Jaunākais izdevums

Vilcienu kustība līdz Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai pirmdienas pēcpusdienā ir atjaunota, portāls Db.lv uzzināja Latvijas dzelzceļā.

Pirmdien plkst. 12.33 saņemts zvans par stacijā it kā ievietotu spridzekli, kā rezultātā teju divas stundas – no plkst.12.33 līdz plkst. 15.16 Centrālā stacija un tirdzniecības centrs Origo bija slēgti. Tas ietekmēja 21 vilcienu, kas tādejādi kursēja līdz tuvākajām stacijām – Zemitāni, Torņakalns un Jāņavārti. Savukārt no Centrālās stacijas un Origo tika evakuēti cilvēki, lai atbildīgie dienesti to varētu pārmeklēt.

Stacijā bumba netika atrasta. Jāatzīmē, ka šādi zvani tiek saņemti ik pa laikam.

Atbilstoši jaunākajai informācijai papildināta visa ziņa

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" finanšu līdzsvara nodrošināšanai 2020. gadā ir nepieciešams papildus finansējums no valsts budžeta aptuveni 25 milj. eiro apmērā, kā arī papildus finanšu līdzekļi 15,8 milj. eiro apmērā, lai kompensētu neattiecināmās izmaksas pilnā apmērā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai visa 2020.gada laikā, informē uzņēmumā.

LDz skaidro, ka 2019. gads Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis sarežģīts gan globālā, gan reģionālā līmenī - dažādu ārēju faktoru rezultātā ir ievērojami samazinājušies kravu pārvadājumu apjomi. Šī situācija ir būtiski ietekmējusi visu Latvijas transporta nozari, bet visspēcīgāk tas ir skāris tranzīta jomā darbojošos uzņēmumus, t.sk., VAS "Latvijas dzelzceļš".

Arī 2020. gada pirmo divarpus mēnešu kravu pārvadājumu tendences, kā arī pašreizējie pasaules un reģiona ekonomiku potenciāli satricinošie notikumi liecina, ka situācija, kas saistīta ar kravu pārvadājumu apjomiem, būtiski neuzlabosies vai, iespējams, pat pasliktināsies.

Tādējādi, lai gan Latvijas tautsaimniecības interesēs dzelzceļa tīkla darbību nepieciešams saglabāt pilnā apjomā, neskatoties uz jau pagājušā gada nogalē uzsāktajiem striktajiem izmaksu optimizācijas un darbības efektivitātes palielināšanas pasākumiem, "Latvijas dzelzceļš" 2020. gadā nespēs īstenot finanšu līdzsvara nosacījumus, jo ieņēmumi ir samazinājušies tik būtiski, ka tie nesedz izmaksas, kuras jau šobrīd ir samazinātas iespējami zemākajā līmenī, vienlaikus neapdraudot dzelzceļa infrastruktūras kvalitāti un kustības drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš līdz gada beigām plāno atlaist apmēram 1500 darbinieku

Lelde Petrāne, 16.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Šodien izplatītā paziņojumā tas skaidro, ka 2019. gads gan koncernam "Latvijas dzelzceļš" (LDz), gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda, ka jau kopš 2019. gada vasaras "Latvijas dzelzceļš" aktīvi pārskata visas funkcijas un darba organizācijas procesus, kā arī ir būtiski samazinājis uzņēmuma izmaksu pozīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir jāsadarbojas ar Krieviju. Mums ir jābūt atvērtiem Krievijas investīcijām ostās. Lai šie kravu īpašnieki, vai viņi ir Krievijas vai Baltkrievijas uzņēmēji, investētu mūsu ostās un izveidotu savus termināļus. Un tad viņi nepieļaus, ka šie termināļi stāv tukši,» intervijā saka bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Nav noslēpums, ka Latvijas ekonomika un it īpaši tādas nozares kā tranzīts, gaida Rietumu un Krievijas attiecību uzlabošanos, cerot, ka uzlabosies arī ekonomiskā sadarbība. Kā šajā aspektā vērtējat Helsinkos notikušo ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas prezidenta Vladimira Putina tikšanos?

Neapšaubāmi, ka «tirdzniecības kari» ne pie kā laba nav noveduši. Protams, ka ASV un Eiropas Savienības attiecības ar Krieviju ir ļoti ietekmējušas mūsu valsti. Ja raugāmies uz tranzīta nozari, tajā ir būtisks kritums par 30% pēdējo gadu laikā, kas ir saistīts ar šiem «ekonomiskajiem kariem». Tāpat cietusi ir pārtikas nozare. Tāpēc jebkura attiecību uzlabošanās starp ASV un Krieviju nāk Latvijai tikai par labu. Ekonomiskajai sadarbībai, Latvijas ekonomikai tā ir laba ziņa. Mēs esam saistīti ar globālo ekonomiku un neesam atrauti no globālās politikas. Krievija joprojām ir būtisks mūsu tirdznieciskais partneris un tāds vienmēr arī būs. It īpaši tranzīta jomā, kuru attīstīt mums īsti pat nav citas iespējas kā vien sadarbībā ar Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica dzelzceļš kļūs par atslēgas elementu Zīda ceļa atzarā Baltijas valstīs, precēm no Ķīnas sasniedzot Eiropu.

Tāds ir viens no galvenajiem secinājumiem VAS Latvijas dzelzceļš organizētajā konferencē Globālās transporta kustības izaicinājumi.

«Dzelzceļš kopumā piedzīvo renesansi, arī Latvijas dzelzceļa infrastruktūru gaida lielas pārmaiņas. Mēs esam globālu iespēju un izaicinājumu priekšā, un ir skaidrs, ka Latvijas dzelzceļš pastāvēs arī turpmākos 100 gadus,» konferences ievadā sacīja Satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Savukārt VAS Latvijas dzelzceļš valdes loceklis Māris Kleinbergs ministra teikto apstiprināja, norādot, ka 2035. gadā pēc Rail Baltica projekta noslēgšanas uzņēmums gūs sasaisti ar visu Eiropu un spēs sniegt izcilus pakalpojumus gan Rietumu, gan Austrumu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka piešķīrusi papildu finansējumu 34 miljonu eiro apmērā SIA "Linstow Baltic" multifunkcionālā komerciālā centra “Origo” esošo saistību refinansēšanai.

Tirdzniecības centra “Origo” esošās saistības sasniedz 66,9 miljonus eiro, un pēc pārfinansēšanas aizdevuma izsniedzējs pilnā apmērā ir tikai SEB banka.

Piešķirtais finansējums tiek izmantots, lai multifunkcionālo komerciālo centru “Origo” un biznesa centru “Origo One” attīstītu atbilstoši pasaulē vadošās ēku ilgtspējas novērtēšanas metodes BREEAM standartiem, veidojot to ne tikai energoefektīvu, bet arī draudzīgu apkārtējai videi, darbiniekiem un sabiedrībai kopumā. Nupat tirdzniecības centrs “Origo” ieguvis augstāko noslēdzošo vērtējumu starp visiem tirdzniecības centriem Baltijas valstīs.

“Tirdzniecības centru apmeklējumu skaits joprojām saglabājas ļoti augsts, turklāt komerciālā centra “Origo” un biznesa centra “Origo One” atrašanās vieta ikdienā nodrošina ārkārtīgi lielu apmeklētāju plūsmu. Līdz ar to ir būtiski attīstīt šīs ēkas atbilstoši mūsdienu prasībām, un esam gandarīti atbalstīt šādu tālredzīgu investīciju nākotnē. Esam pārliecināti, ka “Linstow Baltic” attīstīto platību aktualitāte tikai pieaugs, tostarp, līdz ar Satekles biznesa centra projekta realizāciju, kur atradīsies arī SEB bankas galvenais birojs,” stāsta SEB bankas valdes loceklis Ints Krasts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada novembrī jaunajā A klases biznesa centrā “Origo One”, ievērojot valstī noteiktās epidemioloģiskās drošības prasības, tika atvērts Rail Baltica Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail AS galvenais birojs.

Jaunajā birojā paredzētas darba vietas 191 kopuzņēmuma darbiniekam. RB Rail AS ir Rail Baltica projekta centrālais koordinators.

“Esam gandarīti, ka mūsu jaunais sadarbības partneris RB Rail AS ir augstu novērtējis gan “Origo One” stratēģiski ļoti izdevīgo atrašanās vietu, gan arī ēkas augstvērtīgās funkcionālās īpašības, veidojot videi un darbiniekiem draudzīgus un energoefektīvus risinājumus. Īpaša uzmanība projektā veltīta vides pieejamībai, tostarp cilvēkiem ar kustību, redzes, dzirdes traucējumiem, velosipēdistiem, kā arī cilvēkiem, kas pārvietojas ar sabiedrisko transportu, auto vai elektroauto. Esam pārliecināti, ka šī sadarbība dos lielisku iespēju mums kopīgi turpināt veidot Rīgas Dzelzceļa stacijas apkārtni par vienu no modernākajām un dinamiskākajām apkaimēm Rīgā,” komentē “Linstow Baltic” un t/c “Origo” komercdirektore Evija Majevska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ tirdzniecības centru attīstītājs un apsaimniekotājs Linstow Center Management (LCM) uzsāks Origo biznesa centra būvdarbu sagatavošanas darbus Stacijas laukumā 1. Jaunā ēka būs daļa no tirdzniecības centra Origo paplašināšanās projekta.

Vizualizācijas - raksta galerijā!

Linstow Center Management projektu direktors Andis Kublačovs biznesa portālam db.lv norādīja: «Precīzu plānoto investīciju apjomu varēsim nosaukt pēc šobrīd notiekošā, projekta budžeta strukturēšanas procesa, projektā ietverot ne tikai jaunas ēkas būvniecību, bet arī esošā t/c Origo rekonstrukcijas un renovācijas darbus.»

Origo biznesa centrs iekļaujas kopējā Rīgas pilsētvides attīstības plānā, līdz ar tā realizēšanu 2019. gadā tiks sakārtots posms no Stacijas laukuma līdz Dzirnavu ielai. Jaunais Origo biznesa centrs iekļausies jaunās dzelzceļa stacijas projektā, rezultātā kļūstot par nozīmīgu galamērķi ar dažādiem tirdzniecības, ēdināšanas un citiem pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot darbus pie tirdzniecības centra "Origo" (Origo) paplašināšanas un biznesa centra "Origo One" projekta realizācijas, gadu mijā plānots slēgt Origo A māju, kuras rekonstrukcija turpināsies līdz 2020.gada rudenim, informē nekustamo īpašumu attīstītājs "Linstow Center Management" (LCM).

Tomēr jau 2020.gada februāra beigās - marta sākumā durvis vērs Origo paplašinātā daļa, tostarp divas reizes lielākais "Rimi". Veikali un pakalpojumi Origo B mājā kā arī Rīgas Centrālās Stacijas pārējā daļā 2020.gada sākumā turpinās strādāt bez izmaiņām.

T/c Origo A mājā esošo veikalu pēdējā darba diena pirms pagaidu slēgšanas būs šā gada 31.decembris, bet "Rimi" pēdējā darba diena būs 2020.gada 2.janvāris.

Jau ziņots, ka t/c Origo paplašināšanai "Linstow Center Management" uzsācis jaunas ēkas būvniecību blakus esošajā zemes gabalā Satekles ielā 2b. Ēkas pirmajos trīs stāvos būs tirdzniecības centrs, savukārt 4. līdz 6. stāvā 11500m2 platībā top moderns biznesa centrs "Origo One", kurā atradīsies A klases biroji. Biznesa centra atklāšana plānota 2020. gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Atvērts viens no vērienīgākajiem investīciju projektiem

Lelde Petrāne, 14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā "Origo" ēkā, kas atrodas Rīgā, Satekles ielā 2b, apmeklētājiem atvērta tirdzniecības centra "Origo" paplašinātās daļas pirmā kārta, kā arī biznesa centrs "Origo One".

Projekts esošā t/c "Origo" platību palielinās vairāk nekā divas reizes, jaunās ēkas pirmajos trīs stāvos izvietojot tirdzniecības un pakalpojumu sniedzēju telpas, savukārt ēkas augšējos trīs stāvos – A klases birojus. Projektā kopumā plānots investēt 75 miljonus eiro. T/c "Origo" A ēkas rekonstrukciju plānots pilnībā noslēgt līdz 2020. gada rudenim.

Projekta ietvaros t/c "Origo" kopējā platība pieaugusi no 35.5 līdz 81.8 tūkstošiem kvadrātmetru. 35.7 tūkstoši kvadrātmetru tiks atvēlēti tirdzniecības telpām, savukārt 11.1 tūkstotis kvadrātmetru aizņems ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām aprīkoti A klases biroji un darījumu telpas – biznesa centrs "Origo One".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka un Danske Bank ir piešķīrušas Linstow grupai ilgtermiņa sindicēto aizdevumu 34 miljonu eiro apmērā. Tas paredzēts tirdzniecības centra Origo paplašināšanai, veidojot multifunkcionālo centru, kas iekļausies arī Rail Baltica satiksmes mezglā. Katra no bankām finansē pusi no kopējā aizdevuma apjoma.

Projektā plānots pārbūvēt esošās tirdzniecības centra Origo telpas un vietā, kur iepriekš atradās pasta centrāle uzbūvēt jaunu korpusu, sešos stāvos iekārtojot gan tirdzniecības telpas, gan telpas birojiem un restorāniem, kā arī pazemes autostāvvietas. Jaunās ēkas būvniecības darbi jau ir sākušies, un tos plānots pabeigt līdz 2019. gada oktobrim.

