Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu regulas ieviešana ir nesusi līdzi nesaprātīgu paniku uzņēmumu vidū.

Attiecībā uz datu drošību, uzņēmumiem būtu jānodrošina bezkompromisa pieeja, jo, pat nevērtējot datu regulas prasības, katram uzņēmumam vajadzētu būt prioritātei nodrošināt drošu pakalpojumu sniegšanu un tādējādi - uzņēmuma ilgtspēju.

«Klienti kļūst arvien zinošāki par savām tiesībām, t.sk. attiecībā uz savu datu apstrādi, kā arī vairāk apzinās riskus un iespējamo kaitējumu, ko datu noplūde vai citāda veida apdraudējums var radīt to privātumam. Tādējādi būtiski datu apstrādes incidenti, var neatgriezeniski ietekmēt klientu uzticību. Un, klientiem veicot izvēli, kuram pakalpojumu sniedzējam uzticēt vienu no dārgākām lietām, kas tiem ir - savus vairāk vai mazāk sensitīvos datus, nozīmīgu lomu var spēlēt pārziņa jeb pakalpojumu sniedzēja uzticamība,» biznesa portālam db.lv stāsta Ivo Krievs, Eiropas personas datu aizsardzības speciālists (CIPP/E), Zvērināts advokāts, Latvijas Sertificēto personas datu aizsardzības speciālistu asociācijas dibinātājs un valdes loceklis, Biznesa augstskolas Turība lektors un absolvents.

Viņš par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Vispārīgā datu aizsardzības regula - Kas jāzina uzņēmumiem

Rūpes par datu drošību ir nesaraujami saistītas ar datu regulas ieviešanu. Regulai ir tālejošāki mērķi – «ētiskās dilemmas». «Kamēr sakārtojam tehniskos procesus, mēs nespējam paskatīties pāri, jo redzam tikai un vienīgi veicamos ikdienas tehniskos darbus un izmaksas datu aizsardzības sistēmas sakārtošānā. Tomēr, paveicot to, esmu pārliecināts, ka uzņēmumi varēs paskatīties uz labi padarītu darbu un būs kļuvuši ne tikai datu regulai atbilstoši, bet gan, pats svarīgākais, saviem klientiem un citiem datu subjektiem draudzīgi,» sacīja I. Krievs.

Ja uzņēmumi spēs saprātīgi un arī godprātīgi aplūkot savus klientus, redzot tajos arī cilvēkus ar to pamatotām bailēm par sava privātuma aizsardzību, un attīstīt tehnoloģijas, tas būs lielākais ieguvums sabiedrībai. Viņaprāt, tas nākotnē atšķirs uzņēmumus, kuri būs iedzīvinājuši jeb integrējuši datu regulu savos procesos, tādējādi sevi padarot par uzticamiem pakalpojumu sniedzējiem datu apstrādes jomā, pretstatā tiem, kuru procesos turpinās dominēt peļņas gūšana pāri klientu komfortam. «Ceru, ka klienti, darbinieki, sadarbības partneri nākotnē rūpīgi izvēlēsies savus darba devējus, pakalpojumu sniedzējus un sadarbības partnerus, jo, izvēloties tādus, kuri datu aizardzības principus nav ieviesuši savos procesos, datu subjektu privātums var tikt būtiski un netaisnīgi ietekmēts,» teica I. Krievs.

Ja Tevi interesē šī tēma un vēlies uzzināt vairāk, piesakies DB HUB organizētajā seminārā: Vispārīgā datu aizsardzības regula - Kas jāzina uzņēmumiem

Lai pieteiktos, klikšķini šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru