Hyundai i30 N ir kā zibens no skaidrām debesīm, drosmīgi ielaužoties karsto priekšpiedziņas hečbeku klubiņā
Savulaik slavenais sacīkšu braucējs Valters Rērls viedi izteicās, ka īstam ielas sacīkšu auto ir jāprot vienlīdz labi braukt gan pa sacīkšu trasi, gan pēc tam komfortabli aizvest pilotu uz veikalu pēc piena. Abus šos nosacījumus jaunais Hyundai i30 N izpilda teicami. Negaidīti sabalansēts auto, kas spēs būt paklausīgs un rātns kompaktklases hečbeks, bet, kad tiks nospiesta «ļaunuma poga N», tad i30 N «rokas un kājas» ies pa gaisu un pilotam atliks nesapīties meistarībā, lai novaldītu koplietošanas ceļiem domāto trakuli. Ir acīmredzama Hyundai Motorsport divīzijas klātbūtne šī modeļa tapšanā, kas kārtējo reizi apliecina Hyundai rallija komandas nozīmi, piedaloties pasaules rallija čempionāta (WRC) seriālā.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Uzreiz jābrīdina, ka ar šo auto ir neiespējami braukt lēni un nosvērti. Darīt to var, bet visu laiku «nagi niezēs» nospiest pogu uz stūres ar starta&finiša karodziņa zīmējumu. Patiesībā jau kopš aizdedzes starta pogas nospiešanas auto provocēs uz agresīvāku un izaicinošāku braukšanu, kas jau automātiski «ož» pēc nevēlamas satikšanās ar ceļu policistiem. Arī, aizmūkot no urbānās vides, būs gandrīz neiespējami ievērot atļauto ātrumu, tādēļ noteikti ir jāparedz budžets par pašmāju koplietošanas ceļu «fotostudiju» bildēm. Agri vai vēlu nāksies maksāt. Lai mazinātu robu savā budžetā, ar šo auto vajadzētu braukt uz kādu no slēgtajām sacīkšu trasēm. Var garantēt, ka emocijas no braukšanas būs daudz saldākas, nekā iepriekš tika gaidīts.
Iepriecinoši, ka Hyundai i30 N nemaz nebūs tik dārga rotaļlieta. Iesācējiem pietiks ar i30 N par 24 990 eiro, kas tiek prasīti par 250 ZS versiju. Tomēr kārtīgam čalim vajag noteikti tiekties pēc i30 N ar Performance Pack, un tad tas pats divu litru T-Gdi turbomotors sagādās jau 275 ZS. Tādā gadījumā nāksies šķirties no 27 990 eiro, kas joprojām nav daudz. Šī summa būs par gandrīz 10 tūkst. eiro mazāk, nekā tiek prasīts, piemēram, par priekšpiedziņas Honda Civic Typer R. Turklāt Hyundai i30 N šobrīd būs krietni izdevīgāks darījums arī attiecībā pret VW Golf GTI, Seat Leon Cupra vai Peugeot 308 GTi. Citiem vārdiem sakot, korejietis ir labs darījums tiem, kam patīk trauksmains un brīžiem pat trakulīgs auto ar īsta sacīkšu auto ieradumiem.
Visu auto apskatu Ir neiespējami braukt lēni un nosvērti lasiet 17. augusta laikrakstā Dienas Bizness.