Latvijā patlaban transportlīdzekļu apdrošināšanas KASKO cenas ir ievērojami zemākas nekā pārējās valstīs, liecina AAS Balta ekspertu veiktās aplēses.
Tā, Igaunijā KASKO vidēji maksā par 41% dārgāk, savukārt Lietuvā šī apdrošināšanas veida cena ir par 28% augstāka nekā Latvijā.
Lai salīdzinātu KASKO izmaksas, apdrošināšanas eksperti kopā ar ārvalstu kolēģiem modelēja vidējos transporta apdrošināšanas parametrus: rēķināja polises cenu vieglajai automašīnai, ja vadītāja stāžs ir astoņi gadi, polises termiņš - viens gads un piemēroja standarta pašriska nosacījumus.
Lielāko ietekmi uz Latvijas cenām atstāj spēcīgā konkurence apdrošinātāju vidū, skaidro AAS Balta transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune. Viņš uzsver, ka Igaunijā un Lietuvā līdzīgu apdrošinātāju skaita apstākļos tirgus ir ievērojami lielāks, tāpēc Latvijā konkurence vēl joprojām darbojas autobraucēju labā, ikvienam apdrošinātājam cenšoties piedāvāt klientam pieņemamāko cenu. Turklāt bieži vien Latvijas patērētājs, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, ir mazāk prasīgs, vairāk orientējoties tikai uz cenu, nevis produktu, tā segumu vai apdrošinātāja servisu, kas citkārt var sadārdzināt polises cenu.
Tāpat eksperti pieļauj, ka Latvijā zemo polišu cenu var būt veicinājusi ēnu ekonomikas naudas plūsma, kas ir lielāka nekā kaimiņvalstīs.
Lielbritānijā, salīdzinot ar Baltijas valstīm, KASKO apdrošināšanas izmaksas ir pat vairākas reizes lielākas. Atšķirīga ir arī politika. Piemēram, Latvijā vadītāji tradicionāli iegādājas tikai to apdrošināšanu, kas ir obligāta. Tā ir OCTA, apdrošinot spēkrata īpašnieka civiltiesisko atbildību pret trešajām personām. Savukārt Lielbritānijā ir obligāta prasība no neparedzētiem izdevumiem pasargāt arī sevi, tāpēc gan OCTA, gan KASKO ir apvienota vienā polisē.
K. Caune skaidro, ka šajā gadījumā jāņem vērā, ka Lielbritānijā polišu cenu diapazons ir ļoti plašs, kur galvenais cenas ietekmējošais faktors ir reģions, kurā transportlīdzeklis pārvietojas jeb ir reģistrēts. Arī jaunajiem autovadītājiem polišu cenas ir daudz augstākas nekā vidēja vecuma un pieredzējušiem vadītājiem - tās var būt vismaz par 50% dārgākas. Tāpat svarīgs faktors ir algu apmēru atšķirības.