Uzņēmēja: Cēsīs bija super atsaucība 

Pusotra gada laikā skolotāju skaits, kuri izmanto mūzikas mācību platformu Solfeg.io, pieaudzis no 100 līdz 1700

Anda Asere, 2019. gada 05. jūnijs plkst. 12:20

Foto: no uzņēmuma arhīva

Mūzikas mācību platformas Solfeg.io mērķa valstis ir Latvija, Zviedrija un ASV. 40% jauno lietotāju ir no ASV, skolotāji tur Solfeg.io atrod pēc atslēgas vārdiem interneta meklētājā. Tāpēc uzņēmums arvien nopietnāk domā par šo reģionu. «Rudenī sāksim aktīvus mārketinga soļus šajā virzienā, lai vairāk iesaistītu skolotājus, kuri Amerikā ir kļuvuši par mūsu klientiem,» saka Lauma Kazaka, Solfeg.io (SIA Solfegio) līdzdibinātāja. Risinājumu lieto arī daudzi skolotāji Austrālijā, Kanādā un citās angliski runājošās valstīs. Ir arī vairāki visai tāli reģioni, kur skolotāji ir atraduši Solfeg.io, piemēram, Taivānā. Kopumā risinājumu lieto 96 valstīs.

Braukā uz Zviedriju

«Februārī sākām darboties Zviedrijas akseleratorā Fast Track Malmo. Tā moto ir paātrināt izaugsmi un palīdzēt piesaistīt pirmo riska kapitāla finansējumu. Tas ir kļuvis arī par mūsu investoru, ieguldīja uzņēmumā 50 tūkstošus eiro, turklāt nosacījumi bija labi. Akseleratora komanda ir ļoti pretimnākoša – varam nebūt uz vietas akseleratorā visu laiku, bet gan aizbraukt tikai uz pāris dienām nedēļā. Esot tur, katra diena ir ļoti pilna, cenšamies iegūt maksimumu. Ir labi atbraukt trešdienas vakarā un jau ceturtdien atgriezties Latvijas darbos,» saka Lauma. Vaicāta, kā izvēlējās tieši šo akseleratoru, viņa stāsta, – zinājusi, ka uzņēmumam nepieciešama programma, kas saistīta ar izglītību. «Mums tolaik bija piedāvājumi no trim akseleratoriem, bet diezgan nejaušā kārtā startup festivālā Slush satikām šī akseleratora pārstāvjus. Vairs neatceros, kurš kuru uzrunāja pirmais, jo šādos pasākumos ir liels skaits tikšanos ar dažādiem cilvēkiem. Ne uz ko necerot, aizgājām parunāties, un akseleratora komandai tā iepatikās Solfeg.io, ka uzreiz apgājām vairākas interviju kārtas,» teic Lauma.

Bez stresa

Zviedrijā Lauma guvusi pozitīvu kultūršoku – process ir rezultatīvs, bet tajā ir daudz mazāk stresa, ja salīdzina ar viņas līdzšinējo pieredzi citās valstīs biznesa vidē. Iespējams, tas var būt nedaudz iluzori, jo biznesā visi strādā daudz, bet Zviedrijā viņai rodoties sajūta, ka cilvēki dzīvi uztver mierīgāk. «Taču tie, kuri tur dzīvo uz vietas, piemēram, mūsu pārdošanas vadītāja, saka, ka dažreiz traucē, ka nevar kaut ko izdarīt vai sarunāt uzreiz. Daudzas lietas jāsarunā mēnesi iepriekš, nevis kā pie mums. Tā ir ēnas puse,» norāda Lauma. Kamēr uzņēmums darbojas akseleratorā, Solfeg.io ir piesaistījis vairākus biznesa eņģeļus no Zviedrijas un arī no Latvijas. «Mūsu sēklas investīciju raunds ir 400 tūkstoši eiro, un šobrīd eņģeļinvestori tajā ir ieguldījuši jau 140 tūkstošus eiro, » saka Lauma. Viņa pieļauj, ka nākamgad sekos lielāks investīciju raunds, kura mērķis ir iegūt līdzekļus, lai attīstītu mārketingu un pārdošanu. Vēl iepriekš uzņēmums Latvijā piesaistījis Imprimatur aizdevumu, kas palīdzēja spert pirmos soļus. «Esmu priecīga, ka esam Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) radošo industriju inkubatorā, kur mums ir atbalsts ārzemju braucieniem, pieeja grantiem. Tas ir nozīmīgs atbalsts. Ja sarēķinām visas investīcijas un vēl arī atbalstu no valsts, kopā ir ap 250 tūkstošiem eiro,» lēš uzņēmēja.

Mainīt attieksmi

Nesen uzņēmums noslēdza pilotprojektu Cēsīs. Iepriekš Solfeg.io ar katru skolotāju vai skolu strādāja individuāli, bet šoreiz sadarbojās ar visu reģionu uzreiz. «Cēsīs bija super atsaucība – nebrīnos, ka to sauc par izglītības un kultūras pilsētu. Pašvaldība sapulcināja visus apkārtnes mūzikas skolotājus, un mēs uzreiz varējām strādāt ar visiem, dot līdzīgus uzdevumus. Tik lielā projektā uzreiz bija sajūta, ka radām nozīmīgas izmaiņas. Visās skolās bija progress, un tas bija galvenais, ko gribējām panākt. Šis bija lielisks pilotprojekts, to vajadzētu turpināt arī citur. Plānojam sākt vairākus pilotprojektus arī vairākās pašvaldībās Zviedrijā,» atklāj Lauma. Viņu apbēdina, ka nereti aptaujās par mācību priekšmetiem mūzika tiek ierindota starp priekšmetiem, kuri visvairāk nepatīk. Problēma saistās ar to, ka skolēni nesaprot vielu un veidojas negatīva emocionālā saikne slikto atzīmju dēļ, kuras tiek iegūtas, neizprotot uzdevumus. «Skolotājiem ir daudz zināšanu, bet jāmācās tās izmantot. Šis pilotprojekts pierādīja, ka ejam pareizajā virzienā, – aptaujā 90% bērnu teica, ka viņiem patīk spēlēt mūziku, un 79% teica, ka turpina to darīt arī mājās. Skolēniem patīk mācīties digitāli, viņiem ir svarīgi dzirdēt audioierakstu,» stāsta Lauma.

Visu rakstu lasiet 5. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 04. janvāris plkst. 11:36

Šobrīd mobilo lietotni mūzikas stundām Solfeg.io lieto 119 skolās, no kurām 10...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

No šīs sadaļas
2019. gada 03. jūnijs plkst. 7:21

Apvienojot spēkus, seši investori izveidojuši jaunu vegānisku produktu veikala un restorāna zīmolu...

2019. gada 31. maijs plkst. 14:23

Sociālais uzņēmums KK Original Design, kas ražo palīgierīces bērniem ar kustību traucējumiem,...

2019. gada 29. maijs plkst. 8:06

Liepājniece Ilze Šupstika pamet labi atalgotu darbu, lai no sirds nodotos tam,...

2019. gada 27. maijs plkst. 6:37

Bērnu mēbeļu ražotājs Iemīļotā koka mājiņa (SIA Beloved tree house) «laužas» eksporta...

2019. gada 24. maijs plkst. 11:13

«Vai tiešām mēs esam bijuši tādi noziedznieki, kurus bij jāiedzen stūrī ar...

2019. gada 24. maijs plkst. 9:52

Šonedēļ rubrikā «Kā top?» portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā Rīgā, ziedu galerijā «Elizete»...

2019. gada 23. maijs plkst. 8:38

BMX riteņbraucējs un veselīgā saldējuma ražotājas SIA Avenei īpašnieks Dāvis Dudelis secinājis,...

2019. gada 23. maijs plkst. 7:26

Zeew, kas iepriekš nodarbojās ar mazu paciņu kurjerpārvadājumiem, tagad pievēršas ēdiena piegādei;...

2019. gada 21. maijs plkst. 6:40

Zīmola Twinkle Twinkle stāsts aizsācies pirms trīs gadiem ar pirmo radīto mugursomu...

2019. gada 20. maijs plkst. 16:29

Kā liecina Lursoft dati, uzņēmēja Kristīne Rožkalne patlaban ir 100% īpašniece divos...