Jaunākais izdevums

Lietuvā strādājošās SBA grupas uzņēmums "Utenos trikotažas" Latvijā atvēris pirmo specializēto veikalu. Tas ir pirmais uzņēmuma franšīzes veikals ārpus Lietuvas.

Daugavpilī atvērtajā veikalā tiks pārdoti uzņēmumā radītie un Lietuvā ražotie "UTENOS" un "ABOUT" preču zīmju apģērbi.

"Līdz šim Utenā, no kurienes nākam un kur strādā ne tikai mūsu fabrika, bet arī apģērbu veikals, esam sagaidījuši daudz pircēju no Latvijas – mūsu apģērbus Latvijā jau pazīst. Daugavpilī esam atraduši entuziasma pilnus partnerus, kuri iegādājās "Utenos trikotažas" franšīzi un kļuva par mūsu karognesējiem Latvijā," stāsta Petrs Jašinsks, "Utenos trikotažas" ģenerāldirektors.

Pēdējos dažos gados "Utenos trikotažas" ir attīstījis franšīzes paku – saskaņā ar starptautiskajiem tirgus standartiem atjauninājis preču zīmi, kardināli mainījis veikalu interjera koncepciju, pilnveidojis biznesa modeli un mārketinga pasākumu paku.

"Esam gatavi uzkrāto pieredzi pielāgot veikalu attīstībai Latvijā," stāsta P. Jašinsks.

Pēc P. Jašinska teiktā, "Utenos trikotažas" veikalu tīkla attīstībai franšīzes modelis izvēlēts straujākas attīstības iespēju un biznesa administrēšanas izmaksu efektivitātes dēļ.

"Mūsu franšīzes veikalu tīkls Lietuvā konsekventi aug. Ievērojot to, ka lielāko savas produkcijas daļu eksportējam un galvenie uzņēmuma spēki ir novirzīti uz pasūtījumu ražošanu, franšīzes modelis mums palīdz efektīvi sadalīt resursus un nodrošināt ilgtspējīgu veikalu tīkla attīstību," papildina P. Jašinsks.

Pašlaik Lietuvā darbojas 18 "Utenos trikotažas" firmas veikali, lielākā daļa no tiem strādā uz franšīzes līguma pamata.

92,31% "Utenos trikotažas" akciju paketes pārvalda SBA grupa, kas darbojas arī mēbeļu ražošanas un nekustamā īpašuma nozarēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs 7. augustā tiek atklāts jauns PEPCO tīkla veikals. Trijos gados pēc ienākšanas Baltijas tirgū zemo cenu apģērbu un bērnu preču veikalu tīklā PEPCO būs 102 veikali, tomēr šajās valstīs zīmols saredz izaugsmi un plāno turpmāku attīstību, meklējot sadarbības partnerus arī mazajās pilsētās.

Par veikalu tīkla un reizē zīmola PEPCO attīstības plāniem Baltijā Dienas Bizness izjautāja starptautiskā uzņēmuma Baltijas operāciju vadītāju Aleksandru Čikaidzi.

Pastāstiet par PEPCO veikalu tīklu! Cik valstīs jūs tirgojat savu produkciju?

Patlaban esam pārstāvēti 11 valstīs. Tās ir trīs Baltijas valstis, Polija, Čehija, Slovākija, Ungārija, Horvātija, Slovēnija, Rumānija un Bulgārija. Veikalus grasāmies atvērt Itālijā un Serbijā.

Cik ilgi strādājat Baltijā?

Pirmo veikalu Baltijas valstīs mēs atklājām Lietuvā – Marijampolē. Tas notika 2017. gada 1. decembrī. Pirmais PEPCO veikals Igaunijā tika atvērts 2018. gada 8. jūnijā. Pēc būtības vēl nav pagājuši pat trīs gadi, kad sākām strādāt tieši Baltijas valstīs. Latvijā pirmo veikalu atvērām 2018. gada 23. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Covid-19 skarto nozaru sarakstā aicina iekļaut arī nepārtikas tirdzniecību

Anda Asere, 26.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas izcelsmes Baltijas apģērbu tirdzniecības kompānija "Apranga Group" rosina koronvīrusa ietekmēto nozaru sarakstā ietvert arī nepārtikas tirdzniecības uzņēmumus.

"Latvijā nepārtikas preču tirdzniecībā strādā aptuveni 40 tūkstoši cilvēku – 1/20 daļa no visa valstī esošā darbaspēka. Vairāk nekā puse no viņiem ir jauni cilvēki, kuri uztur savu ģimeni un kam ir ilgtermiņa finanšu saistības. Viņi ir patērētāji un ekonomikas mugurkauls un viņi nevar pārciest šo krīzi bez valdības atbalsta. Mēs atbalstām visus Eiropas un vietējā līmenī pieņemtos pasākumus, kas nepieciešami pandēmijas ierobežošanai. Vīruss neapstājas pie robežām un tas nepazīst nekādus ierobežojumus – mēs visi cietīsim no tā izraisītajām sekām, tāpēc arī atbildei jābūt solidārai," uzskata Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), "Apranga Group" ģenerāldirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Lietuvā ir pabeigta vairākus mēnešus ilgusī IKEA interneta veikala testēšana, līdz ar to tagad IKEA preces tiešsaistē var iegādāties pircēji visās trīs Baltijas valstīs.

"Latvijā un Lietuvā ir pabeigtas interneta veikala sistēmas un procesa pārbaudes vairāku mēnešu garumā, kurās piedalījās gan IKEA darbinieki, gan IKEA mājaslapas reģistrētie lietotāji.

Interneta veikals tiek atklāts vienlaikus Lietuvā un Latvijā, un tagad tas ir pieejams ikvienam, kas vēlas iepirkties tiešsaistē," skaidro IKEA vadītājs Baltijas valstīs Johanness R. Johannesons (Johannes R. Jóhannesson).

Interneta veikals ir salāgojams ar mobilajām tiešsaistes ierīcēm, tāpēc tajā ir ērti iepirkties, izmantojot gan datoru, gan viedtālruni vai planšetdatoru. J. Johannesons piebilst, ka šis ir tikai viens no tirdzniecības kanāliem - papildinājums fiziskajiem veikaliem, lai IKEA būtu pieejams vēl plašākam pircēju lokam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā durvis vēris jauna dizaina koncepta "Rimi Super" formāta veikals Latvijā, informē uzņēmumā.

Veikalā ir pieejams bezmaksas bezvadu interneta pieslēgums, tā nodaļās ir izvietotas vieglāk pamanāmas norādes, paplašināta veikala ieejas zona, pašapkalpošanās kasu zonā uzstādītas ātrākas un modernākas kases, kā arī pieejami ērtāki un vieglāk vadāmi iepirkumu rati.

Lielveikala tirdzniecības platība ir 925 kvadrātmetri un tas nodrošinās 45 jaunas darba vietas.

"Šis ir trīsdesmit ceturtais Rimi Super veikals Latvijā un pirmais Rimi supermārketa formāta veikals Latvijā, kas izveidots saskaņā ar Rimi jauno dizaina konceptu, turklāt pirmais Rimi veikals Liepājā, kurā pieejamas pašapkalpošanās kases. Jaunā koncepta informācijas centra kases zonā ir pieejamas uzkodas un kafija līdzņemšanai, kā arī citas pirmās nepieciešamības preces, lai padarītu iepirkšanās procesu ātrāku un ērtāku," stāsta Rimi Latvia supermārketu formāta direktors Andrejs Akermanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuldīgā, Liepājas ielā durvis vēris pirmais beziepakojuma veikals "Kuule".

Ideja par šādu veikalu radusies jau pirms diviem gadiem un tā tikai gaidījusi īsto brīdi, telpas un cilvēkus, lai realizētos. Veikalu izveidojusi četru cilvēku komanda – Kārlis Mednieks, Justīne Grantiņa, Māris Ločmelis un Inese Ločmele. K.Mednieks ir dzimis kuldīdznieks, bet pārējie nesen pārcēlušies uz dzīvi Kuldīgā.

"Kuldīga šobrīd aug un attīstās, un arī mēs gribam dot savu artavu tajā, kaut kādā ziņā celt šejienes dzīves kvalitāti, piedāvājot cilvēkiem iespēju iegādāties ikdienā nepieciešamās preces bez iepakojuma, samazinot sadzīves atkritumu daudzumu un iedvesmojot cilvēkus dzīvot dabai draudzīgāk un veselīgāk," stāsta veikala līdzizveidotāja J.Grantiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Pārcel veikalu uz internetu? Kas Tev jāzina

Katrīne Pļaviņa, ZAB "VILGERTS" zvērināta advokāte, 21.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, Tava komanda jau sen apsver iespēju atvērt interneta veikalu. Iespējams, Tu to dari tikai tagad, jo ceri tā pārdzīvot Covid-19 pandēmiju. Lai arī cik ātri pieņēmi lēmumu par tirdzniecības pārcelšanu uz internetu, visticamāk, apsvēri pēc iespējas ātrāk palaist savu lapu vai parakstīt līgumu ar kādu no e-komercijas platformām.

Mēs ceram, ka Tev izdosies un interneta veikals kļūs par vēl vienu stabilu ienākumu avotu post-Covid pasaulē. Lai tas tā būtu, pārbaudi, vai veikala ieviešanas laikā neko neesi piemirsis.

1. Sargā savu preču zīmi un ievēro citu tiesības

Atceries reģistrēt sava interneta veikala zīmolu kā preču zīmi. Padomus reģistrācijai atradīsi, klikšķinot šeit. Ja veikals būs sekmīgs un kļūs populārs, preču zīmes reģistrācija aizsargās pret iespējamiem negodprātīgu konkurentu centieniem zīmolu neatļauti izmantot.

Izvēloties domēnu, atceries pārbaudīt, vai tādu pašu zīmolu vai ļoti līdzīgu jau neizmanto cits veikals vai persona. Pārbaudi gan interneta meklētājā, gan arī preču zīmju datu bāzēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tirdzniecības centrā Spice tuvākā gada laikā darbību varētu sākt 15 jauni zīmolu veikali

LETA, 10.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā "Spice" tuvākā gada laikā darbību varētu sākt 15 jauni starptautisku zīmolu veikali, intervijā aģentūrai LETA sacīja tirdzniecības centra vadītāja Kadrija Pudova.

Viņa minēja, ka par darbības sākšanu tirdzniecības centrā interesējas vairāku starptautisku zīmolu pārstāvji, kā arī ēdināšanas nozares uzņēmi. Pudova norādīja, ka ārkārtējā situācija, it īpaši tās sākums, bija ļoti izaicinošs laiks, jo nācās strauji pārstrukturizēt darbu - mainīt gan lielveikala vidi, pielāgojot to nepieciešamajiem drošības noteikumiem, gan darba formātu. Tāpat nācās pārorientēties uz digitālo vidi un vadīt komunikāciju ar darbiniekiem un pircējiem tiešsaistē.

Ārkārtējā situācijā darbību tirdzniecības centrā pārtrauca arī vairāki nomnieki, tostarp, piemēram, restorāns "Kabu", kā arī bērnu preču veikali "Mini Mode" un "Lego". Vienlaikus vairāki rotaļlietu veikali tika slēgti vēl pirms Covid-19 uzliesmojuma, jo bērnu ikdienā arvien lielāku lomu ieņem dažādas tehnoloģijas, piemēram, telefoni un planšetdatori, tādējādi samazinoties rotaļlietu tirgotāju apgrozījumam, stāstīja Pudova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirdzniecības grupa "Baltika" pagājušajā gadā strādājusi ar 5,9 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 15,2% vairāk nekā 2018.gadā, liecina uzņēmuma pārskats.

"Baltika" apgrozījums pagājušajā gadā samazinājies par 11% līdz 39,6 miljoniem eiro.

Uzņēmuma peļņa pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem (EBITDA) pērn bija 3,8 miljoni eiro salīdzinājumā ar 1,6 miljonu eiro zaudējumiem 2018.gadā.

Pagājušā gada beigās "Baltika" bija 82 veikali jeb par 35 mazāk nekā 2018.gada beigās. Tostarp Igaunijā pagājušā gada beigās bija 33 veikali jeb par astoņiem mazāk nekā gadu iepriekš, Lietuvā - 29 veikali jeb par vienu mazāk nekā gadu iepriekš, Latvijā - 19 veikali jeb par trim mazāk nekā gadu iepriekš, bet Somijā - viens veikals jeb tikpat, cik gadu iepriekš. Pagājušā gadā slēgti 10 veikali Ukrainā, deviņi - Krievijā, divi - Baltkrievijā, viens - Spānijā un viens - Serbijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augusta vidū Babītes pagasta Piņķos durvis vērs modes zīmolu outlet jeb, latviskojot saskaņā ar Valsts valodas centra norādēm, zīmolpreču izpārdošanas ciemats "Via Jurmala Outlet Village". Baltijā šis būs pirmais outlet ciemats zem klajas debess, saskaņā ar attīstītāja vīziju - pilsēta pilsētā.

"Via Jurmala Outlet Village", kura raksturīgā iezīme, raugoties no dizaina viedokļa, ir Vidusjūras stila ēkas un ieliņas, visa gada garumā apmeklētājiem tiks piedāvāts iegādāties pasaulē populāru zīmolu iepriekšējo sezonu un outlet konceptam īpaši veidotu kolekciju preces.

"Via Jurmala Outlet Village" mārketinga vadītāja Anna Žigalova biznesa portālam db.lv stāsta: "Skatāmies uz tirgu, kurā jau darbojas esošie spēlētāji. Mēs varam tikai to pārdalīt, paņemt kādu tirgus daļu ar izdevīgāku piedāvājumu." Šobrīd uzstādīts 15% relatīvās (starp definētiem konkurentiem) tirgus daļas mērķis pirmajos divos gados.

"Via Jurmala Outlet Village" tiks attīstīts divās kārtās. Pirmajā kārtā ir ieguldīti 27 miljoni eiro. Otrās kārtas koncepts vēl tiek izstrādāts, saskaņojot ar potenciālo nomnieku vēlmēm, tādēļ plānotais investīciju apjoms vēl tiek rēķināts. Vaicāta, kad varētu sākties otrās kārtas attīstība, A. Žigalova teic, ka saskaņā ar šā brīža plāniem vismaz pusotru gadu plānots veltīt uzmanību pirmajai kārtai un pēc tam pievērsties tālākai attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Veikali, kas tirdzniecības centros joprojām būs atvērti arī brīvdienās

Lelde Petrāne, 26.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pēc iespējas mazinātu Covid-19 vīrusa izplatības risku, ierobežojot cilvēku uzturēšanos publiskās vietās, valdība 24. martā veica grozījumus Ministru kabineta 2020.gada 12.marta rīkojumā Nr.103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu", nosakot, ka brīvdienās un svētku dienās visos tirdzniecības centros, nodrošinot sociālās distancēšanās pasākumus, var darboties tikai atsevišķi veikali.

Tie ir: pārtikas veikali, aptiekas (tai skaitā veterinārās aptiekas), optikas veikali, dzīvnieku barības veikali, higiēnas un saimniecības preču veikali, būvniecības veikali un dārzkopības preču veikali.

Līdz ar to no šīs nedēļas uz valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laiku ir noteikts tirdzniecības centru darbības ierobežojums, paredzot, ka brīvdienās (sestdienās, svētdienās) un svētkus dienās tirdzniecības centros darbojas tikai tādas tirdzniecības vietas, kurās galvenokārt tiek pārdotas pārtikas preces, zāles (t.sk. veterinārās zāles), optiskie redzes korekcijas līdzekļi, dzīvnieku barība, higiēnas un saimniecības preces, kā arī būvniecības un dārzkopības preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mēbeļu gigants "Ikea" paziņojis, ka šovasar slēgs savu Koventrijas pilsētas centra veikalu Lielbritānijā.

Uzņēmums atzinis, ka veikals kopš tā atvēršanas 2007. gadā ir nodarījis "nemainīgus zaudējumus", jo to apmeklējuši mazāk cilvēku, nekā gaidīts, vēsta bbc.com.

Bezdarba risks skar 352 darbiniekus, taču uzņēmums apņēmies tiem atrast darbu citos veikalos.

Lielbritānijā ir kopumā 22 "Ikea" veikali un uzņēmums ir apņēmības pilns panākt izaugsmi šajā valstī.

Veikala izveidē Koventrijā "Ikea" savulaik investēja 35 miljonus sterliņu mārciņu. Veikals tika būvēts pilsētas centrā kā viens no pirmajiem jaunā formāta testēšanas piemēriem, lai apmierinātu klientu mainīgās vajadzības.

"Tomēr, ņemot vērā tā atrašanās vietu un tajā laikā pieejamās zemes lielumu, veikals tika uzbūvēts vairāk nekā septiņos līmeņos, kas ievērojami ietekmēja veikala darbības izmaksas un klientu iepirkšanās pieredzi," skaidro uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Interneta veikals ar preču piegādi līdz durvīm un tagad arī mobilā lietotne ir mūsu krīzes mācības," teic virtuves trauku un piederumu ražotāja "Fissman" Latvijas pārstāvniecības direktore Kristīne Ginķo. Savu piekto 110 kvadrātmetrus plašo veikalu Latvijā ražotājs atver 2.jūnijā tirdzniecības centrā "Origo".

K. Ginķo informē, ka piektā veikala atvēršana uzņēmumam bija plānots solis, kuru vīrusa Covid-19 krīze par diviem mēnešiem piebremzēja, savukārt mobilās lietotnes izstrādi, tieši pretēji - krīzes situācija ir stimulējusi.

"Telpu nomas līgums ar "Origo" tika plānots jau pusgadu iepriekš. Katra jauna veikala atvēršana nozīmē investīcijas, kurām mēs gatavojamies laicīgi. Jaunatvērtā veikala izveidē investēti ap 95 tūkstošiem eiro un tas ir šobrīd plašākais zīmola veikals Latvijā," stāsta "Fissman" vadītāja.

Jaunais veikals tirdzniecības centrā "Origo" tiks atklāts 2.jūnijā. Tur būs pārstāvēti vairāk nekā 2 tūkstoši preču vienību.

"Joprojām pati populārākā prece ir pannas, bet esam novērojuši, ka krīze ir būtiski mainījusi pircēju paradumus, proti, tagad pērk vairāk dārgākās preces, izvēlas rūpīgāk un meklē kvalitāti. Jūtams, ka iedzīvotāji vairāk gatavo mājās, jo audzis pieprasījums pēc piederumiem cepšanai, aksesuāriem, kā arī virtuves nažiem. Šajā pavasarī daudz vairāk tiek pirkti arī termosi un ūdens pudeles. Interesants novērojums, uzkrītoši pieaudzis ir pircēju – vīriešu skaits," stāsta zīmola vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastiprināto tirdzniecības ierobežojumu priekšvakarā tirgotāji, kam no 19.decembra līdz 11.janvārim tirdzniecība būs liegta, pēdējā dienā, 18.decembrī būs atvērti līdz pusnaktij.

Tā, piemēram, lai mazinātu cilvēku pulcēšanos tirdzniecības centrā un prognozējot apmeklētāju skaita pieaugumu dienā pirms stingrāku ierobežojumu stāšanās spēkā, tirdzniecības centrs “Alfa” pagarina darba laiku piektdien, 18. decembrī, nosakot to līdz pulksten 24.

18. decembrī arī t/c “Spice” un t/c “Spice Home ” strādās līdz 24, par divām stundām pagarinot darba laiku vakarā. Arī turpmāk brīvdienās un svētku dienās tirdzniecības centrs būs slēgts – strādās tikai atsevišķi pārtikas veikali, aptiekas un higiēnas preču veikali.

