Audi A4: kļūdīties ir aizliegts

Auto
2015. gada 18. septembris 09:07

Audi A4 ir četrriņķu zīmola svarīgākais modelis. Katra nākamā modeļa izveide ir komplicēts inženieru darbs, lai tas būtu priekšzīmīgs un vēl iekārojamāks. Tāds ir devītās paaudzes A4 sedans. 


A4 ir pilnīgi jauns modelis ar jaunu modulāro šasiju, jauniem motoriem, atsvaidzinātu dizainu un sev raksturīgā stilā līdz pēdējam sīkumam sapucētu un digitalizētu salonu. Vācu inženieri ir vaiga sviedros strādājuši, lai tas būtu cienīgs savas cilts turpinātājs, kas savulaik izauga no leģendārā Audi 80, kas joprojām uzticīgi kalpo daudziem Latvijas iedzīvotājiem. Šoreiz A4 sedans tirgū startēs vienlaicīgi ar universālu Avant un, pēc pašmāju reģionālā pārstāvja solītā, Latvijā tas notiks jau šā gada novembrī. 


Kāpēc tas būtu jāpērk 


Atšķirībā no Rietumeiropas premium klases sedani un universāli nav ejošākā prece Latvijā. Cenas šiem auto ir pietiekoši augstas, lai mūsu pircējs izšķirtos par džipiskāka apveida auto iegādi vai augsto komforta līmeni iemainītu pret skopāku aprīkojumu, bet iesēstos klasi augstākā limuzīnā, piemēram, A6. Jaunais A4 ir auto, kas varētu vismaz mēģināt mainīt ierasto lietu kārtību. Tas ir kļuvis lielāks un plašāks, tostarp arī aizmugurē sēdošajiem kājām ir kļuvis vairāk vietas nekā iepriekš. Tiesa, garāka auguma indivīdiem tās joprojām nebūs pietiekami. Jaunā modulārā šasija un augstas izturības materiāli, kas izmantoti virsbūvē un šasijas mezglos, ir ļāvuši atvadīties no 110 kg liekā svara. Kombinācijā ar lielisku izsvarojumu un virsbūves aerodinamisko koeficientu A4 ir būtiski pielicis vadāmībā. Modernizētais stūres pievads ir kļuvis precīzāks. Atsevišķs stāsts ir milzīgā komforta, aktīvās un pasīvās drošības elektronikas palīgsistēmu armija, kas ir pārcēlusies no glamūrīgā un dārgā Q7 SUV modeļa. Piemēram, A4 aprīkojumā ieraudzīsiet Audi adaptīvo kruīzkontroli ar start/stop funkciju, un ceļa zīmju atpazīšanas funkciju. Šo sistēmu ikdienā var izmantot kā autopilotu ne tikai ārpus apdzīvotām vietām, bet arī pilsētā. Uzstādiet, piemēram, ātrumu 50 km/h, bet pārējo atstājiet kruīzkontroles pārziņā. Auto pats paātrināsies, pats sabremzēsies arī tad, ja joslā pirms A4 pēkšņi iznirs cits transporta līdzeklis, apstāsies pie krustojuma un no jauna paātrināsies, kad atsāksies kustība pie zaļās luksofora gaismas. Pašapziņas celšanai noderēs optika ar LED un LED Matrix gaismas tehniku. Šos labumus varēs atrast A4 papildaprīkojuma listē, bet bāzes modelim turpmāk standartā tiks uzstādīti Xenon Plus lukturi. A4 ir viss, ko Audi šobrīd spēj piedāvāt, atliek tikai plati atvērt maku un A4 var nopakot tikpat grezni kā jauno SUV modeli Q7.

Visu rakstu Audi A4: kļūdīties ir aizliegts lasiet 18. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra