, kas palīdz risinājuma izstrādes procesā un datu apstrādē. «Balss sintēze ir tehnoloģija, kas ļauj rakstītu tekstu pārvērst runā. Šajā tehnoloģijā mēs izmantojam neironu tīklus, kas padara balss plūdumu un intonāciju daudz cilvēcīgāku,» skaidro Tilde biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju attīstība turpmāk mazinās darbaspēka deficītu, atzina valodas tehnoloģijas uzņēmuma "Tilde" grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas "Tildes Jumis" biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš.

Viņš skaidroja, ka darbaspēka trūkums veicinās pieprasījumu maksimāli automatizēt uzņēmējdarbības procesus. Uzņēmumi centīsies pēc iespējas vairāk rutīnas darbu nodot robotiem, lai cilvēki varētu veltīt laiku būtiskāko jautājumu risināšanai un stratēģisku lēmumu pieņemšanai.

"Vienkāršu, ilgstošu un atkārtojamu darbību uzticēšana cilvēkiem drīzā nākotnē kļūs par "luksusu", ko lielākā daļa nemaz nevarēs atļauties. Tas, savukārt, izdarīs spiedienu uz informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumiem izstrādāt aizvien lētākus, viedākus un vienkārši ieviešamus automatizācijas risinājumus," sacīja Slaidiņš, piebilstot, ka darba efektivitātes paaugstināšana ar tehnoloģiju palīdzību solās kļūt par gada būtiskāko tendenci.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" un valodas tehnoloģiju uzņēmums "Tilde" izstrādājuši virtuālo asistentu jeb covidbotu, kas ļaus iegūt drošu un ticamu informāciju par Covid-19.

Covidbots sniedz atbildes uz biežākajiem jautājumiem saistībā ar Covid-19, nodrošinot vieglu pieeju uzticamai un operatīvai informācijai, nepārtraukti turpinot mācīties un apgūt jaunākās tēmas. Virtuālais asistents pieejams vietnē covidbots.lv, un ikviena valsts vai pašvaldību iestāde, kas to vēlas, ir aicināta ievietot to savā mājaslapā.

Jaunā virtuālā asistenta mērķis - būt uzticamam palīgam iedzīvotājiem, kas apjukuši informācijas plūsmā un vēlas vienuviet saņemt pārbaudītu informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar jaunā koronavīrusa izplatību Latvijā.

Šobrīd virtuālais asistents prot izskaidrot Covid-19 vīrusa simptomus, paskaidrot, kā rīkoties dažādās ar to saistītās situācijās, kā arī norādīt svarīgākos tālruņu numurus un to, kur iestāžu mājaslapās atrodama aktuālākā informācija. Ir pieejami arī jaunākie statistikas dati par veiktajiem izmeklējumiem un saslimušo skaitu. Covidbots strādās visu diennakti un spēs sniegt atbildes vienlaikus daudziem lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējiem pieejams jauns risinājums ikdienas darbu optimizācijai – juridisko tekstu tulkotājs.

Tulkošanas risinājumu izstrādājis valodu tehnoloģiju uzņēmums "Tilde", sadarbojoties ar Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kameru (AHK) un advokātu biroju "Klauberg Baltics". Risinājums izstrādāts ekskluzīvi AHK biedriem.

Izmantojot jaunākās mākslīgā intelekta tehnoloģijas, uzņēmēji varēs izmantot drošu tulkošanas vidi, lai automātiski tulkotu juridiskos tekstus un dokumentus no vācu valodas uz latviešu un otrādi. Risinājums veidots, apzinoties to, ka juridisko tekstu un dokumentu tulkošanai, kas nereti ir arī konfidenciāli materiāli, nepieciešama ļoti droša vide.

Mašīntulkošanas sistēmas augstas tulkošanas kvalitātes nodrošināšanai tika izmantoti augstas kvalitātes apmācības dati - juridiski teksti, līgumu un likumu paralēlie teksti vācu un latviešu valodās, kopumā neironu tīkliem apgūstot vairāk nekā 11 miljonus paralēlu teikumu. Mašīntulkošanas sistēmas pielāgošana ļāvusi sasniegt augstu kvalitāti tieši sarežģītajai juridiskajai valodai un terminoloģijai, ar kuru ikdienā sastopas ikviens Latvijas vai Vācijas uzņēmējs, neskatoties uz to, kādu nozari tas pārstāv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā notikušajā Microsoft Inspire partneru konferencē Lasvegasā, ASV, par informācijas tehnoloģijas uzņēmuma Microsoft gada partneri Latvijā pasludināts valodu tehnoloģiju uzņēmums Tilde. Uzvarētāji tika izvēlēti no vairāk nekā 2900 pieteikumiem un 115 valstīm. Tilde pērn strādāja ar 6,001 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 12,3% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 90,8% un bija 739 810 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada janvārī testa režīmā sāk darboties Valsts ieņēmumu dienesta (VID) virtuālais asistents Toms, informē Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

Toma uzdevums būs atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem, kuri šobrīd visbiežāk tiek uzdoti VID nodokļu konsultantiem. Patlaban Toms ir apguvis pamatzināšanas par tiem, taču viņa turpmākais mācīšanās process būs cieši saistīts ar iespēju praktizēties.

Tādēļ publiskās testēšanas periodā līdz pat 2020. gada 14. janvārim iedzīvotāji varēs ne tikai sazināties ar Tomu par nodokļu tēmām, bet arī sūtīt savu vērtējumu un ieteikumus uz e-pasta adresi [email protected]

Virtuālais asistents ir izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā Hugo.lv sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu Tilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tet" un "Tildes" izveidoto virtuālo asistentu "Covidbot" drošticamai informācijas meklēšanai par Covid-19 izmantojuši 3 200 cilvēki, un kopumā uzdoti 10 742 jautājumi.

Iedzīvotāju informēšanai virtuālo asistentu savās mājaslapās izvietojušas arī Latvijas pašvaldības – Valmiera, Smiltenes novads, Strenču novads un Alūksnes novads. Sarunu skaits aug ar katru dienu, un visaktīvāk jautājumus uzdod Valmieras iedzīvotāji – tie ir 14,8% no visiem pieprasījumiem.

"Mēs turpināsim strādāt, lai arvien vairāk valsts un pašvaldības institūciju izvietotu mūsu virtuālo asistentu savās tīmekļa vietnēs, palīdzot atbildēt uz cilvēku jautājumiem un informācijas meklējumiem," saka "Tildes" biznesa attīstības direktors Kaspars Kauliņš.

"Lielākā daļa pieprasījumu ir par slimības izplatības statistiku Latvijā un ārvalstīs, aktualitātēm valstī un veselības jautājumiem, piemēram: "Kur nodot analīzes?", "Vai es esmu slims?", "Kā pasargāt sevi un tuviniekus?", kā arī, ko nozīmē sociālā distancēšanās un ar to saistītie ierobežojumi. Jautājumus lielākoties uzdod no plkst. 11.00 līdz 15.00," stāsta "Tet" mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese­ Zariņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ tūkstošiem uzņēmumu izšķiras ieviest attālā darba principu, tādēļ strauji augusi interese par grāmatvedības un biznesa vadības mākoņpakalpojumu risinājumiem.

Grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas "Tildes Jumis Pro" jauno lietotāju skaits šā gada martā pieauga divarpus reizes straujāk nekā šajā pašā mēnesī pirms gada.

Attālais darbs licis uzņēmējiem no cita skatpunkta paskatīties uz daudziem biznesa procesiem, arī uz sekošanu naudas plūsmai un datos balstītu lēmumu pieņemšanas ātrumu. Grāmatvedības programmas mākoņpakalpojuma būtiskākā priekšrocība ir iespēja piekļūt finanšu datiem faktiski neatkarīgi no atrašanās vietas, jebkurā laikā un no dažādām ierīcēm, kaut vai viedtālruņa. Tādējādi uzņēmumu vadītāji var operatīvi analizēt krīzes ietekmi un nekavējoties pieņemt lēmumus. Nav pat jādodas uz biroju vai jāsatiekas ar grāmatvedi vai finanšu direktoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslīgais intelekts vairs nav nākotnes tehnoloģija – tā ir uzņēmumu ikdiena visā pasaulē. Tomēr Eiropas Savienības (ES) Digitālās ekonomikas un sabiedrības indeksa (DESI) apkopotā informācija liecina, ka tehnoloģiju ieviešanā Latvijas uzņēmumi krietni iepaliek no citām ES valstīm. Kāda situācija novērojama vietējā tirgū un ko varam sagaidīt tuvākajā nākotnē – to stāsta uzņēmumu "Tilde" un "Huawei" tehnoloģiju eksperti.

Lai gan salīdzinājumā ar citām ES valstīm, Latvijas uzņēmēji nav aktīvākie mākslīgā intelekta un citu tehnoloģiju ieviesēji, pie mums pēdējos gados novērojama stabila attīstība. "Ja vēl pirms laika uzņēmumu vadītāji tikai sekoja līdzi tehnoloģiju izaugsmei, potenciālam un lielo uzņēmumu eksperimentiem un pieredzei, šobrīd arī Latvijā tiek ieviesti reāli pielietojami risinājumi procesu automatizācijai un produktivitātes celšanai," atzīst "Tildes" Biznesa attīstības direktors Kaspars Kauliņš.

Pēc eksperta novērojumiem Eiropā visplašāk mākslīgais intelekts tiek ieviests IT un tehnoloģiju risinājumos, kā arī klientu apkalpošanā visdažādākajās nozarēs. Būtiska loma šīm tehnoloģijām ir arī medicīnā un veselības aprūpē, kā arī robotizētajos un automatizētajos ražošanas procesos. Savukārt klientu apkalpošanas jomā šobrīd tiek izmantota ceturtā daļa no visiem mākslīgā intelekta risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir pirmā valsts Eiropā, kur top inovatīva sarunu botu platforma valsts un pašvaldību iestāžu vajadzībām.

To izstrādā Kultūras informācijas sistēmu centrs (KISC), izmantojot valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformas Hugo.lv iestrādnes un resursus. Projekta rezultātā saskaņā ar plāniem valsts pārvaldes iestādes iegūs mūsdienīgu rīku saziņai ar sabiedrību, bet iedzīvotāji – iespēju ērti saņemt atbildes uz viņus interesējošiem jautājumiem.

Sarunu boti (čatboti) šobrīd ir strauji augoša mākslīgā intelekta joma – virtuālie sarunu biedri arvien plašāk tiek izmantoti, lai sniegtu atbildes uz klientu jautājumiem gan biznesā, gan arī valsts pārvaldē. Viens no celmlaužiem šajā jomā Latvijā ir Uzņēmumu reģistrs, kura sarunu bots UNA sniedz rakstiskas atbildes uz iestādes klientu uzdotajiem jautājumiem par komersantu, uzņēmumu reģistrēšanu, likvidēšanu un dokumentu virzību. Tāpat jāpiemin Cēsu Mākslas festivāla Kaizala saziņas platformā strādājošais sarunu bots @VENDIS, kas šovasar festivāla apmeklētājiem sniedza atbildes par to, kas notiek festivālā, kur novietot auto, kur paēst u. c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) Gadskārtējās konferences "Zināšanu Arēna" laikā pasniegta tehnoloģiju nozares gada balva "Platīna pele 2019".

Par "Platīna pele 2019" laureātu kategorijā "Mākslīgā intelekta risinājums - sabiedrībai un biznesam" tika izvirzīta Kultūras informācijas sistēmu centra izveidotā platforma "Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platforma Hugo.lv", ko izstrādāja valodu tehnoloģiju uzņēmums "Tilde".

Kategorijā "Uzņēmuma digitālā transformācija" uzvarēja AS "Sadales tīkls" pakalpojums "'Atstāj papīru citām vajadzībām! Tiekamies e-vidē - sadalestikls.lv''.

Savukārt, visaugstāko novērtējumu kategorijā "Valsts digitālā transformācija" ieguva Valsts reģionālās attīstības aģentūras un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas projekts "Oficiālā elektroniskā adrese", kura izstrādātāji ir AS "RIX Technologies", SIA "ABC Software", SIA "ZZ Dats" un Ventspils pašvaldības iestāde "Ventspils Digitālais centrs".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtas stāvokļa dēļ daļa Latvijas uzņēmumu ieteikusi saviem darbiniekiem nedoties uz biroju, bet pildīt darba pienākumus no mājām. Daudziem strādājošiem tā būs pavisam jauna pieredze, kas sola ne vienu vien izaicinājumu.

Savukārt dažos uzņēmumos šāda darba attiecību forma ir ikdiena, un gadu gaitā ir uzkrājusies prāva pieredze efektīva attālā darba organizēšanā. Viens no tādiem ir arī tehnoloģiju uzņēmums "Tilde".

"Strādājot attāli, pieaug pašdisciplīnas nozīme. Pašam strādājošajam jāuzņemas sava dienas režīma izplānošana, aktīvi jārosina sadarbība ar kolēģiem un jāseko līdzi padarītajam, lai visu paspētu laikā. Pozitīvs aspekts ir elastīga darba stundu izvēle. Cilvēks var piecelties agrāk no rīta un pastrādāt, kamēr citi mājinieki vēl guļ, vai palikt nomodā vēlāk vakarā. Tomēr ir daži universāli principi, ko ikvienam vajadzētu ievērot," saka grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas "Tildes Jumis" biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš, uzskaitot svarīgākos ieteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru