Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde nolēmusi rezervēt zemesgabala Zemgales iela 8/12 nomas tiesības SIA Karosta Terminals uz vienu gadu eļļas un graudu termināla ar ražošanas kompleksu būvprojekta minimālā sastāvā izstrādei, liecina informācija LIepājas SEZ mājaslapā.

Lēmums pieņemts izvērtējot iesniegtos dokumentus, ieceres pamatotību un ietekmi uz pilsētas kopējo attīstību,

Nepieciešamā zemesgabala Zemgales iela 8/12, Liepājā platība ir aptuveni 76 tūkst. m2, kas tiks precizēta, izstrādājot būvniecības projektu.

Norādīts, ka nekustamais īpašums Zemgales ielā 8/12 atrodas stratēģiski svarīgā vietā Karostas kanāla baseinā un interese no investoru puses bijusi arī iepriekš. Pēdējos gados Liepājas SEZ pārvalde daudz paveikusi teritorijas sakopšanā – tā gan norobežota, lai tajā nevarētu iekļūt nepiederošas personas, gan atbrīvota no krūmiem. «Lai Zemgales ielas 8/12 teritorijā varētu īstenot saimniecisko darbību nepieciešami lieli ieguldījumi, ko bez nopietna investora nevar izdarīt,» skaidro Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.

Turpat blakus jau gandrīz divdesmit gadus darbojas beramkravu termināls Baltic Transshipment Center, un desmit gadus veiksmīgi strādā Cemex termināls. Kā atzinis Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis, Liepājas osta sevi pozicionē kā nišas ostu, kas spēj apstrādāt kravas nelielās partijās, kā arī nestandarta kravas. To apliecina arī salīdzinoši nelieli kravu termināli, kas strādā Tirdzniecības kanālā, Ziemas ostā un arī Karostas kanālā, kur plānots attīstīt arī eļļas un graudu terminālu.

Liepājas ostas Karostas kanālā aktīvi darbojas pieci termināli, kas šā gada septiņos mēnešos pārkrāvuši 618 942 tonnas dažādu kravu, t.sk. cementu, lauksaimniecības produkciju, naftas produktus. U. Hmieļevskis uzsver, ka saimnieciskā darbība Karostas kanāla terminālos attīstās un šā gada septiņos mēnešos apstrādāto kravu apgrozījums veido 80% no visām 2016. gada kravām. «Tādu redzam arī Liepājas ostas Karostas kanāla tālāko saimniecisko darbību - pēc iespējas vairāk terminālu, kas dod pēc iespējas lielāku kravu apgrozījumu – 100–200 tūkstoši tonnu gadā katrs,».

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra