Uzņēmums MADARA Cosmetics 30.aprīlī noslēdzis darījumu ar somu uzņēmumu Oy Transmeri Ab par kosmētikas zīmola MOSSA pārdošanu.
MOSSA ir viens no zīmoliem AS MADARA Cosmetics portfelī un tā pārdošanas summa ir 4 miljoni eiro. Šis darījums ir būtisks faktors uzņēmuma nākotnes izaugsmē un investīcijās, kā arī veicina līgumražošanas apjoma palielināšanos.
AS MADARA Cosmetics izpilddirektore Gunta Šulte skaidro: “MOSSA zīmola pārdošanas vērtība izceļ uzņēmuma MADARA Cosmetics komandas profesionalitāti spēcīgu un rentablu zīmolu radīšanā. Varu apliecināt, ka MOSSA zīmola pārdošana iezīmē jaunu uzņēmuma “MADARA Cosmetics” un zīmola MÁDARA attīstības ciklu. Attiecībā uz MÁDARA zīmola attīstību varēsim vēl agresīvāk koncentrēties uz stratēģiskajām prioritātēm, jo īpaši uz ieguldījumu plānu jaunu talantu piesaistē, zīmola atpazīstamības un komandu veidošanā lokāli Francijā, Vācijā, Zviedrijā.”
Somu uzņēmuma Oy Transmeri Ab izpilddirektore Sara Rosini (Sari Rosin) darījumu komentē: “Esam gandarīti pārņemt īpašumā MOSSA zīmolu un uzņemties tā tālāko attīstību. Jau tagad redzam MOSSA zīmolu kā spēcīgu spēlētāju masu tirgus segmentā un šo izaugsmi attīstīsim gan Somijā, gan citur Eiropā. Mēs augstu vērtējam MOSSA produktu izcilību un tāpēc saglabāsim sadarbību ar MADARA Cosmetics laboratoriju un ražotni Latvijā, lai kopā turpinātu esošo un jaunu produktu ražošanu.”
G.Šulte papildina: “Ņemot vērā, ka MADARA Cosmetics pārstāvēto zīmolu produktu pārdošanas stratēģija šobrīd primāri aptver premium un e-komercijas kanālus, bet MOSSA zīmola galvenais pārdošanas kanāls ir masu tirgus segments, šī brīža MOSSA zīmola attīstības stadija ir abām darījumā iesaistītajām pusēm izdevīga. Darījuma rezultātā MADARA Cosmetics iegūtos līdzekļus varēs investēt uzņēmuma tālākās izaugsmes iespējās, bet MOSSA zīmols jaunā īpašnieka atbildībā veiks globālu integrāciju savā segmentā. Tāpat arī novērtējam iespēju būt par fundamentāli būtisku partneri MOSSA zīmola turpmākajā attīstībā, nodrošinot visu produktu ražošanu, kas ļaus palielināt mūsu uzņēmuma līgumražošanas apjomu. Kā arī turpināsim MOSSA zīmola pārstāvēšanu un izplatīšanu Latvijā.”
Reklāmas aģentūras WKND līdzīpašnieks, mārketinga konsultants Edgars Pētersons šo darījumu komentē kā stratēģisku soli uzņēmuma attīstībā, velkot paralēles ar pasaules koprorācijās pielietotu praksi: ”Lai lielās korporācijās uzturētu izaugsmes garu un radošo domāšanu ir nepieciešama atbilstoši veidota iekšējā atmosfēra un kultūra jeb uzņēmējdarbībā pazīstami ar definīciju “iekšējā uzņēmējdarbība”. Šādas sistēmas ietvaros bieži minēta vadlīnija piešķiramo resursu proporcijai ir 70-20-10 noteikums, ko ir iedvesmojusi Google pieeja. Tas nozīmē, ka 70% jeb lielākā daļa resursu tiek piešķirti uzņēmuma pamatdarbībai, aptuveni 20% tiek atvēlēti inovatīviem projektiem ar potenciālu veicināt uzņēmuma biznesa izaugsmi nākotnē, un 10% tiek piešķirti eksperimentāliem projektiem. Rezultātā daļa no šiem projektiem integrējas pamatbiznesā, bet citi koncepti, kas nav saistīti ar uzņēmuma pamatdarbību vai prioritātēm tiek nodoti tālāk, kā tas ir MOSSA zīmola pārdošanas gadījumā, lai uzņēmums atkal efektīvi izmantotu ieguldītos līdzekļus savā izaugsmes potenciālā.
Attiecīgi MADARA Cosmetics lēmumu par “zīmolu laboratorijas” izveidi uzskatu par progresīvu, kas ļaus uzņēmumam strukturēti strādāt pie radošiem nākotnes projektiem, reizē saglabājot pamatbiznesa stabilitāti un sniedzot potenciālu jaunām izaugsmes iespējām.”
"Madara Cosmetics" pārstāvji uzsver, ka vadība saglabā iepriekšējās vadlīnijas, kas paredz 2024. gadā sasniegt vismaz 10% apgrozījuma pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, proti, sasniegt vismaz 22,25 miljonu eiro apgrozījumu.
"Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums 2024.gada pirmajā ceturksnī bija 5,5 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 4% pieaugums, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2023.gadā.
"Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 20,234 miljoni eiro, kas ir par 8,2% vairāk nekā 2022.gadā, bet koncerna peļņa pieauga par 42,3% - līdz 1,595 miljoniem eiro.
Uzņēmums reģistrēts 2006.gadā, un tā pamatkapitāls ir 377 058 eiro. "Madara Cosmetics" lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (23,92%), Lotte Tisenkopfa-Iltnere (23,76%), Somijas "Transmeri Group Ab" (22,93%), Liene Drāzniece (6,79%) un Zane Tamane (6,35%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".