2019. gadā ir plānots uzsākt starptautiskās lidostas «Rīga» termināla publiskās daļas, kurā atrodas, piemēram, reģistrēšanās, bagāžas nodošanas zonas u.c., paplašināšanu, kas pēc pašreizējiem aprēķiniem izmaksās 60 miljonus eiro, trešdien «Dienas Biznesa» rīkotajā konferencē «Biznesa prognozes» sacīja Starptautiskās lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Viņa atzīmēja, ka tas saistāms arī ar «Rail Baltica» attīstību, kas paredz, ka šis dzelzceļa savienojums integrēs arī lidostu. «Jaunā dzelzceļa stacija faktiski ienāks lidostā. Tie būs ļoti lieli uzlabojumi, kas ļaus lidostai sasniegt kapacitāti aptuveni 14 miljoni pasažieru gadā,» sacīja Līce.

Viņa atgādināja, ka pērn Rīgas lidostā pabeigta jaunā ziemeļu piestātne, kā rezultātā lidostas kapacitāte ir sasniegusi 8 miljonus pasažieru gadā. «Ļoti ceram šogad lidostā sagaidīt sešmiljono pasažieri,» sacīja Līce. Viņa nenoliedz, ka priekšā vēl ir ļoti daudz darba, atzīmējot, ka pasažieru terminala publiskā daļa ir celta nu jau pagājušā gadsimta 70. gados un paredzēta 3,5 miljoniem pasažieru gadā.

Pateicoties jau līdz šim paveiktajam, Rīgas lidosta ir piecus gadus priekšā pārejām Baltijas valstīm, sacīja tās vadītāja.

«Ko mēs varam piedāvāt privātajiem? Līdz šim privātās investīciajs lidostā ienākušas ap 42 miljoniem eiro, tostarp izveidots privātais biznesa terminālis, TAV ieguldījis 12 miljonus lidostas terminālā attīstībā un uzbūvēti divi gaisa kuģu remontangāri. Pašalik projekts, kas ir viens no prioritārajiem arī valdībai - liela cargo [kravas] kompleksa celtniecība lidostas teritorijā. Projekta izmaksas ir ap 15 miljoniem eiro, atpirkšana - 15 gadu laikā. Laipni, lūdzam,» aicināja Līce.

Starptautiskā lidosta «Rīga» ir Latvijas Republikas valsts akciju sabiedrība (VAS). Visu akciju īpašnieks ir Latvijas Republika. Kapitāla daļas turētājs valsts akciju sabiedrībai ir Satiksmes ministrija. No starptautiskās lidostas «Rīga» ir iespējams doties uz 74 galamērķiem.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra