Finanšu ministrija mazāk svarīgas lietas atrisina, bet būtiskākās paliek, un jaunas nāk klāt, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tādu vērtējumu piecu mēnešu sadarbībai ar Finanšu ministriju (FM) izsaka Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš. Pozitīvi pēc viņa teiktā ir tas, ka FM un uzņēmēju nevalstisko organizāciju starpā turpinās uzsāktais dialogs. Taču šo mēnešu laikā, viņaprāt, varēja izdarīt daudz vairāk, nekā ticis paveikts līdz šim. Līdzīgās domās ir arī nozares ministrijas pārstāvji.
Vieglāko izdara
DB jau rakstījis (piemēram, 15.08.2013.), ka LLA augustā prezentēja pasākumu plānu, kas bija balstīts citu ES dalībvalstu labākajā praksē transporta, muitas un loģistikas jomā un kā mērķis bija Latvijas tranzīta koridora konkurētspējas uzlabošana. Sadarbībā ar nozares asociācijām Satiksmes ministrija (SM) šos ierosinājumus sagatavoja un virzīja tālāk valdībā. Taču jau septembra beigās loģistiķu ierosinājumi sāka strēgt FM un muitas koridoros. LLA pasākumu plānā gan nebija īpaši daudz nekā tāda, par ko uzņēmēju organizācijas nebūtu diskutējušas ar valsts pārvaldi iepriekš. Taču pērnvasar komersantu pārstāvji norādīja, ka laiks, kad ES ieviesa sankcijas pret Krieviju un tās reakcija ar dažādu preču embargo, ir īstais brīdis ātri īstenot šādu pasākumu plānu.
Tas nodrošinātu Latvijas uzņēmumiem godīgāku konkurenci, piemēram, ar Somijas un Nīderlandes uzņēmumiem. Vakar valdība kārtējo reizi atlika FM jau pirms mēneša sagatavotā informatīvā ziņojuma izskatīšanu, kurā ministrija atskaitās par paveikto saistībā ar SM priekšlikumiem Krievijas ekonomisko sankciju negatīvo seku mazināšanai tranzīta un loģistikas jomā.
Visu rakstu Velk gumiju loģistiķu problēmu risināšanā lasiet 14. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.