Villa Santa teju visi darbinieki ir Cēsīs vai tās tuvumā dzīvojošie, kuriem līdz ar viesnīcas atvēršanu pavērās jaunas darba iespējas

FOTO: Viesnīcu saimi papildina Santa

Pirms aptuveni diviem mēnešiem atvērtās viesnīcas Villa Santa līdzīpašniece Santa Anča atzīst, ka par spīti lielajam darbinieku pieplūdumam, kad uz 25 darba vietām viesnīcā pieteicās 360 cilvēku, problēmas ar komandas izglītošanu ir lielākas nekā viņa sākotnēji bija prognozējusi. «Es biju pārsteigta par tik lielu atsaucību, jo uz vakantajām vietām bija lielāks konkurss, nekā uz prestižām Latvijas augstskolām. Mēs visās struktūrās varējām paņemt cilvēkus ar pieredzi, uz ko es nebiju cerējusi. Tomēr realitāte nebija tik spoža, jo, ja gribi uzturēt tādu servisa līmeni, ko sagaida no Rīgas atbraukušie viesi, darbiniekiem nākas pilnveidot iemaņas. Visiem viesmīļiem, izņemot vienu, viss bija jāsāk mācīties darīt no nulles, arī kafijas automātā pagatavot karstos dzērienus. Lai gan lielākā daļa cilvēku iepriekš bija strādājuši šajā sfērā, atšķīrās viņu iepriekš iegūto iemaņu līmenis no tā, ko mēs sagaidām savā viesnīcā,» viņa uzsver.

Taujāta vai lielais pieprasījums uz darba vietām viesnīcā liecina par to, ka Cēsīs ir darba vietu trūkums, S. Anča spriež, ka tas nebija galvenais cēlonis. Viņa pieļauj, ka bija tādi cilvēki, kuri domāja, ka nāks Santa Anča un atvērs laimes zemi, kā arī uz vakantajām darba vietām pieteicās bezdarbnieki, cilvēki, kuri atgriezušies no ārzemēm un tādi, kuri meklē labākus darba apstākļus. «Mēs šobrīd ieguldām savu enerģiju un cīnāmies ar vietējo cilvēku prasmju pilnveidošanu un tas nav viegli. Darām dubultu misiju – ieguldām līdzekļus Cēsu infrastruktūrā un šīs apkaimes cilvēkos,» atzīst S. Anča.

Cēsu tūrisma attīstības un informācijas centra vadītāja Andra Magone uzsver, ka sezonalitāte, profesionāla darbaspēka nepietiekamība viesmīlībā un dzīvesvietas trūkums tiem, kas grasās pārcelties uz Cēsīm, šobrīd ir tas, kas uzņēmumiem liek saspringt. No otras puses tas liek meklēt netradicionālus risinājumus, radīt jaunus un unikālus piedāvājumus, meklēt racionālus biznesa risinājumus. «Priecē tas, ka arvien vairāk uzņēmumu meklē savas unikālās nišas un skaidrāk definē mērķauditoriju. Cēsu pluss viesmīlības jomā strādājošajiem uzņēmumiem ir atrašanās vieta, vēsturiskā pagātne un milzīgais darbs, kas ir ielikts, veidojot pilsētas atpazīstamību. Vārds «Cēsis» tūrismā ir jau zīmols. Tūrisms ir viena no tām nozarēm, kas tiek ierindota starp prioritātēm novadā, tā saņem īpašu atbalstu. Ielu segumi, stadions, stacija un citi nesen rekonstruētie objekti primāri ikdienā kalpo vietējā dzīves līmeņa paaugstināšanai, taču to izmanto arī pilsētas viesi, uz to bāzes var veidot jaunus tūrisma produktus un piedāvājumus,» teic A. Magone.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra