Jaunākais izdevums

Melnās piektdienas jeb Black Friday dzimtene ir ASV, kur to tirgotāji pirmo reizi organizēja 1952. gadā; kopš 2005. gada aktuāla ir arī Cyber Monday – pirmdiena pēc Pateicības dienas, kad cilvēki tiek mudināti iepirkties tiešsaistē. Pēdējos gados šādas akcijas mēģina iedzīvināt arī Latvijā

Abi mārketinga termini radušies ASV. Liela daļa Latvijas tirgotāju tos netulko un atstāj oriģinālā valodā. «Savulaik, dzīvojot ASV, redzēju iespaidīgus skatus, kad cilvēki pusnaktī stāvēja rindā pie lielveikala, lai pirmajiem būtu iespēja iegādāties kārotās preces. Latvijā nekas tāds līdz šim nav redzēts, nezinu, vai to piedzīvosim. Uzņēmējiem Black Friday ir labs laiks atlaidēm, tomēr ne katram biznesa modelim tās ir piemērotas un ar atlaidēm var pelnīt. Mums tāds ir,» teic SIA IPS Media (iPhone Photography School) valdes priekšsēdētājs Emīls Pakārklis.

Black Friday ir populārs tieši angliski runājošajās valstīs vai zemēs, kurās tradicionāli tiek atzīmēta Pateicības diena – ASV un Kanādā. Bez šīm abām lielākās Black Friday iepirkšanās kampaņas valstis ir arī Lielbritānija, Austrālija, kā arī Francija, Vācija, Spānija, Brazīlija, Ķīna u.c. Savukārt Cyber Monday ir tiešsaistes izpārdošana pēc Melnās piektdienas, kam robežas nav tik svarīgas. «Black Friday Latvijā parādījās pirms dažiem gadiem, taču tā arī neguva lielu popularitāti. Iespējams, tāpēc, ka tradicionāli ASV Black Friday tiešām ir ļoti lielas atlaides, un šādu ieguvumu dēļ parastais patērētājs arī mēdz zaudēt galvu. Latvijā 50% un pat 70% atlaide ir teju vai ierasta lieta, kas te vienā, te citā veikalā ir sastopama visu gadu, un arī tad gala cena ir tāda, kad ir vērts padomāt, pirms veikt pirkumu,» vērtē digitālā mārketinga aģentūras New Black vadītājs Artūrs Mednis. Tirgotājiem tā ir iespēja atbrīvot plauktus jaunām precēm un vienā nedēļas nogalē strauji palielināt ieņēmumus, tostarp arī uz tā rēķina, ka patērētājs iegādājas kaut ko vairāk, kaut ko, ko citkārt nebūtu pircis vispār. «Latvijā Black Friday kampaņu rīko aizvien vairāk tirgotāju, bet, lai šādas akcijas kļūtu populāras arī pie mums, ir nepieciešams veikt skaidrojošo darbu par to, ko tā nozīmē, kā arī, protams, ir jābūt lieliskiem piedāvājumiem,» klāsta A. Mednis.

Arī reklāmas aģentūras Armadillo līdzīpašnieks un personalizētu ceļošanas koferu un aksesuāru uzņēmuma Raibum īpašnieks Ritvars Straume uzsver, ka tendence aizgūt šāda veida akcijas no ārvalstīm, protams, ir arī Latvijā, taču, viņaprāt, būtu maldīgi uzskatīt, ka tās strauji kļūst populāras. «Kas attiecas uz Cyber Monday akciju, pie mums, Latvijā, tā nav izplatīta. ASV var uzskatīt par šo akciju lielvalsti, taču vērā ņemama popularitāte tām ir arī citviet pasaulē, piemēram, Lielbritānijā, Austrālijā, Ķīnā un pat Pakistānā. Nereti šīs akcijas izvēršas par ienesīgākajām tirgotāju dienām visa gada laikā,» viņš zina stāstīt. Tāpat tas ir lielisks veids, kā tirgotājs šīs akcijas var izmantot savā labā, piekopjot cross-selling jeb piepārdošanu. Proti, kad pircējs ir ierauts izpārdošanas virpulī, ir liela iespēja, ka papildus nepieciešamajai precei tiks iegādātas lietas un pakalpojumi, kas, loģiski spriežot, viņam pat nebūtu nepieciešami. Vajadzība pēc kaut kā tiek ātri vien mākslīgi radīta.

Visu rakstu Zemais starts pirms Ziemassvētku dāvanu iegādes drudža lasiet 24. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Melnajā piektdienā 1A.LV pārdošanas ieņēmumi sasniedz pusmiljonu eiro

Rūta Lapiņa, 27.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcija «Melnā piektdiena» (Black Friday) kopš 2005.gada ir bijusi viena no lielākajām iepirkšanās dienām ASV, bet nu šīs akcijas popularitāte sasniegusi arī Latviju - dienas laikā interneta veikals 1A saņēma teju 5000 pasūtījumu par kopējo summu 0,5 miljoni eiro, kas salīdzinot ar pērno gadu ir divas reizes vairāk. informē 1A.LV mārketinga direktors Normunds Namnieks.

Apkopojot 1A pirktāko preču kategorijas šajā akcijā, tās bijušas rotaļlietas, parfimērijas un kosmētikas produkti un dažāda veida tehnika – viedtālruņi, datortehnika un dažādas sadzīves preces.

«Jāatzīst, ka bijām nedaudz pārsteigti par milzīgo klientu interesi - iepriekšējos gados »Melnā piektdiena« nekad nebija izraisījusi tādu ažiotāžu. Lielākais gandarījums, ka šī, pat nedaudz negaidīti populārā akcija, ļāva mums reālos «kaujas» apstākļos pārbaudīt savas modernizētās noliktavas gatavību operatīvi apstrādāt milzīgu daudzumu pasūtījumu un veiksmīgi tās izsūtīt visiem klientiem, ko bija īpaši svarīgi pārbaudīt pirms decembra iepirkšanās buma», skaidro 1A.LV interneta veikalu pārvaldošā uzņēmuma SIA Mobilukss valdes loceklis Mareks Zuika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

iPhone foto bizness plaukst un zeļ

Anda Asere, 18.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā iPhone Photography School (SIA IPS Media) apgrozījums sasniedza 6,4 miljonus dolāru (aptuveni 5,2 miljonus eiro), kas ir teju četras reizes vairāk nekā 2016. gadā, kad uzņēmums apgrozīja 1,7 miljonus dolāru (1,46 miljonus eiro), trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Mūsu mērķis ir būt labākajam resursam par fotogrāfiju pasaulē. Pēc pārdošanas apjomiem mums ir tiešām labi rezultāti. Mēs mērām, cik cilvēku skatās mūsu bezmaksas saturu Youtube, blogā un Facebook un cik daudz mums katru mēnesi ir pirkumu. Mēs gribam, lai līdz 2020. gadam mēnesī 15 miljoni lietotāju lasītu vai skatītos mūsu materiālus par brīvu un būtu 25 tūkstoši pirkumu,» ieskicē Uģis Balmaks, SIA IPS Media līdzīpašnieks.

U. Balmaks uzņēmuma izaugsmi lielā mērā saista ar izrāvienu Facebook reklāmās. «Šo kanālu veiksmīgi izmantojām un domājām, ka varam uzlabot savus rezultātus. Mēs sākām sadarboties ar vienu pasaules līmeņa aģentūru. Viņi piedāvāja interesantu veidu, kā pārdot, – parādām video, kur apsolām atrisināt kādu problēmu vai kaut ko iemācīt saistībā ar fotogrāfiju, cik vien varam, izstāstām šajā video un beigās piedāvājam iegādāties pilno kursu, dodoties uz pārdošanas lapu. Tas strādā ļoti labi. Tā ir atslēga, kas daudz ko mainījusi, un viss pārējais sāka mainīties līdzi,» viņš stāsta. Šie video uzlabo cilvēku iespaidu par uzņēmumu, viņi tam uzticas, un daļa skatītāju samaksā par mācību materiāliem. Pēc tam, kad cilvēki ir nopirkuši vienu video apmācību kursu, daļa nopērk arī nākamo – ja sākotnējais piedāvājums ir īpaši spēcīgs, vēlāk ir vieglāk pārdot arī citus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas repera Timati zīmola veikals tiks atvērts arī Rīgā.

Tas durvis vērs šā gada 5. septembrī paplašinātā tirdzniecības centra Alfa jaunās ēkas otrajā stāvā.

Black Star Wear t/c Alfa būs pirmais šīs franšīzes oficiālais veikals Latvijā. Visi veikali, kas Latvijā iepriekš piedāvāja šī zīmola apģērbus, bija tikai multibrendu partneru veikali, kam nebija saistības ar Black Star Wear oficiālajiem veikaliem. Taču no šā gada jūnija zīmola tirdzniecības markas reģistrētas Latvijas Republikas Patentu valdē, un SIA Black Star Wear turpmāk būs oficiālie franšīzes operatori Latvijā.

«Black Star Wear veikals būs otrais oficiālās franšīzes veikals Baltijā. Pirmais tika atvērts pagaišā gada novembrī Tallinā un uzreiz iekļuva TOP 3 starp visiem Black Star Wear pieprasītākajiem veikaliem,» skaidro Black Star Wear valdes locekle un franšīzes vadītāja Jūlija Polenņikova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 24.novembrī daudzās pasaules valstīs, tostarp arī Latvijā norisinās savulaik ASV ieviestā Black Friday jeb Melnā piektdiena, kad veikalos un tirdzniecības centros notiek preču izpārdošanas ar lielām atlaidēm.

Izpārdošanas šajā dienā rīko gan tradicionālie veikali, gan arī internetveikali. Taču pēdējie gatavojas vēl kādam notikumam – pirmdien, 27.novembrī notiks Cyber Monday jeb kiberpirmdiena, kad izpārdošanas rīkos daudzi internetveikali.

Laikraksts Dienas Bizness piektdien ziņo, ka pēdējos gados šādas akcijas mēģina iedzīvināt arī Latvijā.

Iepirkšanās drudzi fotogrāfijās skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē atbalstīta četru helikopteru UH-60M Black Hawk iegāde aptuveni 175 miljonu eiro vērtībā Ārvalstu militārās finansējuma programmas ietvaros, slēdzot starpvaldību līgumu ar ASV, informē Aizsardzības ministrija.

Lai nodrošinātu vidējās klases helikopteru nomaiņai ilgtermiņā nepieciešamos finanšu resursus un uzsāktu to iegādi, Ministru kabinets lēma par papildu finansējuma iestrādāšanu Aizsardzības ministrijas ilgtermiņa saistībās 2023. un 2024. gadam aptuveni 80 miljonu eiro apmērā, nepārsniedzot 2% no iekšzemes kopprodukta.

«Helikopteru platformu nomaiņa ir vitāli svarīga ne tikai Nacionālo bruņoto spēku uzdevumu veikšanai, bet arī civilo funkciju nodrošināšanai, sniedzot atbalstu sabiedrībai,» uzsver aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis.

Pēc AM sniegtās informācijas, UH-60M «Black Hawk» ir Nacionālo bruņoto spēku prasībām atbilstošākie helikopteri gan militāro, gan civilo uzdevumu izpildei. UH-60M «Black Hawk» galvenā priekšrocība ir tā uzbūve un dzīvotspēja, jo helikopteri «Black Hawk» ir radīti primāri izmantošanai militārām vajadzībām krīzes situācijās ar daudzfunkcionālu aprīkojumu, kas spēj veikt kaujas uzdevumus, meklēšanu un glābšanu, medicīnisko evakuāciju, transportēšanu, ugunsdzēsības darbus un avārijas seku likvidēšanu. Tiem piemīt augsta manevrētspēja, ballistiskā un triecienizturība, kā arī atvieglota uzturēšana. Helikopteri UH-60M «Black Hawk» būs sagatavoti, lai uz tiem varētu uzstādīt ieroču sistēmas, norāda Aizsardzības ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Atbildot vietējo sieviešu vajadzībām

Daiga Laukšteina, 10.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sievišķīgā apģērba zīmola Black Swan by Olga Broka radītājai ir izdevies atrast savu nišu un noturēties virs ūdens.

Uz kopējā šī brīža modes industrijas un apģērba ražošanas fona Olgai Brokai ir paveicies atrast un izveidot savu profesionālo rokrakstu, ko novērtē sešu darba gadu laikā iegūtais plašais klientu loks.

Šuvēju pietiek

Tieši pircēju labās atsauksmes un degsme viņu acīs Olgai deva stimulu darboties tālāk. Taču tagad viņai jāatzīst, ka kopējā situācija nav vairs tik spīdoša. Nozarē aizvērtas vairākas labi zināmas šūšanas fabrikas. Piemēram, nesen ir slēgti Latvijā ražoto apģērbu zīmola Vaide veikali. Tiesa, kā spriež O. Broka, nav ļaunuma bez labuma. Proti, darba tirgū parādījušies vairāk speciālistu – šuvēju, kā iepriekš trūka vairāk. Uz Black Swan gan neviens tādējādi nav pārcēlies, jo uzņēmumam ar pašreizējo ražošanas apjomu darbaspēka pietiek. Savukārt atsevišķi dizaineri nav nepieciešami, jo šo rūpalu un arī audumu atlasi O. Broka uzņēmusies uz saviem pleciem. Viņa strikti nosaka, ka ne brīdi nevar sēdēt uz vietas un gaidīt, kad viss notiks pats no sevis. Ir nemitīgi jāattīstās. Vēl pirms vairākiem gadiem varēja iztikt ar dalību dažādos tirdziņos, bet tagad spēcīgu lomu spēlē sociālie tīkli. Jāpiedalās izstādēs, jāstrādā reklāmas ziņā. «Ja neiesi laikam līdzi, mūžīgi attapsies pašā aizmugurē,» teic O. Broka. Viņa arī novērojusi, ka vēl pirms gadiem pieciem cilvēki vairāk iepirkās par prieku sev, no naudas šķīrās vieglāk. Tagad situācija apmetusi kūleni. Cilvēki apdomīgāk plāno savus pirkumus. Par konkrēto nozari runājot, pārdomā, kur konkrēto apģērbu vilks, kur to liks. «Arī citu sfēru uzņēmējiem katru dienu jāstrādā pie sīkumiem, jābūt aktīviem sociālajos tīklos, jārunā ar klientiem un, kā manā gadījumā, jāpiedāvā aizvien jauni modeļi,» vēlreiz uzsver uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Alfa vadība lūgusi no Black star wear sortimenta izņemt apģērbu ar Kremļa tematiku

LETA, 09.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības parka «Alfa» pārvaldītājs lūdzis no veikala «Black star wear» sortimenta izņemt apģērbu kolekciju ar Krievijas prezidenta Vldimira Putina seju, Krievijas karogu apdarē un Krievijas armijnieku tematiku.

Veikalā «Black Star Wear» liela daļa nopērkamo drēbju ir krievu repera Timati apģērbu līnija.

Norvēģijas uzņēmuma «Linstow», kura meitaskompānija SIA «Linstow Center Management» Latvijā pārvalda tirdzniecības centrus «Alfa», «Mols» un «Origo», pārstāve Ilze Žūka uzsvēra, ka uz visiem nomniekiem attiecas vienādi noteikumi, proti, ir jāievēro Valsts likumdošana un normatīvo aktu prasības. Vienlaikus šis regulējums neparedz pieprasīt iesniegt katra nomnieka tirdzniecībai paredzētā sortimenta katras preces detalizētu aprakstu un bildes, skaidroja Žūka.

«Taču, reaģējot uz publiskajā telpā izskanējušo informāciju, mēs esam sazinājušies ar šo nomnieku, lūdzot izņemt no sortimenta konkrēto kolekciju,» viņa teica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu grafiti mākslinieks Benksijs ir zaudējis juridisku cīņu pret Lielbritānijas apsveikuma kartīšu ražošanas uzņēmumu "Full Colour Black Ltd.", kā arī zaudējis Eiropas Savienības (ES) prečuzīmi vienam no viņa mākslas darbiem.

ES intelektuālā īpašuma biroja atcelšanas nodaļa šonedēļ savā spriedumā paziņoja, ka Benksija prečuzīme viņa darbam "Flower Thrower" ("Puķu metējs") bijusi pieteikta negodprātīgi, un pasludināja to par "pilnīgi spēkā neesošu".

Šo darbu, kas pazīstams arī ar nosaukumu "Love is in The Air" ("Mīlestība ir gaisā"), Benksijs radīja 2005.gadā Jeruzalemē. Tajā attēlots gados jauns protestētājs ar pusaizsegtu seju un cepuri galvā, metot puķu pušķi.

Šis lēmums, kuru ir iespējams pārsūdzēt, sekoja strīdam starp "Full Colour Black Ltd." un uzņēmumu "Pest Control Office Ltd.", kurš autentificē Benksija darbus un izskata pieprasījumus saistībā ar tiem. Benksija īstais vārds un identitāte nav zināmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau devīto gadu Rīgā norisināsies starptautiskais bārmeņu konkurss Olybet Flairmania. Starp 60 dalībniekiem no 20 dažādām pasaules valstīm būs arī trīs Latvijas pārstāvji un ir lielas cerības uz uzvaru. «Mēs esam maz, bet kvalitatīvi. Latvijā, ja kaut ko dara, tad pamatīgi un līdz galam,» biznesa portālam db.lv teic viens no konkursa organizatoriem Ivars Rutkovskis.

Sacensības 2010.gadā Latvijā aizsākās kā maza iniciatīva ar niecīgu budžetu un balstījās pamatā uz entuziasmu. Tagad tās izaugušas par pasaules līmeņa pasākumu. Par sākumu I.Rutkovskis stāsta: «Pirmkārt, gribējās parādīt Rīgu un Latviju. Otrkārt, bija vēlme sarīkot tādu konkursu, kurā pašiem gribētos piedalīties. Ar otru organizatoru Mārtiņu Rozenvaldu bijām piedalījušies daudzos konkursos un ņēmām vērā savu pieredzi. Vēlējāmies uzrīkot tādu konkursu, kurā katrs, kas ir atbraucis, ir «rokzvaigzne», nevis tikai pirmie desmit, kuriem visi skrien pakaļ, uķinās un klanās. Mēs nekoncentrējamies uz līderiem. Tas ir tāpat kā Olimpiskajās spēlēs - tajās piedalās daudzi, ne tikai Useins Bolts, kurš noskrien, uzstāda rekordu un saņem medaļu. Tas ir liela mēroga pasākums, uz kuru visi vēlas tikt.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sarkanā un melnā ir svarīgākās jaunā Škoda Kodiaq RS pamatkrāsas neatkarīgi no tā, kādu virsbūves krāsojumu izvēlēsies tā pircējs

Starp citu, virsbūves krāsojumi ir gana pamanāmi un kārdinoši. Pavisam kopā tie ir astoņi: Race Blue, Moon White, Brilliant Silver, Quarz Grey, Steel Grey, Black Magic, Velvet Red un Crystal Black. Visiespaidīgāk, protams, izskatīsies Race Blue, Velvet Red vai Quarz Grey, taču reālajā dzīvē, visticamāk, pirks kādu no tumšajiem Black virsbūves toņiem. Laiks rādīs. Jebkurā gadījumā, pati Škoda ir pārliecināta, ka Kodiaq RS mērķauditorija ir nobrieduši vīrieši pēc četrdesmit, ar stabiliem ienākumiem un lojālu attieksmi pret čehu zīmolu. Pats galvenais, ka šie pircēji skaidri apzinās RS versijas vērtības pieaugumu salīdzinājumā ar ikdienišķajiem Kodiaq. Tādu ir pietiekami daudz, un daudzus no tiem varēs pamanīt, aplūkojot auto jau miera stāvoklī. Vispirms, atbilstoši RS līnijas standartiem, Kodiaq RS būs speciāla dizaina priekšējais un aizmugurējais bampers. Turklāt šis auto koķetēs ar melnas krāsas elementiem, kas lieliski izskatās un nekļūdīgi ļauj atpazīt RS modeļa rokrakstu. Melnas krāsas atpakaļskata spoguļi, melnas krāsas priekšējā dekoratīvā reste, melnas krāsas moldingi, melnas krāsas sānu logu ietvari, jumta reliņi un arī citi dekoratīvie elementi uz virsbūves ir ogļmelnā krāsā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas nacionālās aizsardzības sistēmas vadība nolēmusi iegādāties sešus ASV ražotus helikopterus «Black Hawk», un pirkuma summa būs apmēram 300 miljoni eiro, piektdien paziņoja Lietuvas Aizsardzības ministrija.

«Black Hawk» aizstās astoņus novecojušos padomju ražojuma helikopterus «Mi-8», kurus Lietuvas bruņotie spēki izmanto pašlaik.

Jaunie daudzfunkcionālie militārie helikopteri tiks izmantoti meklēšanas un glābšanas operācijām, kā arī Lietuvas bruņoto spēku un Lietuvā izvietotā NATO bataljona vajadzībām.

Lietuvas Aizsardzības ministrija plāno drīzumā sākt sarunas par jauno helikopteru iegādi, un iecerēts, ka pirkuma līgums tiks parakstīts līdz nākamā gada beigām. Pirmos helikopterus Lietuva varētu saņemt līdz 2024.gada beigām.

ASV valdība izskata iespējas finansiāli atbalstīt šo pirkumu, norādīja Lietuvas Aizsardzības ministrija.

«Iegādājoties helikopterus tieši no ASV valdības, Lietuva saņems ne tikai daudzfunkcionālus militāros helikopterus, bet arī paketi, kas iekļauj apmācību, rezerves daļas un nepieciešamo aprīkojumu. Ir arī liela iespēja, ka no dažādiem ASV drošības atbalsta fondiem mēs saņemsim papildu finansiālo palīdzību,» paziņojumā norādījis Lietuvas aizsardzības ministrs Raimunds Karoblis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Interneta veikals 1a.lv noliktavas modernizācijā investē vairāk nekā 200 000 eiro

Rūta Lapiņa, 06.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta veikals Latvijā 1a.lv noliktavas modernizācijā investējis vairāk nekā 200 000 eiro, informē uzņēmumā.

Sekojot e-komercijas attīstības tendencēm, uzņēmums gan būtiski palielinājis noliktavas platību, gan ieviesis jaunus tehnoloģiskos risinājumus, kas ļauj apstrādāt pat trīskāršu pasūtījumu apjomu. Noliktavas platība paplašināta par 2000 m2, ieviestas inovatīvas un jaudīgas tehnoloģijas, kas ļauj apstrādāt pat trīs reizes lielākus preču apjomus nekā pērn pie tāda paša resursu skaita.

Uzņēmumā atzīmē, ka jaunā noliktavas infrastruktūra darbības efektivitāti jau apliecinājusi «Melnā piektdiena» (Black Friday) akcijas laikā aizvadītajā nedēļas nogalē. Tās laikā interneta veikals saņēma teju 5000 pasūtījumu dienā, kas ir dubults apjoms, salīdzinot ar gadu iepriekš. Tikmēr paredzams, ka šī gada decembrī tiks izsūtītas līdz pat 200 000 preču vienības visā Baltijā, un modernizētā noliktava ļaus operatīvi apstrādāt lielo pasūtījumu daudzumu, lai preces ātri un veiksmīgi nosūtītu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd sporta tehnoloģiju jaunuzņēmumam "Hackmotion" ir aptuveni 600 unikālo lietotāju vairāk nekā 45 valstīs

Pērn uzņēmums sasniedza 170 tūkstošu eiro apgrozījumu un līdzšinējās aplēses liecina, ka šī gada apgrozījums būs nepilni 300 tūkstoši eiro. Starp šī gada lielākajiem sasniegumiem minama tik tikko noritējusī "Black Friday" kampaņa, kas esot bijusi kārtu labāka nekā pērn un vienā nedēļas nogalē ienesa trīs mēnešu apgrozījumu.

"Esam atpazīstamāki savā nišā, ir audzis klientu skaits, uzņēmumā labāk darbojas atstrādāti procesi un darba dalīšana," vērtē Jānis Linde, SIA "Hackmotion" līdzdibinātājs. Otrs uzņēmuma līdzdibinātājs Atis Hermanis piebilst, ka ir sajūta, ka uzņēmums aizvien labāk saprot tirgus nianses, kas ļauj nedaudz labāk izprast, kāpēc katrs konkurents dara to, ko dara, un pie kā tas noved. "Šobrīd norisinās darbs, lai izmantotu šīs zināšanas un spertu nākamos soļus savas tirgus nišas paplašināšanai," viņš atklāj. Nākamgad plānots laist tirgū jaunu produktu plašākam tirgum.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Vai Tu jau esi sapircis Ziemassvētku dāvanas?

Lelde Petrāne, 06.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neticami, bet vairāk nekā ceturtā daļa britu jau ir izdzīvojuši Ziemassvētku iepirkšanās drudzi, ziņo BBC.

Liela daļa britu līdz oktobra beigām jau ir sapirkuši vairumu no iecerētajām dāvanām. Ar to gan šī tauta ir unikāla, jo tik augsts rādītājs nav novērots nevienā citā Eiropas valstī.

Aptauju pasūtījis vietnes VoucherCodes.co.uk mazumtirdzniecības izpētes centrs.

Tā rāda, ka 11 procenti britu Ziemassvētku iepirkšanos sāk septembrī vai pat agrāk un vēl 18 procenti to paveikuši pagājušajā mēnesī. 32 procenti iepirksies novembrī, bet atlikušie 39 procenti - pēdējā brīdī decembrī.

Domājams, ka britu čaklums saistīts ar vēlmi sadalīt izmaksas ilgākā laika posmā un izmantot dažādas mazumtirgotāju piedāvātās akcijas. Jo labāk tiek izplānota Ziemassvētku iepirkšanās, jo mazākas raizes par to, kā izdzīvot janvārī. Savu lomu šajā tendencē spēlē arī tādas vispasaules iepirkšanās akcijas kā Black Friday, kas tradicionāli notiek novembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta visā pasaulē izdaudzinātā iepirkšanās diena Black Friday. Raksta galerijā - fotogrāfijas, kas vislabāk raksturo mūsdienu patērētājsabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Amazon gatavojas miljoniem pasūtījumu Melnajā piektdienā

Zane Atlāce - Bistere, 21.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienu pēc Pateicības dienas ASV un citviet pasaulē iestājas Black Friday jeb Melnā piektdiena – diena, kad veikalos preces tiek izpārdotas ar ievērojamām atlaidēm.

Šogad Melnā piektdiena iekrīt 23.novembrī un izpārdošanas šajā dienā rīkos gan tradicionālie veikali, gan arī internetveikali. Laikus šim iepirkšanās drudzim gatavojas arī loģistikas centri.

Fotogalerijā ieskats ASV tirdzniecības giganta Amazon pasūtījumu izpildes centrā Hārtfordšīras grāfistē Lielbritānijā!

Pašlaik Lielbritānijā ir 13 Amazon pasūtījumu izpildes centri, kuros nodarbināti 24 000 cilvēku.

LASI ARĪ:

Bezoss: Kādu dienu Amazon bankrotēs

Lielbritānija no 2020.gada tehnoloģiju gigantiem piemēros jaunu nodokli

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Aicina Instagram «influencerus» reģistrēt saimniecisko darbību un nepārkāpt reklāmas likumu

Db.lv, 22.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa Latvijas interneta «influenceru» jeb privātpersonas ar tūkstošos mērāmu sekotāju skaitu «Instagram», «Youtube», «Facebook» un «Twitter», nav reģistrējuši savu saimniecisko darbību un nav sakārtojuši grāmatvedību, svētdien ziņoja raidījums «LNT TOP10».

Šie «influenceri» pieņem finansiālus un bartera labumus no uzņēmumiem apmaiņā pret preču un pakalpojumu reklamēšanu un slavinošo recenziju izvietošanu šo privātpersonu sociālo mediju kontos.

Digitālā mārketinga eksperti Artūrs Mednis un Deniss Ševeļovs raidījumam pieļāva, ka Latvijā varētu būt ap kādiem desmit «influenceru», kuriem sponsorētā satura veidošana, lielākoties «Instagram», kļuvusi par pilnas slodzes darbu un galveno ienākumu avotu, un kuriem ar grāmatvedību viss kārtībā. Pārējie vairāki simti privātpersonu piepelnās brīvajā laikā no parastā darba. Un te arī sākas problēmas.

«Šeit ir runa par saimniecisko darbību un tā ir jāreģistrē pirms to uzsāk. Šajā gadījumā ir jāaprēķina iedzīvotāju ienākumu nodoklis un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas,» uzsvēra VID Fizisko personu nodokļu daļas galvenā inspektore Santa Renerte. Tas nozīmē, ka privātpersonām ir jādeklarē visi ienākumi no izvietotā sponsorētā satura savos sociālajos kontos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" šā gada viedtelefonu flagmaņu sērijas "Galaxy S20" dārgākais modelis "Ultra" piesaista uzmanību ar iespaidīgu 108 megapikseļu kameru un 100x tālummaiņu.

Dažus gadus it kā no malas noskatoties, kā "Huawei" «privatizē» viedtelefonu fotokameru lauciņu, "Samsung" šopavasar beidzot sagatavoja skaļu atbildi. Lielākais un dārgākais no jaunās "Galaxy S20" sērijas tālruņiem - "Ultra" – aprīkots ne vien ar uzkrītošu četru aizmugurējo kameru bloku, bet arī 100x tālummaiņu. Tā ir divreiz lielāka nekā "Huawei P30 Pro", kas pērnajā pavasarī tehnoloģiju pasaulē izpelnījās ovācijas un pat tika nodēvēts par «labāko spiegu telefonu».

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Ultra" ir jaunpienācējs "Galaxy S" saimē. Vēl nebijām apraduši ar domu, ka flagmanis sadalīts divos atzaros – parastajā un lielākajā jeb "Plus" versijā, kad sērijai pievienojās trešais brālis "Ultra". Kā var noprast pēc nosaukuma, gradācijas skalā šis ieņem augstāko pakāpienu. Tas ir lielāks par abiem pārējiem, ar 6,9 collu Dynamic AMOLED displeju un ar jau minēto simtkārtīgo tālummaiņu, kāda abiem pārējiem nav tikusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru mēnešu laikā izpildīti divi reisi, pārvadāti trīs pasažieri un ieņēmumi no pārdotajām biļetēm ir 2,10 eiro – šāds rezultāts ir pilotprojektam par sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma.

Latvijā pilotprojekts par sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma tika uzsākts 16. maijā 20 km garajā maršrutā Līvāni–Mežancāni–Līvāni. Pakalpojuma izmantošanas pārbaudīšanu plānots pabeigt 15. septembrī. Dienu pirms pilotprojekta noslēguma Līvānu novada vadība laikrakstam norāda, ka šādu iznākumu prognozējusi jau maijā.

«Mēs necerējām, ka atsaucība būs lielāka, ne velti reiss iepriekš notika tikai reizi nedēļā. Kopumā šaubāmies, vai pakalpojums – transports pēc pasūtījuma - iedzīvosies,» secina Līvānu novada domes priekšsēdētāja vietniece Ginta Kraukle. Skepses iemesli ir iedzīvotāju kontingents, kas dzīvo nomaļos apvidos, – tie pārsvarā ir seniori, kuriem nav autotransporta, un viņu raksturs attur no šāda pakalpojuma izmantošanas. «Iedzīvotājs padomā, ka nebūs ērti sev vienam saukt transportu, un to nedara. Otrs iemesls – nav iespējams paredzēt, kā vecais cilvēks jutīsies pēc dienas. Transports pēc pasūtījuma ir jāizsauc 24 stundas iepriekš, un cilvēks baidās saukt, domājot, ka būs jāmaksā sods kā par nepamatotu neatliekamās palīdzības izsaukšanu,» skaidro G. Kraukle. Otra iedzīvotāju grupa, kas dzīvo maršruta Līvāni–Mežancāni teritorijā, ir viensētu saimnieki, kuriem ir savs transports, un sabiedriskā transporta piedāvājums viņus neinteresē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) iepirkuma konkursa komisija ir pabeigusi piedāvājumu vērtēšanu Jaunā Rīgas teātra (JRT) ēku kompleksa rekonstrukcijai Rīgā, Lāčplēša ielā 25, informē VNĪ.

Par kritērijiem atbilstošu piedāvājumu ar zemāko cenu ir atzīts PS Rere Būve 1 piedāvājums par summu 20 985 321 eiro bez PVN. Iepirkuma komisija ir pabeigusi piedāvājumu vērtēšanu. Līgums ar būvnieku tiks slēgts pēc tam, kad tiks apstiprināts JRT rekonstrukcijai nepieciešamais papildu finansējums.

Savus piedāvājumus konkursā VNĪ aicināja iesniegt piecus kandidātus, kuri par atbilstošiem tika atzīti būvdarbu konkursa pirmajā kārtā - SIA Velve, SIA Arčers, PS Rere Būve 1, personu apvienība BBA un RT un SIA Abora. Konkursa otrajā kārtā tika saņemti divu pretendentu piedāvājumi - PS Rere Būve 1 un personu apvienība BBA un RT.

Lai nodrošinātu JRT rekonstrukcijas darbu finansēšanu, VNĪ plāno izmantot finansējuma rezerves, kuras radušās citu projektu realizācijas grafiku izmaiņu dēļ. Vienlaikus tiek gatavots energoefektivitātes projekta pieteikums ERAF finansējuma piesaistei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek pārdotas radošā digitālā satura mārketinga aģentūras "New Black" telpas, liecina uzņēmuma vadītāja Artura Medņa ieraksts sociālajā tīklā "Facebook".

Darījuma cena 294 600 eiro.

"Baigi negribam pārdot, taču, pa diviem gadiem esam izauguši, un nu vairs tajā nepietiek vietas jauniem kolēģiem," sociālajā tīklā "Facebook" raksta A.Mednis.

Uzņēmuma vadītājs norāda, ka norādītajā vietā šāda veida birojs ir samērā unikāls piedāvājums. Pēc A.Medņa domām, līdzīgu tirgū nav. Tiek pārdota atsevišķa ēka ar savu ieeju, augstiem griestiem un plašiem logiem visā augstumā.

"New Black" birojs atrodas Miera ielā, Rīgā. "Ērta satiksme kā ar sabiedrisko, tā privāto. Blakus dažādi restorāni un pusdienu kafejnīcas, veikali, sporta zāles, baseini, skolas un bērnudārzi," raksta A.Mednis.

Birojs ir pilnībā mēbelēts ar pēc pasūtījuma Latvijā ražotām mēbelēm - iebūvēts skapis drēbēm, skapis dokumentiem, WC, ergonomiska virtuve, pārrunu telpas un galdi - viss veidots no metāla un koka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni pēc divām nedēļām būvnieks ķersies klāt ilgi gaidītajai Jaunā Rīgas teātra (JRT) projekta realizācijai, norāda AS RERE Grupa valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Šobrīd ir noslēgts būvniecības iepirkums, kura rezultātā tiesības īstenot projektu ieguva RERE Būve 1. Aprīļa sākumā, kad projekts tika prezentēts plašākai sabiedrībai, Valsts nekustamo īpašumu (VNĪ) vadītājs Ronalds Neimanis norādīja, ka esošais finansējums nav pietiekams. Proti, vairāk nekā trīs gadu laikā, kopš tika apstiprināta JRT rekonstrukcija, izmaksas ir mainījušās no 19 milj. eiro uz 29 milj. eiro. Tas noticis tāpēc, ka 2014. gadā apstiprinātais JRT kopējais rekonstrukcijas budžets 19 milj. eiro netika balstīts konkrētā būvprojektā, kā arī netika ņemta vērā pilsētvides specifika un mūsdienīga teātra prasības. Šis budžets neatbilda projekta sarežģītībai un nozīmīgumam, norādīja VNĪ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO, VIDEO: Kāds pēc pārbūves izskatīsies Jaunais Rīgas teātris?

Zane Atlāce - Bistere, 11.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) aicina teātra mīļotājus un visus interesentus līdz 30. septembrim apmeklēt virtuālās realitātes ekskursiju pa topošo Jauno Rīgas teātri un redzēt to tādu, kādu to ir iecerējuši projekta autori, informē VNĪ valdes locekle Kitija Gruškevica.

Virtuālā ekskursija būs pieejama septembrī pašreizējās JRT telpās Miera ielā 58a, Tabakas fabrikas 4. stāva vestibilā iepretim garderobēm pirms katras izrādes un tās pārtraukumā, ja izrādē tāds ir paredzēts.

«Teātris Lāčplēša ielā durvis vērs 2021. gadā, tāpēc tikmēr aicinām izmantot iespēju un uzzināt, kāds tad pēc pārbūves izskatīsies viens no Eiropā modernākajiem teātriem – virtuāli izstaigāt gan pagalmu, gan vestibilus, gan skatītāju zāles, kā arī ielūkoties telpās, kuras ikdienā apmeklētājiem nebūs pieejamas. Piemēram, apskatīt pazemes darbnīcas vai ieraudzīt Smiļģa zāli aktieru acīm, stāvot uz skatuves,» pastāstīja VNĪ valdes locekle Kitija Gruškevica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Uzsākti Rīgas Jaunā teātra rekonstrukcijas darbi

Laura Mazbērziņa, 05.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākti Jaunā Rīgas teātra (JRT) vēsturiskās mājvietas pārtapšanas rekonstrukcijas darbi Lāčplēša ielā 25.

VAS «Valsts nekustamie īpašumi» jau ziņoja, ka šobrīd ir veikta iekšpagalma ēku daļēja demontāža, kā arī tiek veikta saudzīgā demontāža teātra ielas ēkā, kas ietver saliekamo dzelzsbetona pakāpienu, vēsturiskā parketa, skatītāju podestūras, pagraba starpsienu, durvju, apkures sistēmas demontāžu. Pirms restaurācijas darbu uzsākšanas ir veikta objekta 3D skanēšana, sienu un griestu vēsturiskās apdares atsegšana. Saskaņā ar plānu, tuvākie darbi būs nulles cikla izbūve, režģžoga betonēšana, kā arī turpināsies saudzīgās demontāžas darbi.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem – būvniekiem jāiztiek bez būvlaukuma, kāds ir lielākajā daļā tradicionālu būvobjektu. To nav iespējams izveidot, jo būvobjekts atrodas pašā pilsētas centrā un Lāčplēša ielā ir pastāvīga cilvēku un transportlīdzekļu plūsma.

Komentāri

Pievienot komentāru