Trīs nedēļu klusuma periods - no 21.decembra stingri ierobežojumi 

Covid-19 izplatības ierobežošanai valdība ceturtdien lēma par stingrāku ierobežojumu ieviešanu...

Savukārt tirdzniecības centrs “Domina Shopping” šodien pagarina savu darba laiku līdz plkst. 23:00. Šādu soli centrs veic, lai izlīdzinātu apmeklētāju plūsmu, kas strauji pieaugusi pēc vakar izziņotajiem jaunajiem ārkārtas situācijas noteikumiem.

Līdz plkst.24 šodien strādās arī būvmateriālu veikali Depo Rīgā. Veikalos ārpus Rīgas darba laiks pagarināts līdz plkst. 23.00.

Līdz 11.janvārim būs aizliegta arī būvmateriālu mazumtirdzniecība 

Laika posmā no sestdienas, 19.decembra līdz 11.janvārim, kad līdz ar citiem Covid-19...

Līdz plkst. 24 piektdien, 18.decembrī strādās arī būvniecības, mājas labiekārtošanas un sadzīves preču veikals "K-Senukai" pagarina darba laiku visā Latvijā līdz plkst. 24. Uzņēmums norāda, ka strikti kontrolē pircēju plūsmu savos veikalos saskaņā ar valdības noteiktajām prasībām un iekšējiem noteikumiem. Vienlaikus veikals ierobežojis iepriekš plānotās reklāmas aktivitātes un pastāvīgi aicina pircējus iepirkties internetveikalā, pasūtīt preces pa telefonu vai e-pastā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepazīsties ar šīsnedēļas biznesa portāla db.lv lasītāko ziņu TOP 5 un uzzini vairāk par aktualitātēm Latvijā!

1.Pakalniņu ģimene Alūksnes bānīša stacijā atver kafejnīcu "Tvaiks x Ogle" ar mājas burgeru specializāciju.

Alūksnes bānīša stacijai jauna elpa 

Pakalniņu ģimene Alūksnes bānīša stacijā atver kafejnīcu "Tvaiks x Ogle" ar mājas...

2.Kuldīgā, Liepājas ielā durvis vēris pirmais beziepakojuma veikals "Kuule".

Durvis ver pirmais beziepakojuma veikals Kuldīgā 

Kuldīgā, Liepājas ielā durvis vēris pirmais beziepakojuma veikals "Kuule"....

3.Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto - šis ir nākamais solis kompānijas vīzijā par mobilitātes risinājumu dažādām vajadzībām.

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū 

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto...

4.Tāpat kā maiznieki rītausmā cep svaigu maizi, SIA "M:I Gelato" īpašniece Ilze Motivāne katru rītu gatavo svaigu itāļu saldējumu "gelato".

Vēlas iepazīstināt Latviju ar itāļu gelato 

Tāpat kā maiznieki rītausmā cep svaigu maizi, SIA "M:I Gelato" īpašniece Ilze...

5.Negaidīti lielu pieprasījumu bauda vēl nebijis piedzīvojums - nakšņošanas dažu metru augstumā virs Amatas upes namiņā, kas veidots no spoguļiem, un zvaigžota debess juma vērošana.

Visas vasaras naktis Spoguļnamiņā jau rezervētas 

Negaidīti lielu pieprasījumu bauda vēl nebijis piedzīvojums - nakšņošanas dažu metru augstumā...

Vairāk lasiet žurnālā "Dienas Bizness".

Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas modes mazumtirgotājs "Apranga Group" Rīgā, tirdzniecības centrā "Spice" atvēris "HUGO" veikalu, informē uzņēmumā.

Veikala centrā atrodas daudzfunkcionāls servisa punkts, kas apvieno digitālos multivides elementus ar tipiska bāra atmosfēru un piedāvā klientiem unikālu vietu, kur uzkavēties. "HUGO" sarkanās krāsas izmantošana dažādos veikala elementos rada izteiktu zīmola atpazīstamību, bet neparastās mēbeļu formas iemieso "HUGO" garu.

"Mēs lepojamies ar "Apranga Group" un "Hugo Boss" veiksmīgo sadarbības vēsturi gandrīz divdesmit gadu garumā - 2001.gadā tika atklāts pirmais veikals Viļņā, bet pirmais "Hugo Boss" veikals Latvijā durvis vēra 2003.gadā Rīgā, Elizabetes ielā.

"Hugo Boss" ir viens no veiksmīgākajiem premium klases modes uzņēmumiem, kura zīmoli "BOSS" un "HUGO" ir atzīti visā pasaulē, iegūstot arvien lielāku tirgus daļu un sasniedzot dažādas klientu grupas. Mēs ļoti priecājamies par attīstību, ieviešot jaunu zīmola koncepciju. Veikals "HUGO" ir lieliski piemērots jauniem un moderniem pircējiem, orientētiem uz modi un augstu kvalitāti, kādi arī ir tirdzniecības centra "Spice" klienti," saka "Apranga Group" ģenerālmenedžeris Rimantas Perveneckas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais gaļas pārstrādes uzņēmums "Forevers", ieguldot aptuveni 30 000 eiro, atvēris jauna koncepta veikalu tirdzniecības centrā "Sāga". Tas ir pirmais "Forevers" veikals Latvijā, kurā tiek uzsākta uz vietas gatavotu sviestmaižu tirdzniecība, informē uzņēmums.

