Jaunākais izdevums

Starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums Venipak atver jaunu loģistikas termināli Kauņā. Terminālis atrodas stratēģiskā vietā pie Kauņas-Klaipēdas šosejas un būs spējīgs apstrādāt aizvien lielāku gan standarta, gan nestandarta izmēra sūtījumu apjomu, paredzot, ka nestandarta sūtījumu skaits dubultosies.

Jaunais terminālis, kas ir lielākais Venipak tīklā un aizņem 11 000 kvadrātmetru platību, spēs apstrādāt līdz pat 50 000 sūtījumu dienā

Projektā ieguldīti 2 miljoni eiro, un no termināla katru nakti aptuveni 100 kravas automašīnas piegādās sūtījumus uz Baltijas valstīm un Poliju.

Venipak vadītājs Andrius Ladauskas norāda, ka pēdējo desmit gadu laikā, paplašinot savu darbību Lietuvā un citās Baltijas valstīs, uzņēmums ir pāraudzis savu iepriekšējo Kauņas termināli. Jaunā termināļa atvēršana ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā, kas vērsts uz efektīvu procesu nodrošināšanu un klientu pieaugošo prasību apmierināšanu.

"E-komercijas straujā izaugsme ir palielinājusi pieprasījumu pēc augstas kvalitātes, ērtas un ātras piegādes. Daudziem e-komercijas uzņēmumiem tas ir nozīmīgs konkurences faktors. Esam pārliecināti, ka jaunais, modernākais un efektīvākais loģistikas terminālis ne tikai palielinās sūtījumu caurlaidību un iekšējo procesu efektivitāti, bet arī veicinās mūsu klientu izaugsmi. Mēs būsim daudz ātrāki, lai apmierinātu aizvien augstākās klientu prasības," uzsver A. Ladauskas.

Jaunā termināļa infrastruktūra paredzēta ne tikai nelielu standarta sūtījumu piegādei uz pakomātiem, bet arī nestandarta un palešu kravu apstrādei, apkalpojot gan privātos, gan biznesa klientus visās Baltijas valstīs un Polijā. Nestandarta sūtījumu šķirošanas kapacitāte dubultosies.

"Venipak turpina attīstīt savu loģistikas infrastruktūru Baltijā, un jaunais šķirošanas terminālis Kauņā kļūs par lielāko uzņēmuma vēsturē, nodrošinot visaugstāko sūtījumu šķirošanas jaudu. Tas ievērojami uzlabos ienākošo sūtījumu apstrādes ātrumu un palielinās piegāžu efektivitāti," norāda Sanita Bērziņa, Venipak Latvija izpilddirektore.

Jaunā termināļa projektu izstrādāja Sirin Development. Objekts, kas izbūvēts atbilstoši A++ energoefektivitātes standartiem, apvieno gan sūtījumu šķirošanas operācijas, gan administratīvās telpas. Teritorijā ierīkotās uzlādes stacijas elektrotransportam, kā arī būtiski paplašinātas administratīvās telpas ar atpūtas zonām darbiniekiem. Kauņas terminālī šobrīd strādā aptuveni 200 darbinieku.

Venipak Baltijas valstīs pārvalda 23 loģistikas terminālus. Pateicoties stratēģiskajai atrašanās vietai, Kauņas terminālis kalpo kā galvenais centrs, kas nodrošina atbalstu citiem termināļiem Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Katru nakti no šī termināļa ceļā dodas 80-100 kravas automašīnas ar sūtījumiem.

2024. gadā Venipak Group ieņēmumi Baltijas valstīs pieauga gandrīz par 10%, sasniedzot 85 miljonus eiro. Saskaņā ar RRT datiem, pēc kopējiem piegādes ieņēmumiem Venipak Lietuva ieņem trešo vietu kurjeru uzņēmumu vidū, aizņemot 12,5% tirgus daļu.

Pārvaldot gandrīz 800 pakomātu tīklu Baltijas valstīs, Venipak kopš 2021. gada ir ieguldījis aptuveni 9 miljonus eiro pakomātu tīkla paplašināšanā. Papildus 2 miljoni eiro ieguldīti šķirošanas līnijās, un paplašināti termināļi Viļņā, Rīgā un Tallinā. Lietuvā pakomātu skaits gada laikā palielinājās no 270 līdz 400, bet Latvijā sasniedz vairāk nekā 200, Igaunijā - vairāk nekā 160.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā sūtījumu piegādes uzņēmumā Venipak iecelts jauns izpilddirektors, informē uzņēmums.

Justu Šablinsku (Justas Šablinskas), kurš uzņēmumā nostrādāja astoņus gadus, nomainīs Andrius Ladausks (Andrius Ladauskas). Līdz šim Ladausks strādājis vairāku lielu Lietuvas uzņēmumu vadībā.

“Savu ceļu Venipak sāku kā finanšu direktors, pēc tam pārņēmu grupas uzņēmumu vadību Lietuvā un ārvalstīs. Lepojos ar panākumiem, kurus kopā esam sasnieguši šo gadu laikā — sākot ar starptautiskas komandas izveidi, kurā darbojās vairāk nekā 1000 cilvēku, un paplašināšanos jaunos tirgos līdz pat jaunu biznesa virzienu uzsākšanai pirms pandēmijas, tā būtiski ietekmējot e-komercijas jomu. Mēs veiksmīgi pielāgojāmies patērētāju paradumu maiņai un turpinājām augt arvien konkurētspējīgākā tirgū. Nostrādājot gandrīz desmit gadus vienā uzņēmumā, pieņēmu loģisku lēmumu atkāpties no amata. Esmu pateicīgs komandai par visu, ko kopā paveicām, un nešaubos, ka šīs pārmaiņas iezīmē jauna, aizraujoša posma sākumu,” saka J. Šablinsks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Latvijas iedzīvotāju patēriņa ieradumu pētījums atklāj satraucošu tendenci: 52% iedzīvotāju dod priekšroku produktiem un zīmoliem, kuru cena ir zem vidējā tirgus līmeņa. Un šeit ir svarīgi paskaidrot, ko nozīmē “vidējā cena”, informē starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums “Venipak”.

Piemēram, ja 10 preces tiek iegādātas par 1000 eiro un 500 līdzīgas preces – par 10 eiro, vidējā cena sanāk 29,40 eiro. Tomēr realitātē dārgāku preču iegāde koncentrējas nelielas turīgas iedzīvotāju daļas rokās, kamēr lielākā sabiedrības daļa dod priekšroku lētākiem alternatīvām.

"Mums Latvijā ir neliels turīgo iedzīvotāju slānis, kas ietekmē vidējās cenas, taču lielākajai daļai šādi tēriņi nav pa kabatai,” skaidro Venipak Latvija vadītāja Sanita Bērziņa, piebilstot, ka, līdz ar to loģistikas nozarē 2024. gads iezīmēja nozīmīgas pārmaiņas: pirmo reizi vēsturē Latvijā ienākošo starptautisko sūtījumu skaits pārsniedza vietējo piegāžu apjomu. Vietējie internetveikali arvien grūtāk konkurē ar starptautiskajiem milžiem, kā Aliexpress un Temu, kas piedāvā preces par ievērojami zemākām cenām. “Lai gan viedokļi var atšķirties, realitāte ir skaidra – lielai daļai iedzīvotāju noteicošais faktors ir cena, nevis kvalitāte," skaidro Venipak Latvija vadītāja Sanita Bērziņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Riepu izvēle un iegāde ir svarīgs process, lai nodrošinātu drošu un komfortablu braukšanu jebkuros laikapstākļos. Autovadītājiem bieži rodas jautājums – kur Rīgā vai citur Latvijā iegādāties riepas par labu cenu, vienlaikus nezaudējot kvalitāti? Pareizā atbilde uz šo jautājumu ir Riepu garāža – tās piedāvājumā ir gan plašs riepu klāsts, gan ātra riepu piegāde Latvijas teritorijā!

Plašs riepu klāsts jebkurām vajadzībām

Riepu garāžas piedāvājums ietver dažādas riepas, kas pielāgotas Latvijas mainīgajiem klimatiskajiem apstākļiem. Neatkarīgi no tā, vai tu meklē jaunas ziemas riepas, vasaras riepas vai vissezonas riepas, tieši Riepu garāžā tu atradīsi piemērotāko risinājumu savam auto. Pircēju ērtībai Riepu garāža piedāvā arī radžotas riepas, kas īpaši piemērotas skarbiem ziemas apstākļiem, nodrošinot lielisku saķeri ar apledojušām un sniegotām ceļa virsmām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Kad runa ir par drošību uz ceļa, nav iespējams pieļaut kompromisus. Kādam var šķist, ka riepu izvēle ir tikai neliela nianse, taču tā nav – riepas ietekmē gan drošību, gan braukšanas komfortu. Tāpēc viens no uzdevumiem gan autovadītājiem, gan uzņēmumiem ir aprīkot savu automašīnu ar kvalitatīvām riepām un izvēlēties uzticamu pakalpojumu sniedzēju, kas to paveiks profesionāli. Lasi un uzzini, kāpēc riepas, diskus un ar šīm komponentēm saistītus pakalpojumus meklēt Riepu garāžā!

Kas ir Riepu garāža?

Uzņēmums Riepu garāža ir viens no vadošajiem riepu mazumtirdzniecības tīkliem Latvijā, kas piedāvā ne tikai jaunas vasaras riepas, ziemas riepas, vissezonas riepas un diskus, bet arī augstākā līmeņa servisu un konsultācijas. Zīmols darbojas tirgū jau vairāk nekā 10 gadus un šajā laikā ir izveidojis uzticamu un stabilu pozīciju riepu tirdzniecības un montāžas nozarē. Tam ir 5 filiāles Rīgā, nodrošinot 20 riepu montāžas vietas, kā arī interneta veikals ar plasāko piedāvājumu uz bezmaksas riepu piegādi pa visu Latviju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dronu izmantošana sūtījumu piegādēs ir pretrunīgs jautājums, intervijā atzina starptautisko sūtījumu piegādes kompānijas "Venipak" izpilddirektors Andrjus Ladausks.

Viņš minēja, ka, piemēram, "Amazon" pārtrauca dronu izmēģinājumus piegādēm ASV pēc notikušajiem nelaimes gadījumiem.

Ladausks norādīja, ka tehnoloģiju attīstība aizņem gadu desmitus, un patlaban dronu piegādes joprojām ir attīstības sākuma fāzē. "Kad būs pieejams ekonomiski pamatots risinājums sūtījumu piegādēm ar droniem, tad, protams, šādas tehnoloģijas mēs izmantosim, bet tuvākajos gados es neredzu šādas iespējas," viņš sacīja.

Pēc Ladauska teiktā, dronu piegādēm vēl ir vajadzīgs laiks, bet klienti ātrāk pāries uz "ārpus mājas piegādēm", piebilstot, ka Baltijas valstis šobrīd Eiropā ir līderes šāda veida piegādēm, jo Rietumeiropā dod priekšroku piegādēm mājās, savukārt Baltijas valstīs ir ļoti izvērsts pakomātu tīkls.

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #11

DB,18.03.2025

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ekonomikas izaugsmes dzinējspēks meklējams inovācijās, kuru pamats ir zinātne, pētniecība un tur iegūto zināšanu komercializācija. Tā īstenošanai jau ir sperti pirmie soļi, taču ar tiem vien nepietiek, turklāt ir vajadzīga visu iesaistīto – uzņēmēju, zinātnieku, valdības – sekmīga sadarbība.

Tādi secinājumi skanēja diskusijā, kas notika 7. Starptautiskā ekonomikas foruma priekšvakarā. Diskusijā piedalās AS Rietumu Banka valdes priekšsēdētāja Jeļena Buraja, Latvijas Zinātņu akadēmijas (LZA) prezidents Ivars Kalviņš, ekonomikas ministrs Viktors Valainis, Latvijas Lauksaimniecības un meža zinātņu akadēmijas prezidente Baiba Rivža un LZA Ekonomikas institūta direktore Ņina Linde.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 18.marta numurā lasi:

Statistika

Valsts aparātā slodzes aug, bet cilvēku mazāk

Tēma

Rēķinot uz vienu iedzīvotāju, Latvija ir pasaules līdere minerālmēslu importā, bet Lietuva - to eksportā

Minerālmēslu kaujas cērt robus zemnieku makos