Citas ziņas

Opozīcija aicina uz laiku apturēt līguma slēgšanu «mikriņu» konkursa uzvarētāju

Elīna Pankovska,08.01.2013

Jaunākais izdevums

Partijas Vienotība Rīgas domes deputāti vērsušies pie Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme kapitāldaļu turētāja pārstāvja, aicinot uz izmeklēšanas laiku apturēt tā saukto «mikriņu» pakalpojuma līguma slēgšanu ar pilnsabiedrību SIA Rīgas mikroautobusu satiksme, informē RD deputāts Juris Viņķelis.

Ņemot vērā to, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs uzsācis pārbaudi par amatpersonu darbības tiesiskumu saistībā ar izsludinātā mikroautobusu pārvadājumu konkursa rezultātiem, kā arī to, ka plānotā pakalpojuma summa ir 25 milj. Ls bez PVN, līguma slēgšana uz izmeklēšanas laiku ir jāatliek, skaidro RD Vienotība.

Paziņojumā arī norādīts, ka gadījumā, ja KNAB veiktās pārbaudes rezultātā, tiktu konstatēti kādi pārkāpumi un tiktu apšaubīts notikušais iepirkums, tad Rīgas satiksmei būtu jālauž noslēgtais līgums, kas, visticamāk, nozīmētu soda sankcijas. Jāatgādina, ka Rīgas satiksmes izsludinātajā konkursā par pasažieru pārvadājumiem paaugstināta servisa maršruta tīklā galvaspilsētā uzvarēja pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme. Līguma kopējā summa ir 25 milj. Ls.

Pilnsabiedrībā Rīgas mikroautobusu satiksme ietilpst SIA B-Bus, SIA FPK, SIA Sabiedriskais autobuss un SIA Vidlatauto, liecina Lursoft informācija. Iepirkuma konkursā par pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos uzvarējis ar Rīgas satiksmei daļēji piederošās e-talona ieviesējfirmas Rīgas karte valdes locekli, partijas Gods kalpot Rīgai biedru Aleksandru Brandavu savulaik saistīti uzņēmumi.

Piemēram, SIA B-Bus savulaik bijis pazīstams ar nosaukumu Blagovest Tur, un tā līdzīpašnieks bijis A. Brandavs. Patlaban SIA B-Bus vienīgais īpašnieks ir Beļģijas uzņēmums B-International, liecina Lursoft.

Kopumā tika saņemti divi piedāvājumi – viens no minētās pilnsabiedrības, bet otrs no pārvadātāju apvienība, kurā ir trīs pašreizējie pārvadātāji, proti, SIA Centība N, SIA DMK un SIA Bland, kas šobrīd jau ir iesnieguši sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā. Izskatīšanas termiņš ir 31.janvāris.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto pārbūves uzņēmums SIA Electrify Ventspils pasažieru pārvadāšanas vajadzībām ir uzbūvējis pirmos elektriskos mikroautobusus, un to pārbūves darbi tiek pilnībā veikti Latvijā.

Kopējās investīcijas projektā ir 4,4 miljoni eiro, no kuriem 1,6 miljoni eiro ir Attīstības finanšu institūcijas ALTUM aizdevums energoefektivitātes projektiem.

No ražotnēm Jelgavā un Ogrē uz Ventspili devušies pirmie divi Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusi, savukārt nākamie divi mikroautobusi ar 21 pasažieru sēdvietām Ventspilij tiks piegādāti tuvāko nedēļu laikā, bet atlikušie desmit līdz šī gada beigām.

"Latvija kļūst “zaļāka” un videi draudzīgāka, un tas notiek pateicoties mūsu uzņēmēju ilgtspējīgām idejām un spējai realizēt ambiciozus plānus. Investīcijas jaunos produktos, īpaši tajos, kas saistītas ar “klimatam draudzīgu” procesu izstrādi, palīdz radīt jaunas darba vietas, dod impulsu tautsaimniecības attīstībai, kā arī ir mūsu nākotnes konkurētspējas iespēja. Šim mērķim Eiropas Atveseļošanās un noturības mehānisma plānā esam paredzējuši līdzekļus tieši “zaļā” biznesa veicināšanai. Jo uzņēmēji novērtē un izmanto valsts sniegto atbalstu. To redzam arī SIA Electrify stāstā, kuram ar ALTUM atbalstu ir izdevies Latvijā radīt un īstenot videi draudzīgu projektu, kas aizsāks veselu ēru sabiedriskā transporta nozarē, vienlaikus – gādāt par Latvijas pienesumu Eiropas “zaļā kursa” mērķu sasniegšanai," teic ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Foto

Ar Rīgas mikroautobusiem - ne tik gludi, kā prognozēts

Dienas Bizness,30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā kursējošo mikroautobusu nomaiņa rit jau vairākus mēnešus, bet ne tik gludi, kā tika prognozēts sākumā. Jaunie mikroautobusi nekursē pēc grafika, bet daudz retāk. Tikmēr strauji vairojas tā dēvētie neregulārie pārvadātāji, kas galvenokārt ir pārvadātāju konkursā zaudējušās firmas vai uz to bāzes izveidoti jauni uzņēmumi, vēsta laikraksts Diena.

SIA Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) vadītājs Vitālijs Komars esot skaidri pateicis, ka, pārņemot arī pārējos maršrutus, līdzšinējie kustības saraksti netiks ievēroti līdz brīdim, kamēr neregulārie pārvadātāji nebūs izskausti. Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks šādu paziņojumu saucot par nepieļaujamu, bet vienīgo risinājumu saskatot likuma grozījumos.

Kā skaidro laikraksts, pēc uzvaras Rīgas domes iepirkumu konkursā RMS solīja pakāpeniski pārņemt maršrutus no līdzšinējiem pārvadātājiem, un tas arī tiek darīts. Tomēr pasažieriem, kuri pieraduši pie noteikta kustības grafika, nākas vilties - mikroautobusi to neievēro. Kāda sieviete Dienai stāstījusi, ka jaunie mikroautobusi ir ērti, tīri, komfortabli, to vadītāji ir pieklājīgi. Par braucienu var norēķināties arī ar e-talonu un durvis atveras automātiski - cilvēkiem, kuriem ir smagas somas, vairs nav jāmokās ar to atvēršanu un aizvēršanu. Busiņš apstājas tikai pieturās un uzņem tikai tik daudz pasažieru, cik ir vietu. Tomēr esot arī daudzas problēmas. «Mana pieredze ir saistīta ar 242. maršruta mikroautobusu. Iepriekš to apkalpoja firma, kas nodrošināja mikriņus četras reizes stundā pēc visiem zināma grafika. Pieturā norakstīju sarakstu, kas ir identisks tam, kas publicēts Rīgas satiksmes mājaslapā, taču mikroautobuss nekursē pēc tā. Vairākkārt šoferi ir teikuši, ka viņiem ir cits saraksts, bet nekur nav pateikts - kāds,» viņa sūdzējusies.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu VSIA "Autotransporta direkcija" 2019. gadā izsludinātā atklātā iepirkuma prasību, ka, sākot ar 2021. gada 1. augustu, 10% no maršrutu tīkla daļā iesaistītā autoparka jābūt bezizmešu, AS "Nordeka" ir papildinājusi savu autoparku ar pirmajiem septiņiem elektriskajiem pasažieru mikroautobusiem NOVUS ECOLINE.

Elektriskie mikroautobusi ir būvēti Lietuvā, Viļņā, pēc uzņēmuma SIA "E Buss" pasūtījuma, kas ir oficiālais šo autobusu izplatītājs Latvijā. Savukārt servisa pakalpojumus šiem mikroautobusiem nodrošinās SIA "Domenikss".

Pasažieru pārvadājumus šie mikroautobusi uzsāks 1. augustā Pierīgā un Bauskas rajonā. Izvērtējot visus apstākļus – mikroautobusu specifiku, ietilpību, maršrutu apstākļus u.c., pieņemts lēmums ar jaunajiem mikroautobusiesm apkalpot tādus maršrutus kā "Rīga–Saurieši–Salaspils", "Salaspils–Daugavas muzejs–TEC2–Saulkalne", Bauskas daļā -"Bauska–Janeikas", "Bauska–Viesturi", "Bauska–Ādžūni" u.c.

NOVUS ECOLINE elektrisko mikroautobusu būvniecība ir SIA "E Buss" un SIA "Domenikss" iniciēts projekts. Tā izstrādē iesaistījās Baltijas nozares uzņēmumi – SIA "Domenikss", "Mercedes-Benz AG" ģenerālpārstāvis Latvijā, automobiļu virsbūves aprīkotājs UAB "Altas Komercinis Transportas" un UAB "Elinta Motors".

Transports un loģistika

Mikroautobusu uzņēmums līguma noteikumus neievēro, dome ar sodiem nesteidzas

Dienas Bizness,19.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piepildījušās bažas, ka mikroautobusu nomaiņa Rīgā nebeigsies termiņā – SIA Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) tā arī nav spējusi nodrošināt jaunos mikroautobusus līgumā paredzētajā skaitā, bet joprojām braukā neregulārie pārvadātāji, kuri atsevišķos maršrutos tomēr esot samazinājuši aktivitātes, vēsta laikraksts Diena.

Pasažieri ir pamanījuši, ka ielās izbrauc gluži sarūsējuši mikroautobusi, kādi no pilsētas satiksmes šķita jau pazuduši uz neatgriešanos, raksta Diena.

