Būvniecība un īpašums

Vēsturisku ēku Blaumaņa ielā 10 integrēs topošajā Galleria Rīga

Ingrīda Drazdovska, 28.05.2010

Jaunākais izdevums

SIA Pattollo ir saņēmusi būvatļauju ēkas Blaumaņa ielā 10 rekonstrukcijai, kas būs daļa no tirdzniecības centra (t/c) Galleria Rīga kvartāla un veidos otru veikala ieeju no Blaumaņa ielas puses.

Ēka Blaumaņa ielā 10 ir UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojums un veidos interesantu arhitektonisku papildinājumu veikala interjeram. Tirdzniecības centra Galleria Rīga abas ieejas tiks savienotas un veidos jaunu iepirkšanās «ielu».

Paredzēts saglabāt ēkas fasādi; tai tiks saglabātas visas dekoratīvās daļas, dzegas un logu ailu dekoratīvie ierāmējumi, kā arī tiks restaurētas vēsturiskās ārdurvis. Ēku savulaik ir projektējis pazīstamais arhitekts Eižens Laube. Būvniecības darbus veiks kompānija AZS būvsabiedrība, būvprojekta autors – SIA Sarma&Norde Arhitekti.

Db.lv ziņoja, ka t/c Galleria Rīga atradīsies kvartālā starp Dzirnavu, Blaumaņa, Brīvības un Tērbatas ielām. Tas būs pieejams no Dzirnavu ielas 65 un no Blaumaņa ielas 10.

Šobrīd objektā notiek iekšdarbi; tiek piesaistīti nomnieki. Paredzēts, ka centrs pircējiem durvis vērs septembrī. Pašlaik Galleria Rīga ir piesaistījusi nomniekus ap 70% iznomājamo tirdzniecības platību.

Galleria Rīga platība ir 41 tūkst. m2, no kuriem 22,5 tūkst. m2 ir tīrā tirdzniecības platība, bet 29,7 tūkst. m2 – kopējā tirdzniecības platība. Ēkai ir pazemes autostāvvieta divos līmeņos. Tajā ir paredzēta vieta 150 automašīnām.

Galleria Rīga projekta autors ir SIA Poga, Sarma un Norde. Galvenais būvuzņēmējs ir būvfirma RE&RE.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mazumtirdzniecības un it īpaši tirdzniecības centru sektors pēdējo gadu laikā ir piedzīvojis saspringtu laika posmu ekonomiskās krīzes ietekmē, kas izraisīja būtiskas izmaiņas patērētāju/pircēju uzvedībā, viņu pirktspējā. Kā atbildes reakcija bija mazumtirgotāju darbības sašaurināšanās, gan Latvijā, Baltijā, gan arī plašākā mērogā, sekoja veikalu slēgšana, attīstības plānu apturēšana. Šo procesu rezultāti atspoguļojās arī tirdzniecības centru darbībā. Lielākajiem tirdzniecības centriem, ar plašāku mērķa auditoriju, izdevās veiksmīgāk saglabāt savai auditorijai pievilcīgu veikalu sortimentu,» runājot par tendencēm Rīgas tirdzniecības centros, biznesa portālam db.lv skaidroja t/c Domina Shopping vadītāja Ilze Brazeviča.

«Savukārt mazākajiem tirdzniecības centriem bija lielāks izaicinājums noturēt pie sevis nomniekus, ja reiz šie nomnieki bija nolēmuši savu veikalu tīklu optimizēt. Tobrīd spēcīgākie tirdzniecības centri ar plašāko preču, pakalpojumu sortimentu varēja izmantot situāciju un apstākļus, lai kļūtu vēl stiprāki. Kamēr mazākajiem, vai ar šaurāku mērķa auditoriju, bija jārūpējas par esošās pozīcijas un klientūras noturēšanu.

Cīnās par pircējiem

Ekonomiskajai situācijai valstī atlabstot, katrs no tirdzniecības centriem, stiprinot savu piedāvājumu, nomnieku klāstu, sniegtās izklaides iespējas, cīnās par savu pircēju. Turklāt šobrīd līdz ar jaunu starptautisko zīmolu ienākšanu Latvijā, konkurence tirdzniecības centru starpā tikai saasinās. Iepretim abiem lielākajiem tirgus spēlētājiem, ikvienam tirdzniecības centram nomnieku klāsts ir jāveido jo īpaši gudri, apzinoties savas atšķirības zīmes/ unikalitāti, priekšrocības un pircēja jeb izraudzītās mērķa auditorijas vēlmes,» stāstīja I. Brazeviča. Ar diviem lielākajiem spēlētājiem viņa, acīmredzot, domā tirdzniecības centru Spice un tirdzniecības parku Alfa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Mazumtirdzniecība piedzīvo pārmaiņas, platības pieaug

Iveta Ardava, CBRE Baltics nomas projektu vadītāja, 08.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 mazumtirdzniecībā izraisīja globālu patērētāju plūsmas pārrāvumu uz fiziskajām tirdzniecības vietām. Arī pircēju tēriņi kļuva piesardzīgāki un pirkumi atlikti uz vēlāku laiku.

Pārmaiņas, ar kurām saskārās mazumtirdzniecība vēl pirms Covid-19, bija ļoti izaicinošas, galvenokārt pieaugošās tiešsaistes tirdzniecības popularitātes dēļ. Viedokļi par fizisko veikalu un tirdzniecības centru lomu nākotnē bieži mēdz būt pesimistiski. Vispopulārākie ir virsraksti par tirdzniecības centru apokalipsi un norietu. Tehnoloģiju attīstības un Covid-19 dēļ līdzīgi norieta scenāriji tiek paredzēti ne tikai tirdzniecības, bet arī biroju telpām - mēs strādāsim mājās, bet preces un pakalpojumus iegādāsimies internetā. Nenoliedzot acīmredzamās iepirkšanās paradumu un telpu lietošanas pārmaiņas, kas aizsākās jau labu laiku atpakaļ, ir būtiski esošās norises analizēt ar lielāku laika distanci, ņemot vērā nozares datus un tirgu ietekmējošo dalībnieku plāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Komercīpašumu tirgus atdzīvojas

<i>Colliers International</i> analītiķe Agija Vērdiņa, 29.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad beidzot var teikt, ka komercīpašumu tirgus atdzīvojas. Vairāki ilgi gaidīti projekti tiek nodoti ekspluatācijā, kā arī attīstītāji aktīvi ziņo par saviem nākotnes plāniem.

Biroju segments šā gada pirmajā pusgadā bijis salīdzinoši visklusākais. Ekspluatācijā nodotas biroju telpas kopumā 11,300 m2 platībā kompleksā Akropole un atjaunotajā Telegraph ēkā. Pašlaik būvniecībā ir vēl 98 tūkst. m2 biroju platības, salīdzinājumā Tallinā būvniecības stadijā ir 112 tūkst. m2, bet Viļņā 162 tūkst. m2. Tuvākajā laikā biroju tirgu papildinās arī Z-Towers un Business Garden projekti, kas atstās ietekmi uz brīvo biroju platību apjomu. Lai gan kopējais iznomāto biroja platību apjoms šā gada pirmajos divos ceturkšņos par 5% pārsniedz pagājušā gada rādītāju attiecīgajā periodā, nomnieku interese pagaidām ir bijusi zemāka nekā cerēts un būvniecības laikā rezervēto biroju platību apjoms ir neliels. Pašlaik brīvo biroju platību apjoms ir ap 5% un attiecīgi nomas maksas saglabājas stabilas. Šogad coworking jeb kopstrādes telpu apjoms ar Workland Telegraph un Teikums Teodors atvēršanu jau ir pieaudzis par gandrīz 400 darba vietām, kopējam coworking darba vietu apjomam Rīgā sasniedzot gandrīz 1,900. Vēl vairāki coworking projekti ir attīstībā un varam gaidīt, ka tirgus tuvākajā laikā tiks papildināts ar vēl vismaz 800 darba vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra Valleta direktore Evija Švarca dalās viedoklī par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un stāsta, kāda ir pirktspēja reģionos.

Dzīvot Rīgā un strādāt reģionā

Galvenais, lai cilvēkam patīk viņa darbs, tad nebūs būtiski, vai strādā Rīgā, vai ārpus tās – attālums nav šķērslis. Latvijā cilvēkus nereti attur tieši attālums, bet aizdomāsimies par to, ka lielvalstīs liela daļa strādājošo ik dienu ceļā uz darbu pavada divas un pat vairāk stundas, un uztver to kā normu. Mēs Latvijā esam izlutināti! Mums šķiet, ja ceļā uz darbu nepietiek ar pusstundu, tad tas jau ir pārāk tālu.

Pirktspēja Latvijas reģionos

Es neteiktu, ka Vidzemē ir zema pirktspēja, pati Valmiera ir rūpniecības pilsēta, līdz ar to iedzīvotājiem ir darbs. Būtu aplami domāt, ka cilvēkiem ārpus Rīgas nav naudas. Protams, pirktspēja ir zemāka kā galvaspilsētā. Kad t/c Valleta tika veidots, tā vadībai bija skaidrs , ka tas nebūs augstas klases, ekskluzīvu preču un produktu tirdzniecības centrs. T/c Valleta ietilpst vidēju un zemo cenu kategorijā. Centrs nepretendē uz augstas klases zīmolu produktu tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos SIA Linstow Center Management apsaimniekotajos tirdzniecības centros vakanto tirdzniecības platību apjoms ir niecīgs. Runājot par tirdzniecības centriem, kuros savus pirmos veikalus Latvijā plāno atvērt H&M - Alfā brīvu platību nav, bet Galerijā Centrs - 3,3% brīvu platību.

To biznesa portālam db.lv pastāstīja SIA Linstow Center Management Iznomāšanas un attīstības direktors Mārcis Budļevskis.

Vaicāts, no kuriem veikaliem abi tirdzniecības centri atbrīvosies, lai atrastu vietu H&M, viņš stāstīja: «Tā kā gan t/c Galerijā Centrs, gan t/p Alfa H&M veikali tiks atvērti esošajās tirdzniecības centru telpās, turklāt tie atradīsies vairākos stāvos, LCM bija jārod iespēja piedāvāt zīmola konceptam atbilstošus risinājumus un platības. Cienot savus sadarbības partnerus un esošos nomniekus, mēs centāmies atrisināt situāciju maksimāli pozitīvi visām iesaistītajām pusēm. Atsevišķi zīmoli paši izlēma pārtraukt savu darbību, piemēram, 100% Sports veikals Alfā, daži veikali mainīs savu atrašanās vietu tirdzniecības centrā, bet ar atsevišķiem nomniekiem, diemžēl nāksies pārtraukt sadarbību – Galeriju Centrs atstās XL Pelmeņi un Moskitoo, bet Alfu - UGGO un Trendexpress

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Domina Shopping jauno direktori Dinu Bunci

Lelde Petrāne, 07.10.2016

Tad, kad ir iespēja, izraujamies divatā ar vīru un braucam, kur acis rāda. Smarža visapkārt ir neaprakstāma.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild tirdzniecības centra Domina Shopping jaunā direktore Dina Bunce.

Svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

Kā pati pirmā lieta noteikti jāmin tas, ka Domina Shopping ēka daļēji ir būvēta uz vēsturiskajiem leģendārās rūpnīcas VEF pamatiem, kas ir neatņemama Rīgas kultūrvēstures daļa. Tamdēļ jau no pirmsākumiem, kad tika projektēta tirdzniecības centra ēka, gan ārējā, bet jo īpaši iekšējā veidolā tika iekodēta urbāna, pilsētnieciska noskaņa.

Otrs interesantākais fakts par mūsu tirdzniecības centru arī ir saistīts ar būvniecību. Domina Shopping centrs ir būvēts vairākās kārtās. 2003.gadā, kad apmeklētājiem tika atklāta pirmā kārta, joprojām turpinājās aktīvi būvdarbi otrajā, kas tika atklāta gadu vēlāk. Zīmīgi ir arī tas, ka arī šobrīd esam svarīgā pārmaiņu procesā, jo ceturtdaļā no tirdzniecības centra platības notiek ievērojami rekonstrukcijas darbi, bet uzsākts darbs pie fasādes rekonstrukcijas. Visas šīs pārmaiņas noteikti ir uz labu, jo, runājot klasiķa vārdiem: «Pastāvēs, kas pārvērtīsies.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Imantā, bijušajā rūpnīcas Radiotehnika ražošanas ēkā nākamajā nedēļā tiks atvērts tirdzniecības centrs K3 - Imanta Mall, biznesa portālam db.lv pastāstīja SIA Imantas Tirgus valdes loceklis Ēriks Ertmanis.

Jaunais tirdzniecības centrs atradīsies ēkas pirmajā stāvā un aizņems 5500 kvadrātmetru lielu platību. Kopējā ēkas pirmā stāva platība ir 18 000 kvadrātmetru, līdz ar tirdzniecības centra atvēršanu tiks «apdzīvota» 11 500 kvadrātmetru liela platība, ieskaitot Imantas Tirgus daļu.

Db.lv jau rakstīja, ka padomju laikā ražošanas vajadzībām būvētās četru stāvu ēkas pirmajā stāvā 2011. gadā izvietojās viens no tirdzniecības ķēdes Prisma veikaliem, un īpašniekam bija plāns pārējā ēkā attīstīt tradicionālu iepirkšanās centru, kas tomēr dažādu iemeslu dēļ neīstenojās. 2017. gadā, Prismai pieņemot lēmumu pamest Latvijas tirgu, tika mainīta attīstības koncepcija un izlemts bijušajās veikala telpās izvietot Imantas Tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Galactico tirdzniecības centru apgrozījums palielinājies par 8%

Ingrīda Drazdovska, 20.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Linstow Center Management apsaimniekotajos Galactico tirdzniecības centros (Alfa, Mols, Dole, Origo, Galerija Centrs) kopējais apgrozījums šī gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar 2010. gada pirmajiem trim mēnešiem, pieaudzis par 8 %.

Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, īpaši labus finanšu rādītājus uzrādījis tirdzniecības centrs Galerija Centrs, kur apgrozījums gada laikā ir palielinājies par vairāk nekā 10%.

Šī gada pirmajos trijos mēnešos par 0,9 % pieaudzis arī Galactico tirdzniecības centru apmeklējums, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pirms gada. Savukārt Galerijā Centrs apmeklētāju skaits pieaudzis pat par 18,5%.

2010. gadā kopējais Galactico tirdzniecības centru apgrozījums pieauga par 3%. Labāk veicies tirdzniecības parkam Alfa – apgrozījums pieaudzis par gandrīz 5%.

Pērn veikto pirkumu skaits pieauga gandrīz par 9%, salīdzinot ar to pašu laika posmu pirms gada. Arī pagājušajā gadā labākus rādītājus uzrādīja t/c Galerija Centrs ar gandrīz 23% pirkumu skaita pieaugumu un Alfa, kur pirkumu skaits palielinājās par 10,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pēc Milānas kraha Ozols gandarījumu rod Magnetic Latvia zīmolā

Jānis Goldbergs, 15.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa informācijas centrs Magnetic Latvia Rīgas lidostā ir jau gadu. Tas ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktora Andra Ozola EXPO redzējums un reizē jautājums par kopēju Latvijas zīmolu

2018. gada februārī LIAA direktors A. Ozols telpas atklāšanā sacīja: «Lidostā tagad ir savs EXPO, vieta, kur sevi parādīt!» A. Ozolam desmit gadus tā arī neizdevās iegūt kontroli par EXPO izstāžu rīkošanu un Rīgas lidostā bija iespēja radīt savu zīmolu Magnetic Latvia. Stāsts par Biznesa informācijas centru Magnetic Latvia vienlaikus ir arī stāsts par cīņu, kurā A. Ozols visādām metodēm pierāda, ka viņam ir taisnība.

Pēc starptautiskā kraha

A. Ozola paziņojums pērn uzrunā medijiem bija ievērības cienīgs un nebija gluži kļūmīga amatpersonas pārteikšanās. Tas izriet gan no LIAA un aģentūras direktora iepriekšējās darbības, gan no zīmola Magnetic Latvia veidošanas pirmsākumiem. Sauklis Magnetic Latvia savu augšupeju sāka 2015. gadā, kad Eksporta forumā LIAA amatpersonas ar īpašu skubu sāka lielīt iestādes lomu eksporta veicināšanā, pārstāvniecības Pekinā, Šanhajā, Singapūrā un citviet Āzijā, kā arī sāka virzīt ideju, ka tas viss būtu liekams zem viena zīmola – Magnetic Latvia. Vēlāk, 2017. gadā, sekoja ieteikums zīmolu lietot arī citām valsts iestādēm, pašvaldībām un uzņēmumiem kā kopēju Latvijas zīmolu. Vienlaikus 2015. gads Latvijas vēsturē iezīmējas arī ar to, ka valdība nolēma valsts paviljonu EXPO izstādē Milānā neuzstādīt. Tobrīd sabiedrībā virsroku uz brīdi guva viedoklis, ka piedalīšanās starptautiskajās EXPO izstādēs ir jāpārtrauc, ka tas ir novecojis un sevi izsmēlis projekts un Latvijai ir vajadzīgs kas cits, savs un tepat. Par to liecina daudz ierakstu sociālajos tīklos. 2017. gadā apstākļi mainījās un Astanā, Kazahstānā, notika mazais EXPO. Latvija par spīti tam, ka valsts finansējuma nebija, izstādē piedalījās. Tieši togad A. Ozols un LIAA ierosināja zīmolu Magnetic Latvia piedēvēt praktiski visam Latvijā radītajam, visam, kas mums ir labs. To apstiprina arī LIAA interneta portāls Labs of Latvia, kurā šā gada februārī tika palaists zīmols Magnetic Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centru "Rietumu centrs" Liepājā, Jaunajā ostmalā 3/5, īpašumā ieguvusi miljonāra Argoda Lūsiņa ģimenei piederošā SIA "SC Liepāja", liecina publiski pieejamo datubāžu informācija.

Nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmuma "Newsec" pārstāvji informēja, ka investīciju fonds "Lords LB Baltic Fund III" ar "Newsec" starpniecību pārdevis tirdzniecības centru "Rietumu centrs" Liepājā, tomēr ne darījuma summa, ne jaunais īpašnieks atklāti netiek.

Pārdots Lords LB Baltic Fund III piederošais tirdzniecības centrs Liepājā 

Starptautiskais nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmums "Newsec" darbojies kā starpnieks "Lords...

Informācija Zemesgrāmatā liecina, ka "Rietumu centra" īpašniece ir "SC Liepāja". Savukārt "Firmas.lv" informācija liecina, ka par "SC Liepāja" īpašnieku šogad jūlijā kļuvusi SIA "Baltrade", kas pieder Lūsiņu ģimenes uzņēmumam SIA "Alhold".

"Newsec" pārstāvji informēja, ka tirdzniecības centrā ir 25 nomnieki, no kuriem lielākais ir mazumtirdzniecības tīkls "Rimi" un saimniecības preču veikals "JYSK", ar kopējo iznomāto platību aptuveni 6300 kvadrātmetru.

"Newsec Latvija" valdes priekšsēdētājs Ģirts Grīnbergs norādīja, ka šādu objektu segments joprojām ir pievilcīgs gan patērētāju, gan investoru vidū. "Covid-19 pandēmijas laikā kļuva skaidrs, ka lielveikali, kur lielāko daļu nomāto vietu aizņem pārtikas mazumtirgotāji, joprojām ir pievilcīgi investoriem kā ieguldījums, kas rada stabilu finanšu plūsmu, jo tie ir izturīgi pret tirgus lejupslīdi vai citiem tirgus satricinājumiem," pauda Grīnbergs.

Tiek lēsts, ka katru gadu "Rietumu centru" apmeklē gandrīz 2,5 miljoni cilvēku

Pēc Grīnberga teiktā, veiksmīga tirdzniecības centra darbība tiks turpināta, un nebūs nepieciešamas papildu investīcijas. Klients, kurš iegādājies objektu, neplāno mainīt tirdzniecības centra mērķi, tostarp arī esošie nomnieki paliks tie paši.

"Lords LB Asset Management" nekustamo īpašumu investīciju fonds "Lords LB Baltic Fund III" "Rietumu centru" iegādājās 2013.gadā.

Fonda "Lords LB Special Fund V" meitasuzņēmuma Latvijā "PN Project" patiesā labuma guvēji ir tie paši, kas "SC Liepāja" bijušā īpašnieka SIA "BFIII Latvia" - Mindaugs Marcinkevičs un Andrjus Stonkus. "PN Project" pašreiz Latvijā īsteno Preses nama kvartāla būvniecību.

FOTO: Uzsāk Preses Nama kvartāla pirmās kārtas būvniecību  

Jau jūlijā tiks uzsākti Preses Nama kvartāla rekonstrukcijas darbi, kam drīzumā sekos...

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, SIA "Alhold" īpašnieki ir Argods Lūsiņš (49,9%), Antra Lūsiņa (49,8%) un Jānis Lūsiņš (0,3%).

"Alhold", kam pieder "Baltrade", SIA "Also", SIA "Altrade", SIA "Jāņa centrs", SIA "Kauguru centrs", SIA "TC projekts", SIA "Jaltrade" SIA "Altrans", SIA "Kurzemes degvielas tirdzniecības serviss", SIA "Jūrmalas sporta un atpūtas centrs" un SIA "Kurzemes degviela Liepāja", pērn strādājis ar 60,588 miljonu eiro peļņu.

Kā "SC Liepāja" patiesajiem labuma guvējiem norādīti Argods Lūsiņš un Antra Lūsiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Galactico tirdzniecības centru apgrozījums pērn audzis par 4%

Dienas Bizness, 28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Linstow Center Management apsaimniekotajos Galactico tirdzniecības centros Alfa, Mols, Dole, Origo un Galerija Centrs kopējais apgrozījums 2014. gadā, salīdzinot ar 2013. gada rādītājiem, pieaudzis par 4%, informē kompānijā.

«Īpaši augstus rādītājus 2014. gadā uzrādījuši tirdzniecības parks Alfa, kura apgrozījums ir pieaudzis par +7%. Līdzīgus rezultātus uzrāda arī tirdzniecības centrs Mols, kura apgrozījums pieaudzis par +6%,» komentē Linstow Center Management Tirdzniecības centru komercdirektore Evija Majevska.

Galactico tirdzniecības centros, 2014. gadā pircēju skaits salīdzinājumā ar 2013. gadu vidēji starp visiem tirdzniecības centriem ir palicis nemainīgs. Daži tirdzniecības centri tomēr uzrāda arī nelielu pirkumu skaita pieaugumu.

2014. gadā par +5% ir pieaugusi veiktā vidējā pirkuma summa salīdzinājumā ar 2013 gadu. Vislabākos rādītājus vidēji par vienu pirkumu uzrāda tirdzniecības parks Alfa, kur vidējais pirkums pieaudzis par +6%, kam seko tirdzniecības centrs Origo ar +5% pieaugumu, un Galerija Centrs, Mols un Dole ar +3% pieaugumu vidējā pirkuma summai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Nomnieku prasības aug

Zanda Zablovska, Delfi, speciāli DB, 08.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk varēja iznomāt gandrīz jebkuru tirdzniecības vietu, bet tagad pieprasījums ir pēc augstākas kvalitātes centriem, labākajām tirdzniecības vietām

Tā intervijā DB norāda Linstow Center Management biznesa attīstības un iznomāšanas direktors, valdes loceklis Mārcis Budļevskis. Viņš stāsta arī par to, vai Rīgā ir vieta jauniem tirdzniecības centriem, kā tirgotāji sadzīvo ar tirdzniecību internetā un kādi zīmoli varētu sākt darbu Latvijā.

Kādas pašlaik ir aktuālākās tendences tirdzniecības telpu segmentā?

Jau vairākus gadus nav uzbūvēts nekas jauns, pēdējie projekti tika īstenoti krīzes laikā, jo tie bija ieplānoti pirms tam. Esošie tirdzniecības centri ir mēreni auguši un nomniekiem, kas ir labākajos objektos, vērojama stabila izaugsme un paredzamība, kas ir labi, jo ilgu laiku tā nebija. Protams, traucē apkārtējais konteksts – Krievijas un Ukrainas konflikta spriedze ir jūtama. Tāpat nav palīdzējusi Eiropas ekonomikas stagnācija. Var just, ka izaugsme ir, bet tā visu laiku tiek bremzēta – šajā kontekstā visa tirdzniecības centru pasaule arī dzīvo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajos gados Baltijas valstīs plānots uzbūvēt, paplašināt vai rekonstruēt vairāk nekā 10 brīvā laika un tirdzniecības centrus.

Starptautiskās nekustamā īpašuma konsultāciju sabiedrības «Newsec» eksperti uzskata, ka Lietuvā līdz 2020. gada beigām apmēram 30 % visas tirdzniecības centru platības veidos jaunuzceltas, atjauninātas vai paplašinātas platības. Latvijā šis rādītājs sasniegs 50 %, Igaunijā – 35 %.

Pēc «Newsec» tirdzniecības īpašuma vadības grupas vadītājas Jūrates Gasparjūnienes teiktā, Lietuvas tirdzniecības centri ir sasnieguši cikla robežu – apmēram 80 % tirdzniecības platību sāk skaitīt otro darbības gadu desmitu, tiek uzsāktas sarunas par atjaunināšanos. Tiek iezīmēti dažādi scenārijus, liela daļa – organizē paplašināšanos. Tiek izstrādāti jauni projekti – tādas intensitātes jau zināmu laiku mūsu reģionā nav bijis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas galvaspilsētā Tallinā durvis vēris jaunais tirdzniecības centrs T1. Pagaidām gan vēl turpinās tā iekārtošanas darbi, pārliecinājās biznesa portāls db.lv.

T1 centrā iepirkšanās apvienota ar plašām izklaides iespējām.

Nākamā gada sākumā uz tirdzniecības centra jumta tiks novietots panorāmas rats ar 27 apsildāmām kapsulām, kas ļaus vērot Tallinas panorāmu no 120m liela augstuma. Panorāmas rats uz Tallinu atceļos no Nīderlandes.

Tirdzniecības centra izklaides zona pārsniedz 12000 kvadrātmetru. Tajā ir plānots gan zinātnes un eksperimentu centrs bērniem, gan Super Skypark vairāk nekā 6500 kvadrātmetru platībā ar Eiropā lielāko tramplīnu kompleksu, 10m augstām klinšu kāpšanas sienām, labirintiem, kā arī 360 grādu 4D un interaktīvu 7D kinoteātri.

Tirdzniecības centra T1 tirdzniecības platība ir 55 tūkstoši kvadrātmetru ar vairāk nekā 200 veikaliem (kopējā platība 130 tūkstoši kvadrātmetru, 1500 autostāvvietas), kā arī 5500 kvadrātmetrus liela restorānu zona Taste of Tallinn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Imantā, bijušajā rūpnīcas Radiotehnika ražošanas ēkā, ieguldot vairāk nekā 10 miljonus eiro, tiks izveidots Latvijas produktu tirgus, kā arī apjomīgs tirdzniecības un izklaides centrs

Pirmais projekta attīstības posms paredz Imantas Tirgus izveidi ēkas pirmajā stāvā. Projekta noslēgums gaidāms 2020. gadā, kad pirmajā un otrajā stāvā tiks atvērtas pārējās tirdzniecības platības, kurās būs pārstāvēti arī plaši pazīstami apģērbu zīmoli, bet trešajā un ceturtajā stāvā atradīsies izklaides, tai skaitā kino, un sporta zonas, informē SIA Imantas Tirgus valdes loceklis Ēriks Ertmanis. Imantas Tirgus tiek veidots par pašu līdzekļiem, savukārt pārējā centra izveidi finansēs banka. Ēkas īpašnieks ir SIA Imanta Retail Park.

Padomju laikā ražošanas vajadzībām būvētās četru stāvu ēkas pirmajā stāvā 2011. gadā izvietojās viens no tirdzniecības ķēdes Prisma veikaliem, un īpašniekam bija plāns pārējā ēkā attīstīt tradicionālu iepirkšanās centru, kas tomēr dažādu iemeslu dēļ nav īstenojies. 2017. gadā, Prismai pieņemot lēmumu pamest Latvijas tirgu, mainīta attīstības koncepcija un izlemts bijušajās veikala telpās izvietot Imantas Tirgu, bet pārējā centrā uzsvaru likt uz izklaidi un aktīvo atpūtu. Paplašināties plāno ēkā jau strādājošais sporta klubs People Fitness, kā arī norisinās pārrunas ar kādu skandināvu zīmolu par aktīvās atpūtas pakalpojumu nodrošināšanu, kas ietvertu hokeja, basketbola, beisbola un skeitparka elementus. Plānots, ka sporta un izklaides komplekss aizņems 30 tūkstošus kvadrātmetru. Patlaban notiek pārrunas arī ar kinoteātru operatoriem un citiem iespējamajiem nomniekiem. Ēka ir sagatavota starpsienu izbūvei atkarībā no katra nomnieka vajadzībām un gaida darbu sākšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tirdzniecības centru vadītāji: Veikalu slēgšana brīvdienās ir ekonomiski nepamatota

Zane Atlāce - Bistere, 12.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielāko Rīgas tirdzniecības centru vadītāji un pārstāvji atklātā vēstulē vērsušies pie Latvijas Tirdzniecības asociācijas (LTA) vadītāja, ekonomikas ministra un Saeimas deputātiem norādot, ka veikalu slēgšana brīvdienās ir slikta un ekonomiski nepamatota ideja.

LTA augusta sākumā nāca klajā ar paziņojumu, ka strādā pie priekšlikuma brīvdienās slēgt lielos pārtikas veikalus, kuros ir vairāk nekā 2000 darbinieku, ļaujot strādāt tikai mazajiem. Savukārt Latvijas Tirdzniecības darbinieku arodbiedrība (LTDA) rosināja visu veikalu un tirdzniecības centru slēgšanu valsts svētku dienās. Iniciatīva tiek pamatota ar vēlmi ļaut pārdevējiem vairāk laika pavadīt kopā ar ģimenēm.

Vēstules autori - SIA Tirdzniecības centrs Pleskodāle un SIA MKEE valdes locekle un direktore Iveta Lāce (Spice un Spice Home), SIA Linstow Center Management biznesa attīstības un iznomāšanas direktors Mārcis Budļevskis (Origo, Galerija Centrs, Alfa, Mols, Dole), tirdzniecības centra Domina direktore Dina Bunce, kā arī CBRE direktore Baltijas valstīs Santa Rozenkopfa (Riga Plaza un Galleria Riga) – šo LTA iniciatīvu vērtē kā pārspīlētu un ekonomiski nepamatotu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā uzsākta tirdzniecības centra Jēkabpils centrs rekonstrukcija, kuras laikā tirdzniecības centrs tiek pārplānots un būtiski paplašināts, informē SIA Marno J Mārketinga speciāliste Evija Spruksta – Meroža.

Tirdzniecības centra 1.kārtā tiks izveidota piebūve tirdzniecības centra aizmugurējā daļā. Šīs kārtas ietvaros tirdzniecības centrs turpinās savu darbu ierastajā kārtībā. Savukārt 2015.gada 2.janvārī plānots uzsākt rekonstrukcijas 2.kārtu, kuras ietvaros tiks pievienota piebūve esošajai tirdzniecības centra ēkai, kā arī veiktas izmaiņas esošajā telpu plānojumā. Šo darbu laikā tirdzniecības centrs tiks apmeklētājiem slēgts. Prognozēts, ka rekonstrukcijas 2.kārtas darbi tiks paveikti 3 mēnešu laikā.

E. Spruksta – Meroža biznesa portālam db.lv norādīja, ka tirdzniecības centra rekonstrukcijas kopējās izmaksas pilnībā vēl nav apzinātas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 7. novembrī, tirdzniecības centrā «Jugla» darbu atsāk lielveikals «Rimi», kas tika slēgts pēc ugunsgrēka 13. martā. Pēc apjomīgas ēkas rekonstrukcijas pārtikas lielveikals aizņems 1149 kvadrātmetru platību, informē tirdzniecības centra «Jugla» īpašnieka SIA «RCH Management» pārstāvis Raimonds Kairovs.

Šobrīd visā ēkā ir pilnībā novērstas ugunsgrēka radītās sekas atbilstoši Būvniecības valsts kontroles biroja norādījumiem. Pēc ugunsgrēka centra ēkā tika veikta tās nesošo konstrukciju detalizēta tehniskā izpēte un rūpīgi izvērtēta ēkas ekspluatācijas drošība. Ēkā tika veikta jumta konstrukciju, sienu nesošu konstrukciju un inženierkomunikāciju atjaunošana un rekonstrukcija.

R. Kairovs atzīmē, ka lielākie remontdarbi centra telpās tika veikti jau iepriekš. Atverot apmeklētājiem otro stāvu un atsevišķas tirdzniecības vietas pirmajā stāvā, t/c «Jugla» darbu atsāka jau vasarā.

Tirdzniecības centrs «Jugla» ir pilnībā atjaunojis savu darbu, un visi veikali ir atvērti apmeklētājiem. Plānots, ka nākamā gada sākumātirdzniecības centrā tiks atvērts jauns sporta klubs «Lemon Gym».

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar tirdzniecības kompleksa Spice direktori Ivetu Lāci

Lelde Petrāne, 08.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce. «Daudzi šodien populāri veikali nākuši caur Spici, tādēļ mums vienmēr ir no citiem centriem atšķirīgs piedāvājums,» ir pārliecināta vadītāja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk Spicei raksturīgie izaicinošie, vērienīgie attīstības projekti, nemitīgā attīstība un iespēja savu pieredzi pielietot plašāk. Konsultēju mūsu mātes uzņēmuma tirdzniecības centrus arī Igaunijā un Lietuvā, tādējādi gūstot starptautiska darba pieredzi. Strādājot Spicē, varu likt lietā savu turpat 15 gadu pieredzi tirdzniecības centru biznesā, mārketinga zināšanas un intuīciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināta: Ugunsgrēkā tirdzniecības centrā Krievijā vismaz 64 bojāgājušie

LETA--AFP/INTERFAX/LENTA.RU, 26.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēkā tirdzniecības centrā Krievijas pilsētā Kemerovā dzīvību zaudējuši vismaz 64 cilvēki, pirmdien paziņoja Krievijas ārkārtējo situāciju ministrs Vladimirs Pučkovs.

Bojāgājuso vidū ir bērni.

Viņš sacīja žurnālistiem, ka ir bez vēsts pazudušie, degošajā tirdzniecības centrā atrodas vēl vismaz seši cilvēki, un nav zināms, cik no viņiem gājuši bojā. Iepriekš tika ziņots par vairākiem desmitiem pazudušo.

Pučkovs arī sacīja, ka liesmas, kas bija lielākoties apdzēstas, atsākušās ar jaunu spēku.

Pēc oficiāliem datiem, ievainoti 84 cilvēki.

Ārkārtējo situāciju ministrijas sēdē iepriekš tika sniegta informācija, ka sabrukušas divas no trim tirdzniecības centrā esošajām kinozālēm. Vēlāk sabruka tirdzniecības centra jumts.

Pučkovs sēdē arī sacīja, ka pagaidām nav noskaidrots, kurā vietā tirdzniecības centrā ugunsgrēks izcēlies. Ugunsgrēks sākās svētdien.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Veikali, kas tirdzniecības centros joprojām būs atvērti arī brīvdienās

Lelde Petrāne, 26.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pēc iespējas mazinātu Covid-19 vīrusa izplatības risku, ierobežojot cilvēku uzturēšanos publiskās vietās, valdība 24. martā veica grozījumus Ministru kabineta 2020.gada 12.marta rīkojumā Nr.103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu", nosakot, ka brīvdienās un svētku dienās visos tirdzniecības centros, nodrošinot sociālās distancēšanās pasākumus, var darboties tikai atsevišķi veikali.

Tie ir: pārtikas veikali, aptiekas (tai skaitā veterinārās aptiekas), optikas veikali, dzīvnieku barības veikali, higiēnas un saimniecības preču veikali, būvniecības veikali un dārzkopības preču veikali.

Līdz ar to no šīs nedēļas uz valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laiku ir noteikts tirdzniecības centru darbības ierobežojums, paredzot, ka brīvdienās (sestdienās, svētdienās) un svētkus dienās tirdzniecības centros darbojas tikai tādas tirdzniecības vietas, kurās galvenokārt tiek pārdotas pārtikas preces, zāles (t.sk. veterinārās zāles), optiskie redzes korekcijas līdzekļi, dzīvnieku barība, higiēnas un saimniecības preces, kā arī būvniecības un dārzkopības preces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Tirdzniecības centrā Šokolāde sākti paplašināšanās darbi

Kristīne Stepiņa, 28.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas tirdzniecības centrā Šokolāde sākti paplašināšanās darbi, kinoteātrim Lora plānota jaunas kinozāles būvniecība, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šī gada jūnijā sāksies astotais centra darbības gads, ir iznomātas visas tirdzniecības vietas un drīzumā pircēji savas automašīnas varēs novietot jaunā autostāvvietā. Šokolādes divos stāvos 6000 m2 platībā ir izvietotas 47 tirdzniecības vietas – galvenokārt veikali un kafejnīcas. Netālu esošais tirdzniecības centrs Raibais suns izveidots 2003. gadā, tam rekonstrukcija veikta 2009. gadā. Tirdzniecības centra platība ir 3069 m2, tajā ir 27 tirdzniecības vietas, šobrīd visas nav iznomātas.

Savstarpējo konkurenci abi Siguldas tirdzniecības centri vērtē kā veselīgu, turklāt auditorija tiem nedaudz atšķiras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ugunsgrēks Galerijā Centrs nodzēsts; tiek veikti telpu kontroles un uzkopšanas darbi

LETA, 10.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēks, kas šodien izcēlās tirdzniecības centra Galerija Centrs sestajā stāvā, Kolonna Spa telpās, ir nodzēsts, patlaban tiek veikti telpu kontroles un uzkopšanas darbi, informēja Galerija Centrs īpašnieka LinstowCenterManagement pārstāve Ieva Stūre.

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pārstāve Inga Vetere sacīja, ka pēc ugunsdzēsēju terminoloģijas ugunsgrēks pagaidām vēl neskaitās likvidēts, bet tikai lokalizēts. «Notiek telpu saliešana ar ūdeni, kā arī pārbaudes, bet degšana vairs nenotiek. Pēc terminoloģijas par likvidētu ugunsgrēks varēs tikt nosaukts tikai tad, kad ugunsdzēsēji būs beiguši visus darbus,» sacīja Vetere.

Negadījumā nav cietuši apmeklētāji vai veikalu darbinieki, kuri tikuši evakuēti desmit minūšu laikā.

Apsardzes kompānijas SIA Grifs AG korporatīvo klientu apsardzes vadītājs Uģis Začs informēja, ka piedūmojuma rezultātā saindējies ar dūmiem viens no ugunsgrēka likvidēšanas darbos iesaistītajiem apsargiem, kura veselībai briesmas nedraud, taču veselības pārbaudes nolūkos apsargs ir nogādāts ārstniecības iestādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA Premier Estates LTD, kas pirms nepilnas nedēļas kļuva par tirdzniecības centra Dole īpašnieku, ieķīlājis tam piederošās SIA Tirdzniecības centrs Dole kapitāldaļas, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

SIA Tirdzniecības centrs Dole ir tirdzniecības centra Dole īpašnieks, apsaimniekotājs un attīstītājs, un šonedēļ kļuva zināms, ka tam mainījušies īpašnieks.

Jaunais tirdzniecības centra īpašnieks 20.decembrī reģistrējis divas komercķīlas. Ar vienu komercķīlu ieķīlātas SIA Premier Estates LTD piederošās 1 180 983 SIA Tirdzniecības centrs Dole kapitāldaļas, savukārt ar otru komercķīlu ieķīlāta visa SIA Tirdzniecības centrs Dole manta.

Abu komercķīlu ņēmējs ir AS Luminor Bank, parādnieks - SIA Premier Estates LTD, un tām ir vienāda nodrošinātā prasījuma maksimālā summa - 6,175 miljoni eiro. Komercķīlas nodrošina prasījumus, kas izriet no starp banku un uzņēmumu noslēgtā kredīta līguma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Tirdzniecības centra Galerija Azur rekonstrukcijā plānots ieguldīt apmēram 35 miljonus eiro

LETA, 08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra «Azur» pārvaldošā uzņēmuma SIA «MD Galerija Azur» īpašnieks, Lietuvā reģistrētais uzņēmums «KS Holding» tirdzniecības centra «Galerija Azur» rekonstrukcijā plāno ieguldīt apmēram 35 miljonus eiro, aģentūrai LETA pastāstīja tirdzniecības centra «Galerija Azur» direktore Ilze Brazeviča.

Pēc «Galerija Azur» direktores teiktā, 2016.gada oktobrī Lietuvas uzņēmums «KS Holding» iegādājās tirdzniecības centra «Azur» pārvaldošo uzņēmumu «MD Galerija Azur» ar mērķi veikt vērienīgu tirdzniecības centra rekonstrukciju.

Viņa atgādināja, ka pēc tirdzniecības centra rekonstrukcijas ir plānots atvērt ceturto «K Senukai» veikalu Rīgā ar vairāk nekā 20 000 kvadrātmetru platību. Tas būs pirmais jaunā «K Senukai» koncepta veikals Baltijas valstīs. Kopējā ēkas platība pēc rekonstrukcijas ir plānota ap 29 500 kvadrātmetru. Pārveidotajā tirdzniecības centrā jaunās telpās darbosies veikals «Rimi», kā arī citi mazāka formāta veikali, tostarp dažādu ikdienas, interjera un saimniecības preču, kā arī pakalpojumu sniedzēji.

Komentāri

Pievienot komentāru