Linstow Center Management valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds (Frode Grønvold): «Origo tirdzniecības centra paplašināšana un Origo One biznesa centra izveide ir nozīmīgs solis uzņēmumam Linstow. Bet ne tikai mums. Ieguldot 70 miljonus eiro, mēs Latvijā veidosim jaunu tendenci nozarē, apvienojot tirdzniecību, biznesu, ēdināšanu, veselību un transportu zem viena jumta, apliecinot, ka Rīga ir kosmopolītiska pilsēta gluži tāpat kā lielākās Eiropas galvaspilsētas. Projekts tiek attīstīts atbilstoši globālai tendencei, nodrošinot tirdzniecību un uzņēmējdarbību blakus transporta mezgliem, kas cilvēkiem nodrošina maksimālas ērtības. Jaunais multimodālā transporta mezgls, kas tiks realizēts saskaņā ar Rail Baltica projektu, radīs jaunas iespējas uzņēmumiem stacijas teritorijā un ap to, kā arī stimulēs pilsētas attīstību un šīs zonas centrā būs Origo. Prieks, ka ne tikai mēs esam noticējuši šim projektam, tā patiesās iespējas novērtējuši arī mūsu partneri – bankas SEB un Danske Bank, kas atbalsta mūsu plānu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) iepirkumam par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību, LDz ir noslēdzis līgumus par projektēšanas un būvniecības darbu veikšanu ar diviem būvniecības uzņēmumiem.

Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību piecās dzelzceļa līnijās (Rīga- Jelgava, Rīga – Tukums II, Rīga – Krustpils, Zemitāni – Skulte (Kalngale – Skulte), veiks pilnsabiedrība “BMGS – FIMA”, savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni – Skulte (Zemitāni – Vecāķi)) šos darbus veiks “LEONHARD WEISS” OÜ.

VAS “Latvijas dzelzceļš” šo projektu īsteno Eiropas Savienības (ES) Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vērienīgākajiem investīciju projektiem – t/c "Origo" paplašinātā ēka un biznesa centrs "Origo One" – tuvojas noslēgumam, informē projekta attīstītāji.

Sākot ar 4.novembri, apmeklētājiem durvis vērusi rekonstruētā t/c "Origo" ēka ar jaunu ieeju no Stacijas laukuma. Projekts ļāvis tirdzniecības centra platību palielināt vairāk nekā uz pusi. Projekta kopējās investīcijas sasniedz aptuveni 75 miljonus eiro. T/c "Origo" rekonstrukcijas darbus plānots pabeigt 2020. gada beigās.

Rekonstruētās ēkas pirmajā stāvā, savā pastāvīgajā atrašanās vietā, darbu uzsācis Info centrs. Tirdzniecības vietas un ēdināšanas uzņēmumi savu darbību uzsāks pakāpeniski. Rekonstruētajā ēkā atradīsies dažādi veikali un pakalpojumu sniedzēji.

"Tā kā t/c "Origo" paplašināšanās notiek izaicinošā laikā, par prioritāti esam izvirzījuši apmeklētāju un darbinieku drošību. Tirdzniecības centrā radīti apstākļi, kas ikvienam ļauj ievērot valstī noteiktās prasības veselības aizsardzībai, un mēs aicinām sabiedrību tos ievērot - sargāt ne tikai sevi, bet arī citus, tostarp pārdevējus un garāmgājējus. Līdz ar rekonstruētās ēkas atvēršanu vērienīgais investīciju projekts tuvojas noslēgumam, un pavisam drīz tirdzniecības centrs apmeklētāju acīm pavērsies jaunā veidolā, sniedzot vēl kvalitatīvāku iepirkšanās pieredzi," stāsta "Linstow Center Management" tirdzniecības centru komercdirektore Evija Majevska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nosvinēti spāru svētki t/c Origo jaunajai sešu stāvu piebūvei, kuru apmeklētājiem paredzēts atklāt nākamā gada pavasarī.

Pirmajos trīs stāvos plānots izvietot tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu sniedzēju telpas, bet ēkas augšējos trīs stāvos A klases birojus - Origo One. Attīstības ieceres rezultātā esošā t/c Origo platība divkāršosies.

«Origo tie būs papildu 16 200 kvadrātmetri jaunām tirdzniecības platībām un 10 900 kvadrātmetri A klases birojiem – biznesa centram Origo One,» uzsver Linstow Center Management valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds.

Projekta realizācijā Linstow Center Management kopumā plāno investēt 72 miljonus eiro. Jaunais komplekss tiek projektēts un būvēts kā energoefektīva celtne, ievērojot Breeam (British Research Establishment Environmental Assessment Method) sertifikācijas procesa ilgtspējīgi būvētajām ēkām nosacījumus. «Ir paveikts būtisks darba apjoms, jo esam sasnieguši ēkas augstāko punktu un varam jau apskatīt projekta kopējo veidolu tā plānotajā izmērā,» stāsta būvkompānijas Skonto Būve padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra "Origo" pārvaldītāji, īstenojot ilgtspējas attīstības stratēģiju, par 435 000 eiro uz ēkas jumta uzstādījuši saules enerģijas paneļus, informēja kompānijā.

