Jaunākais izdevums

Elektroauto skaits Latvijā pēdējā gada laikā pieaudzis par 81%, izskan versijas, ka elektromobiļi pilnībā aizstāt ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmās automašīnas Latvijā varētu jau ap 2050. gadu.

Kopumā Latvijā šobrīd reģistrēti vairāk nekā 869 tūkstoši transporta līdzekļu, 68% no tiem darbināmi ar dīzeļdegvielu, 26% – ar benzīnu, bet 0,4% – ar elektrību, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati. Kopumā Latvijā šobrīd reģistrēti teju četri tūkstoši elektroauto. Visvairāk jeb 1757 elektroauto reģistrēti Rīgā, 312 – Mārupes novadā, bet vēl 251 ar elektrību darbināms auto reģistrēts Jūrmalā.

Nozares pārstāvji prognozē, ka Eiropas Parlamenta un Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu panāktā vienošanās, kas paredz, ka no 2035. gada vairs netiks pārdoti jauni automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem, tuvāko gadu laikā varētu veicināt būtiskāku elektroauto skaita pieaugumu gan Latvijā, gan arī citās Eiropas valstīs. Ir jārīkojas Ja elektroauto uzlādes tīkls spēs apmierināt visu lietotāju vajadzības, elektromobiļi pilnībā aizstāt ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmās automašīnas Latvijā varētu jau ap 2050. gadu, prognozē Andris Sivickis, SIA Green Motors izpilddirektors.

Viņš norāda, ka pašlaik Latvijas auto tirgū dominē lietotie auto, taču pēdējo gadu laikā, sevišķi pērn, būtiski palielinājies no jauna reģistrēto elektromobiļu skaits. Tikai 2022. gadā vien Latvijā reģistrēti gandrīz divi tūkstoši elektroauto, kas nozīmē, ka sabiedrība jau ir uz transformācijas ceļa un sper nākamo soli savā attīstībā, uzsverot, ka iekšdedzes dzinēju un fosilās degvielas ēras palikšana pagātnē ir likumsakarīga.

Eiropas Vides aģentūras ziņojums par transporta ietekmi uz vidi ES valstīs liecina, ka transportlīdzekļi ir atbildīgi par ceturto daļu siltumnīcefektu veidojošo gāzu emisiju, atzīmē Izīda Gerkena, Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā. “Ir skaidrs, ka mums apkārt ir vairākas krīzes, ar kurām jācīnās, taču, aizmirstot par klimata problēmām, tās soli pa solim kļūs par nenovēršamu kataklizmu. Tāpēc, lai mēs sasniegtu ES klimatneitralitātes mērķus, pāreja uz zaļāku mobilitāti ir ļoti būtiska un atbalstāma. Elektroauto ir ieguldījums nākotnē, kas atmaksāsies vairākās jomās – gan uzlabojot vidi, gan gūstot finansiālus ietaupījumus, jo elektroauto patērē elektroenerģiju, kas ir lētāks un atjaunojams energoresurss. Tiesa, līdz pilnīgai pārejai no iekšdedzes dzinēju automašīnu lietošanas uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem mums vēl ir tāls ceļš ejams. Pirmkārt, globālā prakse rāda, ka pārejas veicināšanai ir nepieciešams valsts finansiālais atbalsts, kas šobrīd Latvijā ir pieejams tikai privātpersonām. Otrs aspekts ir elektroauto uzlādes infrastruktūra, ko būtu nepieciešams attīstīt visā Latvijas teritorijā.

Visu rakstu lasiet 7.marta žurnālā Dienas Bizness!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka automašīnu lauciņā nākotne pieder elektroauto, kas izceļas ar virkni būtisku priekšrocību, turklāt elektroauto Latvijā un pasaulē kļūst arvien iecienītāki. Ja vēlaties iepazīties ar daudzveidīgo Porsche elektroauto, kā arī hibrīdauto klāstu, turpiniet lasīt šo rakstu!

Kas jāzina par elektroauto un hibrīdauto atšķirībām?

Dažkārt hibrīda un elektriskie automobiļi tiek jaukti, taču tos atšķir pāris būtiskas nianses. Elektroautomobiļi darbojas tikai un vienīgi ar uzlādējamu elektromotora akumulatoru, savukārt hibrīda modeļiem ir gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors ar akumulatoru.

Hibrīda piedziņas automašīnām ir vairāki veidi, un viens no izplatītākajiem ir tieši Plug-in hibrīda piedziņa. Kā jau iespējams spriest pēc nosaukuma, Plug-in hibrīda baterijas akumulatoru iespējams uzlādēt, to pievienojot elektrotīklam. Kad hibrīda piedziņas automašīnas elektromotora akumulators ir tukšs, ar to varat turpināt pārvietoties, izmantojot iekšdedzes dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru