Internets

Viens no pelnošākajiem jūtūberiem sajuties ļoti noguris

Lelde Petrāne, 16.12.2019

Jaunākais izdevums

"YouTube" zvaigzne PewDiePie paziņojis, ka uz laiku pārtrauks darbību video platformā, jo "jūtas ļoti noguris", ziņo BBC.

30 gadus vecais zviedrs, īstajā vārdā Fēlikss Kjellbergs, ieguvis slavu ar videospēļu komentāriem un kādu brīdi bija pasaulē vispelnošākais jūtūberis. Vienlaikus viņš guvis arī sliktu slavu saistībā ar apsūdzībām rasismā un antisemītismā.

"Nākamā gada sākumā es uz brīdi būšu prom. Plašāk paskaidrošu vēlāk," video ierakstā pavēstījis PewDiePie.

Šā gada sākumā PewDiePie, kuram šobrīd ir 102 miljoni abonentu, lielākā "YouTube" kanāla slavu atņēma Bolivudas ierakstu kompānija "T-Series", kurai tagad ir vairāk nekā 121 miljons abonentu.

"Nākamgad es ņemu pārtraukumu no "YouTube". Es gribēju to pateikt jau iepriekš, jo esmu izlēmis. Esmu noguris. Es jūtos ļoti noguris. Es nezinu, vai varat to redzēt," PewDiePie smiedamies paziņojis.

2017. gadā kompānija "Disney" pārtrauca sadarbību ar PewDiePie, jo dažos video bija atsauces uz nacismu un antisemītiski attēli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no trešdienas, 17. jūlija Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams jauns mūzikas straumēšanas serviss YouTube Music, kas paredzēts mūzikas lietošanai no YouTube resursiem, kā arī mūzikas izpētei, personalizēšanai un klasificēšanai, atbilstoši savam dzīvesstilam, vēlmēm un gaumei.

YouTube sākotnēji tika veidota kā platforma skatīšanai, kas nozīmēja, ka mūzikas faniem bija jāspēj manevrēt starp vairākām mūzikas lietotnēm un YouTube. Tas nebija ērti un YouTube nolēma radīt YouTube Music, kas no šodienas pieejams arī Latvijā.

YouTube Music būs pieejami ne tikai mūzikas videoklipi, bet arī mūziķu oficiālie albumi, singli, remiksi, tiešraides, kaverversijas un citviet grūti atrodama mūzika. Īpaši pielāgoti ieteikumi nozīmē, ka serviss dinamiski pielāgojas, lai sniegtu ieteikumus, pamatojoties uz to, ko lietotājs klausījies iepriekš, kur un ko dara. Viedā meklēšana ļaus atrast vajadzīgo dziesmu, pat ja lietotājs nevar atcerēties tās nosaukumu vai zina tikai daļu no dziesmas vārdiem. Šobrīd aktuālākie videoklipi atrodami īpašajā «Hotlist» izvēlnē. Izmantojot YouTube Music Premium, iespējams pārslēgties starp dziesmu un mūzikas videoklipu, lai nepārtraukti klausītos un skatītos ar vienu klikšķi. Iegādājoties YouTube Music Premium, lietotājs varēs klausīties un lejupielādēt mūziku bez reklāmām, fonā vai visur, kur dodas. Bezsaistes Mixtape automātiski lejupielādēs iecienītākās dziesmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta pārslodzes mazināšanai YouTube pazeminās straumēšanas kvalitāti

LETA--DPA, 20.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video koplietošanas vietne "YouTube" piektdien paziņoja, ka pazeminās savu straumēšanas pakalpojumu kvalitāti Eiropā, lai novērstu interneta pārslodzi laikā, kad ir pieaudzis pieprasījums pēc šiem pakalpojumiem jaunā koronavīrusa pandēmijas dēļ noteiktās iedzīvotāju pašizolācijas apstākļos.

"YouTube" un mātesuzņēmums "Google" norāda, ka uz laiku pazeminās noklusējuma izšķirtspēju no augstas līdz standarta, "lai samazinātu sistēmas noslodzi, vienlaikus sniedzot labu lietotāju pieredzi."

Šāds lēmums pieņemts pēc sarunām ar Eiropas Savienības (ES) iekšējā tirgus un digitālās ekonomikas komisāru Tjerī Bretonu. Viņš atzinīgi novērtējis šādu "YouTube" rīcību, sakot, ka tā Covid-19 krīzē palīdzēs saglabāt netraucētu interneta funkcionēšanu.

Par šādu lēmumu ceturtdien jau paziņoja ASV filmu un televīzijas seriālu straumēšanas platforma un kompānija "Netflix".

Eiropā, kur daudzās valstīs ir noteiktas iedzīvotāju pašizolēšanās un karantīnas, ir slēgtas skolas, kultūras iestādes un daudzi veikali, kā arī aizliegtas pulcēšanās, cilvēki aizvien vairāk pievēršas internetam, lai nomāktu garlaicību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sācis Latvijas influenceru uzraudzības programmu, jo liela daļa «Instagram» un «Youtube» viedokļu līderu pārkāpjot Reklāmas likumu un maldina savu auditoriju.

Vienlaikus, arvien redzamāk sašķēlusies pati Latvijas influenceru vide, kad kvalitatīvā satura veidotāji un blogeru ētikas ievērotāji kritizē naudas mediniekus, – vēstīja «LNT TOP10».

Likuma uzraugi vēl pirms gada īsti nezināja, kā disciplinēt skaitliski daudzos influencerus, kas publiski nenorāda, ka par sponsorētā satura izveidi un izvietošanu savos sociālajos kontos ir saņemta nauda vai bartera prece un pakalpojums. PTAC situāciju atvieglojuši sabiedrisko attiecību aģentūru veidotie reitingi, kuros sociālo mediju influenceri sarindoti pēc ietekmes spēka uz savu sekotāju auditoriju.

«Šobrīd mēs esam pievērsuši uzmanību 80 influenceriem. Tie ir gan lielie un vidējie, gan nano-influenceri. Pret 18 influenceriem mēs esam uzsākuši uzraudzības lietas, īpaši pievēršot uzmanību viņu ierakstiem, vai izmanto tēmturus,» – «LNT TOP10» skaidroja PTAC pārstāve Evija Lene.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kokles spēles studija "Kokļu Mežs", kas darbojas kopš 2015.gada, izveidojusi platformu attālinātajām kokles spēles nodarbībām.

Studijas dibinātājs Ansis Jansons stāsta: "Kad sāku 2015.gadā darboties, bija interesenti, bet īsti nebija, kas mācītu kokles spēli. Kopš tā laika "Kokļu Mežs" ir audzis un kopumā mūsu skolai izgājuši cauri ap 500 cilvēku. Tas kādreiz šķita nereāli liels skaitlis, bet šobrīd ir sajūta, ka tas varētu būt tikai sākums.

Ideja par to, ka jāveido arī e-skola, radās, atsaucoties uz cilvēku interesei. Bija ļoti daudzi, kas meklēja iespēju mācīties spēlēt kokli, bet, piemēram, nedzīvoja Rīgā vai pat Latvijā, tāpēc nevarēja pievienoties klātienes nodarbībām. Domājot par to, kā palīdzēt šiem cilvēkiem, radās doma par to, ka jāveido speciāla platforma, kurā varētu apgūt kokles spēli attālinātās, bet individuāli pielāgotās nodarbībās."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29. septembrī norisināsies Tiesību zinātņu pētniecības institūta (TZPI) un Banku augstskolas (BA) rīkotā zinātniskā konference "Bankas mainīgajā pasaulē", kurā eksperti no tiesību zinātņu un finanšu jomas spriedīs par aktuālajiem banku sektora izaicinājumiem.

Konferenci no plkst. 9.00 varēs vērot tiešraidē TZPI "Facebook" kontā, bet no plkst. 14.35 Banku augstskolas "YouTube" kanālā.

Konferences programma ir sadalīta divās sekcijās. Pirmajā sekcijā, kas Latvijas Universitātes (LU) lielajā aulā, Raiņa bulvārī 19, sāksies plkst. 9.00, tiks apskatīti kredītiestāžu darbības un uzraudzības juridiskie aspekti. Šajā sekcijā zinātniskos referātus lasīs ģenerālprokurors Juris Stukāns, Fiskālās disciplīnas padomes vadītāja, profesore Inna Šteinbuka, prokurors Juris Juriss, bijušais Satversmes tiesas priekšsēdētājs Gunārs Kūtris, zvērināti advokāti Jānis Kārkliņš, Jānis Rozenbergs, Aivars Lošmanis, Edvīns Danovskis, kā arī TZPI vadītājs Ringolds Balodis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2. septembra CSDD B kategorijas vadīšanas eksāmena figūras «braukšanas uzsākšana augšupceļā» un «apgriešanās braukšanai pretējā virzienā» tiks izpildītas ceļu satiksmē.

Figūras «braukšanas uzsākšana augšupceļā» un «apgriešanās braukšanai pretējā virzienā», kas līdz šim tika izpildītas slēgtā laukumā, turpmāk būs jāizpilda ceļu satiksmē un to izpilde tiks iekļauta kopējā eksāmena novērtējumā.

Šie braukšanas elementi netiks speciāli izdalīti. Braucot ceļu satiksmē uz šaura ceļa būs raiti un, nekavējot satiksmi, jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā, izmantojot atpakaļgaitu. Tāpat eksāmena maršrutā tiks iekļauta vieta ar kāpumu, kur pretendentam būs, netraucējot satiksmi, jāuzsāk kustība augšupceļā. Minētās izmaiņas vēl vairāk pietuvinās vadīšanas eksāmenu reālajai dzīvei.

Pēc CSDD statistikas datiem B kategorijas vadīšanas eksāmenu ar pirmo reizi nokārto apmēram 44% kursantu, savukārt figūru laukumu ar pirmo reizi nokārto 90% topošo vadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laužot stereotipu par to, ka plastmasas mēbeles ir vieglas un neizturīgas, un uzsēžoties uz "zaļā viļņa", zīmols "RePlastic" sācis tirgū piedāvāt mēbeles, kas izgatavotas no pudeļu korķiem.

Uzņēmuma "RePlastic" vadītājs Jānis Kravalis portālam db.lv atklāj, ka biznesa ideju smēlies, "sērfojot" internetā: "Uzgāju internetā, ka Anglijā un ASV ļoti labā līmenī ražo mēbeles no pārstrādātas plastmasas. Sāku pētīt Latvijas tirgu un šādas mēbeles neatradu nevienā veikalā. Atradu piemērotu izejmateriālu tepat Latvijā. Ar vectēva palīdzību uzbūvēju plastmasas pārkausēšanas iekārtu, atradu telpu un sāku ražot!"

"Daudziem plastmasas mēbeles asociējas ar vieglām un neizturīgām lietām. "RePlastic" mēbeļu svars ir līdzvērtīgs koka mēbelēm un pat smagākas. Tās ir krietni izturīgākas par visiem labi zināmajiem plastmasas galdiem, kuri vēja laikā ir jāpiestiprina pie zemes. Mēbelēm nodrošinu likumā noteikto divu gadu garantiju, bet novēroju, ka Anglijā šādām mēbelēm ir 25 gadu garantija, tāpēc esmu ceļā uz to, lai arī Latvijā varētu tādu piedāvāt. Pārstrādātas plastmasas potenciālais pielietojums ir diezgan plašs, to var izmantot sētas dēļu, smilšu kastu, komposta kastu, puķu podu un citu āra lietu ražošanai. Es primāri saskatu vislielāko potenciālu tieši dārza mēbeļu ražošanā, bet ziemas sezonai varētu izstrādāt arī ragavas bērniem," stāsta jaunais uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Sony Xperia 10 II" ir šaurāks nekā vairums konkurentu, taču piedāvā gana lielu ekrānu un iespēju to viegli sadalīt divās daļās.

Tālā pagātnē palikuši tie laiki, kad "Sony" ražoja vienus no iekārojamākajiem tālruņiem. Plāni, spīdīgi, vieni no pirmajiem ūdensdrošajiem. Pēc pamatīgā atkritiena, japāņi cenšas izkārpīties no bedres, un pavisam nesen izrādīja jaunākos lolojumus – "Xperia" sērijas modeļus "1 II" un "10 II". Pirmais "DB.lv" rīcībā nonāca vidējās klases pārstāvis "Xperia 10 II".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Jaunā "Sony" ierīce patiks nelielo telefonu kārotājiem. Sen nebija nācies lietot tik slaidu telefonu, ar kuru ir tik parocīgi darboties vienā plaukstā. Pat neraugoties uz to, ka "Xperia 10 II" ir gana plašs 6 collu displejs. Ērtuma pamatā ir "Sony" pirms dažiem gadiem pieņemtais lēmums izmantot ekrānus ar 21:9 malu attiecību, kā rezultātā telefons ir šķietami nesamērīgi garš, toties šaurs. 6,9 centimetru platums ir nepilnu centimetru mazāk par vidusmēra viedtelefona "vidukļa apmēru", taču ikdienas lietošanā tas ir ļoti jūtams. Tāpat kā 151 grama svars, kura dēļ japāņu darinājums šķiet neparasti viegls un gaisīgs. Tas arī atbilst IP68 ūdens izturības standartam, kas ļauj ierīcei pusstundu peldēt pusotru metru dziļi saldūdens tilpnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā sadodas rokās, lai ātri izstrādātu risinājumus cīņai ar Covid-19

Lelde Petrāne, 20.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš otrdienas tiešsaistes vidē darbojās pirmais pilnībā virtuālais hakatons "HackForce", kura mērķis bija meklēt risinājumus koronavīrusa krīzes radītajiem izaicinājumiem. Finālā piedalījās 28 komandas, bet par labāko atzina "Face Shied".

Līdz hakatona noslēgumam tajā aktīvi darbojās 28 komandas, bet kopumā projektam dažādās lomās pieslēdzās vairāk nekā 800 cilvēki no 25 dažādām pasaules valstīm. Projektu autori ar mentoru palīdzību izstrādāja idejas un risinājumus koronavīrusa krīzes mazināšanai, un prezentēja izstrādātos prototipus publiski tiešsaistes vidē.

Projekti tika izstrādāti četrās būtiskākajās nozarēs, kurām šobrīd nepieciešama palīdzība un ātri integrējami risinājumi - medicīna un veselības aprūpe, koronavīrusa krīzes risinājumi, izglītība, kā arī ekonomika un uzņēmējdarbības atbalsta projekti.

Pirmo vietu un 10 000 eiro turpmākai projekta izstrādei ieguva "Face Shied", par otro veiksmīgāko ideju tika atzīta "Emergency Ventilator" un tā ieguva 7000 eiro lielu sākuma kapitālu, 3. vietu un 5000 eiro saņēma "Exonicus", 4. vietu un 1500 eiro idejas attīstībai ieguva "Flipful", bet 5. vieta un 1500 eiro naudas balva tika piešķirta "Stay Home" ("Paliec Mājās").

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Biznesa iegāde kā attīstības nosacījums – vai esam gatavi pircēja lomai?

Inese Zīle, ALTUM valdes locekle, 07.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Runājot par uzņēmumu apvienošanos un iegādi (M&A), vēsturiski ir ierasts dzirdēt stāstus par Latvijā tapušu veiksmīgu uzņēmumu pārdošanu kādam lielākam, starptautiskam attiecīgās nozares spēlētājam. Tomēr pēdējo gadu laikā notikuši arī darījumi, kur vietējie uzņēmēji ir bijuši kapitāla daļu pircēji.

Viens no aktuālajiem, plaši izskanējušajiem piemēriem šobrīd ir AS Smiltenes piens pārdošana – uzņēmumu iegādājās vietējais investors. Var minēt arī Latvijas Pasta iegādāto Pasta stacijas pakomātu tīklu un darījumu, kurā uzņēmuma GroGlass vadības komanda kopā ar investīciju banku pērn izpirka uzņēmuma kapitāla daļas. Lai arī šādu labu piemēru nav daudz, Latvijas ekonomikas struktūras maiņa un atsevišķu nozaru dinamiskā attīstība ir labi priekšnosacījumi, lai arī mūsu uzņēmēji aizvien biežāk apsvērtu tādu biznesa attīstības scenāriju, kas paredz cita uzņēmuma iegādi.

Vērtējot M&A darījumu «klimatu», šīs jomas eksperti pēdējā laikā ir piesardzīgi optimisti. Ņemot vērā, ka darījumu skaits Baltijā un Eiropā šogad ir sarucis, kā arī ģeopolitiska mēroga neskaidrības (turpinās ieilgusī Brexit sāga un Ķīnas–ASV tirdzniecības saspīlējums), pagaidām nav pamata sagaidīt, ka investori pēkšņi metīsies ieguldīt Baltijas valstu uzņēmumos. Tomēr stāstam ir arī otra puse – kā liecina M&A darījumu konsultanta Oaklins M&A Baltics vērojumi, investīciju fondu interese par Baltiju un Latviju arvien pieaug, īpaši tas attiecas uz augstas pievienotās vērtības uzņēmumiem. Lielākais izaicinājums gan potenciālajiem kapitāla daļu pircējiem, gan pārdevējiem ir mērķtiecīgi sagatavoties darījumam. Biznesa pārdevējam ir jāiezīmē skaidrs attīstības plāns daudzus gadus uz priekšu, bet pircējam ir jāsaprot, kā darījums palīdzēs attīstīt esošo biznesu vai uzsākt jaunu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga ir attīstības krustcelēs un tas ir noticis nepārdomātu politisko spēļu dēļ.

Ir ļoti grūti izveidot attīstības plānus un piesaistīt nepieciešamos speciālistus, ja nav skaidrs, kas notiks pēc mēneša. Šādi situāciju raksturo Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs.

Skaties video, lai uzzinātu vairāk par Rīgas Domes atlaišanas cēloni - atkritumu krīzi, Rīgas brīvostas nacionalizācijas sekām un ietekmi uz pašvaldības darbu un budžetu, kā arī Rīgas attīstības plāniem un ar tiem saistītajiem izaicinājumiem.

Video fragmenti:

00:00:00 - Rīgas Domes atlaišana un procedūra

00:04:46 - Atkritumu apsaimniekošanas krīze - kas tā ir un ko tā nozīmē

00:13:31 - Kas notiks ar Rīgas budžeta pieņemšanu, ja tiks atlaista Rīgas Dome

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Noskaties vēlreiz: Konference Veselības aprūpes tendences pēc Covid-19

DB, 20.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieejams Izdevniecības "Dienas Bizness" veselības aprūpes konferences "Veselības aprūpes tendences pēc COVID-19" ieraksts.

Ārkārtas situācijas laikā veselības aprūpes pakalpojumu sniegšana bija ierobežota, taču mazinoties COVID-19 izplatībai Latvijā, pakāpeniski tiek atjaunoti visi ambulatorie un stacionārie veselības aprūpes pakalpojumi.

Kādas sekas un izmaiņas tas ir radījis veselības aprūpē? Kad varētu būt COVID-19 otrais uzliesmojuma vilnis un kā sabiedrībai, īpaši uzņēmējiem tam jau laicīgi būtu jāgatavojas? Uz šiem un citiem jautājumiem atbildes dzirdēsi, noskatoties veselības aprūpes konferenci - "Veselības aprūpes tendences pēc COVID-19".

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Anniņmuižas vēsturiskā ēka pacietīgi gaida savu atdzimšanu

Lelde Petrāne, 09.08.2019

Dzīvojamā ēka ir apmesta ķieģeļu mūra celtne ar paaugstinātu cokola stāvu. Šajā stāvā agrāk atradušās saimniecības telpas.

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Anniņmuižas vēsturisko ēku Rīgā, Jūrmalas gatvē 76 (oficiāli - vietējās nozīmes arhitektūras piemineklis «Anniņmuižas dzīvojamā ēka») šobrīd iecerēts pārdot, savukārt, Anniņmuižas biedrība «Riga Annenhof» saskata tajā potenciālu kļūt par visas apkaimes kultūras vietu.

Anniņmuižas izcelsme ir sena. Pirmās rakstītās ziņas saistās ar 17. gadsimta pirmo pusi, taču ēka, par kuru ir šis raksts, ir jaunāka un nav uzcelta vecajā muižas vietā, bet gan novirzīta nedaudz uz Rīgas pusi teritorijā, ko pirms tam aizņēma muižai piederošs mežs. Par Jaun-Anniņmuižas celtniecības laiku var uzskatīt 19. gadsimta otro pusi - laiku pēc 1865. gada un, visai iespējams, pat pēc 1875. gada. Katrā ziņā 1904. gada shematiskais plāns parāda, ka ir uzcelta jaunā dzīvojamā ēka un eksistē parka teritorija un teritorija ap celtni tā, kā to detalizēti parāda vēlākie plāni, liecina Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes rīcībā esošais objekta vēsturiskās izpētes materiāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

All you need is love

Linda Zalāne, 09.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Monami Frost (īstajā vārdā Irēna Straume) karjeru veido vairākās jomās, turklāt dažādās realitātēs – interneta vidē un fiziskajā pasaulē.

Viņa ir modele, sava apģērbu zīmola un vegāniskā restorāna īpašniece, kā arī sociālo mediju zvaigzne ar brangu sekotāju pulku – 1,6 miljoniem Instagram un 709 tūkstošiem cilvēku Youtube kanālā. Tomēr visam pāri viņas dzīves lielākā kaislība, aizraušanās un sirds pieder ģimenei – vīram un divām meitiņām.

Fragments no intervijas, kas publicēta laikraksta Dienas Bizness izdevumā Dzīves Garša:

Cik gadus jau jūsu mājvieta ir Liverpūle? Kādēļ no visām pasaules pilsētām tieši šo izvēlējāties kā savējo?

Nesen apritēja deviņi gadi, kopš Liverpūle kļuva par manām mājām. Izvēlējos to gandrīz vai nejaušības pēc, un stāsts, kā tas notika, ir nedaudz smieklīgs. Sākās ar to, ka divas nedēļas pirms manas pirmās meitas dzimšanas mana mamma pārvācās uz Londonu, lai atrastu darbu un mēs pēc tam arī varētu domāt par pārvākšanos. Mamma sāka strādāt mazā salā blakus Anglijai. Pēc pāris mēnešiem mēs ar ģimeni bijām gatavi pārcelties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, arī 2019. gadā reklāmas apjomi internetā turpinājuši augt.

Tā pieļauj "iMarketings.lv" Digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins. Tomēr pagaidām dati par 2019. gada reklāmas tirgus apjomiem vēl nav apkopoti un līdz ar to nav iespējams precīzi analizēt tirgus dinamiku. "Jāņem vērā arī fakts, ka pilnībā apkopot un novērtēt kopējo situāciju, nav iespējams, jo "Google" ("Search", "Youtube", "Display") un "Facebook" nesniedz datus par reklāmas apjomiem. Savukārt bez šiem datiem aina nav pilnīga. Pēc Latvijas Reklāmas asociācijas sniegtajiem datiem 2018. gadā reklāmas apjomi internetā veidoja 23%. Ja būtu zināmi arī "Google" un "Facebook" reklāmas apjomi, esmu pārliecināts, ka tas būtiski mainītu reklāmas apjomu struktūru, un interneta reklāmas daļa, iespējams, varētu sasniegt pat TV līmeni," viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Covid-19" pandēmijas laikā cilvēkiem savu ikdienas dzīvi lielākā mērā vadot no mājām, aug interneta patēriņš. Pagaidām gan kādi brīdinājumi par to, ka datu pārvades infrastruktūra zem šādas lielās slodzes fona faktiski "sakusīs", Eiropā un ASV nav izrādījušies taisnība.

Tādējādi var arī spriest, ka nosacīti labāk šos laikus var izdoties pārdzīvot dažādiem pasaules telekomunikāciju uzņēmumiem un citām kompānijām, kas savu darbību izvērsušas tiešsaistē.

Piemēram, "Bloomberg" ziņo, ka Spānijā iedzīvotāju aktivitāte tiešasites kazino iepriekšējā nedēļa palielinājusies gandrīz trīs reizes.

Mobilās aplikācijas "WhatsApp", kas pieder "Facebook", lietošanas apmēri pat septiņkāršojušies.

Tikmēr "Amazon.com" Itālijas lietotāju aktivitāte, cilvēkiem nu pastiprināti nododoties e-komercijas priekiem, naktīs šobrīd esot četrkāršojusies. Rezultātā "Telecom Italia" ziņo, ka fiksētajās līnijās datu lietošana augusi pat par 90% un mobilo datu lietošana - par 30%. Apvienotās Karalistes telekomunikāciju uzņēmuma "BT Group" teiktais savukārt liecina, ka interneta lietošana šajā valstī dienā uz brīdī bija pieaugusi pat par 60%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums "UXDA" izveidojis nākotnes bankas dizaina konceptu, kas demonstrē, kā varētu izskatīties nākotnes virtuālās (VR, virtual reality) un paplašinātās realitātes (AR, augmented reality) banka.

Video redzama aina no "nākotnes". Cilvēks apsēžas kafejnīcā Doma laukumā, uzliek brilles un viņa priekšā paveras bankas hologramma, ko var pārvaldīt ar roku kustībām. Virtuālā realitāte jau ir labi pazīstama cilvēkiem, kuri nodarbojas ar videospēlēm. Tomēr nākotnē paredzams, ka virtuālā un paplašinātā realitāte kļūs par neatņemamu mūsu ikdienas sastāvdaļu, stāsta Aleksandrs Krēgers, UX stratēģis, "UXDA" dibinātājs un vadītājs

Izveidojot savu vīziju par to, kā varētu izskatīties nākotnes banka, "UXDA" vēlējies iedvesmot pasaules finanšu industriju.

Jautāts, cik tālā nākotnē, pēc uzņēmuma aplēsēm, ir iespēja, ka šādas tehnoloģijas tiks ieviestas reālajā banku vidē un nonāks pie patērētājiem, Aleksandrs Krēgers biznesa portālam db.lv stāsta: "AR (paplašinātās realitātes) iespējas jau tiek izmantotas inovatīvāko Fintech produktu vidū. Piemēram, ASV finanšu uzņēmums "Acorns" projicē savas mobilās lietotnes izvēlni uz maksājuma kartes. Lai to izbaudītu, jāizmanto mobilā tālruņa ekrāns. Tomēr, lai šāda veida tehnoloģijas kļūtu par neatņemamu mūsu ikdienas sastāvdaļu, nevis ekstru, nepieciešams attīstīt tehnoloģiskās iespējas un ierīces, piemēram, AR brilles (tādas, kādas redzamas "UXDA" izveidotajā nākotnes bankas dizaina konceptā). Šobrīd ar šādu tehnoloģiju izstrādi nodarbojas vairāki uzņēmumi un jau ir iespējams iegādāties tamlīdzīgas ierīces. Tomēr to kvalitāte un iespējas patlaban ir vēl diezgan tālu no tā, lai kļūtu par cilvēku dzīvesveida sastāvdaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada jūlija, sporta komplekss 333 uzsācis saviem viesiem piedāvāt nakšņošanu skandināviskās kempinga mājiņās, biznesa portālam Db.lv pastāstīja sporta kompleksa pārstāve Sibilla Šlēgelmilha.

«Pirmkārt, nakšņošanas iespējas bija vienīgās, ko vēl nepiedāvājām. Ir izklaide, ēdināšana, pasākumu telpas, atlika realizēt nakšņošanu.

Otrkārt, Ropažu novadā nakšņošanas un kemperu stāvlaukumu iespēju praktiski nebija un, treškārt, atradām veiksmīgu un atbilstošu Eiropas Savienības projektu šai idejai,» skaidroja S.Šlēgelmilha.

Kopumā uzbūvētas piecas 27 kvadrātmetrus lielas, pilnībā labiekārtotas skandināvu tipa koka mājas. Mājas ražoja Wigo Group. «Vienmēr mēģinām atbalstīt vietējos Latvijas uzņēmējus un izvēlēties Latvijas preces un pakalpojumus,» sacīja S.Šlēgelmilha.

Kopumā projektā investēti 140 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti ietekmīgākie Baltijas «Instagram» influenceri.

Šobrīd influenceru skaits strauji aug, un uzņēmumiem kļūst arvien sarežģītāk saprast, kurus izvēlēties par savu produktu vēstnešiem. Influenceru tops palīdz šajā jomā orientēties un noskaidrot, ar kurām «Instagram» zvaigznēm uzņēmumiem būtu sadarboties visefektīvāk.

Par Baltijas Instagram influenceru topa līderi kļuva @akvuzeee no Lietuvas. Turklāt lietuviešu influenceri dominē gan pirmajā desmitniekā, gan visā topā. Pirmajā desmitniekā izdevies iekļūt tikai vienam latvietim un vienam igaunim – @niklavs un @hensugusta.

Baltijas «Instagram» influenceru tops tika noteikts pirmo reizi, atsevišķi topi tika izveidoti arī katrā no Baltijas valstīm.

Latvijas Instagram influenceru top 5 – @niklavs, @movieevelina, @kporzee, @lauriszalans, @betabeidz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

Ziemassvētku dāvana valstij – darbinieku atlaišana

Māris Ķirsons, 03.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Māra Peilāna vadītais uzņēmums "Ceļu būvniecības sabiedrības Igate", kas ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Zemgales reģionā, ir spiests masveidā atlaist darbiniekus.

Sarunā ar "Dienas Bizness" žurnālistu Māri Ķirsonu M. Peilāns atzīst, ka 2020. gadu sagaida ar divējādām izjūtām – gandarījumu par veiksmīgi paveiktiem projektiem un neizpratni, kā Iekšējās drošības biroja paustās aizdomas par "noziegumiem būvniecības procesos" Austrumu robežas izbūvē var paralizēt visu biznesu.

2019. gada septembrī uzņēmējs tika aizturēts, kas atstājis sekas uz biznesu. M. Peilāns vēlas pierādījumus no Iekšējās drošības biroja vai apsūdzības izbeigšanu.

Video fragmenti:

00:07:00 – Par aizturēšanas iemesliem

00: 10:26 – Peilāna ģimenei aizturētās naudas summas

00:14: 23 – Vēlas pierādījumus vai apsūdzību izbeigšanu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji tikai viena apslimuša darbinieka dēļ uzņēmuma darbība negaidīti var apstāties pavisam. Lai izvairītos no šādas situācijas rašanās, laikus jāidentificē tie cilvēki, kuri darbā ieradušies neveseli, un jānovērš viņu kontakts ar veselajiem darbiniekiem. Katra darbinieka fiziska temperatūras mērīšana prasa papildu laiku un ne vienmēr sniedz gaidīto rezultātu, tādēļ uzņēmumam nepieciešams efektīvāks risinājums, ko piedāvā Vācijas ražotāja MOBOTIX termokamera.

ALTAS IT (ražotāja oficiālais pārstāvis Latvijā) valdes priekšsēdētājs Māris Balčuns stāsta: “Jau šobrīd vērojams, ka koronavīrusa izplatības novēršanai starp darbiniekiem daudzi uzņēmumi darba laika sākumā pie ieejas mēra temperatūru visiem, kas ierodas. Taču šī metode ievērojami palēnina darbinieku plūsmu, kavējot darba laika sākumu, un ne vienmēr ir efektīvs veids saslimušo darbinieku identificēšanai. Bieži vien pirmie darbinieki tiek pārbaudīti rūpīgāk, bet pēdējiem netiek pievērsta tikpat liela uzmanība. Tas palielina risku ielaist sasirgušo cilvēku darbavietā.”

ALTAS IT termokameru risinājumi, cilvēkam šķērsojot noteiktu zonu, uzreiz nosaka viņa ķermeņa temperatūru, bez kavēšanās ielaižot uzņēmumā tos darbiniekus, kuriem nav konstatēta paaugstināta temperatūra, un apturot tos, kuri nedrīkst doties uzņēmumā, ja viņiem ir drudža pazīmes. Termokameras jutība ir 0,02 grādi pēc Celsija, tādējādi tā ļauj precīzi identificēt potenciāli sasirgušās personas. Konstatējot šādu personu, uz noteiktu ierīci – datoru, tālruni vai citu viedierīci – tiek nosūtīts automatizēts paziņojums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Esmu pārliecināts, ka, izmantojot savu tehnoloģiju, mēs varam iztaisnot pat Pizas torni,” mierīgi apgalvo Uretek vadītājs Romāns Reiners-Latiševs.

