Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Solnams no septembra piedāvās bezmaksas kursus, kuros būs iespēja apgūt atbalsta speciālista profesijas teorētiskās un praktiskās iemaņas.

«Mēs esam IT konsultāciju un atlases uzņēmums un plānojam sākt specifiskas apmācības, kādas Rīgā līdz šim netiek piedāvātas, proti, tirgū patlaban pieejamas dažādas privātas programmēšanas un testēšanas skolas, kurās kaldina jaunos nozares darbiniekus, bet iztrūkstošais posms ir mācības atbalsta speciālistiem, kas ir svarīgs amats IT uzņēmumu komandā. Mēs cilvēkiem pastāstīsim, ko nozīmē strādāt par atbalsta speciālistu, kādas iemaņas no viņiem sagaida darba devējs, kā arī kursantiem dosim veikt virkni praktisku uzdevumu ar reālām biznesa sistēmām, līdz ar to viņi pēc mūsu vadīto kursu beigšanas būs gatavi darba tirgum un uzreiz varēs sākt strādāt. Tā kā ar darbinieku atlasi nodarbojamies jau vairākus gadus, mēs zinām, kādas mūsu klientiem ir prasības un vajadzības, līdz ar to uzreiz varēsim piedāvāt reālas darba vietas. Turklāt kursu absolventus nepametīsim vienus jaunajā jomā, bet arī turpmāk sniegsim atbalstu un, ja nepieciešams, nodrošināsim arī papildu mācību nodarbības,» stāsta SIA Solnams vadošais partneris Aleksejs Beloglazovs.

Iespēja pārkvalificēties

SIA Solnams iecerējis gadā apmācīt vismaz divas grupas, kurās jaunās iemaņas apgūs līdz 20 cilvēku. Mācības būs vismaz divus mēnešus, turklāt tās varēs apvienot ar darbu vai studijām, jo notiks darbdienu vakaros vai brīvdienās. A. Beloglazovs teic, ka ar visiem interesentiem pirms tam būs tikšanās, lai saprastu līdzšinējo zināšanu un iemaņu apjomu. Taujāts, cik specifiskām zināšanām ir jābūt, lai pretendētu uz vietu atbalsta speciālista kursos, viņš teic, ka prasības nav ļoti augstas, jo lielāko daļu teorētisko un praktisko iemaņu cilvēks iegūs kursu laikā. Protams, dažas prasības ir, bet visam pāri: lai nav bailes no datora. Ar iemaņām, kas ir klasiskajam datora lietotājam, kurš izmanto e-pastu un prot piereģistrēties un atcerēties paroles citos tiešsaistes servisos, ir gana. Tāpat ir vēlams, ka cilvēks vai nu lieto, vai vismaz zina, kādam nolūkam izmanto Word un Excel programmas. Tāpat kandidātam būtu jāprot pamata līmeņa angļu valoda, lai spētu vienkāršos teikumos runāt, rakstīt un lasīt tajā. «Iespējas pieteikties būs plašas. Ja nepaņemsim uz kursiem, tad vismaz dosim padomu, kā pilnveidoties un nākotnē sākt strādāt IT profesijā. Sniegsim bezmaksas konsultāciju par karjeras jautājumiem. Savukārt tiem, kuri atbalsta speciālista profesiju apgūs, jāapzinās, ka šis amats nav izaugsmes griezti, jo, ja cilvēks jūt, ka vēlas un ir zināšanās spēcīgs kļūt par testētāju, analītiķi vai programmētāju, tas ir izdarāms. Atbalsta speciālista profesijas apgūšana ir tikai kā zaļā karte IT jomā. Šiem cilvēkiem ir iespēja gadu vai divus pavadīt atbalsta speciālista lomā un saprast vai vēlas iet dziļāk profesijā vai ne. Piemēram, kādam bijušajam grāmatvedim tā ir ļoti laba iespēja pārkvalificēties, saņemt SIA Solnams apmācību diplomu un ar mūsu palīdzību atrast pirmo darba vietu un sākt strādāt IT profesijā,» skaidro A. Beloglazovs.

Taujāts, kādi ir galvenie atbalsta speciālista ikdienas darba pienākumi, A. Beloglazovs uzsver, ka šī darbinieka iemaņu portfelī ir jābūt vairākām prasmēm – gan tādām, kas saistītas ar komunikācijas iemaņām, gan tādām, kuras ļauj korekti uzklausīt IT sistēmas lietotāja problēmu, pierakstīt to, lai nodotu tālāk nākamā līmeņa speciālistiem, kā arī atrast tūlītējus risinājumus un vajadzības gadījumā prastu atkārtot lietotāja veiktās darbības. «Bieži vien nepieciešamas arī testētāja iemaņas, jo ir uzņēmumi, kuros strādājot, atbalsta speciālistam ir uzdevums arī pašam pārbaudīt, vai problēma, par ko stāsta klients, patiesi pastāv. Jāmēģina atkārtot, ko darījis cilvēks, kuram gadījusies problēma,» profesijas nianses skaidro A. Beloglazovs, uzsverot, ka pirmos soļus atbalsta speciālista profesijā var spert bez iepriekšējas pieredzes šajā jomā, jo tas ir pirmais pakāpiens IT darba tirgus pasaulē, līdz ar to uz tā var nostāties jebkurš, kuram ir vēlme un degsme strādāt nozarē. «Visi lielie uzņēmumi, kuriem Latvijā ir izvietoti dalīto pakalpojumu centri (Shared services centre), pārsvarā darbā pieņem darbiniekus bez iepriekšējas pieredzes šajā jomā un apmāca, tieši tāpat kā mēs to no septembra darīsim. Tiesa, viņi pieņem mazāk cilvēkus, tikai tik, cik ir brīvu vakanču. Turklāt šie uzņēmumi ne tik lojāli skatās uz potenciālā darbinieka trūcīgu sākotnējo zināšanu bāzi, kā mēs to darām, jo viņu bizness galu galā nav mācīt cilvēkus, bet viņiem vajag jau gatavus darbiniekus. Mēs atvieglosim viņiem dzīvi un apmācīsim darbiniekus viņu vietā. Cilvēkiem būs mazāk stresa, jo nebūs uzreiz jāmaina iepriekšējā darba/vieta, lai uzzinātu, vai atbalsta speciālista amats viņiem vispār der un patīk. Jaunās zināšanas varēs apgūt pa vakariem, kursantiem ērtā laikā, līdz ar to pašreizējā darba gaitas netiks ietekmētas,» stāsta A. Beloglazovs.

Aizpildīs vakances

Taujāts, kāda kopumā ir brīvo darba vietu pieejamība IT uzņēmumos, A. Beloglazovs atzīst, ka tajos prasības pēc darbiniekiem ir lielākas, nekā tradicionālās izglītības iestādes spēj un prot sagatavot, līdz ar to daudzi jomas uzņēmumi paši ķērušies vērsim pie ragiem un veido savas iekšējās skolas, kurās kaldina jaunos jomas profesionāļus. «Latvijā ir vairākas privātās mācību iestādes, kas piedāvā kursus, kā arī katrs otrais IT uzņēmums rīko sava veida iekšējo skolu, kurā paši māca potenciālos darbiniekus, maksā stipendijas un būtībā brīvprātīgi mēģina izdarīt to, ko neizdara formālā izglītības sistēma, kas diemžēl atpaliek mācību programmas ziņā, jo nedod zināšanas par jaunākajām tehnoloģijām. Protams, no akadēmiskā viedokļa raugoties, tradicionālās izglītības iestādēs ir vērts un vajag mācīties, jo tajās var iegūt padziļinātas pamatzināšanas IT jomā, kā cilvēkiem nozarē bieži vien trūkst. Skolas, kuras ātri apmāca speciālistus, dod cilvēkiem biļeti uz ieeju profesijā, bet tas nenozīmē, ka ar to pietiks, jo pamazināšanas ir svarīgas un tās ir jāapgūst. Raugoties uz apmācību piedāvājumu klāstu, jāteic, ka iespēju ir patiesi daudz, un, ja cilvēkam ir sajūta, ka viņš var un grib strādāt IT jomā, tad ir daudz dažādu veidu, kā to izdarīt,» uzskata A. Beloglazovs.

Solnams jau līdz šim sadarbojas ar apmācību skolām, kas piedāvā programmēšanas kursus, un uzņēmuma personāla atlases speciālisti uzrunā un tiekas ar šo skolu absolventiem, lai pēc tam piedāvātu jaunus darbiniekus saviem klientiem – IT jomas uzņēmumiem, kuriem Solnams sniedz konsultācijas dažādu projektu realizēšanā un personāla atlases pakalpojumus. «Intervēju daudzus absolventus un esmu pārsteigts, cik labi viņi ir. Nereti cilvēki atnākuši uz IT profesiju, kaut gan iepriekš darbojušies pavisam citā jomā, piemēram, bijuši frizieri, taksometra vadītāji vai pārdevēji. Attieksme un nostāja ir laba. Viņi patīk mums un mūsu klientiem. Ja programmētāji un testētāji tiek apmācīti, tad atbalsta speciālista profesija ir iztrūkstošais posms, kuru mēs no septembra sāksim nodrošināt. Esmu dibinājis savulaik dažādus atbalsta centrus Eiropas uzņēmumiem Latvijā un zinu, ka viņiem šādus cilvēkus vajag, kuri, protams, pēc tam izaug par programmētājiem, analītiķiem vai vadītājiem, bet pirmais viņu darbs ar gala klientu ir kā atbalsta speciālistam, kuram nepieciešamas zināmas IT iemaņas, komunikācijas prasmes un darbs ar datoru. Pirmā kursantu grupa būs sava veida eksperiments, kura laikā skatīsimies, cik intensīvi un padziļināti cilvēki apgūst jaunās prasmes, bet pēc tam jau būs vieglāk, un domāju, ka gada laikā apmācīsim vismaz divas trīs atbalsta speciālistu grupas, kas darba tirgum būs liels ieguvums. Darba devēji noteikti novērtēs, ja potenciālajam darbiniekam būs bijusi pieredze darbā ar kādu biznesa sistēmu. Ar gmail.com lietošanu vien nepietiek. Ja kandidāts pateiks, ka ir mācījies trīs mēnešus kursos, kuru laikā guvis gan teorētiskas, gan praktiskas zināšanas un strādājis ar reālu biznesa sistēmu, tad darba devējs uz viņa kandidatūru raudzīsies pavisam citādi. Mūsu kursos cilvēks faktiski jau iegūs darba pieredzi, un viņš konkurences cīņā par darba vietu ir spēcīgāks par pretendentu, kuram šādu zināšanu nav,» pārliecināts A. Beloglazovs.

Uzziņai:

Pieteikšanās atbalsta speciālista profesijas teorētiskiem un praktiskiem bezmaksas kursiem jau sākusies, un pieteikuma anketu ikvienam interesentam, kurš vēlas izmēģināt spējas jaunā profesijā, ir iespējams aizpildīt šeit: www.solnams.com

Epasts uzziņām: [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru