Auto

VW Passat Nr. 8 gatavojas iznācienam

Teksts – Aldis Zelmenis, foto – VW, 09.06.2014

Par izmaiņām astotās paaudzes Passat dizainā pagaidām varam spriest tikai pēc jaunā modeļa dizaina skicēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

4. jūlijā Vācijā oficiāli tiks prezentēts astotās paaudzes VW Passat, kas līdz tam tiks rūpīgi slēpts no interesentu acīm.

Pēc noslēpuma plīvura krišanas plašākai auditorija jaunais Passat visā savā godībā tiks atrādīts Parīzes autoizstādē un tūlīt pēc tam arī nonāks tirdzniecībā Eiropā, tostarp Latvijā. Būtiski ir piebilst, ka tirgū vienlaikus debitēs gan Passat sedans, gan universālis Passat Variant. Nav šaubu, ka Passat, kuru pazīstam jau kopš 1973. gada, ir viens no VW zīmola stūrakmeņiem, un šī modeļa veiksmes vai neveiksmes daudzējādā ziņā noteiks, vai vāciešiem līdz 2018. gadam izdosies īstenot ambiciozo plānu kļūt par lielāko autoražotāju pasaulē un gāzt no troņa pašlaik dominējošo japāņu autogigantu Toyota. Statistikas cienītājiem darīsim zināmu, ka vairāk nekā 40 gadu laikā Passat ir tiražēts vairāk nekā 22 milj. eksemplāros un tas ir vācu ražotāju lielākais dižpārdoklis, apsteidzot gan Ziemeļamerikā populāro VW Jetta, gan Eiropā pielūgto VW Golf.

Ielūkoties VW virtuvē

Kaut arī līdz Passat Nr. 8 atslepenošanas datumam ir vēl nedaudz jāpaciešas, Volkswagen nespēja noturēties un uzaicināja autožurnālistus no visas pasaules, lai atklātu galvenās sastāvdaļas, kas tad jaunajam «lācītim būs vēderā». Arī šo rindu autoram bija unikāla iespēja apmeklēt Volkswagen impērijas citadeli Volfsburgu, un jāteic, ka tur redzētais un dzirdētais liek secināt, ka vācu dižpārdoklim aiz ādas būs daudz visādu brīnumu. Sāksim ar to, ka izmēru ziņā auto būšot nedaudz kompaktāks nekā pašreiz aktuālais modelis, piemēram, auto augstums būs par 14 mm tuvāk ceļa virsmai. VW inženieri uzreiz mierina, ka, nodrošinot labāku aerodinamiku, kas attiecīgi garantēs mazāku degvielas patēriņu un mazāk kaitīgo CO2 izmešu, netiks upurēta salona ietilpība. Drīzāk otrādi – pedantiski izplānojot katru salona milimetru, jaunajā Passat iekšpusē būšot vairāk vietas nekā iepriekš. Vispirms tas attiecas uz salona pasažieriem, neatkarīgi no tā, vai tie sēdēs pirmajā vai otrajā sedekļu rindā. Lai noslēgtu pastāstu par salona ergonomiku, svarīgi uzsvērt, ka jaunajam Passat būs palielināta astes gala ietilpība, piemēram, jaunajam Passat Variant bagāžnieka plašums, nenolaižot otro sēdekļu rindu, sasniegs 650 litrus, kas ir par 47 litriem (!) vairāk nekā septītās paaudzes modelim.

Vieglāks un īsāks

Vēl viena pozitīva ziņa, ko saņēmām no Passat inženieriem, ir tas, ka jaunā Passat degungals būšot par veseliem 4 centimetriem īsāks, attiecīgi priekšējā pārkare mazāk kaitinās nākamos Passat īpašniekus, piemēram, parkojoties vai arī iebraucot un izbraucot no pazemes autostāvvietas. Pati auto konstrukcija ir pilnīgi jauna, kuras izveidē izmantots īpaši apstrādāts augstas izturības tērauds, sakombinējot to ar alumīnija u.c. vieglajiem metāliem. Galarezultātā auto salīdzinājumā ar priekšgājēju ir nometis 85 kilogramus liekā svara. Grēks būtu nepieminēt, ka jaunais Passat būs apkarināts ar dažnedažādiem aktīvās un pasīvās drošības gadžetiem, tostarp iestūrēt uzlabotu 360 grādu apkārtskata funkciju un modernu parkošanās palīgu, kas pratīs perpendikulārā stāvvietā, braucot ar purngalu pa priekšu. Šīs un vēl daudzas citas palīgssistēmas tiks integrētas multimediju sistēmā, kuras redzamā daļa būs dažāda izmēra augstas izšķirtspējas ekrāni. Lētākajā Passat versijā tas būs 5 collu ekrāns, tālāk sekos 6,5 collu, ekrāns un visbeidzot augstākajā plauktā būs 8 collu ekrāns. No ārpuses jaunais Passat turpmāk leposies ar standartmodelī piedāvātajiem LED aizmugurējiem lukturiem, savukārt priekšpusē tiks piedāvātas trīs dažādas lukturu līnijas, sākot no askētiskiem halogēna lukturiem un beidzot ar adaptīvajiem LED priekšējiem lukturiem.

Enerģisks biturbo dīzelis

Motorizācijas programmas galvenais jaunums ir divu litru biturbo dīzeļdzinējs, kuram tehniskajā pasē ierakstītie dati apliecina, ka tam būs 240 zirgspēki un 500 Nm, kas tiek sasniegti jau pie 1750 apgr./min. Motora izveidē ir pielietoti vairāki moderni tehnikas paņēmieni un risinājumi. Piemēram, jaunās t.s piezo sprauslas spēs izturēt varāk nekā 2500 bar lielu spiedienu, kas lieti noderēs, lai pedantiski sadedzinātu katru mikrogramu degvielas. Zemspiediena kompresora un turbīnas, kā arī augstspiediena kompresora un turbīnas kopdarbs ir pamats tam, lai dīzeļmotora darbība pie dažādiem spēkstacijas apgriezieniem un noslodzes garantētu labāko vilkmes un ekonomijas attiecību. VW marketologi atklāja, ka pagaidām Volkswagen jauno motoru piedāvās tikai komplektā ar jaunu septiņu pakāpju DSG robotizēto mehāniku un 4MOTION pilnpiedziņas sistēmu. Motorizācijas programmā ne mazāk svarīgs jaunums ir tas, ka, iebraucot astotajā paaudzē, VW Passat sāks draudzību ar hibrīdtehnoloģijām. Passat klāstā būs plug-in hibrīdmodelis, kura pamatā būs 156 ZS 1,4 litru TSI benzīnmotora un 80 kilovatu elektromotora savienība. Hibrīdsistēmas summārā jauda sasniegs 211 ZS un 400 ņūtonmetrus. Līdzīgi kā daudzi citi hibrīdmodeļi arī Passat plug-in līdz 50 kilometriem spēs braukt, izmantojot tikai elektrību, savukārt kopējā plug-in hibrīda sniedzamība ar pilnu degvielas tvertni ļaus nobraukt 1000 kilometrus.

Komentāri

Pievienot komentāru