Jaunatklātā "Origo" jumta saules enerģijas paneļu parka kopējā jauda ir 410 kilovatu. Plānots, ka gada laikā tiks saražoti apmēram 360 megavatstundu saules enerģijas, tādējādi nodrošinot apmēram 4,5% no "Origo" 2022.gada kopējā elektroenerģijas patēriņa.

Saules enerģijas paneļu parka projekta īstenošanu, uzstādīšanu un darbības uzraudzību nodrošināja SIA "EnerGrid".

“Kopš 2008. gada šeit tiek realizēta energoefektivitātes programma ar mērķi veicināt pārdomātu energoresursu izmantošanu. Šo gadu laikā panākts vairāk nekā 30% samazinājums energoresursu izlietojumā. Īstenojot saules enerģijas paneļu parka projektu, mums būs iespēja būtiski kāpināt šo rādītāju un t/c “Origo” pašpatēriņam izmantot pašu ražotu zaļo jeb atjaunīgo saules enerģiju. Tas ir nozīmīgs solis t/c “Origo” ilgtspējīgā attīstībā, veicinot dabas resursu taupīšanu un efektīvu izmantošanu, kā arī mazinot t/c “Origo” ekoloģiskās pēdas nospiedumu,” norāda Linstow Baltic Tehniskais direktors Juris Lipskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā A klases biroju centrā “Origo One” no šī gada aprīļa savus birojus ver kompānija “Enlabs Group”, kā arī digitālā satura studija “TheSoul Publishing”, kas līdz ar biroja atvēršanu Rīgā plāno radīt vairāk nekā 100 jaunu darba vietu.

“Enlabs Group” biroja telpas “Origo One” aizņems 1153 m2 platību, bet “TheSoul Publishing” – 1948 m2 ar mērķi līdz šī gada septembrim pievienot vēl 930 m2.

FOTO: Atvērts viens no vērienīgākajiem investīciju projektiem 

Jaunajā "Origo" ēkā, kas atrodas Rīgā, Satekles ielā 2b, apmeklētājiem atvērta tirdzniecības...

Kompānija “TheSoul Publishing” veido izklaides saturu, piesaistot miljoniem sekotāju un abonentu visā pasaulē. Tās komandu šobrīd veido vairāk nekā 1500 darbinieku 70 valstīs. “Latvijas priekšrocība ir atrašanās Eiropas tirgū un talantīgi speciālisti ar izcilām valodas, jaunrades un tehniskajām prasmēm. Tā kā mēs veidojam radošu video saturu 19 valodās globālam patēriņam, šādas prasmes ir ļoti pieprasītas,” teic kompānijas vadītājs Artūrs Mamedovs.

“Meklējot jaunas biroja telpas, galveno vērību pievērsām tam, lai telpas būtu mūsdienīgas, dinamiskai darba videi atbilstošas un energoefektīvas,” skaidro “Enlabs Group” personāldaļas vadītājs Oļegs Karpušenko.

“Origo” jaunbūve, tostarp “Origo One” biznesa centrs, šī gada martā ieguvis 1. vietu konkursā “Latvijas Būvniecības Gada balva 2020” nominācijā “Jauna sabiedriskā ēka”.

T/c “Origo” jaunās ēkas pirmajos trīs stāvos izvietotas ērtas tirdzniecības un pakalpojumu sniedzēju telpas, savukārt ēkas augšējos trīs stāvos atrodas “Origo One” biznesa centrs ar inovatīviem A klases birojiem. “Origo One” biroju nomnieku vidū ir tādas kompānijas kā “Narvesen & Caffeine”, “Hili Properties”, “Colliers International”, “LETA” un “TVNET grupa”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tirdzniecības centrā Origo atklās diennakts sporta klubu Gym!

Zane Atlāce - Bistere, 30.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MyFitness grupas meitas uzņēmums - sporta klubu tīkls GYM! - paplašina savu darbību arī Latvijā un nākamā gada otrajā pusē tirdzniecības centrā Origo atklās sporta klubu GYM!, kas darbosies 24 stundas diennaktī.

SIA Gym Latvija valdes priekšsēdētājs Erki Torns (Erkki Torn) tic, ka sporta kluba aprīkojums un kvalitāte, atrašanās vieta un cena padarīs šo konceptu populāru gan jauniešu, gan vecāko paaudžu pārstāvju vidū. «Mēs aktīvi strādājam, lai atvērtu šādus sporta klubus arī citviet Latvijā,» saka Torns, papildinot, ka, lai atvērtu jaunus sporta klubus GYM!, jau nākamā gada laikā plānots investēt 3 miljonus eiro.

Uzņēmuma «Linstow Center Management», kas pārvalda tirdzniecības centru «Origo», biznesa attīstības un nomas direktors Mārcis Budļevskis teic, ka pirmais GYM! «Origo» ēkā papildinās paplašināto mazumtirdzniecības piedāvājumu, kā arī servisu un pakalpojumu klāstu, kas būs pieejams pēc jaunā «Origo» tirdzniecības un biroju centra atklāšanas 2020. gadā, sniedzot pievienoto vērtību gan līdzšinējiem «Origo» apmeklētājiem, gan arī piesaistot jaunu plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir sācies noslēdzošais posms "Linstow Center Management" (LCM) paplašinātās tirdzniecības centra "Origo" ēkas būvniecībā, kuras 4. līdz 6. stāvā atradīsies biroju centrs "Origo One", kas piedāvā A klases birojus. Jaunā biroju centra pirmie nomnieki ir uzņēmumi "Narvesen Baltija" un "Hili Properties", kā arī mediju uzņēmumi "LETA" un "TVNET".

Tāpat sarunas par līguma noslēgšanu norisinās ar nekustamā īpašuma pakalpojumu un investīciju pārvaldīšanas uzņēmumu "Colliers International".

Jau vēstīts, ka t/c "Origo" paplašināšanai LCM uzsācis jaunas ēkas būvniecību blakus esošajā zemes gabalā Satekles ielā 2b, Rīgā. 2020.gada februāra beigās - marta sākumā durvis vērs "Origo" paplašinātā daļa; biznesa centra atklāšana plānota šā gada februārī.

LCM jauno ēku būvē atbilstoši pasaulē vadošās ēku ilgtspējas novērtēšanas metodes BREEAM standartiem. Ēkas pirmajos trīs stāvos būs tirdzniecības centrs, savukārt 4. līdz 6. stāvā 11500m2 platībā atradīsies biznesa centrs "Origo One".

Līdz ar ēkas paplašināšanos, ceļu satiksmes dalībnieku drošībai LCM veic arī Elizabetes un Satekles ielu savienojuma pārbūvi, lai uzlabotu transporta plūsmas drošību un palielinātu komforta līmeni visiem satiksmes dalībniekiem (it īpaši gājējiem un velosipēdistiem) vienā no Rīgas noslogotākajiem ielu savienojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pret Latvijas dzelzceļu sāk administratīvā pārkāpuma procedūru; uzņēmums neizpratnē

Dienas Bizness, 09.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts dzelzceļa administrācija ir sākusi administratīvā pārkāpuma procedūru pret VAS «Latvijas dzelzceļš» «par informācijas slēpšanu no valsts uzraugošās iestādes, kas tai nepieciešama, lai veiktu pārbaudi par infrastruktūras maksas celšanas pamatotību un iespējamo pārvadātāju diskrimināciju, mākslīgi sadārdzinot tranzīta koridoru», liecina šodien izplatīts paziņojums.

Pievienots «Latvijas dzelzceļa» komentārs pēdējās četrās rindkopās

Iespējamās soda sankcijas saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu šajā gadījumā varot sasniegt 14 000 EUR.

Saskaņā ar paziņojumu VAS «Latvijas dzelzceļš» esot «atkārtoti ignorējis Valsts dzelzceļa administrācijas aicinājumu sniegt detalizētu iekļauto izmaksu atšifrējumu, kas iekļautas infrastruktūras maksas aprēķinā, ko VAS «Latvijas dzelzceļš» plāno piemērot no 2018.gada 1.janvāra. Valsts dzelzceļa administrācijas pienākums ir pārbaudīt, vai infrastruktūras izmantošanas maksa noteikta atbilstoši likumam un aprēķināta pamatoti. Informācijas slēpšanas dēļ Valsts dzelzceļa administrācija nevar veikt tai likumā noteiktos pienākumus».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot un optimizējot uzņēmuma administratīvās un atbalsta funkcijas, kā arī tehnoloģiskos procesus, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pieņēmis lēmumu līdz gada beigām samazināt LDz darbinieku skaitu par aptuveni 700 darbiniekiem.

Pēdējā pusotra gada laikā, gan reaģējot uz situāciju kravu pārvadājumu jomā, gan veidojot pamatu LDz un visa “Latvijas dzelzceļš” koncerna efektīvai un konkurētspējīgai darbībai Baltijā un plašākā reģionā, LDz aktīvi pārskata visas uzņēmuma veicamās funkcijas un procesus, un citus uzņēmuma saimniecisko darbību ietekmējošos aspektus.

Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot divos posmos. VAS “Latvijas dzelzceļš” ir iesniegusi attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA), kā arī veikusi konsultācijas ar Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrību (LDzSA). Pirmajā posmā, (2021.gada septembrī – oktobrī), izvērtējot darbinieku darba sniegumu un konsultējoties ar arodbiedrību, plānots pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 200 darbiniekiem no, galvenokārt, administrācijas un atbalsta personāla, savukārt informāciju par otrajā posmā atbrīvojamiem orientējoši 500 ražošanas darbiniekiem LDz iesniegs NVA šā gada septembrī pēc turpmākām konsultācijām ar Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju un LDzSA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas dzelzceļš meklē jaunas biroja telpas

Db.lv, 26.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu ilgtspējīgu, esošajai situācijai atbilstošu un efektīvu darba vidi, VAS “Latvijas dzelzceļš” izvērtē iespēju centrālajam birojam pārcelties uz citām darba telpām, un ir izsludinājis konkursu par biroja telpu nomu Rīgā.

“VAS “Latvijas dzelzceļš” administrācija šobrīd strādā vairākās ēkās netālu no Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas, un galvenā no tām - centrālā biroja ēka Gogoļa ielā 3 ir celta 1914.gadā. Šī ēka ir bijusi dzelzceļu administrācijas mājvieta jau vairāk nekā 100 gadus, un šajā laikā būtiski ir mainījušās gan dzelzceļa tehnoloģijas un cilvēku darbaspēka loma dzelzceļa darbības nodrošināšanā, gan arī uzņēmumu priekšstats par mūsdienīgām un efektivitāti veicinošām biroju telpām,” komentē VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

“Esošo LDz administrācijas ēku Gogoļa ielā 3, Turgeņeva ielā 14 un Turgeņeva ielā 21 un citviet kopējā lietderīgā platība uz vienu darbinieku ir ap 38 m2, un biroja platība – 25 m2 , kas būtiski pārsniedz efektīvai darbībai nepieciešamo biroja platību uz vienu darbinieku. Ņemot vērā šo faktoru, kā arī attālinātā darba radīto ietekmi, ir pieņemts lēmums izvērtēt iespējas iznomāt jaunas, salīdzinoši nelielas, uzņēmuma ilgtspējīgai attīstībai atbilstošākas un mūsdienīgi aprīkotas centrālās administrācijas telpas,” turpina M.Kleinbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Krustojuma pārbūvē iegulda uzņēmuma līdzekļus 600 tūkstošu eiro apmērā

Db.lv, 06.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgušies Elizabetes ielas un Satekles ielas krustojuma pārbūves darbi pie tirdzniecības centra "Origo" un jaunā biznesa centra "Origo One".

Projekta īstenošanu pilnā apmērā finansēja nekustamo īpašumu attīstītājs un apsaimniekotājs "Linstow Center Management" (LCM), pilsētas infrastruktūras uzlabošanā ieguldot 600 000 eiro.

Pārbūves rezultātā līdz šim neregulētajā krustojumā izveidotas jaunas gājēju pārejas drošai ceļa šķērsošanai, uzstādīta luksoforu sistēma ceļu satiksmes regulēšanai, pagarināta Elizabetes ielas velo josla pāri Satekles ielai, kā arī mainītas apakšzemes inženiertehniskās komunikācijas.

"Pusgadu ilgušie būvdarbi šā gada jūlijā ir veiksmīgi noslēgušies. Šī krustojuma uzlabošanas projekta īstenošana ir bijis ļoti komplicēts process, kas prasīja vairāk nekā astoņus gadus un izgaismoja dažādus sarežģījumus un nepilnības publiskās infrastruktūras īstenošanas procesā par privātajiem līdzekļiem," stāsta "Linstow Center Management" projektu direktors Andis Kublačovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ tirdzniecības centru attīstītājs un apsaimniekotājs «Linstow Center Management» (LCM) sācis testa pāļu dzīšanu «Origo» biznesa centra būvlaukumā Stacijas laukumā 1, Rīgā, informēja LCM projektu direktors Andis Kublačovs.

Atbilstoši būvniecības grafikam pāļu lauka izveide jāpabeidz līdz nākamā gada februārim, informēja Kublačovs.

«Stacijas laukuma 1 teritorijā, kur paredzēts būvēt jauno multifunkcionālo centru tirdzniecībai un birojiem, turpinās sagatavošanās darbi, kurus veic SIA «Skonto būve». Jaunā ēka būs daļa no tirdzniecības centra «Origo» paplašināšanās projekta, kur pirmajos trijos stāvos atradīsies tirdzniecības platības, savukārt no ceturtā līdz sestajam stāvam 11 500 kvadrātmetru platībā - biroju telpas «Origo One»,» skaidroja Kublačovs.

LCM valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds iepriekš stāstīja, ka «Origo» biznesa centrs iekļaujas kopējā Rīgas pilsētvides attīstības plānā, un līdz ar tā realizēšanu 2019.gadā tiks sakārtots posms no Stacijas laukuma līdz Dzirnavu ielai. Jaunais «Origo» biznesa centrs iekļausies jaunās dzelzceļa stacijas projektā, rezultātā kļūstot par nozīmīgu, modernu un pievilcīgu galamērķi ar dažādiem tirdzniecības, ēdināšanas un citiem pakalpojumiem, stiprinot arī Rīgas un Latvijas starptautisko konkurētspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportā un loģistikā pēdējo gadu laikā ir notikušas pārmaiņas, kuras turpināsies arī perspektīvā, nozarei ir jāizmanto jaunās iespējas.

Tādu ainu rāda diskusijas SIA Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar VAS Latvijas dzelzceļš, VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva un SIA Hansab organizētajā profesionāļu konferencē Loģistika un transports.

Jauni izaicinājumi

Transports un loģistika bija un ir viena no būtiskākajām Latvijas tautsaimniecības nozarēm. Tā saskaras ar vairākiem būtiskiem izaicinājumiem vienlaicīgi. Proti, Covid-19 pandēmija ir izraisījusi straujas pārmaiņas globālajās piegādēs, vienlaikus epidemioloģisko prasību un cilvēku veselības risku mazināšanas nolūkā ir pieaudzis pieprasījums pēc šādu piegāžu pakalpojumiem. Bez tam jāņem vērā, ka perspektīvā arvien lielāka ietekme transporta segmentā būs Eiropas Savienības Zaļajam kursam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties kravu pārvadājumu apjoma kritumam, kura lejupslīde aizsākās jau 2019. gada pirmajā pusgadā, un ņemot vērā VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) nespēju 2020. gadā nodrošināt finanšu līdzsvaru bez papildus finansējuma no valsts budžeta, LDz ir pārskatījis plānoto un uzsākto Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu finansēto projektu īstenošanas iespējas.

VAS "Latvijas dzelzceļš" Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" ietvaros līdz šim plānoja īstenot divus cieši saistītus projektus – "Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstība" un "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija".

VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs skaidro: "Šo abu projektu plānošana un sagatavošana tika veikta periodā, kad pa dzelzceļa infrastruktūru tika pārvadāti 45-55 miljoni tonnu gadā. Šobrīd situācija ir būtiski mainījusies, un globālo tendenču un ģeopolitiskās situācijas radītās izmaiņas kravu pārvadājumu kopējā apjomā un kravu segmentos liek veikt korekcijas arī dzelzceļa investīciju projektos."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezprecedenta gadījums Eiropā, tomēr ne Lietuvas premjers, ne satiksmes un komunikāciju ministrs, ne Lietuvas dzelzceļa vadītājs nesola atjaunot sliedes

Eiropas Komisija 2. oktobrī pieņēma lēmumu gandrīz 28 miljonu eiro apmērā sodīt Lietuvas dzelzceļu (AS Lietuvos geležinkeliai) par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū, jo uzņēmums, likvidējot sliežu ceļu, kas savieno Lietuvu un Latviju, pārkāpis ES konkurences noteikumus. EK lēmumā ir paredzēts ne tikai naudas sods, bet arī prasība Lietuvas dzelzceļam «izbeigt pārkāpumu un atturēties no jebkādiem pasākumiem, kam ir tāds pats vai līdzvērtīgs mērķis vai iedarbība», vēsta EK paziņojums presei.

Par konkurences politiku atbildīgā komisāre Margrēte Vestagere ir izteikusies, ka tas ir «bezprecedenta gadījums, uzņēmumam demontējot sabiedrisko dzelzceļa infrastruktūru, lai pasargātu sevi no konkurences». Uzņēmēji un VAS Latvijas dzelzceļš vadība cer, ka tiks atjaunotas sliedes. Satiksmes ministrs Uldis Augulis jau ir izteicies, ka no Latvijas puses satiksme slēgtajā posmā varētu tikt atjaunota diennakts laikā. Tikmēr nedz DB aptaujātais Lietuvas premjers Sauļus Skvernelis, nedz satiksmes un komunikāciju ministrs Rokas Maišulis, nedz Lietuvas dzelzceļa vadītājs Mantas Bartuška atjaunot sliedes nesola. «Man šķiet, ka diplomātiskais ceļš nu jau ir izsmelts. Ja citādi nesaprot, Latvijai jārīkojas pietiekami asi jautājumos, kas interesē Lietuvu,» DB sacīja Liepājas mērs Uldis Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru