Otras burgernīcas atvēršana un saimnieciskās darbības paplašināšana nodrošinājusi SIA Street Burgers Latvia vietu straujāk augošo uzņēmumu sarakstā.
No 2015. līdz 2017. gadam SIA Street Burgers Latvia neto apgrozījums palielinājās par 282%, rentabilitāte – par vairāk nekā 10%, kas ļāva uzņēmumam ieņemt 44. vietu starp straujāk augošajiem Rīgas uzņēmumiem Lursoft un DB veidotajā Gazeļu sarakstā. Pašlaik šī kompānija veic saimniecisko darbību divās burgernīcās Rīgā – Blaumaņa un Meža ielā. Uzņēmums ir veicis priekšdarbus, lai realizētu franšīzi ārvalstīs. Tiek mērķēts gan uz Eiropas, gan ASV tirgu.
Gatavi startam
Vēl Latvijā darbojas trīs ēdināšanas iestādes ar nosaukumu Street Burgers. Tās atrodas Vecrīgā, Jūrmalā, Liepājā. Liepājas burgernīcu atvēra SIA Street Burgers Latvia bijušas darbinieks Kristaps Fridrihsons. «Tās strādā kā franšīzes, taču juridiski tā nav – es tās dēvēju par franšīzēm, kaut gan visās tajās esmu iesaistīts kā sadarbības partneris vai līdzīpašnieks,» skaidro SIA Street Burgers Latvia valdes loceklis Aleksandrs Vēvers, kurš zīmolu Street Burgers radīja 2012. gadā. Preču zīme ir reģistrēta Latvijā, ES un ASV. Uzņēmums ir veicis sagatavošanās darbus, lai sāktu franšīzi realizēt ārpus Latvijas robežām. «Ir jāiziet cauri milzīgai birokrātijai, kas saistās ar preču zīmes reģistrēšanu. Ir jābūt izstrādātai zīmola standarta grāmatai, kas ietver sevī visus iespējamos klupšanas akmeņus. Šobrīd esam gatavi startēt ārpus Latvijas un sākt tirgot franšīzi ārvalstīs, taču konkrētas stratēģijas, kā tieši to darīsim, vēl nav,» neslēpj A. Vēvers.
Pievilcīgākais tirgus būtu ASV, jo šajā valstī franšīzes bizness ir saprotams un pietiktu atvērt vienu burgernīcu kādā no štatiem, lai pavērtos biznesa iespējas arī citos. Interese par burgernīcas franšīzes iegādi ir bijusi, taču galvenokārt no tādiem cilvēkiem, kuri nav spējuši pateikt, kāpēc vēlas to iegādāties, teic A. Vēvers. Savukārt nopietni interesenti pieteikušies tad, kad SIA Street Burgers Latvia vēl nebija gatava tirgot franšīzi. A. Vēvers šādā biznesa modelī saskata potenciālu, taču atzīst, ka tas ir smags darbs, jo visi franšīzes ņēmēji ir jāuzrauga, īpaši pirmajā darbības gadā, un jārēķinās, ka var saskarties ar finansiāla rakstura problēmām. «Franšīzes pārdošanas bizness nav viegls, nebūt nav tā, ka pēc darījuma var par to aizmirst, tieši pretēji – par to ir jādomā katru dienu: jāpieskata, jāanalizē, jāpalīdz franšīzes ņēmējam strādāt un konkrēto vietu nepārtraukti uzlabot.» Viņš ir iedvesmojies no ASV burgernīcu tīkla Five Guys īpašniekiem, kas 15 gados ir pārdevuši 1100 franšīzes, gadā apgrozot vairāk nekā miljardu ASV dolāru. «ASV burgernīcu un zīmola Five Guys īpašnieks ir atzinis, ka bizness sākas tikai tad, kad ir pārdotas simts franšīzes,» klāsta A. Vēvers.
Lēnām ieskrienas
A. Vēvers neslēpj, ka pirmās Street Burgers darbība, kura 2013. gadā tika atvērta Brīvības ielā Rīgā, nebija veiksmīga. «Tajā tika investēti aptuveni 90 tūkstoši latu, bet pirmajā pusgadā reinvestēti 40 tūkstoši latu. Tika pieņemta virkne nepareizu lēmumu, iegādātas pārāk lētas iekārtas, piemēram, grili sadega pirmajos divos darbības mēnešos. Pirmos grilus pirkām par 700 latiem, bet pēc tam, kad tos izmetām, iegādājāmies iekārtas par 2000 latiem,» atceras A. Vēvers. Atverot jaunu vietu, ir jārēķinās, ka bizness var ieskrieties lēnām, ka nevarēs «spridzināt» jau no pirmās dienas.
Visu rakstu lasiet 3. jūlija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!