Tikai dažiem Latvijas ēdināšanas uzņēmumiem ir izdevies attīstīt savu kafejnīcu un restorānu zīmolu ārvalstīs, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Līdz šim šķērslis bija nevis konkurētspējīgu kafejnīcu zīmolu trūkums, bet šaurās zināšanas par to, kā pareizāk izplesties ārvalstīs, izmantojot franšīzes modeli, atzīst DB aptaujātie uzņēmēji.
Plašāk - raksta galerijā!
Vairāk par uzņēmumu pieredzi franšīzes izmantošanā lasiet 9. marta laikrakstā Dienas Bizness.
#1/6
A/s DC Holdings (Double Coffee) patlaban ārvalstīs ir pārdevis sešas franšīzes tiesības – četras Krievijā un pa vienai Azerbaidžānā (Baku) un Kazahstānā (Almati), kur ir izveidota platības ziņā vērienīgākā kafejnīca. Baku un Almati kafejnīcas patlaban strādā ar labākiem rezultātiem nekā Krievijas franšīzes ņēmēji. Uzņēmums pirms pusotra gada ir sācis aktīvi strādāt, lai apgūtu Rietumeiropas tirgu, un apmēram 75% no franšīzes nodaļas darbaspēka ir pievērsušies jaunu valstu un partneru piesaistei.
#2/6
SIA TKB Service (Turkebab) Latvijā pirmo kafejnīcu atvēra 2009. gadā un patlaban ir izveidojusi astoņu kebabnīcu ķēdi. Visas kafejnīcas ir viena saimnieka rokās un patlaban uzņēmums strādā pie franšīzes līguma noslīpēšanas. Uzņēmuma īpašnieks Osmans Uresins (attēlā) DB stāsta, ka viens mēģinājums iedzīvināt franšīzes modeli ārvalstīs jau ir bijis – Tallinā Turkebab strādāja divus gadus, bet patlaban tas diemžēl ir aizvērts.
#3/6
Izvērst darbību Londonā plāno restorānu Raw Garden (SIA Green Drink) valdes loceklis, līdzīpašnieks Matīss Eglītis (attēlā). Taujāts, kāpēc ir izvēlēta Londona, M. Eglītis teic, ka šajā pilsētā saredz potenciālu attīstīt veselīgas ēdināšanas restorāna koncepciju, turklāt pastāv uzskats – ja kaut kas ir dzīvotspējīgs Londonā, tad tam ir izredzes arī citviet.
#4/6
«Mūsu valsts un uzņēmēju pieredze attiecībā uz franšīzes biznesu ir trūcīga. Lai šādu soli veiktu ārvalstīs, ir nepieciešama izpēte, pašiem jāatver kaut vai viena kafejnīca konkrētajā valstī, lai saprastu, kā tajā funkcionē bizness,» atzīst SIA Street Food Inc (Street Burgers) līdzīpašnieks Aleksandrs Vēvers. SIA Street Food Inc Latvijā plāno izveidot kopumā piecas Street Burgers, pēc tam tas pievērsīsies ārvalstu tirgus apgūšanai.
#5/6
SIA Later LTD (picēriju tīkla Pica Lulū) direktore Sandra Gorbunova (attēlā) DB atklāj, ka vietējā tirgū iespējas attīstīties ir ierobežotas, tādēļ uzņēmums ir izstrādājis franšīzes noteikumus un aprakstus. Tas bija laikietilpīgs darbs. Tieši franšīze ir iespēja attīstīt Pica Lulū zīmolu ārpus valsts robežām un pierādīt, ka uzņēmums spēj augt un sevi pierādīt ne tikai Latvijas tirgū.