Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir pieņēmusi starplēmumu par Rīgas satiksmes (RS) iesniegto Skanstes tramvaja līnijas projektu, kurā norādīti nosacījumi un papildu prasības, kas jāizpilda, iesniedzot projektu atkārtoti, informē CFLA. 

Izvērtējot iesniegto projektu, CFLA secinājusi, ka precizējami dažādi projekta pamatojumā ietvertie rādītāji, kā arī nepieciešama vairāku nozīmīgu risku papildu izvērtēšana, no kā izriet projekta laika grafiks un īstenošanas iespējas. 

Projektā nav iespējams gūt pārliecību, ka ir pilnībā ņemti vērā visi apstākļi, kas saistīti ar projekta ietekmi uz kultūras mantojumu un ir būtiski, nodrošinot kultūras pieminekļu aizsardzību. RS jāprecizē, kādas darbības un kādā termiņā paredzēts veikt, lai nodrošinātu kultūras mantojuma saglabāšanu.

Tāpat jāpārvērtē būvatļaujas saņemšanas un būvprojekta saskaņošanas iespējas, kas varētu neatbilst sākotnēji paredzētajam laika grafikam. Lai sniegtu objektīvu novērtējumu par būvniecības nosacījumiem, RS ir jāsaņem Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) uzziņa par būvniecības nosacījumiem un iespējamiem šķēršļiem būvprojekta saskaņošanai un būvatļaujas saņemšanai.

Vienlaikus RS jāsniedz arī izvērtējums, vai un kā iespējama projektā iecerētās tramvaja līnijas izbūve, ņemot vērā VKPAI veikto izpēti un secinājumu, ka līnijas izbūve veicama tikai Senču ielas gabarītos.

RS jāveic vēl virkne citu precizējumu un papildinājumu.

Projekta iesniegums, kurā ietverta CFLA starplēmuma nosacījumu izpilde, RS jāiesniedz līdz 2017.gada 20.februārim. Pēc tā saņemšanas notiks projekta atkārtota vērtēšana.

Vienlaikus ar RS iesniegto projektu izvērtēti arī pārējie projekti, kas iesniegti Eiropas Savienības (ES) fondu programmā par atbalstu tramvaju infrastruktūras attīstībai. CFLA noteikusi, ka arī Daugavpils un Liepājas tramvaja līniju projekti ir jāprecizē un jāizpilda virkne nosacījumu.

Projektu vērtēšanā tiek analizēta to atbilstība konkrētās ES fondu programmas nosacījumiem un noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem.

DB jau vēstīja, ka Skanstes tramvaja līnijas izbūvi paredzēts sākt 2018. gadā. Uzsākot būvniecības darbus plānotajā termiņā, projektu plānots pabeigt 2022. gadā. Kopējās provizoriskās izmaksas tramvaja infrastruktūras izveidei uz Skanstes ielu un 12 jaunu tramvaju iegādei ir 97,4 milj. eiro lielas, no tām Kohēzijas fonda finansējums ir 70 milj. eiro, bet Rīgas satiksmei jānodrošina līdzfinansējums 27,4 milj. eiro apmērā.


 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra