Uzņēmumos parādās jauns amats 

Līdz ar programmatūra kā pakalpojums biznesa modeļa izplatību nozīmīgāka kļūst klientu apmierinātība, kas cieši saistīta ar to panākumiem, lietojot produktu

Anda Asere, 2019. gada 08. oktobris plkst. 10:35

Tāpēc daudzos uzņēmumos parādās jauns amats - «klientu attiecību vadītājs». SIA «Visma Enterprise» Klientu panākumu direktore Laura Brīvība-Dzenuška stāsta, ka šāda amatu pozīcija parādījās, kad IT jomas uzņēmumi sāka pāriet no licenču pārdošanas uz abonēšanas pakalpojuma sniegšanu. «Tam ir labi saprotams biznesa pamatojums – ja pārdod sistēmas licences par miljonu, droši vien ir vērts ļoti daudz investēt pārdošanā un pēc tam darīt tikai tik daudz, lai sistēma puslīdz darbotos. Klients ir daudz ieguldījis un līdz ar to būs ieinteresēts izdomāt, kā sasniegt panākumus ar savu pirkumu. Savukārt, ja pārdod sistēmas abonementu, kur šī summa tiks samaksāta tikai trīs vai piecos gados un klients var jau pēc sešiem mēnešiem pateikt, ka viņam risinājums nepatīk un grib abonēt kādu citu, nekas cits neatliek kā sākt nopietni domāt par to, lai produkts un pakalpojums būtu tāds, kam cilvēks patiešām redz vērtību,» viņa norāda.

Finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma «Nordigen» līdzdibinātājs Rolands Mesters stāsta, ka, strādājot ar lieliem uzņēmumiem, nereti gadās dzirdēt, ka tie ir neapmierināti ar lielajiem tehnoloģiju piegādātajiem, kas nedzird klientu vēlmes un vajadzības vai nespēj uz tām pietiekami ātri reaģēt. Nesadzirdēts klients īstermiņā var rezultēties zemākos pārdošanas apjomos, bet ilgtermiņā var radīt robu reputācijā. Pirmo klientu panākumu vadītāju «Nordigen» piesaistīja īsi pēc tam, kad pazaudēja nozīmīgu klientu Igaunijā. Abām pusēm bija fantastiskas attiecības, taču klients atkārtoti stāstīja par tehniskajiem ierobežojumiem, kas neļauj izmantot uzņēmuma produkta vērtību pilnā mērā, bet «Nordigen» šo problēmu pietiekami ātri nesadzirdēja. R. Mesters secina, ka klientu panākumu vadītājs šādu problēmu spētu identificēt un atrisināt uzreiz. «Ja klients iegūst lielu vērtību, tas dabiski veicinās labas attiecības un rezultēsies labākos pārdošanas rezultātos,» tā viņš.

Personālvadības programmatūras izstrādātāja «CakeHR» klientu panākumu vadītāja Viktorija Lasovska piebilst, ka aizvien vairāk kompāniju, kas nav saistītas ar programmatūra kā pakalpojums biznesa modeli, ir sākušas novērtēt klientu panākumu pozīcijas nozīmi, jo jebkurš uzņēmums var gūt finansiālus ieguvumus, palīdzot klientiem kļūt veiksmīgākiem. Jo aktīvāk klients produktu izmanto un jo vairāk ir informēts par tā iespējām un pievienoto vērtību, jo lielāka iespēja, ka tas turpinās sadarboties un pagarinās abonēšanu. Tāpēc V. Lasovska uzsver, ka ir ļoti svarīgi zināt, mērīt un palielināt sava klienta vidējo dzīves ilguma vērtību. Piemēram, «CakeHR» komandai, veicot padziļinātu izpēti esošo klientu apkalpošanas stratēģijā, pagājušajā mēnesī ir izdevies šo vērtību palielināt par 50%.

Visu rakstu lasiet 7. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 23. oktobris plkst. 8:44

Latvijas finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums Nordigen parakstījis līgumu ar Latvijas Investīciju...

2018. gada 05. aprīlis plkst. 8:54

Pielāgošanās Vispārīgās datu aizsardzības regulas prasībām ir investīcija nākotnē, taču...

2017. gada 29. decembris plkst. 11:44

2017. gadā daudzi jaunuzņēmumi piesaistījuši finansējumu tālākai attīstībai, tāpat arī notikuši...

2018. gada 03. janvāris plkst. 13:28

Šogad Latvijā dzimuši arvien jauni jaunuzņēmumi un tie arvien vieglāk sevi piesaka...

2017. gada 12. septembris plkst. 10:29

Tehnoloģiju, politikas, startup un dzīvesstila festivāls Digital Freedom Festival un tā stratēģiskais...

Nepalaid garām

Latvijas pašvaldības desmitgades garumā cēlušas peldbaseinus, stadionus, kultūras centrus bez...

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2019. gada 08. oktobris plkst. 8:51

Pēdējā laikā ir pieaudzis Valsts darba inspekcijā (VDI) saņemto iesniegumu skaits par...

2019. gada 04. oktobris plkst. 13:24

Latvijas Okupācijas muzeja biedrības (LOMB) valde lēmusi līdz 1.novembrim pagarināt 21.augustā...

2019. gada 04. oktobris plkst. 11:08

Vieglas dienas un laicīgus labumus negaidi, tā, sākot kopīgas darba gaitas, režisorei–producentei...

2019. gada 03. oktobris plkst. 12:19

Rīgas 1.slimnīcā māsu trūkums nav aktuāls – aizpildīti 97% amata vietu....

2019. gada 03. oktobris plkst. 10:22

Aptuveni 20% no medicīnas studentiem neplāno stāties rezidentūrā Latvijā, atsaucoties uz pašu...

2019. gada 03. oktobris plkst. 9:40

«Mani nosēdināja pie galda un teica – šim kuterim pēc mēneša ir...

2019. gada 01. oktobris plkst. 16:48

Ar 2019. gada oktobri par VILGERTS partneri kļuvusi zvērināta advokāte Brigita Tērauda, kura advokātu...

2019. gada 30. septembris plkst. 11:22

Ārlietu ministrija sadarbībā ar Apvienotās Karalistes vēstniecību Rīgā ir apkopojusi informāciju...

2019. gada 26. septembris plkst. 9:06

IT kompānijas Emergn vecākais programmētājs Dāvis Voiceščuks gadu strādāja Silīcija ielejā...

2019. gada 25. septembris plkst. 11:27

Thomas Cook darbinieki vēsta, ka ir «ieslodzīti» ārzemēs un baidās, ka pēc...