Pamatīgāk iepazīstoties ar uzņēmuma līdz šim veiktajiem darbiem, ir jāatzīst, ka Reinera-Latiševa pašpārliecinātā nostāja nav bez pamata - tā piemēram, Uretek ir veiksmīgi atjaunojis nosēdušās veikala grīdas stāvokli 500 m2 platībā tikai dažu vakaru gaitā, turklāt tā, ka klientu apkalpošana netika ne uz brīdi pārtraukta.

„Patiešām, Tartu veikala „Prisma” grīdas atjaunošanas procesā vislielākais izaicinājums bija apstāklis, ka jārēķinās ar klientu apkalpošanas uzņēmuma darba īpatnībām. Ir zināms, ka, ja veikals ir slēgts ilgāk par divām nedēļām, tad klientu plūsmas atjaunošanai ir nepieciešami aptuveni seši mēneši... Izmantojot tradicionālās grīdas koriģēšanas metodes, „Prisma” būtu jāslēdz uz aptuveni diviem mēnešiem, kas bija pilnīgi neiedomājami,” atminas Reiners-Latiševs. 500 kvadrātmetru grīdas platības izlīdzināšanas un stabilizēšanas darbi ilga kopumā četrus vakarus un naktis, netraucējot tirdzniecības centra ierasto rutīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO, VIDEO: Kā top? Ikea mēbeles

Monta Glumane, 16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas uzņēmuma UAB «Sakuona» ražotnē, kur tiek ražotas dažādas mēbeles veikalu tīklam IKEA.

UAB «Sakuona» ir viens no VSC «Wood Industry Group» uzņēmumiem, kas atrodas Klaipēdā, Lietuvā un nodarbina aptuveni 634 darbiniekus. Uzņēmums nodarbojas ar līmēta finiera ražošanu, kā arī ražo krēslus, gultu rāmjus un redeles veikalu tīklam IKEA. Viens no uzņēmuma ilgstošākajiem sadarbības partneriem ir IKEA. Mēnesī uzņēmums saražo aptuveni 8000 kubikmetrus kokmateriālu un aptuveni 4000 kubikmetrus finiera.

Kopumā VSC «Wood Industry Group» ir četras ražotnes - divas Lietuvā un divas Baltkrievijā un vēl viena plānota Lietuvas ziemeļdaļā. Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, ražotnes Baltkrievijā ļauj sasniegt klientus Krievijā, Āzijā un citur. Kopumā visās uzņēmuma ražotnēs tiek nodarbināti aptuveni 3500 darbinieki, bet pēc jaunās ražotnes atvēršanas tiks nodrošinātas vēl aptuveni 500 jaunas darbavietas. Nākotnē uzņēmums plāno paplašināties arī citos reģionos. Šobrīd uzņēmums sadarbojas ar kompānijām arī Vācijā, Polijā un Francijā. Savukārt IKEA tiek saražoti aptuveni 75 līdz 80% no kopējā apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par video statistikas pārspīlēšanu Facebook varētu maksāt 40 miljonus dolāru

LETA/FORBES/HOLLYWOOD REPORTER, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas reklāmas aģentūras tiesā pieprasījušas ASV sociālo tīklu kompānijai «Facebook» samaksāt 40 miljonus dolāru (36,3 miljonus eiro) saistībā ar apsūdzībām, ka uzņēmums pārspīlējis video skatīšanās statistikas rādītājus.

Ja «Facebook» šo piedāvāto vienošanos pieņems, tad vairāk nekā 1,35 miljoni reklāmas izvietotāju būs tiesīgi saņemt kompensāciju.

Apsūdzībā norādīts, ka «Facebook», kas aptuveni 98% no saviem ienākumiem gūst no reklāmas pārdošanas, laika periodā no 2015.gada februāra līdz 2016.gada septembrim reklāmas izvietotājiem sniedzis kļūdainu statistiku attiecībā uz to, cik lietotāji vidēji ilgi skatās sociālajā tīklā izvietotos video. Šī statistika ir svarīga tiem, kas reklāmas izvieto tādās platformās kā «YouTube» un «Facebook».

Daudzpersonu tiesas prāvā iesaistītie uzsver, ka šīs nepatiesās statistikas dēļ viņi maksājuši vairāk par «Facebook» reklāmām, jo viņi bijuši gatavi maksāt vairāk par video reklāmām, kas tiek aplūkotas ilgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru