Jaunākais izdevums

Šobrīd gandrīz ikvienam iedzīvotājam ir kāda no lojalitātes kartēm, kas sniedz atlaides un priekšrocības dažādās jomās – pārtikas, degvielas, uztura bagātinātāju, apģērba, kosmētikas un citu preču iegādei.

Latvijā populārākās lojalitātes kartes, visticamāk, ir pārtikas iegādes jomā, DB pieļauj TNS Latvia mārketinga vadītāja Laura Vendele. Daļa tirgotāju vai pakalpojumu sniedzēju, pamatojoties uz klientu datiem no lojalitātes kartēm, piedāvā tiem speciāli izstrādātus piedāvājumus, ņemot vērā cilvēku pirkšanas paradumus. Tādējādi paralēli klientu lojalitātes karšu popularitātes pieaugumam aktuālāki kļūst datu drošības un ētikas dabas jautājumi.

Viens no pēdējā laika skaļākajiem gadījumiem ārvalstīs, kas balansē uz lojalitātes programmas ētikas robežas, bijis ASV, kurā izcēlās lielveikalus ķēde Target. Analizējot klientu datus, Target precīzi un detalizēti bija noteicis klienta vēlmes un vajadzības pat tik tālu, lai nosūtītu atbilstošu piedāvājumu grūtniecēm. Tādējādi īpašo atlaižu piedāvājumi reizēm izsūtīti pirms laika, kad sieviete par grūtniecību informējusi pārējo ģimeni.

Jebkuram tirgotājam vai pakalpojumu sniedzējam Latvijā, kurš vēlas uzkrāt informāciju par saviem klientiem, tostarp lojalitātes karšu īpašniekiem, dati ir jāuzkrāj un jāaizsargā atbilstoši Fizisko personu datu aizsardzības likuma prasībām, DB atzīmē DPA drošības auditors Didzis Balodis.

Ņemot vērā klientu lojalitātes karšu izplatību, protams, pastāv klientu datu noplūdes risks, secina D. Balodis. Turklāt, jo cilvēks vairākām lojalitātes kartēm ir pieteicies, jo lielāka ir varbūtība, ka viņa dati tiks noplūdināti vai izmantoti neatļautā veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēkiem patīk saņemt atalgojumu par to, ka viņi iepērkas pie kāda konkrēta tirgotāja; viņi vērtē, kur par savu pirkumu gūs lielāku labumu

Par šo virtuālo biznesu, kas daudziem joprojām šķiet neizprotams, plašāk intervijā DB stāsta holandietis Gabi Kols (Gabi Kool), kurš jau 15 gadus strādājis ar lojalitātes programmām, bet šobrīd ir nobāzējies Latvijā, kur attīsta daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmas Pins.

Lojalitātes bizness sācies kā aviokompāniju biežo lidotāju apbalvošanas programma, bet šobrīd pasaulē ir jau divi miljardi daudzpartneru lojalitātes karšu un vēl neskaitāmas individuālās veikalu, kafejnīcu, skaistumkopšanas u.c. kompāniju klientu kartes. Viena no daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmām – Pins, kas iepriekš bija zināma kā BalticMiles, – radīta Latvijā uzņēmumā Coalition Rewards. Šobrīd šīs programmas karti lieto 1,9 miljoni cilvēku, no kuriem 1,2 miljoni to dara nevis tepat Latvijā, bet gan vairāk uz ziemeļiem – Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vidējā Latvijas iedzīvotāja makā - sešas lojalitātes kartes

Gunta Kursiša, 25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidēji viena ekonomiski aktīvā Latvijas iedzīvotāja maciņā ir sešas atlaižu vai lojalitātes kartes, un tikai 3% iedzīvotāju ikdienā neizmanto lojalitātes kartes, liecina pētījumu aģentūras TNS veiktais pētījums.

Kopumā absolūtajam vairākumam jeb 97% iekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem r vismaz viena lojalitātes/atlaižu karte, kura tiek izmantota ikdienā.

Visbiežāk izplatītas ir to pakalpojumu sniedzēju lojalitātes vai atlaižu kartes, kuri ikdienā tiek izmantoti visbiežāk - tā ir pārtika un ikdienas preces (94%).

Salīdzinoši lielam skaitam ir būvmateriālu (69%), aptieku (57%), kā arī degvielas uzpildes staciju (51%) lojalitātes vai atlaižu kartes.

Trešdaļai (33%) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju ir kāda no lojalitātes kartēm sabiedriskajā ēdināšanā, savukārt 31% - apģērbu, apavu veikalos, bet 30% - kāda no tirdzniecības centru lojalitātes kartēm, liecina pētījuma rezultāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar augustu, Zviedrijas mēbeļu un interjera preču mazumtirgotājs IKEA jaunajiem lojalitātes programmas dalībniekiem vairs neizsniegs plastmasas kartes. To vietā turpmāk tiks izmantoti digitāli risinājumi, kā arī tiks vienkāršota reģistrēšanās lojalitātes programmai.

IKEA Latvija veikala vadītāja Inga Filipova saka, ka līdz ar karšu digitalizāciju mainās lojalitātes programmas būtība: «Mūsdienās tā vairs nav noslēgta un priviliģēta klientu grupa. Lietotnes, fiziskie un digitālie risinājumi paver plašākas iespējas ikvienam. »

Galvenie iemesli, kāpēc plastmasas kartes tiek nomainītas pret digitālajām, ir ērtāka lietošana un mērķis samazināt plastmasas izmantošanu.

«Mēs IKEA šķirojam atkritumus, izmantojam atjaunojamo resursu enerģiju, savā sortimentā atsakāmies no vienreizlietojamajiem plastmasas izstrādājumiem. Nu ir pienācis laiks arī lojalitātes programmai kļūt dabai un lietotājiem draudzīgākai – atsakoties no plastmasas, speram soli tuvāk klientiem ērtākiem digitālajiem risinājumiem. Daudzi IKEA klienti veikalā ierodas vairākas reizes gadā, taču daļa no tiem lojalitātes karti nenēsā līdzi. Tā kā aptuveni 70 procenti Latvijas iedzīvotāju lieto viedierīces, lielākajai daļai IKEA klientu karte vienmēr būs līdzi – telefonā,» stāsta I. Filipova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu lojalitātes kartes patīk lielākajai daļai pircēju, kuriem tās nodrošina atlaides un bonusus izvēlētajos veikalos. Savukārt tirgotājiem tā ir efektīva iespēja nodrošināt pircēju uzticību un ieņēmumu stabilitāti. Liekas abpusēji izdevīgas attiecības. „Taču lojalitātes kartēm piemīt viens trūkums - saņemot kārtējo noderīgo plastikāta karti, tās aizņem pārāk daudz vietas pircēju makos” , skaidro PAYYAP vadītājs Helmuts Buļs. Iegādāties un nēsāt līdzi ietilpīgus makus? Sašķirot un ikdienā retāk lietotās kartes atstāt mājās? „Uz šiem diviem jautājumiem arī cenšamies rast atbildi”, secina Helmuts, kāpēc ir attīstīta lojalitātes platforma PAYYAP.

Pienācis laiks atslogot makus un virtualizēt savas lojalitātes karšu kolekcijas. Šādam nolūkam varam ērti izmantot rīku, kas vienmēr mums ir līdzi – viedtālrunis. Lojalitātes platforma PAYYAP, ko radījis tāda paša nosaukuma Latvijas IT uzņēmums, piedāvā plastikāta kartes pilnībā aizstāt ar viedtālruņos lejupielādētu mobilo aplikāciju. Tā ļauj lojalitātes programmu dalībniekiem ātri un ērti reģistrēt savus pirkumus, iegūt atlaides, uzkrāt bonusus un saņemt informāciju par aktuālajiem un izdevīgajiem piedāvājumiem. „Uz doto brīdi esam vienojušies ar Latvijas tirgotājiem ELVI un DOMO, tas nozīmē, ka PAYYAP platforma būs izmantojama šajos veikalos, bet vēl mazliet mums ir jāpastrādā, lai startētu. Gribam izteikt pateicību šiem Latvijas zīmoliem par uzticību”, turpina Helmuts. Platforma paredz, ka pircējs kartes vietā izmantos PAYYAP mobilo aplikāciju un pie kases noskanēs ekrānā redzamo QR kodu, kā rezultātā notiks pircēja atpazīšana, atlaides piešķiršana un/vai bonusu uzkrāšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lojalitātes karte nav tikai plastmasas gabaliņš atlaidei. Tā ir starpnieks uzņēmuma attiecībās ar klientu

Labums tai jādod abām pusēm – uzņēmējam dati, ko var izmantot, lai uzrunātu klientu vēl labāk, bet pircējam – īpaša pieeja un atlaides.

Pašlaik attiecību pierādījums ir karte, taču arvien biežāk starpnieka loma tiek uzticēta viedtālrunim.

Dati – zelta vērtē

«Klientu ieguvumi ir atlaides, īpaši piedāvājumi un jaunumi, savukārt veikala ieguvums ir kontaktu datu bāze, kuru var izmantot mārketinga aktivitātēm,» atklāj Evija Majevska, Linstow Center Management Tirdzniecības centru komercdirektore. Zeķu veikalu Madam Baron zīmola īpašniece Inese Barone uzsver personalizēto piedāvājumu iespēju. Klientiem interesanti piedāvājumi ir viens no priekšnosacījumiem, kāpēc viņi izvēlas iepirkties tieši šajos veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez snobisma, bet ar pretenziju uz pasaules klasi – tā varētu dēvēt Latvijas restorānu centienus vīna karšu izveidē.

«Lai izveidotu izcilu vīna karti, nepieciešams apsēsts vīnzinis, kam jāstrādā tandēmā ar šefpavāru un saprotošu un naudīgu restorāna īpašnieku. Vīna karte ir ļoti nozīmīgs instruments klientūras pievilināšanā, lojalitātes veicināšanā un, protams, rentabilitātes uzlabošanā,» uzsver Riga Wine&Champagne festivāla un konkursa Baltic Wine List Awards dibinātājs Aigars Nords.

Personības aspekts

Pirms vīna kartes izstrādāšanas jāapzinās, vai tā domāta vīna bāram, kafejnīcai, casual dining vai fine dining restorānam. Tāpat svarīgs faktors ir atrašanās vieta – Rīgā vai kādā lauku nostūrī, kas kļūst aizvien populārāk. Tas ietekmē to, kas būs gala patērētājs. «Līdz ko pieskaramies restorānu lauciņam, prātīgi būtu pārdomāt, kāds ir šefpavāra gatavoto maltīšu rokraksts. Protams, vīns un ēdiens iet roku rokā, līdz ar to lielai daļai vīna kartē atrodamo dzērienu jābūt pakārtotiem ēdienam, ko restorānā pasniedz. Viens no restorāna klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem ir – kādu vīnu ieteiksiet pie šī ēdiena? Lai gan ir iesaistītas divas lielas personības – šefpavārs un vīnzinis, viņi nevar strādāt katrs savā lauciņā, un es uzskatu, ka pasaulē tas vēl pieklibo,» stāsta restorāna Vincents vadītājs vīnzinis Raimonds Tomsons. Savukārt itāļu restorāna Monterosso līdzīpašnieks, vīna veikala Art-Vino īpašnieks Zandis Klebais akcentē, ka, veidojot restorāna vīna karti, jāņem vērā trīs iesaistīto pušu intereses – uzņēmuma īpašnieka, kurš gribēs pēc iespējas vairāk nopelnīt, klientu, kuri vēlēsies maksāt pēc iespējas mazāk, un vīnziņa, zāles pārziņa vai viesmīļa, kurš vēlēsies būt interesants, parādīt savas zināšanas. «Rīga katrā ziņā nav nedz lielākā, nedz izsmalcinātākā pasaules pilsēta, līdz ar to veidot tādas vīna kartes, kādas ir restorānos Ņujorkā vai Japānā, ir lieki – tas būtu vai nu dārgs hobijs, vai ceļš uz bankrotu. Mūsdienās vīna pasaule ir ārkārtīgi plaša, un tā ar katru gadu kļūst vēl daudzpusīgāka, līdz ar to aptvert visu vienā kartē nav iespējams. Es mudinu specializēties. Piemēram, Monterosso ir pieejama Itālijas stila virtuve, un arī vīna kartē akcents ir uz Itāliju, kas ir tik plaša un vīna reģioniem bagāta valsts, ka pietiktu pozīciju vismaz pieciem restorāniem,» stāsta Z. Klebais. Tai pašā laikā ir jāsaprot, ka ne visiem restorāniem ir vēlme un vajadzība veidot plašu vīna karti. Piemēram, restorāna Gutenbergs terase vadītājs Sandis Solims teic, ka vīna kartes noteikti veido tie restorāni, kuru īpašnieki mīl vīnu un neļauj piegādātājiem izdarīt spiedienu. Viņš atklāj, ka sākumā nedaudz aizrāvies ar sava rakstura parādīšanu vīna kartē, bet restorāna viesus tas neuzrunāja, tāpēc vīna karti nācās pārstrādāt. «Būtiski ir saprast, kādā virzienā restorāns plāno savu attīstību, kāda ir tā virtuves specifika un viesis. Kad ir apzināts pieprasījums un aptuvenā vīzija, var ķerties klāt pie vīna kartes skeleta izveides un tālāk jau parādīt tajā savu īpašo rokrakstu,» pieredzē dalās restorāna Kolonāde. Mūsu stāsti vīnzinis Aigars Ozoliņš, kurš atjaunoto vīna karti viesu vērtējumam nodevis pirms diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 10.maija par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Ventspils biznesa inkubatora vadītāju kļuvis Guntis Čoders.

G. Čoderam ir bakalaura grāds uzņēmējdarbības vadībā, 10 gadu pieredze pārdošanā un 7 gadu pieredze IT nozarē darbā ar jaunuzņēmumiem. Piedalījies daudzu IT projektu izveidē gan kā komandas biedrs, gan vadītājs un idejas autors. Viens no pirmajiem Latvijā, kurš uzņēmumā «Farcore» darbojies ar papildinošās realitātes aplikācijām, vadījis viedo ielu apgaismojuma risinājuma jaunuzņēmumu «Citintelly», ASV bāzētam uzņēmumam «Infotelis» izstrādājis VoIP zvanu mobilo aplikāciju, bijis pūļa finansējuma kampaņas komandas dalībnieks, kā arī pasniedzis lekcijas par IT tehnoloģijām Latvijas uzņēmumiem.

Par savu pieredzes bagātāko projektu Ventspils biznesa inkubatora vadītājs uzskata «Walmoo», kas ir digitāls risinājums ērtai klientu lojalitātes programmu un mārketinga kampaņu realizācijai. Ar šo izstrādāto risinājumu viņš ieguvis 2.vietu LIAA rīkotajā biznesa ideju TV konkursā «Firmas Noslēpums», saņēmis grantu programmas «Atspēriens» atbalstu, apmeklējis Silīcija ieleju, izgājis biznesa akcelerācijas 3 mēnešu programmu «ABC Accelerator» Slovēnijā un piesaistījis finansējumu 200 000 eiro vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Karšu maksājumu skaits Latvijā pieaudzis par 12,7%

Žanete Hāka, 03.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugošā maksājumu karšu popularitāte sniedz iespēju uzņēmējiem izmantot tās kā mārketinga rīku, - apvienojot lojalitātes un maksājumu funkciju vienā un izdot kopzīmola kartes. 2015. gadā Latvijā visvairāk lietotais bezskaidrās naudas maksāšanas līdzeklis bijis maksājumu kartes, kā liecina Latvijas Bankas maksājumu statistikas dati.

Karšu maksājumu skaits 2015. gadā bija 215,2 miljoni, bet to apjoms – 4,2 miljardi eiro. Salīdzinājumā ar 2014. gadu, karšu maksājumu skaits pieaudzis par 12,7%, bet apjoms – par 11,1%.

«Kopzīmola kartes sāk aktīvi savā ikdienā izmantot arvien jaunāki lietotāji. Piemēram, tā saucamā Millenium paaudze ir daudz atvērtāka dažādiem inovatīviem risinājumiem, kas ir risks konservatīvajai banku nozarei. Kāpēc? Šī paaudze ne tikai izmanto alternatīvo (nebanku) finansēšanas veidu, bet ir arī daudz atvērtāki dažādiem lojalitātes piedāvājumiem. Kopzīmola kartes ir viens no veidiem,» atzīst Maksims Jaroševskis, Transact Pro valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas mazumtirgotāji apgalvo, ka lojalitātes karšu īpašnieku personas dati ir drošībā

Tāpat slepenībā tiek turēta informācija par pircēja iepirkšanās paradumiem, DB uzsver aptaujātie pārtikas mazumtirgotāji. «Veikala interesēs diez vai būtu šo informāciju kādam pārdot reklāmas nolūkos, jo viņi paši vēlas kontrolēt šos datus un reklāmu/informāciju, ko nogādāt klientiem. Ja nu vienīgi atsevišķi katram ražotājam par viņa preču noietu, bet, cik man zināms, tad lielveikali nav īpaši dāsni arī ar šo informāciju. Datu izpaušana nav veikala interesēs, līdz ar to pircēji var justies droši,» stāsta digitālo risinājumu ieviesējas SIA Walmoo līdzīpašnieks un vadītājs Guntis Čoders.

«Rimi ļoti strikti pieturas pie personisko datu aizsardzības politikas. Mūsu lojalitātes datiem ir pieeja tikai ļoti ierobežotam darbinieku lokam, kuriem tas ietilpst tiešajos darba pienākumos un kuriem tas ir nepieciešams konkrēto klientu apkalpošanā. Pārējiem darbiniekiem nav pieejas Mans Rimi lojalitātes karšu lietotāju personiskajiem datiem,» stāsta Rimi Baltic biznesa attīstības direktore Gundega Martinsone. Šis gads ir arī zīmīgs, jo Rimi ļoti strikti strādā pie jaunās personas datu aizsardzības regulas atbilstības aktivitātēm, kas nozīmē, ka līdz brīdim, kad regula stāsies spēkā, Rimi darbinieki būs gatavi un procedūras būs atbilstošas regulas prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu uzticību starptautiskie milži veicina ar atmaksātiem procentiem no pirkuma summas

Ierasto atlaižu un speciālo piedāvājumu vietā maksājumu karšu tirgū modē nāk naudas atmaksa klientiem no iztērētās summas. Starptautiskās kompānijas kopā ar bankām aizvien biežāk veido īpašas lojalitātes kartes ar maksājumu funkciju. Latvijā šādu karšu popularitāti pagaidām neprognozē, ņemot vērā pārāk mazo tirgus izmēru.

Darbojas kopā

Lielās starptautiskās kompānijas pasaulē šobrīd meklē iespējas, kā vairot patērētāju uzticību saviem produktiem un veicināt pārdošanas apjomus, savukārt kredītiestādes domā, kā saviem klientiem piedāvāt jaunas norēķinu kartes. Līdz ar to pēdējo gadu laikā aizvien izteiktāka kļuvusi dažādu nozaru kompāniju sadarbība ar bankām, izstrādājot kredītkartes, kas kalpo ne tikai kā maksājumu līdzeklis, bet arī kā lojalitātes kartes, piedāvājot uzņēmuma klientiem naudas atmaksu vai speciālus bonusus par iepirkšanos konkrētās kompānijas veikalos. Kā liecina Nilson Report pētījums, tieši pēdējā laikā karšu izdevēji lielāku uzmanību vērš nevis uz atlaižu piedāvājumiem, piemēram, viesnīcām vai restorānu apmeklējumiem, bet gan tieši naudas atmaksai no konkrētas iztērētās summas attiecīgās kompānijas tirdzniecības vietās, un vēl vairāk – daļa to piedāvā iztērēt tieši šī uzņēmuma veikalos, līdz ar to klients aizvien ciešāk tiek piesaistīts konkrētajai kompānijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar jauno Eiropas Savienības Vispārīgo datu aizsardzības regulu veikalu tīkls Rimi veicis izmaiņas Mans Rimi lojalitātes programmā un uzsācis vērienīgu kampaņu savu pircēju personas datu atjaunošanai, informē uzņēmumā.

Turpmāk, reģistrējoties programmā, pircējiem vairs nebūs jānorāda savs uzvārds, kā arī vajadzība pēc citiem datiem variēs atkarībā no pircēju vēlmes saņemt dažādas Rimi lojalitātes kartes priekšrocības.

«Līdz ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas tiešas piemērošanas uzsākšanu šā gada 25.maijā Latvijā tiks īstenots tās galvenais mērķis – mazināt ģeogrāfisko robežu radīto birokrātiju fizisko personu datu apstrādes un uzglabāšanas jomā un harmonizēt pielāgojamās tiesību normas un prakses. Turpmāk visiem Eiropas Savienības uzņēmumiem neatkarīgi no to reģistrācijas valsts tiks nodrošināti vienoti datu aizsardzības noteikumi un piemērots vienas pieturas aģentūras princips, izvairoties no nacionālajām atšķirībām likumdošanā un veicinot uzņēmumu vienkāršāku un lētāku darbību Eiropas Savienībā. Savukārt patērētāju ikdienā būtiskas izmaiņas nebūs jūtamas – datu aizsardzības vispārējie principi regulā paliek nemainīgi; tie jau šobrīd ir spēkā un tiek pielietoti praksē,» pauž Datu valsts inspekcijas direktora vietniece Lāsma Dilba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

BalticMiles paplašina darbību Krievijā

Jānis Rancāns, 29.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dauzpartneru lojalitātes programma BalticMiles palašinājusi savu darbību Krievijas tirgū, piedāvājot SMP Bank kredītkartes.

SMP BalticMiles ir viens no pirmajiem šāda veida projektiem, un ir pirmā kopzīmola kredītkarte Krievijā ar Eiropas aviokompānijas lojalitātes programmu, norāda BalticMiles pārstāvji.

Kā pastāstīja BalticMiles izpilddirektors Gabi Kols, programma veiksmīgi darbojas Baltijas valstīs un Skandināvijā, kur tai ir vairāk nekā 180 partneru un vairāk nekā 600 tūkstoši dalībnieku. Savukārt ienākšana Krievijas tirgū ir stratēģiski svarīgs posms programmas attīstībā.

Sadarbības rezultātā ar SMP Bank BalticMiles dubultos kopzīmola kredītkaršu skaitu, kā arī ieviesīs jaunu tendenci Krievijas tirgū - par ikdienas darījumiem un pirkumiem bankas klientiem tiks piešķirti BalticMiles punkti, kurus varēs apmainīt pret bezmaksas lidojumiem vai citām dāvanām interneta veikalā, skaidroja G. Kols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Ieviešot jaunu sistēmu, pie Rimi izveidos speciālus kioskus

Gunta Kursiša, 15.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rimi Latvijā ieviesīs personalizētās iepirkšanās sistēmu Baltijā – Mans Rimi kioskus, kuros tiks sniegta informācija par Mans Rimi kartes īpašniekam sagatavotajiem piedāvājumiem, kas tiks radīti, balstoties uz pircēja paradumiem. Jaunās sistēmas ietvaros Mans Rimi kartes īpašnieki varēs apskatīt kartēs uzkrātos punktus un citu lojalitātes partneru īpašos piedāvājumus.

Mans Rimi kartes piedāvājumus varēs aplūkot Mans Rimi kioskos, kas, sākot no 16. oktobra, atradīsies pie ieejas tirdzniecības vietās. Šajos kioskos uz ekrāna pircēji varēs aplūkot un uz vietas izdrukāt «tieši viņam sagatavotos aktuālos piedāvājumus un atlaides».

«Katra Mans Rimi klientu kartes īpašnieka speciālie cenu piedāvājumi tiks sagatavoti, balstoties uz sistēmā esošajiem datiem par klienta pirkumu statistiku, iepirkšanās paradumiem,» norāda Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Oktobra sākumā Mans Rimi kioski jau tika ieviesti Rimi tīkla veikalos Igaunijā un Lietuvā. Rimi pārstāvji apgalvo, ka jau pirmajās dienās šī sistēma guvusi lielu atsaucību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Plastikāta kartes uzņēmumā ADI kartes

Žanete Hāka, 24.04.2015

«Kā jau parasti tas notiek, arī mēs darbu sākam ar baltu lapu,» stāsta kompānijas ražošanas meistars Haralds Smuškovs. Tā gan nav papīra, bet plastikāta lapa. Apdrukāšanai uzņēmums izmanto poligrāfijas uzņēmuma ārpakalpojumu.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā aplūkot, kā tiek izgatavotas plastikāta kartes un identifikācijas dokumenti uzņēmumā ADI kartes.

Lielākā daļa iedzīvotāju mūsdienās izmanto kādu no plastikāta kartēm - norēķinoties veikalā par preci, apskatot internetbankā savu konta stāvokli, vadot automašīnu ikvienam autovadītājam ir autovadītāja apliecība, tāpat veikalos tiek piedāvātas dažādas lojalitātes vai dāvanu kartes. Liela daļa minēto karšu tiek izgatavota Latvijas uzņēmumā ADI kartes. Uzņēmuma klientu vidū ir bankas, apdrošināšanas sabiedrības, lielveikalu tīkli, mazumtirdzniecības uzņēmumi, pakalpojumu sniedzēji, valsts un pašvaldību iestādes, kā arī citi uzņēmumi.

SIA ADI kartes ir dibināta 1999. gadā. Pērn uzņēmums apgrozījumu audzējis par 30%, sasniedzot 795 tūkstošus eiro, savukārt peļņa sasniegusi 10,2 tūkstošus eiro. Šogad uzņēmums plāno palielināt apgrozījumu par 5-7%, stāsta kompānijas izpilddirektore Sandra Hāna-Valtasa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Maxima Paldies kartes īpašniekiem piešķirtas atlaides 20 miljonu apmērā

Jānis Rancāns, 17.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikalu tīkla Maxima Paldies karšu īpašniekiem lojalitātes programmas pastāvēšanas laikā kopš 2008. gada piešķirto atlaižu summa pārsniegusi 20 miljonus latu.

Pirms nepilniem diviem gadiem lojalitātes programmā Paldies bija 500 tūkstoši dalībnieku, savukārt šogad kopumā Latvijā karšu lietotāju skaits sasniedzis vairāk nekā 750 tūkstošus, informē Maxima.

Visaktīvāk lojalitātes programmai Latvijas iedzīvotāji pieteikušies šā gada pirmajā ceturksnī. Lielveikalu tīkls to skaidro ar jaunu Maxima XX veikalu atvēršanu Tukumā, Cēsīs un Rēzeknē. Kopumā visaktīvāk Latvijas iedzīvotāji Paldies kartei pieteikušies Rīgā un Vidzemes reģionā.

Atsaucoties uz tirgus un sabiedriskās domas izpētes aģentūras Nielsen aizvadītajā gadā veiktu pētījumu, Maxima norāda, ka 88% aptaujāto pircēju atpazīst Paldies karti. No tiem 74% šo karti izmantojot arī ikdienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Identificēt un analizēt klientus

Anda Asere, 04.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli darbam pie atvērtā tipa identifikācijas platformas pilnveidošanas Walmoo saviem klientiem izstrādā arī individuālus risinājumus, kas balstās uz pašreizējās funkcionalitātes, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Vērienīgāk uzņēmums cer atsperties nākamgad, stāsta viens no uzņēmuma īpašniekiem Krišs Pujats. DB jau rakstīja, ka SIA Walmoo veido atvērtā tipa identifikācijas platformu. Šāda identifikācijas platforma esot izdevīga visiem – gan lietotājiem, gan uzņēmumiem, jo lietotājs iegūst iespēju visur, kur vēlas, sevi identificēt un pateikt, ka tas ir tieši viņš, savukārt uzņēmumi var katru klienta veikto aktivitāti savienot ar konkrētu lietotāju, skaidro Krišs. Walmoo ir divas mobilās un trīs web lietotnes – vienu mobilo (Walmoo Wallet) un web lietotni izmanto galalietotājs, kurš tajā redz, kurās vietās viņš ir klients, kādi ir nopelnītie lojalitātes punkti, kādas atlaides vai kuponi ir sakrāti, var pieteikties par klientu jauniem veikaliem utt. Savukārt uzņēmēju mobilā un viena web lietotne darbojas kā terminālis, kas ļauj pazīt klientu, piešķirt viņam atlaides, izmantot bonusus, reģistrēt jaunus lietotājus utt. Vēl ir viena web lietotne, kas kalpo kā uzņēmuma administrācijas panelis, kur tas veic visus uzstādījumus un aplūko statistiku. Šī ideja uzņēmumam radusies, vērojot, kā notiek cilvēku identifikācija internetā. Piemēram, Facebook un Google autorizāciju var izmantot daudzviet internetā. «Mēs gribējām paņemt labo praksi no interneta vides un pārbaudīt, vai to var realizēt fiziskajā pasaulē. Grūti, bet var,» saka Krišs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Stirāns: degvielas tirgū notiek spēle ar 1 - 1,5 eirocentiem

Dienas Bizness, 13.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirdzniecībā pamatbāze - biržas cenas, no kā veidojas konkrētās degvielas pamatcena, visiem tirgotājiem principā ir vienāda, un faktiski ar 1 - 1,5 eirocentiem notiek spēle par to, kurš klientu pievilinās pie sevis, un tas tiek darīts ar servisu un lojalitātes programmām.

Tā intervijā laikrakstam Diena konkurenci Latvijas degvielas mazumtirgotāju ieskicē Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

«Cena visos DUS ir ļoti tuva, to arī KP, vairākas reizes pētot tirgu, atzinusi - cenu veidošanās, ņemot vērā, ka rentabilitāte ir ļoti maza un nav, kur samazināt peļņu, visiem tirgotājiem ir vienāda un caurspīdīga. Absolūti nav nekādas vienošanās - ja viens paaugstina cenu, pārējie seko. Tirgus ir pārāk atvērts, pārāk redzams. Ir vietas, kur vienā krustojumā ir 3-4 DUS. Protams, ja kādā cena mainās, pārējie to redz, to vienkārši nevar noslēpt. Kad kāds tirgotājs, analizējot biržas cenas, palielina degvielas cenu par 0,5 eirocentiem, bet pārējie konkurenti tajā pašā kvartālā uzskata, ka vēl var tirgot par iepriekšējo cenu. Beigās šis tirgotājs, kurš paaugstinājis cenu, ir spiests cenu pazemināt, jo pretējā gadījumā nelojālais klients, kurš skatās tikai uz cenu, dosies pie cita degvielas tirgotāja. Tādējādi arī pats tirgus regulē cenu,» saka Stirāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministrijas šobrīd samērā ātrā gaitā virzītie grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos ievērojami ierobežos Latvijas aptieku klientu iespējas lētāk un izdevīgāk iegādāties tajās pieejamās preces, uzskata Latvijas patērētāju interešu aizstāvības asociācijas priekšsēdētāja Tekla Žabova.

Veselības ministrija vēlas veikt grozījumus «Aptieku darbības noteikumos», liedzot aptiekās izmantot klientu lojalitātes kartes. Lojalitātes programmu un aptiekas klientu karšu ierobežojumi tiks vērsti uz pilnīgi visām aptiekās nopērkamajām preču grupām.

Līdz ar grozījumiem «Veselības ministrija izdarīs «lāča pakalpojumu» visiem Latvijas maznodrošinātajiem, pensionāriem, jaunajām māmiņām», teikts T. Žabovas paziņojumā.

«Māmiņām nebūs iespēju izvēlēties plašajā aptieku piedāvājumu klāstā izdevīgāko bērnu autiņbiksīšu piedāvājumu un pensionāriem būs liegts lētāk nopirkt vitamīnus, izmantojot aptieku klientu karšu sniegtās atlaides. Grozījumi noteikumos attieksies uz visām aptiekās nopērkamajām precēm, sākot no prezervatīviem, beidzot ar inhalatoriem un citām medicīnas precēm,» norāda Latvijas patērētāju interešu aizstāvības asociācijas priekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāri lietojot lojalitātes karti, proti, ik reizi maksāšanas brīdī to noskenējot, cilvēks izdara pakalpojumu veikalam - atstāj pēdas jeb datus par savu pirkuma grozu

Teju visiem pārtikas mazumtirgotājiem ir izveidota sava lojalitātes kartes sistēma. Iespējams, daļa cilvēku plastikāta kartes nēsāšanu naudas makā uzskata par apgrūtinājumu, bet tādu nav daudz - pārtikas lielveikalu ķēžu sniegtie dati liecina, ka tās lieto vairāki simti tūkstoši pastāvīgo apmeklētāju. Lielākais ieguvums uzņēmumiem ir iegūtie dati par klientiem un viņu iepirkšanās paradumiem. «Lojalitātes sistēma ir savienota ar kases sistēmu un pirkumu grozu informāciju, ko pēc tam var izmantot, analizējot auditoriju, pētot pirkumu paradumus un, iespējams, spējot arī paredzēt nākotnes pieprasījuma izmaiņas, kas ļauj plānot gan preču apjomus noliktavā, gan cenu un akciju politiku,» stāsta SIA Walmoo līdzīpašnieks un vadītājs Guntis Čoders.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Siguldas mērs: Līdz ar karšu ieviešanu pašvaldība nošāvusi vairākus zaķus ar vienu šāvienu

Dienas Bizness, 13.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas novadā dzīvojošajiem ir iespēja saņemt divsimt dažādu pakalpojumu ar atlaidēm, un tas nav tikai sabiedriskais transports, stāsta novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics, kurš patlaban plaši apspriestās Rīdzinieka kartes Latvijas galvaspilsētā sabiedriskā transporta cenu diferencēšanai neuzskata par diskrimināciju, pirmdien raksta Diena.

«Tas nav tikai sabiedriskais transports [..]. Te iekšā ir visi veikali, atļaušos teikt, ka visas kafejnīcas, protams, arī daži lielie pašvaldības sporta vai kultūras pasākumi, kā Operas mūzikas svētki. Šis projekts īstenībā ir unikāls arī Eiropas un pat pasaules kontekstā,» pauda U. Mitrevics.

«Pašvaldībai ir jāpieņem tādi lēmumi, ar kuriem tiek nošauti vismaz trīs vai vairāk zaķu. Jo vairāk jo labāk. Tāds arī ir šis lēmums ieviest Siguldas iedzīvotāja karti. Tātad, pirmkārt, cilvēkiem ir iespējas saņemt 200 dažādādu pakalpojumu ar atlaidēm. Otrkārt, tas noteikti ir lokālpatriotisma stiprināšanas jautājums, jo liela daļa Siguldas iedzīvotāju šīs kartes vispār neizmanto, bet kādā pasākumā vai mājas viesībās ir gadījumi, kad cilvēks rāda šo karti citiem un lepojas – lūk, tā ir mana Siguldas iedzīvotāja karte, es esmu savas pilsētas patriots,» skaidro Siguldas novada domes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīklā "Mego" martā apmeklētāju skaits ievērojami krities, bet pieaugusi pirkuma vidējā summa. Ņemot vērā situāciju, sākot no 16.aprīļa, spēkā stāsies izmaiņas "Mego" lojalitātes kartes sistēmā.

Vienlaikus veikalu tīklā novērotas izmaiņas arī apmeklētāju attieksmē pret veikala darbiniekiem.

Salīdzinājumā ar 2020.gada februāri vidējā pirkuma summa "Mego" veikalu tīklā palielinājusies par 16%.

Sākotnēji, kad PVO izsludināja pandēmiju, pieaugums novērots arī apmeklētāju skaitā, taču šobrīd situācija ir cita – cilvēki uz veikalu dodas retāk, taču pērk vairāk.

Nedaudz pieaudzis klientu skaits, kas izvēlas apmeklēt "Mego" diennakts veikalus vēlās vakara stundās. Līdz šim nakts laikā cilvēki visbiežāk iegādājās dažādas pirmās nepieciešamības preces, taču tagad, krīzes situācijas apstākļos, pircēji iegādājas pilnvērtīgu produktu klāstu ilgtermiņam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

VIADA piedāvās «vienu no izdevīgākajām lojalitātes programmām Latvijā»

Lelde Petrāne, 27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «VIADA Baltija» ir noslēgusi jaunā VIADA zīmola ieviešanu, taču turpina degvielas uzpildes staciju tīkla modernizēšanu, stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Romas Turlinskas.

Pēc Turlinskas sacītā, līdz šim modernizācijā ieguldīti trīs miljoni eiro, bet kopumā plānotas investīcijas četru līdz astoņu miljonu eiro apmērā.

«Esam paveikuši nozīmīgāko posmu - visā tīklā ieviests VIADA zīmols, pārbūvētas četras tīkla degvielas uzpildes stacijas, atvērtas sešas jaunas gāzes uzpildes stacijas, atjaunotas automazgātavu sistēmas, uzceltas divas jaunākās paaudzes automazgātavas, modernizēts piekabju nomas serviss, taču darbu vēl turpināsim,» stāsta Turlinskas.

Piemēram, uzņēmums uzsācis būvēt divas jaunas degvielas uzpildes stacijas Rīgā un ir ieplānojis modernizāciju divās degvielas uzpildes stacijās Rīgā un Rēzeknē.

Uzlabota arī lojalitātes programma. Piemēram, samazināts degvielas uzpildes litru slieksnis, kas ļauj iegādāties degvielu par izdevīgāku cenu, kā arī pievienoti pirkumu bonusi. Lojalitātes programmas dalībnieki var izmantot uzkrātos punktus, lai saņemtu pakalpojumus vai iegādātos uzkodas VIADA degvielas uzpildes stacijās par izdevīgāku cenu. «Plānojam paplašināt lojālo klientu loku vēl par 15-20%. Mūsu mērķis ir piedāvāt vienu no izdevīgākajām lojalitātes programmām Latvijā,» uzsver Turlinskas

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

TOP 3 populārākās Rīgas apkaimes pēc dzīvokļu darījumu skaita: Purvciems, Teika, Centrs

City 24 SIA, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šī gada sākumā Rīgā ekspluatācijā tika nodoti 700 dzīvokļi, bet visa gada ietvaros kopumā tika prognozēts vairāk nekā 2000 jaunu mājokļu pieaugums.* Ņemot vērā, ka īres cenas ir augstas un daļa padomju laika daudzstāvu dzīvojamie nami ir nolietojušies, pieprasījums pēc jaunajiem mājokļiem palielinās. Šobrīd aktīvi top jauni daudzdzīvokļu nami un privātmāju ciemati, kas ir pieejami plašam pircēju lokam. Šogad - laika periodā no janvāra līdz augustam Rīgas dzīvokļu tirgū notikuši 6529 darījumi.

Kā rāda statistikas dati, TOP 1 Rīgas apkaime pēc darījumu skaita ir Purvciems, kam seko Teika, Centrs, Imanta un Pļavnieki. Visbiežāk tiek iegādāti vienas un divu istabu mājokļi pirmajā un otrajā stāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Degvielas tirgotāji RusLatNafta un East-West Transit metas uz vienu roku

Lelde Petrāne, 16.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut SIA RusLatNafta (RLN) un SIA East-West Transit (EWT) paziņoto vienošanos. KP secinājusi, ka vienošanās kopumā veicinās preču realizāciju, radīs labumu patērētājiem un nedos iespēju likvidēt konkurenci.

Vienošanās mērķis ir palielināt RLN un EWT konkurētspēju degvielas mazumtirdzniecības tirgū, tai skaitā sniegt iespēju RLN un EWT piedalīties konkursos par degvielas piegādi Latvijā, kur nolikumos ir paredzēti ierobežojumi pretendentiem ar mazāku degvielas uzpildes staciju (DUS) pārklājumu.

Vienošanās tiks realizēta, izmantojot uzņēmumu klientu lojalitātes kartes degvielas iegādē. Kartes ļaus RLN un EWT klientiem norēķināties par degvielu vienošanās dalībnieku DUS tīklā bezskaidrā naudā. Turklāt EWT degvielas kartes tiks apkalpotas arī SIA Aparts DUS, kas ir RLN sadarbības partneris.

Tādējādi, īstenojot paziņoto vienošanos, tās dalībnieku klienti varēs izmantot piešķirtās atlaides plašākā teritorijā un lielākā skaitā DUS. Tas ir būtisks ieguvums patērētājiem, kā arī veicina uzņēmumu ekonomisko attīstību un stiprina konkurētspēju, uzskata Konkurences padome.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele parakstījusi līgumu par ilgtermiņa sadarbību ar globālu maksājumu tehnoloģiju kompāniju Visa, informē bankas pārstāvji.

Līgums paredz ciešu sadarbību pie jaunu un inovatīvu karšu un citu maksājumu produktu izstrādes visās trīs Baltijas valstīs nākamo sešu gadu laikā.

Pirmais kopīgais Visa un Citadeles izstrādātais produkts ir jauns kredītkaršu zīmols ar trīs veidu kartēm: X Karte, X Platinum un X Infinite visiem klientu segmentiem. Jaunā X zīmola karšu piedāvājuma nodrošināšanā ir investēti 3 miljoni eiro.

Kartes lietotājiem būs pieejama atlaižu un punktu apmaiņas lojalitātes programma RELAX.

X Kartes un X Platinum kredītkaršu lietotājiem būs pieejams kredītlimits ar procentu likmi no 9% un summu līdz 15 000 eiro un līdz 45 kredītbrīvdienām. Kredītlimita summa un procentu likme tiks noteikta katram klientam individuāli ar bankas izstrādāto kredītspējas noteikšanas metodi.

Komentāri

Pievienot komentāru