Sekojot līdzi RMS solījumiem par jauno mikroautobusu ieviešanu Rīgā, uzkrītoši šķiet tas, ka sākumā bija solīti 200, tad jau 180, bet jaunākās ziņas liecina – tikai 160 mikroautobusi. Oficiālais iemesls, kāpēc iepirkums varētu būt mazāks, ir maršrutu tīkla plānotā optimizācija, novēršot dublēšanos. Piemēram, Pļavniekos pa vienu līniju braucot sešu dažādu maršrutu mikroautobusi, norādīja RMS Valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti atbildīgo institūciju solījumiem piedalīties konfliktsituācijas risināšanā, no centra uz Ķengaragu regulāri turpina kursēt SIA Eko Bus mikroautobusi ar neregulāro pārvadājumu licenci. SIA Taksi.lv, kas šajā virzienā nodrošina regulāros reisus 216. maršrutā, ir vērsusies dažādās institūcijās, bet bez panākumiem, raksta laikraksts Diena.

Solījumi, ka situāciju risinās, gan skanot joprojām.

Līdztekus Taksi.lv no centra uz Ķengaragu sākuši kursēt mikroautobusi ar uzrakstu Eko Bus, kas it kā pārvadā studentus un pasniedzējus, iekasē 40 santīmus par braucienu un nemaksā PVN, bet patiesībā brauc kā regulārie pārvadātāji 216. maršrutā, nevaicājot, vai pasažieris ir students, vai nav.

«Situācija nav mainījusies, tikai Eko Bus autobusu skaits pieaudzis līdz sešiem. Esam rakstījuši Valsts ieņēmumu dienestam (VID), Konkurences padomei, Rīgas satiksmei, Valsts policijai, Satiksmes departamentam, bet vienīgais, kas tiešām cenšas vismaz kaut ko darīt, ir Satiksmes departamenta Kontroles dienests,» Dienai stāstījis SIA Taksi.lv pārstāvis Dmitrijs Solovjovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas pasts" par 1,218 miljoniem eiro iegādājies 85 jaunus mikroautobusus, informē uzņēmumā.

Mikroautobusi izvēlēti publiska iepirkuma procedūrā, kas paredz četru gadu nomu, izmantojot operatīvā līzinga pakalpojumu.

Informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS) liecina, ka "Latvijas pasts" līgumu par jauno mikroautobusu piegādi noslēdzis ar personu apvienību, ko veido SIA "Mūsu motors Rīga" un SIA "SEB Līzings".

Jaunie piegādes mikrobusi ir ērtāki kravu iekraušanai un izkraušanai, un tajos iestrādāta speciāla digitāla sistēma šoferu ērtībām ikdienas ceļazīmju noformēšanai. Ar jaunākās paaudzes mikroautobusiem tiek nomainīti četrus līdz pat deviņus gadus iepriekš ekspluatētie automobiļi, uzlabojot gan piegādes ātrumu, gan autovadītāju darba apstākļus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālie bruņotie spēki (NBS) vakcinācijas pret Covid-19 loģistikas procesā iesaistīsies ar transportu, cilvēkiem un teltīm.

Par to šodien vienojās valdība, izskatot Aizsardzības ministrijas (AM) sagatavotos trīs rīcības variantus par armijas iesaisti šajā procesā.

A1 variants paredz, ka armija pēc nepieciešamības ir gatava nodrošināt lieltirgotavu farmaceitisko darbību ar savā rīcībā esošajiem transportlīdzekļiem, ja lieltirgotava nodrošinās atbilstoši aprīkotus vakcīnu transportēšanas konteinerus.

Šis variants paredz, ka NBS nodrošina divas vieglās un divas kravas automašīnas. Diennaktī šī procesa nodrošināšanai armija gatava atvēlēt astoņus zemessargus un karavīrus. Šī varianta sagatavošanai nepieciešamas 1-3 dienas.

A2 variants paredz, ka armija var nodrošināt atbalstu veselības resora vakcinācijas centriem, nosūtot uz šiem centriem teltis un personālu. Šādā gadījumā pie mazajiem vakcinēšanas centriem atrastos trīs, bet lielākos centros desmit bruņoto spēku pārstāvji. Armijas pārstāvji pie centra ieejas sagaidītu iedzīvotājus un palīdzētu organizēt iedzīvotāju plūsmu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvenergo» noslēdzis sadarbības līgumu par 12 jaunu MAN TGE mikroautobusu iegādi. Kopējā iepirkuma summa ir aptuveni 346 680 eiro bez PVN.

Mikroautobusi paredzēti Latvenergo koncerna komercsabiedrības AS «Sadales tīkls» vajadzībām. Tie tiks pārbūvēti par izbraukuma brigāžu darbnīcām un kabeļu laboratorijām, un izmantoti AS «Sadales tīkls» pārziņā esošās elektroapgādes nodrošināšanas infrastruktūras objektu, tajā skaitā vidējā sprieguma un zemsprieguma elektrolīniju, kabeļu līniju un transformatoru apakšstaciju izbūvei, apsekošanai, ikdienas uzturēšanai, plānveida remontdarbu veikšanai, kā arī operatīvai bojājumu novēršanai ārkārtas situācijās visā Latvijas teritorijā – apdzīvotās vietās, ārpus apdzīvotām vietām, ceļos bez cietā seguma, smagi izbraucamos ceļu posmos vai posmos bez ceļu seguma.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stāvot pieturā, rīdzinieki un pilsētas viesi var novērot interesantu ainu - īsā laikā viens aiz otra aizbrauc vairāki mikroautobusi un arī pilsētas autobusi, kuriem aizmugurē uzlīmēta Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) Saeimas deputātes, Eiropas Parlamenta (EP) deputāta kandidātes Ivetas Grigules priekšvēlēšanu reklāma, šodien raksta laikraksts Diena.

Sociālajos tīklos jau netrūkstot pārsteigtu un arī visai dzēlīgu komentāru par, iespējams, fotošopa radīto efektu, padarot Griguli vizuāli līdzīgu viņas konkurentei no Nacionālās apvienības Baibai Brokai. Taču reklāmas kampaņas vēriens esot nenoliedzams - par to ziņojuši arī Dienas lasītāji no Jūrmalas, Jelgavas un citām pilsētām.

Informāciju par šīs kampaņas izmaksām laikrakstam nav izdevies iegūt. Taču esot zināms, ka Rīgā patlaban kursē 35 autobusi un 38 mikroautobusi ar ZZS reklāmu, apstiprinājusi SIA Pilsētas līnijas direktore Ilma Kauliņa. Tiesa, uz visiem transportlīdzekļiem neesot Grigule viena - uz dažiem esot redzams arī ZZS EP saraksta līderis Andris Bērziņš.

Transports un loģistika

Eko Bus bizness ieguvis papildu apgriezienus; «karš» esot sācies

Dienas Bizness,13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš marta sākuma, kad Rīgas ielās parādījās SIA Eko Bus mikroautobusi, pret kuriem iebilda regulārie pārvadātāji, apšaubāmais bizness ir tikai ieguvis papildu apgriezienus. Nu jau Eko Bus brauc arī uz Vecāķiem, Ziepniekkalnu, starp Zolitūdi un Bolderāju, kopš jūnija sākuma - arī uz Jūrmalu, vēsta laikraksts Diena.

Ar šādu darbību neapmierināto uzņēmēju skaits augot augumā, taču institūcijas plāta rokas bezspēcībā un izsaka cerību, ka policija tiks galā, norāda laikraksts.

Tas atgādina, ka pirmais pilotprojekts, ja to tā var nosaukt, bija martā, kad Eko Bus sāka braukt uz Ķengaragu, oficiāli it kā pārvadājot studentus un pasniedzējus. Toreiz trauksmi cēla SIA Taksi.lv, kam šāda darbība radīja jūtamus zaudējumus. Tagad SIA Eko Bus esot atklājusi reisus arī citos virzienos, kur maršrutus pārņēmusi Rīgas domes iepirkumu konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS). Vēl aprīlī pilnsabiedrības vadītājs Vitālijs Komars Dienai klāstījis, ka pasažieri izvēlēsies jaunos mikroautobusus, taču realitāte likusi viņam mainīt toni: «Valsts policijai ir jāsastāda akti par to, ka, pēc visām pazīmēm, tiek veikti regulārie pārvadājumi. Tā ir pretlikumīga komercdarbība, par ko var atņemt licenci.» V. Komars apliecinājis, ka viņa firmas apkalpotajos maršrutos, kur paralēli brauc arī Eko Bus mikroautobusi, rentabilitāte esot tuvu nullei. Viņš arī domājot, ka ar Eko Bus ir saistīti tie uzņēmumi, kas zaudēja domes konkursā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija satiksmes drošības uzraudzībā saņēmusi ne tikai jaunas netrafaretās Škoda un Subaru markas automašīnas, bet arī trafarētus busiņus Renault.

Valsts policijas vadība šodien automašīnu prezentācijas pasākumā skaidroja, ka ir iegādāti ne tikai 40 jaunas tumšas krāsas netrafarēti Subaru Forester apvidus automobiļi un Škoda Superb markas spēkrati, bet arī trafaretās automašīnas - 45 Opel Mokka, 46 Škoda Octavia un 15 mikroautobusi Renault Traffic.

Visas iepriekšminētās automašīnas ir aprīkotas ar nepieciešamo aparatūru, lai konstatētu ātruma pārkāpējus.

Viens no būtiskākajiem akcentiem automašīnas parka papildināšanai ir tieši Subaru Forester un mikroautobusi Renault Traffic. Policijas vadība nenoliedz, ka šādas markas izvēlētas, lai sajauktu kārtis un satiksmes noteikumu pārkāpēji nedomātu, ka ceļu policija pārvietojas tikai ar pāris konkrētu marku spēkratiem. Tāpat sabiedrība uzskatot, ka ar Opel Mokka automašīnām pārvietojas vien iecirkņu inspektori, taču tagad ar tiem kontrolēs arī satiksmes noteikumu pārkāpējus.

Auto

Ar mikroautobusiem RAF Latvija atkārtos ekspedīciju līdz Vladivostokai

Lelde Petrāne,25.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspedīcijas Rīga-Vladivostoka mērķis ir atkārtot 1977.gada ekspedīciju No okeāna līdz okeānam, kad ar Latvijā ražotajiem mikroautobusiem RAF 2203 notika auto izmēģinājuma brauciens no Liepājas līdz Vladivostokai.

Toreiz, 1977.gada maija beigās, no Liepājas uz Vladivostoku devās trīs mikroautobusi RAF 2203 autovadītāja izmēģinātāja Valda Branta vadībā. Braucienā piedalījās arī Rīgas kinostudijas dokumentālo filmu radošā komanda, divi žurnālisti un ārsts.

Par godu šīs ekspedīcijas 40 gadu jubilejai un Latvijas Antīko automobiļu kluba 45 gadu jubilejai, šogad leģendārā ekspedīcija līdz Vladivostokai tiks atkārtota, ar trim restaurētiem RAF 2203 mikroautobusiem veicot šo pašu maršrutu.

Ceļš līdz Vladivostokai ir aptuveni 11 000 kilometru pa maršrutu: Sanktpēterburga – Maskava – Ņižņijnovgoroda – Kazaņa – Naberežnije Čelni – Ufa – Čeļabinska – Petropavlovska – Omska – Novosibirska – Irkutska – Baikaļska – Ulan Ude – Čita, Habarovska – Vladivostoka.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzās dažādiem atbalsta instrumentiem arī pašvaldības veicina jaunu uzņēmumu veidošanos savās teritorijās ar īpašiem grantu konkursiem.

"Aptuveni 90% gadījumu pašvaldībām ir grantu konkurss jauno uzņēmēju atbalstam konkrētajā teritorijā – pašvaldības izraugās savus biznesa uzsācējus, kam piešķirt finansiālu atbalstu," teic Andra Feldmane, Latvijas Pašvaldību savienības padomniece uzņēmējdarbības jautājumos. Ir pašvaldības, kas krīzes ietekmē grantu programmas ir paplašinājušas un tās ir pieejamas ne tikai jaunajiem uzņēmējiem, bet arī vecākiem, kas raduši iespēju transformēt savu biznesu un atraduši jaunas noieta platformas, izstrādājuši jaunus produktus vai pakalpojumus. Finansējuma apmērs ir dažāds, bet vidēji tie ir divi līdz trīs tūkstoši eiro. Visbiežāk tie tiek gradēti pa vietām, piemēram, pirmajai vietai 3000 eiro, otrajai 2500 eiro, bet trešajai – 2000 eiro. Ir arī pašvaldības, kas trim labāko ideju autoriem piešķir vienādu summu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes (RD) apņemšanās sakārtot mikroautobusu maršrutus un uzlabot pārvadājumu kvalitāti nerit tik gludi, kā cerēts, vēsta laikraksts Diena.

Kopš janvāra, kad sākās reforma, dažs maršruts gan mainīts pat divreiz, taču pamatproblēmas saglabājušās - mikroautobusos cilvēki stāv kājās, lai gan tas ir aizliegts, mikriņi pietur ne tikai pieturvietās, kaut gan citur it kā nedrīkstētu, bet šoferiem reizēm gadās piemirst izsniegt braukšanas biļetes.

Gada pirmajos sešos mēnešos ar minibusiem Rīgā pārvadāti pieci miljoni pasažieru, liecina RD dati. Reformu mikroautobusu lauciņā Rīgas dome uzsāka, no janvāra šos pārvadājumus nododot SIA Rīgas satiksme (RS) pārziņā. Realitātē gan nekas neesot mainījies – par galvaspilsētas ielām brauc to pašu firmu mikroautobusi, kas līdz šim.

Transports un loģistika

Papildināta - Jelgavas autobusu parks ar teju miljona investīcijām kļūs par jaunāko autoparku Latvijā

Gunta Kursiša,21.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas autobusu parks tiks papildināta ar sešiem jauniem zemās grīdas autobusiem, kas kursēs pilsētas maršrutos. Autobusus paredzēts piegādāt septembrī, un Jelgavas vadība lepojas, ka tādējādi uzņēmuma autoparks kļūs par jaunāko Latvijā.

Par to liecina SIA Jelgavas autobusu parks (JAP) noslēgtais 980 tūkst. Ls vērtais iepirkumu konkurss par piecu līdz desmit jaunu pilsētas autobusu nomu, garantijas apkalpošanu un remontu.

«Mums tagad būs jaunākais autoparks Latvijā ar vidējo autobusa vecumu divi gadi,» portālam zz.lv stāsta JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs. Viņš skaidro, ka līdz šā mērķa īstenošanai bijuši nepieciešami desmit gadi.

Paredzēts, ka Ambassador autobusus piegādās a/s Ferrus, kas nodarbojas ar daudzfunkcionālas lauksaimniecības, komunālās traktortehnikas un citas tehnikas un tās aprīkojuma tirdzniecību. A/s Ferrus piedāvājums tika izvēlēts, jo atbilda galvenajam konkursa uzvarētāja kritērijam – zemākajai cenai.

Foto

Latvijas Nacionālo bruņoto spēku aprīkojums pirms vērienīgajām investīcijām

Gunta Kursiša,18.07.2013

Apvidus divposmu transportieris Bandwagen mācību «Latgales zobens 2012» laikā

Avots: flickr.com/latviajsarmija

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr Aizsardzības ministrija plāno tuvākajā desmitgadē ieguldīt Latvijas bruņotajos spēkos vairāk nekā 380 miljonus latu, tostarp iegādājoties arī jaunus helikopterus un bruņutrasportierus, Db.lv piedāvā aplūkot Nacionālo bruņoto spēku (NBS) pašreizējo transportlīdzekļu aprīkojumu.

NBS rīcībā ir vairāk nekā 1200 sauszemes mehānisko transporta līdzekļi, vairāk nekā 50 ūdens transporta vienības un kuģošanas līdzekļi, kā arī 16 gaisa kuģi un lidaparāti.

1200 sauszemes mehānisko transporta līdzekļu vidū ietilpst motocikli, vieglie pasažieru un apvidus automobiļi, autobusi un mikroautobusi, kravas automobiļi un piekabes, traktori un pašgājējiekārtas, Db.lv skaidroja Militāri publisko attiecību departamenta pārstāvis Normunds Stafeckis.

Savukārt pie ūdens transporta un kuģošanas līdzekļiem pieskaitāmi kuģi, kuteri, motorlaivas un peldlīdzekļi, bet NBS gaisa kuģi un lidaparāti sevī ietver lidmašīnas un helikopterus, stāstīja N. Stafeckis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrisko automobiļu ražošana Eiropā sešu gadu laikā kļūs lētāka par iekšdedzes automašīnu ražošanu, liecina pirmdien publiskots "Bloomberg New Energy Finance" pētījums.

Pētījumā norādīts, ka elektrisko sedanu un vieglo apvidus automašīnu ražošana no 2026.gada būs tikpat lēta, kā ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu ražošana.

Savukārt mazizmēra automašīnām nāksies gaidīt līdz 2027.gadam, lai saskaņotos ar iekšdedzes dzinēju modeļu ražošanas izmaksām.

Tikmēr vieglie elektriskie mikroautobusi jau no 2025.gada būs lētāki par modeļiem, kas aprīkoti ar dīzeļdzinējiem.

Pētījumā teikts, ka akumulatoru ražošanas izmaksu kritums un elektrisko automobiļu ražošanas līniju izmantošana vidēji samazinās šo automašīnu cenas.

Sagaidāms, ka sedans ar elektrodzinēju, kas pirms nodokļu atlaidēm 2020.gadā maksāja gandrīz 40 000 eiro, 2026.gadā maksās tikpat, cik ar iekšdedzes dzinēju aprīkots modelis, jeb aptuveni 20 000 eiro.

Ražošana

Hansabuss paplašina biznesu Igaunijā

Žanete Hāka,05.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Hansabuss ir iegādājusies 74% akcijas Igaunijas autobusu pārvadājumu uzņēmumā AS Samat, kas nodrošina pasažieru pārvadājumus sabiedriskajos un komercmaršrutos valsts iekšienē, kā arī čartera pakalpojumus, informē uzņēmuma pārstāvji.

Hansa Group valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norāda, ka ar šo soli uzņēmums vēlas stiprināt savu pozīciju Igaunijas autobusu pasažieru pārvadājumu tirgū, stāstot: «Samat ir autobusu pārvadājumu uzņēmums, kas tirgū darbojas jau vairāk nekā 25 gadus, un ir nostiprinājis stabilu pozīciju tirgū. Hansabuss šeit redz iespēju veicināt Samat turpmāko attīstību. Apjoma radītie ieguvumi un efektivitāte, kas iespējami, pateicoties uzņēmuma izmēram, ļaus ilgtermiņā nodrošināt transporta risinājumus pasažieriem par pievilcīgām un konkurētspējīgām cenām, vienlaikus arī turpinot ieguldīt personālā un autobusu parkā. Mēs plānojam turpināt paplašināties Igaunijā un, ja radīsies atbilstoša iespēja, – arī plašākā Baltijas mērogā.»

Transports un loģistika

Maršruta taksometru konkurss noslēdzies ar izgāšanos

Dienas Bizness,18.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir beidzies termiņš pieteikumu iesniegšanai tiem, kas vēlas Rīgā nodarboties ar pasažieru pārvadājumiem maršruta taksometros. Dalību šajā tenderā nepieteica neviens kandidāts. Par iemeslu tam tiek minētas pārāk lielās pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme izmaksu prasības, vēsta laikraksts Bizness un Baltija.

Par atbildi Iepirkumu uzraudzības birojā ir saņemtas desmit juridisko personu pretenzijas. Tendera noteikumi veidoja 55 lapu plašu dokumentu, kur gandrīz katrā lapaspusē bija kāds «zemūdens akmens», stāsta Rīgas taksometru parks valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks.

Jaunās prasības neviens no pārvadātājiem nav spējīgs izpildīt – ir jāiegādā jauni mikroautobusi, kur katra auto izmaksas būtu apmēram 70 tūkstoši eiro, un katram auto ir jānodrošina elektroniskais aprīkojums 5,5 tūkstošu latu apmērā. Tikai, lai kompensētu kapitāla ieguldījumu, būtu vajadzīgi trīs gadi, paredz L. Muižnieks.

Tā kā līdz 15.oktobrim neviens no pārvadātājiem konkursā nepieteicās, pieņemts lēmums pagarināt pieteikuma iesniegšanas termiņu līdz 2012.gada 20.novembrim. Savas prasības mikroautobusu jautājumā Rīgas satiksme neplāno samazināt, stāsta uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa mana būtība staro ikreiz,kad ir izvēlēts galamērķis jauniem piedzīvojumiem un nopirkta lidmašīnas biļete, jo ir skaidri zināms, ka katrā ceļojumā ir iespēja paplašināt savu redzesloku un augt kā personībai, pilnveidoties un transformēties.

Šoreiz kā galamērķis tika izvēlēta Gruzija. Biju dzirdējusi sajūsmas stāstus par Gruziju, bet centos veidot pati savu priekšstatu.

Biļetes par 60 eiro turp un atpakaļ iegādājos oktobra vidū, bet ceļojumā devos novembra beigās, izmantojot aviokompānijas Wizz Air reisu uz Kutaisi lidostu Gruzijā. Lai gan Kutaisi atrodas aptuveni 230km attālumā un trīs ar pusi stundu braucienā no Gruzijas galvaspilsētas Tbilisi, tomēr šāds lidojuma galamērķis, manuprāt, ir daudz izdevīgāks.

Ceļojumā devos kopā ar draudzeni. Pirmo nakti pavadījām Kutaisi. Aptuveni nedēļu pirms lidojuma naktsmājas atradām interneta vietnē Airbnb un tās divām personām izmaksāja aptuveni 16 eiro. Savukārt, taksis no lidostas līdz Kutaisi centram - aptuveni 8 eiro par gandrīz 25 kilometriem. Jāsaka gan, ka ir cena tūristiem un Gruzijā droši var kaulēties. Kutaisi es noteikti neieteiktu kā vietu, kurā uzkavēties ilgāk par vienu dienu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Pasts» šogad uzsācis 64 jaunu kravas mikroautobusu izmantošanu. Līdz gada beigām plānota vēl 41 tehniski novecojuša mikroautobusa nomaiņa pret jauniem modeļiem, informē uzņēmumā.

«Latvijas Pasts» 2017. gada maijā sāka īstenot pirmo mikroautobusu nomaiņas posmu, kuru pakāpeniski plānots realizēt līdz šī gada beigām, kopumā nodrošinot visu autoparka mikroautobusu atjaunošanu.

«Līdz ar straujo e-komercijas sūtījumu attīstību arvien lielāka nozīme tiek piešķirta sūtījumu piegādes ātrumam. Visā pasaulē sūtījumu piegādes laiks turpina samazināties, tāpēc, sekojot līdz tirgus attīstībai, svarīgi nodrošināt atbilstošu uzņēmuma sniegto pakalpojumu ātrumu, ko veicina gan automobiļu vadītāju darba apstākļu uzlabošana, gan modernāks autoparks,» uzsver Mārcis Vilcāns, «Latvijas Pasta» valdes priekšsēdētājs.

Jaunie mikroautobusi izvēlēti publiska iepirkuma procedūrā, kas paredz četru gadu nomu, izmantojot operatīvā līzinga pakalpojumu. Nomas izmaksas visam periodam ir 1,5 miljoni eiro. Ar jaunajiem auto tiek nomainīti automobiļi, kas sūtījumu piegādei tika ekspluatēti jau kopš 2007. gada.

Atpūta

Krievijas uzņēmējs, kurš pārcēlies uz dzīvi Latvijā: Rīgā dzīve ir mierīga, ērta un neviens netraucē būt laimīgam

Natālija Poriete,13.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājis gads, kopš dzīvoju Rīgā. Kad es rakstīju savu pirmo ierakstu LiveJournal, daudzi teica, ka man ir rozā brilles. Šķiet, ka tās man aizvien ir, sociālajā tīklā Facebook raksta pīpju izgatavošanas uzņēmuma Bondarev Pipes īpašnieks Aleksandrs Bondarevs. Pirms gada viņš repatriācijas programmas ietvaros saņēma pastāvīgās uzturēšanās atļauju Rīgā un pārcēlās no Sanktpēterburgas uz Rīgu. Aleksandrs mācās latviešu valodu, nodarbojas ar savu biznesu un viņam ļoti patīk Latvija.

«Tātad, visu pēc kārtas. Sāksim ar pārcelšanās iemeslu. Es nebraucu dēļ lēta garšīga siera un arī ne dēļ daudz augstākas algas, arī ne dēļ skaista mauriņa pie mājas. Es braucu to garīgo vērtību dēļ, bez kurām es nespētu būt laimīgs – dēļ tiesībām un brīvības, dēļ vienlīdzības likuma priekšā, dēļ pārliecības, ka valdība ir manā pusē un visas valsts institūcijas strādā, lai mani aizsargātu.»

Un es to saņēmu. Man vēl nav pilsoņa tiesības, tāpēc nevaru novērtēt tās, taču es redzu īstu politisku cīņu, redzu reālus un virtuālus draugus, kuri iestājas partijās un aģitē par tām, redzu pārliecību cilvēku vidū par to, ka no viņiem kaut kas ir atkarīgs, redzu cerību par iespēju aizstāvēt savas intereses.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva apgrozījums Latvijā pērn audzis par 46%, liecina uzņēmuma apkopotie rezultāti.

Pozitīvie rādītāji pērn skaidrojami ar pakomātu sūtījumu ieņēmumu pieaugumu par 48% un kurjeru sūtījumu ieņēmumu palielināšanos par 43%.

«Izaugsmi lielā mērā veicinājusi patērētāju paradumu maiņa, iedzīvotājiem arvien aktīvāk iepērkoties gan Latvijas, gan ārvalstu internetveikalos. Mūsu pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai 2018. gadā investējām vairāk nekā miljonu eiro pakomātu tīkla paplašināšanā, uzstādot tos vairāk nekā 25 apdzīvotās vietās, kur Omniva pakomāti vēl nebija pieejami. Tāpat, nepārtraukti analizējot pieprasījumu, papildu pakomāti uzstādīti arī pilsētās, kurās tie līdz šim jau veiksmīgi darbojušies,» skaidro Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Sabiedrība

Rāviņš: profesionālie pabalstu saņēmēji diez vai kādreiz ķersies pie strādāšanas

Dienas Bizness,10.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir nevis hroniski, bet profesionāli pabalstu saņēmēji. Viņi saņemšanā tā ir iemanījušies, ka diez vai kādreiz ķersies pie strādāšanas. Pirms krīzes bezdarba līmenis pilsētā bija krities līdz 3,5%, bet arī tad uzņēmēji sastapās ar darbaroku trūkumu,» intervijā laikrakstam Latvijas Avīze stāstījis Andris Rāviņš, Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs.

«Ekonomikā māca, ka 5% bezdarbs ir veselīgas attīstības līmenis, bet zemāks noved pie tā, ka pat palīgdarbu veicēji var diktēt noteikumus darba devējam, cik viņš grib saņemt algā, citādi nemaz nesāks kustēties. Šobrīd svarīgākais ir iedot darba ņēmējiem pēc iespējas augstāku kvalifikāciju. Tas attiecas ne tikai uz jauniešiem, bet arī uz pieaugušu cilvēku pārapmācību – ja vien viņiem ir vēlme darba tirgū iekļauties. Jelgavā Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā ir 150 programmu, kurās cilvēks var paaugstināt zināšanas un prasmes vai pārkvalificēties pieprasītās jomās,» skaidrojis Rāviņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas tūres ietvaros Rīgā ar paraugdemonstrējumiem šodien, 12. septembrī, viesojās Igauņu start-up veiksmes stāsta Starship Technologies piegādes roboti. Izmēģinājumu laikā roboti jau ir nobraukuši vairāk nekā 6500 km 38 pilsētās un 12 valstīs, teikts paziņojumā medijiem.

Starship Technologies ir izveidojis pirmos komerciāli pieejamos autonomās piegādes robotus. Roboti ir veidoti tā, lai lokālā mērogā varētu piegādāt sūtījumus, pārtikas preces un ēdienu. Robota pašmasa ir 18 kg un tā piegādes nodalījumā iespējams pārvest līdz pat 10 kg smagu pārvedumu. Tā maksimālais braukšanas ātrums var sasniegt pat 16 km/h, bet šobrīd, izmēģinājuma periodā, tas tiek limitēts līdz 6 km/h. Robots galvenokārt pārvietojas pa ietvēm, bet var šķērsot ielas pa gājēju pārejām. Tas ir daļēji automatizēts – līdz pat 90% gadījumos robots pats veic savas funkcijas, neiesaistoties cilvēkam.

Starship Technologies roboti piegādes nozari padarīs daudz efektīvāku – gan izmaksu ziņā, gan daudz pieņemamāku patērētājiem un uzņēmumiem. Ilgtermiņā piegāde pēc pieprasījuma var mainīt patērētāju uzvedību. Tāpat varētu tikt ietekmēta preču atgriešanas nozare. Robotus iespējams izsaukt izmantojot mobilo aplikāciju, tādējādi nodrošinot piegādi jebkurā diennakts laikā.