Tās tapušas sadarbībā ar pavāru Mārtiņu Sirmo un to pagatavošanā tiek izmantoti uzņēmuma ražotie gaļas produkti.

"Forevers" jauno sviestmaižu piedāvājums kā pilotprojekts šobrīd tiks testēts tikai jaunatvērtajā tirdzniecības centrā "Sāga". Tur izvietotais "Forevers" veikals nodrošinās 4 darbavietas.

Jaunā koncepta tirdzniecības platība ir gandrīz 80 m2 liela, un šis ir pirmais "Forevers" veikals, kurā līdzās zīmola ražotajiem gaļas izstrādājumiem un ikdienā nepieciešamajiem pamata pārtikas produktiem, tiek piedāvātas ap 9 dažādām siltām desas un gaļas maizēm.

Šobrīd, ņemot vērā valstī noteikto ārkārtējo situāciju, jauno produktu līniju var iegādāties tikai līdzi ņemšanai, bet turpmāk šajā "Forevers" veikalā atradīsies arī zona maltītes baudīšanai uz vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Gemoss" atvēris savu veikalu Valmierā, kas ir nu jau uzņēmuma sestais bāru, restorānu un kulinārijas preču veikals-noliktava Baltijā, informē uzņēmums.

Visa projekta realizācija no ēkas ieraudzīšanas līdz veikala atklāšanai ir aizņēmusi septiņus mēnešus. Rekonstruētā 1890. gadā celtā senā noliktavas ēka, saglabājot ēkas īpašo auru, ieguvusi atjaunotu veidolu un nterjera dizainu ar daudz nestandarta mēbelēm no paletēm un kokmateriāliem ar vēsturi.

Jaunajā veikalā tiek gaidītas gan juridiskas personas - bāri, restorāni, konditorejas, gan ikviens kulinārijas entuziasts un gardēdis.

Līdzīgi kā veikalos Rīgā, Liepājā un Tallinā, arī Valmierā būs nopērkami rieksti, žāvēti augļi, garšvielas, trauki, virtuves un konditorejas piederumi, kā arī vienreizlietojamie trauki. Darbosies arī "Gemoss" kafejnīca, kur varēs iegādāties "Andrito" kafiju līdzņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Bonbon Shoes plāno izveidot arī vīriešu apavu kolekciju

Kristīne Stepiņa, 18.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāmu salons "Bonbon Shoes", kas diktē apavu modes tendences, paplašina pārdošanā esošo apavu zīmolu klāstu un piedāvā šīs sezonas aktualitāti - iešļūcenes ar slēgtu vai atvērtu purngalu jeb babušas un mulles.

Šobrīd salonā var iegādāties 11 dažādu zīmolu apavus, populārākie no tiem ir "Pedro Garcia", "Chie Mihara" un "Pura Lopez". Šie spāņu zīmoli ir iekļauti veikala sortimentā jau 13 gadus, kopš pašiem tā pirmsākumiem. Drīzumā "Bonbon Shoes" kolekciju papildinās jauns apavu zīmols "Pretty Ballerinas," sola veikala saimniece Jana Lindberga.

Tām dāmām, kuras vēlas šavasar būt īpaši stilīgas, J. Lindberga iesaka izvēlēties mulles un babušas. "Šos apavus, kas iemieso sevī bezrūpību un atbrīvotāku dzīves stilu, var valkāt arī kopā ar biznesa apģērbu. Ja sieviete grib trāpīt modes naglai uz galvas, tā būs īstā izvēle," vērtē apavu modes eksperte.

Viņa stāsta, ka maija otrajā nedēļā, kad veikals vēris durvis pēc dīkstāves, bijis necerēti liels pircēju pieplūdums. "Šurp plūda sieviešu bari, bija arī tādas dāmas, kuras iegādājās vairākus kurpju pārus. Krīzes laikā, sēžot mājās, nervi bija pazaudēti un nauda ietaupīta, tāpēc dāmas vēlējās sevi apbalvot par izturību un iepriecināt, iepērkoties," secina "Bonbon Shoes" zīmola radītāja, atzīstot, ka gadu gaitā iegūto pastāvīgo klientūru īpaši novērtējusi COVID-19 pandēmijas laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā "Spice" atklāts Baltijā lielākais sporta modes preču zīmola "Nike" jaunā koncepta veikals.

Jaunatklātais veikals TC "Spice" ir ne tikai lielākais no trīs Latvijā esošajiem "Nike" veikaliem, bet arī lielākais veikals starp visiem astoņiem veikaliem Baltijas valstīs – 435 m2 plašajās telpās apmeklētājiem ir iespēja iegādāties sporta apģērbus un apavus.

"Nike" veikalā papildu skriešanas, fitnesa un brīvā laika kolekcijām pieejama arī basketbolista Maikla Džordana ekskluzīvo sporta apavu un apģērbu kolekcija "Jordan", kā arī dažādas bērnu sporta modes preces.

Zīmola pārstāvji atklāj, ka tuvākajā laikā jaunus "Nike" veikalus Baltijas valstīs nav plānots atklāt.

Sporta un atpūtas preču segments ir viens no tirdzniecības centra "Spice" apmeklētāju iecienītākajiem, tādēļ tieši šāda tipa veikalu klāstā tuvākajā laikā gaidāmas vienas no lielākajām izmaiņām. Drīzumā tirdzniecības centra apmeklētājiem būs iespēja iegādāties arī jaunākās "Adidas" un "Skechers" kolekcijas zīmolu jaunatklātajos veikalos. Šobrīd notiek darbs pie jauno telpu iekārtošanas. Tāpat jaunumi gaidāmi arī "Sportland" veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijusī Latvijas Būvuzņēmēju partnerības vadītāja Baiba Bļodniece kopā ar mammu Parīzē noskatītu ideju īstenojušas Mārupē.

Viņas izveidojušas kopīgu ziedu veikalu.

B.Bļodniece stāsta, ka vairākus gadus gan pati, gan viņas mamma saviem dārziem pasūtījušas puķu stādus un katru pavasari pārvērtušas mājas par dendrārijiem - visas palodzes un stūri bija pilni ar stādiem.

"Pēdējais gads mums abām bija pārdomu laiks. No dzīves aizgāja mans tētis, mamma palika viena, bet vēl ne vecumā, kad būtu jādodas pensijā, vienlaikus man piedzima vēl viena meitiņa, kas nozīmēja, ka esmu mājās ar viņu. Viss tas kopā deva mums iespēju un vienlaikus radīja nepieciešamību pārdomāt nerealizētas ieceres. Atminējāmies, kādu sajūsmu mums radīja ceļojumā uz Parīzi ieraudzītais pavisam necilais ziedu veikaliņš netālu no Sēnas krasta. Tas bija lielā, baltā teltī paslēpies starp kokiem, no malas vispār nepateiktu, ka iekšā ziedu paradīze - ziedi tikai podos, visdažādākie - sākot no orhidejām un beidzot ar neredzētiem dabas brīnumiem," stāsta B.Bļodniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc astoņu gadu pastāvēšanas pēdējo darbdienu aizvada itāļu apavu veikals "Lilimill" Blaumaņa ielā, Rīgā - no 22.aprīļa uz nenoteiktu laiku tas būs slēgts, informē veikala īpašnieks Jurģis Grāvītis.

"Veikalu ietekmēja ārkārtas situācija, telpu īres izmaksas - īpašnieks negribēja vai nesaprata, ka viņš pelna no tā, ka mēs pelnam un tad visi kopā pelna, vai arī rada ienākumus. Tas droši vien bija galvenais, jo īres maksa veido lielāko daļu izmaksu šādam veikalam. Netika panākta vienošanās, kā arī visa šā brīža pirktspēja un diezgan lielā neskaidrība lika par to padomāt un pieņemt šādu lēmumu," skaidro J.Grāvītis.

Viņš norāda, ka namsaimnieki šobrīd nav gatavi samazināt īres maksas, ir šaubīgi un nogaidoši par turpmāko. "Mēs neviens nezinām, cik ilgi tas turpināsies. Ejot pa ielu, redzam, ka daudzas telpas ir ciet, bet tajā pašā laikā sludinājumi neparādās," komentē J.Grāvītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Mazumtirdzniecība piedzīvo pārmaiņas, platības pieaug

Iveta Ardava, CBRE Baltics nomas projektu vadītāja, 08.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 mazumtirdzniecībā izraisīja globālu patērētāju plūsmas pārrāvumu uz fiziskajām tirdzniecības vietām. Arī pircēju tēriņi kļuva piesardzīgāki un pirkumi atlikti uz vēlāku laiku.

Pārmaiņas, ar kurām saskārās mazumtirdzniecība vēl pirms Covid-19, bija ļoti izaicinošas, galvenokārt pieaugošās tiešsaistes tirdzniecības popularitātes dēļ. Viedokļi par fizisko veikalu un tirdzniecības centru lomu nākotnē bieži mēdz būt pesimistiski. Vispopulārākie ir virsraksti par tirdzniecības centru apokalipsi un norietu. Tehnoloģiju attīstības un Covid-19 dēļ līdzīgi norieta scenāriji tiek paredzēti ne tikai tirdzniecības, bet arī biroju telpām - mēs strādāsim mājās, bet preces un pakalpojumus iegādāsimies internetā. Nenoliedzot acīmredzamās iepirkšanās paradumu un telpu lietošanas pārmaiņas, kas aizsākās jau labu laiku atpakaļ, ir būtiski esošās norises analizēt ar lielāku laika distanci, ņemot vērā nozares datus un tirgu ietekmējošo dalībnieku plāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No sestdienas, 14.novembra, līdz ārkārtējās situācijas beigām arī lielo un tirdzniecības centros izvietoto saimniecības un mēbeļu preču veikalu darbība brīvdienās un svētku dienās nebūs atļauta, šovakar ārkārtas sēdē lēma Ministra kabinets.

Kā informēja Ekonomikas ministrijā, pēdējās dienās strauji pieaugošais inficēto cilvēku skaits liek izvērtēt iespēju veikt papildu pasākumus cilvēku drošībai. Ņemot vērā plašo preču sortimentu, kas aptver saimniecības preču tirdzniecību, piemēram, mēbeles, virtuves piederumi, apgaismes ierīces, epidemiologi snieguši rekomendācijas svītrot saimniecības preču veikalus no pirmās nepieciešamības preču veikalu saraksta, kuru darbība tirdzniecības centros brīvdienās un svētku dienās ir atļauta.

Aicina mēbeļu un būvmateriālu veikalus brīvdienās nestrādāt 

Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (KPV LV) piektdienas pēcpusdienā nācis klajā ar aicinājumu...

Ministru kabineta rīkojuma par ārkārtējās situācijas izsludināšanu izpratnē tirdzniecības centri ir ēkas, kas iekārtotas pastāvīgai un sistemātiskai tirdzniecībai ar kopējo tirdzniecībai atvēlēto platību vismaz 10 000 kvadrātmetru vai kurās atsevišķās tirdzniecības vietās darbojas vismaz desmit tirdzniecības dalībnieki vai pakalpojuma sniedzēji.

EK atzīmēja, ka valdības apstiprinātie grozījumi nozīmē, ka tādi veikali kā "Jysk", "Cenu klubs" un citi, kas atrodas tirdzniecības centros, brīvdienās strādāt nedrīkst. Savukārt higiēnas preču veikalu, piemēram, "Drogas", darbība ir atļauta gan tirdzniecības centros, gan ārpus tiem.

Uz 4 nedēļām izsludina ārkārtējo situāciju, brīvdienās ierobežos veikalus 

Covid-19 ierobežošanai no pirmdienas, 9.novembra, līdz 6.decembrim Latvijā izsludinās ārkārtējo...

Tādi veikali kā "Depo","K-Senukai", "Kurši", "Ikea" un citi, kuru kopējā tirdzniecības platība ir virs 10 000 kvadrātmetriem, brīvdienās un svētku dienās strādāt nedrīkst.

Savukārt, ja veikalu platība ir zem 10 000 kvadrātmetriem, to darbība būs atļauta.

EM norādīja, ka veikalu, kuru platība ir mazāka par 10 000 kvadrātmetriem, darbība netiek ierobežota un tādos veikalos drīkst tirgoties ar visplašāko un dažādāko preču sortimentu.

Brīvdienās un svētku dienās tirdzniecības centros var darboties pārtikas veikali, aptiekas, optikas veikali, dzīvnieku barības veikali, grāmatnīcas, preses tirdzniecības vietas, higiēnas preču veikali, telekomunikācijas preču un pakalpojumu vietas un vietas to preču izsniegšanai, kas iegādātas internetveikalos.

Kā ziņots, lai mazinātu cilvēku, tai skaitā ģimeņu, pulcēšanos tirdzniecības un izklaides centros, kur slēgtās telpās vienlaicīgi uzturas liels skaits cilvēku un ir liela varbūtība nonākt kontaktā ar inficētu cilvēku, Ministru kabinets 6.novembrī lēma ierobežot tirdzniecības centru darbību brīvdienās un svētku dienās, paredzot, ka brīvdienās un svētku dienās šādos centros ir iespējams iegādāties tikai pirmās nepieciešamības preces, piemēram, pārtiku, dzīvnieku barību, zāles un higiēnas preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 300 000 eiro, alkohola tirdzniecības uzņēmums SIA "Devona" pārcēlis biznesa vienību uz Rīgu, atverot jaunu dzērienu iepirkšanās vietu - veikalu "Kabinets".

Kopumā uzņēmums 15 gadu pastāvēšanas laikā ir atvēris 15 veikalus - 14 Latvijas reģionos, vienu - Rīgā.

"Attīstot uzņēmējdarbību reģionos, esam uzkrājuši pieredzi un "uzaudzējuši muskuļus", lai ienāktu galvaspilsētā. Sadarbības partneru atsauksmes un iedrošinājums veicināja lēmuma pieņemšanu - jau vairāk kā mēnesi jaunais veikals sekmīgi darbojas. Mūsu cenu politika balstās uz izdevīgu un pievilcīgu piedāvājumu, kas patērētājiem pieejams visu gadu, tāpēc veikala koncepts neparedz atlaides un akcijas piedāvājumus," SIA "Devona" īpašnieks Mārtiņš Silasproģis.

Atšķirībā no pārējiem uzņēmuma veikaliem, "Kabinets" ir jauns zīmols, kas veidots ar mērķi apmierināt izvēlīgā Rīgas klienta iepirkšanās vēlmes - no veikala atmosfēras līdz pat cenu piedāvājumam.

Komentāri

Pievienot komentāru