Vinotēku niša Latvijā ir tuvu pārsātinājumam 

Rīgā durvis vērusi ne viena vien vinotēka, šī tirgus niša ir tuvu pārsātinājumam, norāda nozares pārstāvji
.

Linda Zalāne, 2013. gada 20. februāris plkst. 8:10

Vīna kultūra Latvijā iet plašumā, ko veicinājis fakts, ka cilvēki vairāk ceļo, gūst plašākas zināšanas par šo dzērienu, aktīvi apmeklē vīna kursus. Vīna baudīšana kļuvusi arī par sava veida modes lietu.

Vinotēku popularitātes vilnis sākot atgādināt 90.gadu vidu, kad viens aiz otra uzradās mazie vīna veikali. «Ne viens vien uzņēmējs saskata biznesa iespēju, taču konkurence ir spēcīga. Nopietnie spēlētāji paliks, bet būs vinotēkas, kas savas durvis vērs ciet,» uzskata vinotēkas deVino direktors Valts Grīnbergs. Viņš bažījas par vinotēku nākotni, jo Saeima grasoties pieņemt stingrākus normatīvus.

«Kad mēs sākām darbību, valdīja stereotips, ka vīnu var dzert tikai pie balti klātiem galdiem un laba vīna pudele maksā, sākot no 30 latiem. Gribējām parādīt, ka vīna kultūra ir demokrātiska,» stāsta Vīna studijas direktore Ilze Freimane. Jaunākais Vīna studijas eksperiments – vinotēkas atklāšana tirdzniecības centrā. «Patlaban grūti spriest par pārdošanas rezultātiem, jo šī filiāle atvērta vien novembra beigās. Pirmie «simptomi» ir pozitīvi,» saka I. Freimane. Pēc viņas domām, šī biznesa attīstības potenciāls vēl nav izsmelts.

Savukārt Tinto vīna telpas vadītājs Artūrs Bušs uzsver, ka pašlaik nozares jaunpienācēji maz uzmanības pievērš ēdināšanai. «Restorānu bizness ir dārgs, ir nepieciešams ieguldīt virtuves tehniku, atrast profesionālu pavāru. Mēs kopš uzņēmuma darbības sākuma sevi dēvējam par vīna restorānu un attīstām šo virzienu,» atklāj A. Bušs.

VinoMetr tirgū darbojas gadu; pirmajā darbības pusgadā pārdošanas ziņā neesot veicies tik labi, kā cerēts, iespiesties šajā tirgus nišā neesot bijis viegli, taču kopš oktobra apgrozījums kāpis par 20–30%. «Par klientu pieplūdumu restorānam sūdzēties nevaram, bet lielākus pārdošanas apjomus vēlamies sagaidīt vīna veikalam,» stāsta VinoMetr vadītāja Ilona Drozda.

Aptaujātie vinotēku pārstāvji norāda, ka ir grūti atdalīt ieņēmumus no restorāna un vīna veikala, taču apgrozījumam ir tendence pieaugt. Citam straujāk, citam vienmērīgāk.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2012. gada 11. decembris plkst. 16:47

Pēc pagājušās nedēļas nogalē Vācijā novērotajām zemajām gaisa temperatūrām, var...

2012. gada 20. novembris plkst. 16:55

Vietējie vīndari sašutuši par vīnu, kas tiek tirgots ar etiķeti Sabiles vīna...

2012. gada 09. novembris plkst. 16:26

Policija Ķīnā neapdzīvotā mājā atradusi 10 tūkstošus pudeļu, kas marķētas kā viens...

2012. gada 31. oktobris plkst. 15:55

Pasaules vīna ražošanas apjomi kritīsies līdz zemākajam līmenim pēdējo 37 gadu laikā....

2012. gada 03. augusts plkst. 17:37

Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas students Kristaps Eglītis...

Nepalaid garām

Alus pasaule ir daudz plašāka, nekā varētu iedomāties, stāsta šī dzēriena someljē...

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...